** Helmikuun Helmet** tammikuu

Onnittelut matilda tyttövauvasta :heart: :flower:

Pessi Kyljet varmaan kipeytyy loppuraskaudessa, kun kaikki sisäelimet, kohtu ja keuhkot ottaa tilaa vatsaontelon yläosasta ja venyttää kylkivälilihaksia. En tiedä onko noin, miun oma teoria :D Miulla kans oli kyljet kipeet loppuajasta.

Poitsu on juoksuttanu meitä koko päivän |O ½h kauempaa ei ole suostunu omassa sängyssään nukkumaan rauhassa. Mahavaivat on kiusannu pikkusta :( Vähensin D-vitskua parilla tipalla, jos se on syynä, ja lisäilen taas varovasti parin päivän päästä. Syli ja tissi on olleet lohtuna.
Kylvyssä käytiin polskimassa illalla :) Poitsu tykkää mahottomasti :heart:
 
Tiitille tervetuloa mukaan! Kyllähän tänne "mahtuu"...

Nellille monillahan alkaa oksettaa synnytyksen aikoihin...Tsemppiä ja jaksuja sinnepäin!

Nyt tämä mamma kömpii ukon kainaloon tuonne sänkyyn...tyttö yökylässä niin ollaan kaksin.. ;)
 
c81
Onnea Matildalle tytöstä!

Ja tervetuloa Tiiti :)

(.) eilisestä iltapäivästä asti on tullu kipeitä suppareita aikas säännöllisesti 10-20min väli, yleensä lähempänä 10 minsaa. Ja kovenee vaan. Mutta enpä usko että mitään meinaa. Ei oo ennenkään. Ahdistaa vaan kun ei mitään voi tehdä, kun jalat meinaapi mennä alta. Miehen sisko ennusti jo kuukausia sitten että meien muksu syntyy 21. päivä tammikuuta jo.. no se ois maanantaina - saa nähdä pitääkö paikkansa ;D Saishan tuo kasvaa vielä.. mutta sais nää supparitkin hävitä pariksi viikoksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kylvyssä käytiin polskimassa illalla :) Poitsu tykkää mahottomasti :heart:
Se onkin justiinsa yksi, mitä eniten odotan, että saan kylvettää omaa pientä nahkapatukkaa... Tai joskus myöhemmin viedä saunaan sellaisen liukkaan oman pikku vauvelin... no sitä saa kyllä odottaa mutta silti :heart:

Tiiti79 teretulemast! On täällä muutkin aktivoituneet vasta loppusuoralla :whistle:

Matildalle paljon onnea :wave:

Vaivoissa riittää, en jaksa edes valittaa etten tylsistytä muita :| Mutta mitä sitten, sitä saa mitä tilaa, en vaihtaisi yhtäkään vaivaa toiseen, kaikki on tervetullutta - palkintoa odotellessa =)

Kurasää on kyllä aika kammottava, koirat kolme-neljä kertaa päivässä suihkun kautta sisälle jne. Omaa taloa ja kunnollista kuraeteistä odotellessa... no ei mene enää kauaa. Mietin tuossa, että jos Suomen sää on tällanen tästä eteenpäin suurimman osan vuotta, niin montako kertaa pesen kahden koiran tassut sisälle tullessa, ne elää about 13 vuotta vielä :whistle: Matalalla koiralla kun ei riitä pelkkien tassujen pyyhkiminen, kun koko maha on kurassa, samoin parrat. Eilen toinen oksensi makaroonilaatikon havunneulasineen päivineen sohvalle. Ei siinä mitään, mutta kun meillä ei ole ollut mainittua ruokaa pitkään aikaan. Kivaa, kun naapurit jättää ulos "linnuille" kaiken maailman rottia kerääviä ruuantähteitä |O Tekis mieli painella ne niitten postilaatikosta takas niitten omaks ruuaks!!! No olipa tääkin juttu aika asiallinen tänne odotuspalstalle, sorry kun lipsahtelee, ei varmaan kiinnosta ketään :whistle:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Heltu:
Kotona meillä on kodinhoitohuoneessa hoitopöytä ja allaskaapissa roskisvaunu, jossa ämpärissä on aktiivihiilisuodattimellinen kansi.
Hei mistä tuollaisia saa? *innoissaan* :D Onko kallis ja syökö sen roskiksen hajun siis silloinkin kun sen kannen avaa? :x Ei ole kerta tai kaksi kun olen samassa tilanteessa juossut oksentamaan...

Matildalle onnea :flower: =) Ja Tiiti tervetuloa joukkoon vaan =)

Eipä enempiä tällä kertaa...

Hissukka rv37+5
 
Niin..mua ei nukuta, kun nukuin aamulla 11.30 asti taas :| :ashamed:

Syön ja leviin tässä vaan...4 maksamakkaraleipää, pari appelsiinia ja puol levyy suklaata ja mullon nälkä :kieh: :kieh:

Tiitille tervetuloa =)

Blaah...ehkäpä tämä tästä =)
 
Matildalle kyssäri jos satut ehtimään koneelle vauvan hoidolta =) : oliko ruuhkaa synnärillä? Kun sullakin näköjään oli K-HKS pääkallonpaikkana... kävin viime ma siellä synnytystapa-arviossa ja silloin oli kova vilske, lääkärikin juoksi välillä synnytyssalin puolella. Ihan vain uteliaisuudesta kyselen, ehtiihän se tilanne muuttumaan vielä moneen kertaan ennenkuin meikäläinen siellä vierailee... ehkä :whistle:
 
Niisku-neiti vielä unohdin tuosta vauvan kasvusta sanoa, että eikös täällä joku aikaisemmin sanonut että se 200 g/vko ei enää lasketun ajan jälkeen pidä niin paikkaansa, vaan että painoa kertyy sitten hitaammin? Varmaan kyllä yksilökohtaista tämäkin... jaksuja kuitenkin =)
 
Heipparallaa, :wave:

täälläpä on vilskettä ja jänniä paikkoja monillakin... =) c81, tarppa ja nelli tais ainakin olla lähtökuopissa... =) Jännittävää...

Me käytiin kattomassa kavereitten tiistaina syntynyttä poikaa; ihana oli! :heart: Tahtoo oman vauvan sylkkyyn! :heart: :heart: Ei millään malttais oottaa... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Heissan! Mitäs mieltä ootte ( varsinkin jo synnyttäneet, jos muistatte ), kun luin tossa yhden vauvakirjan, missä eräs prohvessori oli sitä mieltä, että loppuaikana vauvan liikkeistä pystyy päättelemään onko sillä massussa mukavaa, tai haluaako se jo ulos. Eli jos vauva mekastaa paljon mahassa se haluaa jo pois ja sitten taas jos on kovin hiljanen, niin viihtyy massussa hyvin.. Täällä ainakin on aika hiljanen kaveri -varsinkin nykyään öisin. Nukunpahan paremmin kun ei tule iskuja virtsarakkoon =)
Toivottavasti pitää paikkaansa, koska meidän vauva mekastaa ihan jatkuvasti! :D

Tervetuloa tiiti79! Kiva, että saadaan vielä viime metreillä lisää poppoota! :D

Mullon ollu tänään ihan hyvä päivä; saunan jälkeen tosin supisteli, juili menkkamaisesti sekä vatsaa että selkää. Nyt väsyttää, taidan mennä nukkumaan. =) Luultavasti heilun täällä taas neljän-viiden aikaan... ;) Jaksuja kaikille supistelijoille; toivotaan, että tuottavat tulosta taikka jos ei viikot riitä, niin hellittävät! Jaksuja myös muille kipuilijoille! :hug:

öitä,

evaellen & hynttyrä 37+4 :heart: :heart:
 
Onnea Matilda tyttövauvan johdosta! :flower:

Hei sullekin Tiiti! :wave:

Niisku ja Kevytmelankolia, Mulla on kanssa mahakaveri mitattu kahdessa ultrassa aina paria viikkoa suuremmaksi. Yhdessä ultrassa oli "oikeilla viikoilla", mutta se kone oli lääkärin mukaan tosi epätarkka ja vanha, joten lienee enemmän luottamista tarkkoihin koneisiin. Viimeisessä mittauksessa la:n syntymäpainoennuste oli 4,2 kg. Kyseinen lääkäri totesi (kuten olen tainnut jo aikaisemmin kertoa) ettei mahtuisi syntymään mikäli täysille viikoille menee. Sitten taas, kun olin uudelleen tarkastuksessa viime maanantaina, niin silloin toinen lääkäri kokeili vain vatsan päältä ja totesi, että kyllä tämä mahtuu syntymään alakautta... Lopulta kuitenkin päädyimme pitkän neuvottelun jälkeen siihen, että homma hoidetaan suunnitellulla sektiolla 29. päivä tiistaina... Olen koko ajan ollut huolestunut vauvan koosta, mutta en tuosta sektiostakaan ole mitenkään innoissani... Netistä olen tietoa etsinyt ja riskejä kyllä tuntuu olevan. :| Mutta toisaalta ehdottomasti eniten riskejä on silloin, mikäli vauvaa ensin yritetään alakautta ja sitten kuitenkin joudutaan sektioon. No lopputuloksen (ja sen koon) saa sitten tietää vasta, kun kaveri on syntynyt. Itse olen miettinyt, että mikäli alkaa vielä viikoilla 37+ syntymään, niin koon puolesta haluaisin yrittää ensin sitä alatiesynnytystä, sillä silloinhan ennustekin olisi reilu 3,5 kg ja voisi sittenkin mahtua vielä tulemaan alakautta. No tämä on tällaista mun pohdiskelua... helpolla en siis kuvittele kummassakaan synnytystavassa pääseväni, vaan vauvan terveys ja hyvinvointi on ehdottomasti ensisijainen asia.

Pöhinä 37+5
 
Pupi täällä valvoo. Eli et ole yksin jos tätä viestiä luet! On nuo nukkuma-asiat menny vähän häränpyllylleen.... Jahvetti, ikuinen nälkä täälläkin! Oon miettiny että mites sitten vauvan syntymän jälkeen jos tämä syömähimo vaan jatkuu... syön itteni perikatoon!
Minulla ei taaskaan mitään ihmeempää kommentoitavaa. Täällä ei vielä supistuksia eikä pahempia vaivoja- lukuunottamatta noita lonkkakipuja, huonounisuutta ja tukalaa oloa. Aikamoista ähistelyä tämä olo on... harmittaa kun ei oikein jaksa keskittyä mihinkään ja pikkuasioiden hoitokin tuntuu sekä fyysisesti että henkisesti joskus tosi hankalalle. Joten kovin hyvin ymmärrän teitä muita, kun keittää tai kiehuttaa tunteet pinnassa...

Minulla ei ole vielä tehty noita paino- tai synnytysarvioita. Toivossa siis eletään... Kovasti vatsassa potkitaan ja myllerretään menemään. Ei siis mistään kiinnittymisestä vielä tietoa. Kyllähän sitä miettii noita erilaisia vaihtoehtoja ( jos vauva perätilassa tai jos kasvaa kovin isoksi..) kuten Pöhinäkin tuossa kirjoitteli. Olen päättänyt etten lue noita synnytysjuttuja netistä lainkaan. Yritän suojella hieman itseäni ja oikeastaan yritän olla lähinnä ajattelematta tuota synnytystä liikaa- tyyliin: päivä kerrallaan.

Pistän kutimet vielä hetkeksi laulamaan. Tulossa vauvantossut. Aikamoisille myttysille näyttää nämä ekat viritykset :LOL: Onneksi ei vauvelit osaa puhua, muuten saattais tulla kovin mielenkiintoisia kommentteja näistä "äitylin" virkkaus-ompelu ja neulontatuotoksista... :LOL: :LOL:

Tämmöstä öistä tajunnanvirtaa... :whistle:
 
Hissukka Voi se niinkin olla mutta kun minulla sokereiden kanssa tässä pelattu ja nyt viimiset 6 viikkoa mennään ilman mittauksia en kyl tajuu miks. Mut kuitenkin pelottaa ihan sikana vauvelin koko ja se et jos en jaksakkaan tai saa kertakaikkiaan häntä ulos ja sit vauva kärsii hapenpuutteesta ja tai vakavempaa sattuu. En tie sit kait pakko mennä yrittää nukkumista. Ei tästä muuten taida tulla mitään.
 
Yötä!

Käytiin tänään vähän katsomassa jääkiekkoo ja leffassa, Sooloilua. Mies inhoaa kotimaisia elokuvia, paitsi sotaelokuvia joissa on pelkkiä miehiä pääosassa, naiset kuulemma pilaa aina elokuvat :kieh: Mutta tän se oli valinnut iha nmun mieliks.
Meinas kyllä lähtee kesken pois, kun sitä alkoi niin ärsyttämään. Sen kanssa on niin kiva käydä kattoon tollasia "naisten" elokuvia... Noh, kivaa oli silti.
Tuntui vaan että kaikki aprikoi, että oonko raskaana vai vaan todella läski :ashamed:

Tultiin yhdentoista aikaan kotiin, väsyttää hulluna, mutten vaan saa mentyä nukkumaan... Vauvelikin pyöriskellyt koko päivän ihan villinä, nyt vähän rauhottunut. Taitaa pikkastakin väsyttää...=)

Lääkärin jälkeen oon jotenkin lakannut "odottamisen", kun kerta lapsi ei ole tuloillaankaan. Keskeneräsiä asioita vaikka kuinka, mutta tuntuu vana turhalta kiirehtiä, supistuksia ei missään eikää muutakaan... Paitis tuhoton määrä valkovuotoo :D Noni, nyt mua kutsutaan makkariin... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Heissan! Mitäs mieltä ootte ( varsinkin jo synnyttäneet, jos muistatte ), kun luin tossa yhden vauvakirjan, missä eräs prohvessori oli sitä mieltä, että loppuaikana vauvan liikkeistä pystyy päättelemään onko sillä massussa mukavaa, tai haluaako se jo ulos. Eli jos vauva mekastaa paljon mahassa se haluaa jo pois ja sitten taas jos on kovin hiljanen, niin viihtyy massussa hyvin.. Täällä ainakin on aika hiljanen kaveri -varsinkin nykyään öisin. Nukunpahan paremmin kun ei tule iskuja virtsarakkoon =)
Toivottavasti pitää paikkaansa, koska meidän vauva mekastaa ihan jatkuvasti! :D
Meillä ei pitänyt :D Loppuraskaudesta Arthurista tuli melkein flegmaattinen masussa, venytteli vaan, vaikka muun odotusajan oli välillä todella vilkas. Kiire oli poitsulla maailmaan :heart:

Pusuapina Meilläki piti olla kahdenkeskinen leffailta eilen, mutta poika päätti toisin :D Kovasti yritettiin, että poitsu nukkuis sikeesti pari tuntia: syötettiin, kylvetettiin, syliteltiin uneen, mutta niin vaan ½h leffan alkamisesta alko parku makuuhuoneessa, jolle ei tullu loppua, jos ei syliin ottanut. Katottiin sitten koko perhe Bruce Willisin "16 blocks" B)

Me (tai mie) päädyttiin vähän niinkuin vahingossa perhepetiratkaisuun :) Mie en kertakaikkiaan jaksa nousta ylös 10 kertaa yössä antamassa Arthurille pudonnutta tuttia niin poika nukkuu nyt miun vieressä parisängyssä. Yks yö vaan jätin pojan siihen viereen, kun oli rauhaton ja miun oli kätevä silitellä siitä vierestä. Siihen poika sitten jäikin joka yöksi :D Päivällä nukkuu omassa sängyssä ja mies yrittää epätoivosesti nukuttaa Arthuria omaan sänkyyn yösyöttöjen jälkeen, mutta äiti käy aina itkevän pojan sieltä pelastamassa =)
 
Auttakaapas tyhmää....

Heräsin puolitoistatuntia sitten siihen, että "jotain lorahti". Housut oli märät ja lakanalla kämmenen kokoinen märkä läntti. Vaihdoin housut, nyt on sellainen puolikkaan kämmenen kokoinen märkä läntti niissä. Ei supistuksia. Voisiko silti olla lapsivettä?

Soittaisko äippäpolille vai odottaisko rauhassa maanantai aamun neuvolaaan?
 
huomenta :wave:

goldy: kyllä mä soittelisin, varmuuden vuoksi :)

kiin: toi perhepeti onki ihan ehdoton, helpottaa noita yösyöttöjä paljon, pystyy ite jatkamaan unia melkeen saman tien :)

mulle sano lääkäri sillo ku poikaa ootin et vkoilla vkoilla vauva kasvaa n. 100 g/vko ja meillä toi piti aika hyvin paikkansa. mullaki oli sillo ruokavaliohoitonen gestaatioadiabetes mut ei oltu koosta kertaakaan huolissaan ja yliajallekki olis annettu mennä jos ois menny. nykyään taidetaan olla vähän tarkempia mikä on hyvä ja varsinki jos insuliinihoitonen gdiabetes ja sokerit heitelly paljon. makrosomiaahan se voi aiheuttaa ja hyvä että tsekataan usein ja mietitään sitä synnytystapaa tarkasti. ja sillon varmaan toi 200g/vko on aika lähellä sitä kasvuvauhtia ja yksilöllistähän sekin on, kuten hissukka sanokin :)
 
Niisku-neiti Mulla on ihan tosissaan tullut paniikki siitä, että vauvalle käy tässä ennen 28.1 jotain, koska on tosissaan iso mötkäle.

Yhtä isolta tuntuu kuin kolmas lapsemme, joka oli liki 5kg syntyessään.
Kokoajan pelkään, että vauva ehtii kuolla ennen tuota poli aikaa.

Mieheni kanssa asiasta nyt aamulla puhuin ja mies oli sitä mieltä, että huomenna soitamme KYSsiin ja vaadimme käynnistystä aikasemmin.

Ei tästä tule mitään, että nukun 3 tuntia yössä ja olen ihan zombie ja lapsetkin pitäs hoitaa ja mies nukkuu päivät, kun käy yötöissä.
Vai mitä mieltä te muut olette tästä tilanteesta?


 
on ollut täällä puhetta. Mä olen myös autuaallisen pihalla siitä hommasta, niin kuin varmaan moni muukin. Löysin netistä tollasen starttipaketin. Kysyisin nyt sellaiselta, jolla hieman kokemusta tai tietoa aiheesta, et kannattaisko tollasen hommata?
http://www.touhutoukka.com/starttipaketit.html
 
Chili Saanee sekaantua tähän teidän ketjuun vaikken kuulukkaan tänne.
Mutta tosta starttipaketista. Minulla on kokemusta noista yhdenkoon trikoovaipoista ja minä en tykännyt niistä. Tuli helposti reisistä kakat yli. Helpompi oli kun käyttää harsoja,ku sen saa paremmin reisien ympärille pitäväksi. Nuo pul-kuorivaipat on ihan OK. Mutta minusta ihan pienellä oli helpompi villahousut. Nuossa kuorissa helposti se reunakuminauha hankaa.Ja nuita kuoria meillä on kaks ja on kyllä hyvin pitäviä.Vähän kovahkoja vaan. Kallis tuo ei minusta ole,että sen puoleen ei valittamista ;)

Minun suokkarit on pikkusella ollut ehdottomasti harsot ja villapökät :p

Ja tuolta kestovaippainfon kirppikseltä voi saada hyviä vaippoja ihan edullisestikkin.

Terveisiä siskolle zukulle :wave:
 

Yhteistyössä