Onnea Matilda tyttövauvan johdosta! :flower:
Hei sullekin Tiiti! :wave:
Niisku ja Kevytmelankolia, Mulla on kanssa mahakaveri mitattu kahdessa ultrassa aina paria viikkoa suuremmaksi. Yhdessä ultrassa oli "oikeilla viikoilla", mutta se kone oli lääkärin mukaan tosi epätarkka ja vanha, joten lienee enemmän luottamista tarkkoihin koneisiin. Viimeisessä mittauksessa la:n syntymäpainoennuste oli 4,2 kg. Kyseinen lääkäri totesi (kuten olen tainnut jo aikaisemmin kertoa) ettei mahtuisi syntymään mikäli täysille viikoille menee. Sitten taas, kun olin uudelleen tarkastuksessa viime maanantaina, niin silloin toinen lääkäri kokeili vain vatsan päältä ja totesi, että kyllä tämä mahtuu syntymään alakautta... Lopulta kuitenkin päädyimme pitkän neuvottelun jälkeen siihen, että homma hoidetaan suunnitellulla sektiolla 29. päivä tiistaina... Olen koko ajan ollut huolestunut vauvan koosta, mutta en tuosta sektiostakaan ole mitenkään innoissani... Netistä olen tietoa etsinyt ja riskejä kyllä tuntuu olevan. :| Mutta toisaalta ehdottomasti eniten riskejä on silloin, mikäli vauvaa ensin yritetään alakautta ja sitten kuitenkin joudutaan sektioon. No lopputuloksen (ja sen koon) saa sitten tietää vasta, kun kaveri on syntynyt. Itse olen miettinyt, että mikäli alkaa vielä viikoilla 37+ syntymään, niin koon puolesta haluaisin yrittää ensin sitä alatiesynnytystä, sillä silloinhan ennustekin olisi reilu 3,5 kg ja voisi sittenkin mahtua vielä tulemaan alakautta. No tämä on tällaista mun pohdiskelua... helpolla en siis kuvittele kummassakaan synnytystavassa pääseväni, vaan vauvan terveys ja hyvinvointi on ehdottomasti ensisijainen asia.
Pöhinä 37+5