***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Kikkeli sentään.

Nyt sitten rupeavat isovanhemmat soittelee et me ei millään nyt osata taas käyttää tätä ja tätä voitteko tulla neuvomaan. Perkeleen elektroniikka.

Sekottavat taas kaikki laitteet ihan tahallaan kun en ole jaksanut käydä naamaani näyttämäs ja ottamassa hyviä neuvoja vastaan. :kieh:

Nyt meni fiilis koko illalta. Vaikka kuinka rakkaita ovatkin ja ei enää kovin kauaa täällä meidän seuranamme ole niin nyt ei jaksais yhtään sitä höösäystä.

Ja tiedän heti kun menen ovesta sisään niin MIKSI ETTE OLE KÄYNEET JA MITEN SÄ VOIT JA MÄ LUULIN JO ET ON TAPAHTUNUT JOTAIN KAUHEETA KUN EI OLE KUULUNUT MITÄÄN!!! joka kerta sama juttu.

Ja sit kun lähdetään pois niin koittakaa nyt tulla käymään. V*tun eläkeläiset kun ei ymmärrä et meillä nuoremmalla polvella on ehkä muuta tekemistä kuin istua kahvikupposen ääressä turisemassa joutavia. Vaikka itse istunkin päivät koneella tai nukun niin ei se sitä tarkoita etteikö mun mieheni olis kiireinen ja työntouhussa. :kieh: :kieh: :kieh:

Ja nyt musta tuntuu niin pahalta kun sanoin noin kun eivät ne pahaa tarkoita ja on tää heillekkin eka lapsen lapsen lapsi. :ashamed:

Anteeks purkaus. Pitäisi olla kiitollinen että mulla vielä isovanhemmat suht hyvässä kunnossa.
 
Tää lähtee kohta prismaan :wave: . Oikeesti, en oo liikkunu aikoihin kun koti-puisto akselilla, ni viimestä kertaa nyt ihmistenilmoille ajattelin :D . Yks huomattava ongelma tässä on, mulle ei ole viikkoihin mahtunu äitiyshousut mahan kohdalta, ni eipä viitti lähtee kollegeissa tonne heilumaan..tai toppahousuissa, joissa ei mee sepalus kiinni :headwall: . Kauppaan kehtaan kotilökäreissä, mut en muualle. Ihanaa, kohta mahtuu edes oma talvitakki päälle,poltan ton kauheuden tossa takapihalla |O .

Palaillaan..jospa sais lisää kaupasta suppareita ja polttoja, ni ei junnais tää homma..ai mikä homma? No ei kyllä taaskaan tasan mikään :headwall: :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Makaroonilaatikko olis ihan just valmiina, nam :p Jälkkäriksi tehtiin kuopuksen kanssa mansikkarahkaa, ei se sitä syö, mut kiva on tehä :LOL:
Mieskin kotiutuu ihan justiinsa, jotain pitäs illaksi keksiä, ettei mee ihan tässä kotona nysväilyksi :/
mä söin just vadelmarahkaa :p :p
Mulla on jälkkäriks mansikkarahkaa, Rainbowin tädin tekemää kylläkin... :p Mies tuolla tekee kasvissosekeittoa ja kieli pitkällä oottelen kutsua ruokapöytään. :p

 
Mä otin parin tunnin torkut sohvalla koira kylkeni päällä.. Se onneton ei muka voi nukkua kaukana musta joten kipusi lopulta mun päälle. Ja kipusi aina takas ku kippasin sen pois.. Onneksi on vaan 8 kiloinen.

Nyt mä oon surffaillu netissä ettimässä hyviä kalapata/kalalaatikkoreseptejä. Yhtäkkiä kaupassa sain älynväläyksen että kalaruokiahan mä voisin tekaista pakkaseen. Vaikka ekat kaksi viikkoa mies lupasi tehä kaikki ruoat niin silti vois tehä jotain pakkaseen valmiiksi. Hassua kun ei yhtään osaa sanoa millainen päivärytmi on kun vauva syntyy!

Joops, jos mäkin meen jotain kokkailemaan. Kun kerta mies sanoi tulevansa kuudeksi kotiin..

 
Olipahan iltavilliä menoa! tultiin mammatreffeiltä ja mä oon ihan puhki. Tyttö oli niin villinä että huh huh...kivahan se on kun on kamuja joiden kanssa leikkiä mut kaikki on niin pieniä n1-2v ettei tajua ettei niin rajusti saa leikkiä.ja vahinkoja sattuu. Nyt ei onneks pahemmin käyny. Äiti on vaan aika rampa.

Selkää juilii mukavasti ja suppareita odottelen tässä tuollasen riehunnan päätteeksi...
Mieskin lähtee töihin niin jään typykän kanssa kaksin tänne mutta onneks taitaa olla helppo nakki nukutus tänään.

Evaellenillä onkin jännä päivä huomenna. Ihanaa, sä saat vauvan huomenna syliin jo...*kade* :ashamed:

Täytynee tulla sitten kun tyttö nukkuu niin ajatuksen kanssa kattomaan näitä viestejä...tuntuu pääkoppa niin tyhjälle nyttenkin....

Jepsu ja Mara 38+0 :heart:
 
mä olen tehny ihanaa kalalaatikkoa,helposti uunissa.nam!
1kg ps perunasipulisekoitusta
seitiä paloina(mm euroshopperilla edullista 4annospalaa per laatikko)
kalaliemikuutio
ruokakermaa
munia 2
juustoraaastetta (halutessa)
kuumaan veteen liotettu kalakuutio kaadetaan perunasipulisekotuksen päälle ja uuniin 200astetta 45min.sen jälkeen lado jäiset seiti palat laatikon päälle ja kaada kerma/muna/juustoseos (suolaa hiukan)päälle ja laita uuniin hautumaan.nam!itse tykätään ja sovellan tätä niin liha kuin kala ruoaksi.halutessa voi myös vihanneksia lisätä.
 
pöh... Miten täällä on näin hiljaista tänään??? Käyn aina välillä kurkkaamassa, josko jotain ois tapahtunu ja joku ois lähteny synnyttämään... :D Onneks on paljon hommia tälle illalle; ei tarvii homehuttaa persittä tässä pelkästään. Jännä muuten, et tänään on jostain syystä puhelin laulanu, kun viimeistä päivää... Porukat tietysti soitellu ja muutama kaveri laittanu viestiä ja pyytäny huomenna kaffelle... Laitoin, et on jo muuta menoa sovittuna... ;)

Nyt meen jatkamaan siivoiluja! :wave:
 
Tyttiliini
Ohhoh, mun kuriton vauvani on taas kääntyny poikittain. Ai että, miten se voi, viikkoja kohta 37! No ei auta, torstaina mulla on synnytystapa-arvio, saas nähdä mitä ne sanoo. En vaan oikein tiedä, olisko kääntämisessä mitään järkeä kun vauva vaan taas seuraavana päivänä kiepsahtais ympäri...

Evaellen, onnea matkaan :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Mä otin parin tunnin torkut sohvalla koira kylkeni päällä.. Se onneton ei muka voi nukkua kaukana musta joten kipusi lopulta mun päälle. Ja kipusi aina takas ku kippasin sen pois.. Onneksi on vaan 8 kiloinen.
Hi hii, meilläkin toinen koira välillä kävelee rinnan päälle makaamaan tai istumaan, jos sillä on muka jotain asiaa. Jos makaa selällään, niin se tulee rinnan päälle ja yleensä kääntää persuksensa kiinni mun naamaan ja istuu siinä selkä suorana... :D

 
Onnea suurperheen äiti tyttärestä :flower: :heart: Ja Pessille tätiytymisestä :heart:

Oli niin paha mieli Rudin poismenosta, etten eilen enää oikein kehannu kirjotella mitään :'( Mieskin oli järkyttyny.

Meillä oli taas katkonainen yö, poika heräs syömään 2h välein ja nukkui levottomasti. Mie taisin nukkua jonkun 1,5h |O Anoppi tuli taas hoitamaan poikaa päiväksi, kun mie nukuin :ashamed: Että minnuu hävettää, kun en jaksa omaa lastani hoitaa :'(

evaellen Tsemppiä huomiselle :wave: Tuut sitten heti kertomaan kuulumisia, kun pääsette kotiin :)
 
kiin ota ihmeessä apu vastaan,jos ja kun sitä on tarjolla :hug: jaksat itse paljon paremmin hoitaa lastasi ja nauttia lapsestasi :heart: minä olen itkua vääntäny täällä monta päivää,kun lapset sairastaa ja olen niin poikki,että kun joku kotihengetär kävelisi ovesta sisään niin ottaisin avun kiljuen vastaan..meillä ei ole ikinä ollut apua lastenhoidossa,enkä tiä osaisinko sitä enää pyytääkkää jos ois keltä pyytää :| ,,ittehän mie lapseni oon tehny,ei siinä mitään =) mutta oishan se kiva joskus saada apua.,,tuli muuten mieleen tuosta rudin poismenosta oma enkelivauvani :( vaikka tokihan hän muutenkin on mielessä,mutta nosti pintaan ne asiat nyt,,,että kun sitä valittaa raskauden vaivoista vaikka itekki olen kokenut vauvan kuoleman ja kaikilla ei suju asiat niin kuin pitäisi,mutta valittaminenhan kuuluu elämään ja vaikka kuinka välillä tapahtuu kamalia asioita niin siltihän sitä valitetaan vaivoista =) no menikös tämä nyt aivan ihme höpinäksi,,,väsyneen aivot :headwall: mutta evaellen tsemppiä huomiseen :hug: ja jaksuja muilleki
 
Mies kotiutui jo puoli kuusi :eek:. Oikeesti hassua kun meikä vaan kokkailee kotona, just sellaista kotiäidin puuhaa.. Mutta tätähän mä olen halunnutkin. Enää se muksu puuttuu :D

Niin, siis mä olen tekniikan ihmelapsi. Joten taas viisaammilta kyselen että sinne kerhopuolelle kun ootte tehneet hienoja briiffejä itsestänne Jutut-puolelle, niin mitenhän se onnistuu.. :headwall:. Niin ja mä en ainakaan pääse sinne keskustelupuolelle..

Muoks! ota silmä käteen ja katso :ashamed: , pääsin keskusteluihin ja jopa tee juttu-kohtaan.. B)

 
:wave: ,
Jepjep, uskottava se on, enään ei tällä mahalla shoppailla niin vaan, kävästiin kierros jumbossa ja kyllähän taas selän päälle otti (ja lompakon :saint: ). Mutta sain tärkeimmät, eli Anttilasta hain vihdoin ja viimein lisää harsoja, ja muffinsivuuan joskos vaikka innostus muffinseja vääntämään aina sillon tällön.
Harmi että ulkona on niiiiin liukasta ett ei oo puhettakaan että vois lenkille lähtä, melkein jo kaipais päästä vähän koirien kanssa köpöttelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mies aina laittaa mulle sukat ja kengät jalkaan, jos on kotona.

-näin meilläkin, joulupukin tuomat talvicrocsit on kyllä ollu ihan ehottomat, ei tarvii ähkii ja puhkii kenkien parissa. Vanhimman koiran olen opettanu ottamaan sukat pois jalasta, vielä ku sen sais oppimaan että kuinka ne viedään pyykkikoriin.. :D


Mäkin oon kattellut kovin noita ruokaohjeita ja löysinkin taas tuolta "väärilta" sivuilta käytännöllisen tuntuisen ketjun, itte en osaa jotenkin pakastaa vaan mielummin sitten teen jotain helppoa ja nopeaa ja tietty hyvää B)

pikareseptejä
 
eva:hyvä että tuli perille,joo ei ollu kuulemma lähettäjää,isäntä oli unohtanu laittaa.MUTTA ONNEX TULI PERILLE!
kunta avustuksesta:meillä täällä kunta maksaa 5 ekapäivää sairaalassa olosta kun menee synnyttää.ihan kiva juttu!
 
Pari tuntia käytiin pyörimässä kaupoilla, mitään ei kyllä tarttunu mukaan *hyvä hyvä* =)
Olo on, kun ei ois missään ollukaan...tuntuu, kun tää olo alkais paranee päiväpäivältä :/ No, hyvä vaan...

Jahve 39+5
 
Ai niin, musta tuo Kiin anoppi kuulostaa kultaakin kalliimmalta, ihanaa että auttaa ja on avuksi, ei siittä huonoo omatuntoa tarvi potea.
Nimm. oma äiti 500km päässä, anoppi poissa kuvioista, ja niin oma isäkin kuin appikin poissa kuvioista.
Välillä kuuntelenkin kateellisena :ashamed: kun anopit ja mummit on 5 min matkan päässä valmiina apuihin 24/7, joten ne joilla näin on niin olkaa onnellisia, vaikka välillä voivat olla ärsyttäviäkin höösääjiä ;)
 
Hei apua tämmöinen juttu että mulla kun on ne verenpaineet ollut pikkasen kohollaan (eilen 130/93), niin nyt on ollut iltapäivästä asti päänsärkyä, joka välillä tulee, ja sitten taas hetkeksi katoaa.

Käytiin kaupassa, niin ulkona ollessani näkyi sellaista sahalaita-kuviota. Ei näy enää. Ihan höntti olo, kuin olisi humalassa tai kuumetta tulossa tjtn.

Pitäisikö mun soitella vielä yötä vasten johonkin, ja käydä mittauttamassa paineet vai katsella aamuun ja soittaa neuvolaan? Voiko raskausmyrkytys kehittyä kuinka nopeasti?
 
kevytmelankolialle syntyi poikavauva tänään 29.1 klo 13.47. paino 4150g ja pituus 50cm. Synnytys kesti 14h45min, saanut kaikki mahdolliset kivunlievitykset. Synnytys käynnityi ensimmäisellä ja ainoalla napilla. On onnellinen, mutta väsynyt.
 
Onpas täällä tosiaan hiljaista...

Onkos nelli kevytmelankoliasta kuulunu mitään?
tai oisithan sä varmaan siitä jo infonnu kyllä...Pöhinälläkintaitaa olla vauva jo sylissä. :heart: ja huomenna evaellen...Mites sulla olikaan aika sinne? et tietää stressata ja jännittää sun puolesta.. :D mä oon niin kova aina jänskäämään toisten puolesta...

Kiin ei tarvii hävetä sitä et joku hoitaa välillä poikaa. kaikki apu kannattaa ottaa vastaan jos tuntuu että väsyttää. Mustakin tuntu eka hurjalle kun äiti tuli meille kun tyttö synty mutta nyt kun aattelee niin se oli todella hyvä homma. Ja apua pittää pyytää jos tuntuu ettei itte jaksa. :hug:

Pitääpä kävästä kerhon puolella kattelemassa....

-J-
 

Yhteistyössä