***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

No joo, mulla vähän samoja fiiliksiä mitä Vanamolla. Mä mieluusti ulkoistaisin tän vauvan jo mutta mies rauhoittelee että onhan tässä vielä kaksi viikkoa.. Yritin ehdottaa vaihtokauppaakin, josko sit ottais tän mahan. Ei ottanut, kumma.. Okei, kyllähän mä miestäkin ymmärrän. Sillä on töissä projekti jonka ois valmistuttava 8.2. eli just ennen LA:ta. Ja koska nyt kuitenkin on "hälytysvalmiudessa" vauvan takia, tekee varuiksi vähän pitempää päivää, oli viikonloppunakin töissä suunnittelemassa.

Mulla oli hurjan kipeä maha ja takapuoli (??) viime yönä. Poltteli tosissaan. Aloin jo epäillä kipeitä suppareita mutta tais sittenkin olla vaan appelsiineista johtuvaa.. :/ .

Mullakin on neuvola tässä aamulla, paineiden takia.

Iik.. 38+1 :eek:

Nyt mä meen ettimään sitä kerho-osiota..

 
huomenia :wave:

täällä ei mitään uutta mahan puolella. eilen illalla vähän vinksin vonksin ukkoa mut pakit tuli perkele |O no kohta on turha tulla vinkumaan, alkaaki pitempi selibaatti synnytyksen jälkeen :kieh: en ees muista millo meil ois peitot pöllynny viimeks, hämähäkinseittiä alkaa kasvaa kohta tavara :headwall: ihana ilma täällä, kohta pihalle =)

evaellen: periytyvä on ku isä käyny naikkarilla tutkimuksissa ja oli saanu sukuselvitystä tehdä :/

äitsy: juu mielialat viskoo pahemman kerran :ashamed: kerhoon voi liittyä että laittaa evaellenille yytä ja pyytää sen kerhohakemuksen vai salasanako siinä eka tulee, mut jotenki noin siis :)

kevytmelankolialle tsempit, taitaa olla just paikan päällä. eikös hällä näihin aikoihin ollu aika. kuulumisia odotellen =)

kiitos tsempeistä tossa sairausasiassa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
niin, tänään mulla on The Päivä, mutta jotenki on semmonen kutina etä menee helmikuun puolelle ennenkö syntyy..
Mulla on torstaina, mut tuo tunne on ollu jo toukokuusta asti :/ Puuduttavaa :kieh:
mull aon menny molemmat edelliset yli joten eiköhän tääki mee :headwall: oon kuitenki kirjotellu tuolla tammikuisissa, koska toivossa on hyvä elää :whistle:
Joo, ja vaikka mulla LA 31.1. niin suosiolla tulin Helmikuisiin :LOL:

Mulla kakkonen oli ainoo poikkeus, käynnistettiin 38+4...eka käynnistettiin 40+5 ja kolmas 41+1...että sitä käynnistystä pitkälle helmikuulla ootellaan :whistle: :LOL:

Onko sulla minkä verran menny edelliset yli?
 
Huomenia!

Peitot pöllys meilläkin vihdoin viime yönä. :D :D :D ja kylläpä maistu hyvälle. :kieh:

Nelli mä just eilenköhän se oli niin sanoin ukolle et kun oon synnyttäny ja laihtunu niin meen ja ostan ittelle ihan tuhottoman kalliitt farkut. Oon nyt ainakin 2v kulkenu äitiyskamppeissa ku epeleillä niin pieni tuo ikäero. Rupeaa jo nuo resorifarkut vi*uttaan. Muutenkin ootan innossaan jumpalle pääsyä ja laihana olemista. Kunpa sais vaan hyvän inspiksen sitten. ;)

Niin ja nellille vielä tosta käynnistyksestä et pidetään peukkuja et käynnistävät sitte torstai käynnin jälkeen!

kevytmelankolialla on siellä varmaan jännät paikat!tsemppiä!

Nyt lähetään tontille käymään...

Jepsu ja Martti 37+6 :heart:
 
Kohta lähetään kattoo lähteekö auto käyntiin. :whistle: Kiva, kun on eka talvi tuo auto meillä, niin vähän jännää, millasta kyytiä se pakkasessa antaa. Aika kohmeen puoleinen oli jo eilen, vaikka vaan 3 astetta pakkasta, nyt näyttää olevan 6 astetta :| Kivoja nuo ameriikkalaiset autot ;) Ei oo ees penkinlämmittimiä :kieh: Muuten ihana auto kyllä.

Saa ny nähä sit mitä ne paineet on :/ Vieläkö jatkaa nousua...jos jatkaa, niin menis nyt selkeesti sit liian korkeelle |O
Pitää tuo nappulakin mukaan ottaa, et varmaan on joo tapissaan paineet :LOL:
Painoo en viiti ees kattoo ennen enuvolaa..tiiän että PALJON on tullu. Katon sit kotona takas tullessa, et miten paljon heittää neuvolan puntariin :/

Ihan kun muuten mulla olis ilmestyny ihan haalea linea negra, napa on tumma ollutkin oikeestaan koko raskauden, mut nyt huomasin, et oisko tossa viivakin, kun oikeen tarkkaan kattoo :whistle: ihan alhaalta ylös, tissien väliin asti :/ En tiiä...pitää mieheltä kysyy =)

nelHM, toivotaan nyt et käynnistäävät sit kumminki, kun oot niin sitä oottanu...mut kannattaa toki varautua, et passittaavat kotiaki viel :hug:

Mut jos menis vetää vaatetta päälle sen minkä saa :/

Jahvetti 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo, ja vaikka mulla LA 31.1. niin suosiolla tulin Helmikuisiin :LOL:

Mulla kakkonen oli ainoo poikkeus, käynnistettiin 38+4...eka käynnistettiin 40+5 ja kolmas 41+1...että sitä käynnistystä pitkälle helmikuulla ootellaan :whistle: :LOL:

Onko sulla minkä verran menny edelliset yli?
eka oli 41+3 ku päätti syntyä ite, ilman käynnistystä ja tuo toinen 40+1. aikasemmin ei oo nuiltakaan ollu mitään supistuksia ku vasta syntymäsupistukset mutta tän kohalla mä oon kärsiny jo pari kk ennenaikasista supistuksista, mut mihin ne on nyt kadonnu ku niitä tarttettais :kieh:
pitäs vissiin lähtee pihalle lasten kans riehumaan, josko se auttas jotai..

tää on niin turhauttavaa, ei muuten mutku kokoajan tulee viestiä että joko joko.. :kieh: :headwall: ihan niinku mä en ilmottais sitte ku on syntyny. tulevaisuudessa jos on viel tää tilanne niin mä en varmasti kerro millon aika on, josko sais sit olla nää vipat päivät rauhassa.
 
heippodei, :wave:

Jaksuja kaikille :hug: ja :flower: saaneille. Täälläkin, kuten cruellalla kasvaa toosa seittiä... :whistle: Omasta tahdosta tosin; me kuulutaan miehen kanssa niihin, joita häiritsee tieto, että vauva kulkee siinä mukana. :/ Toivottavasti Nelli ne ottaa sut sinne käynnistykseen torstaina, tai pikemminkin, että käynnistyis itsestään ennen sitä! :hug: Ja toivottavasti ne passittaa sut Jahvetti tänään jo sieltä neuvolasta polille! :hug:

Mitäköhän muuta mun piti kommentoida... :/ En muista... :xmas: Niin, tosta kerhosta vielä, että eikös se hakeminen mee niin, että mä laitan yv:nä salasanan? :attn: Tietääkö joku jossain kerhossa jo oleva? :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
kerhosta vielä, että eikös se hakeminen mee niin, että mä laitan yv:nä salasanan? :attn: Tietääkö joku jossain kerhossa jo oleva? :attn:
Mie en muista yhtään miten se oli :whistle:
Joka tapauksessa jos se menee niin, että sie laitat yyveenä salasanaa, nii mulle saa laittaa :D
 
Oikeesti, olin jo pukemas päälle, sain jopa paidan laitettuu, mut niin tää tuoli vaa veti tänne :LOL: :LOL: |O Minäkö nettiriippuvainen :saint:
Mieskin pitkästä aikaa yksi ilta istui tässä, niin sano, et tää tuoli on ihan lönksy ja painunu pehmukkeet kasaan istuimesta :saint: :LOL: :LOL: :LOL: Uuden osto pian edessä varmaan :whistle:

Mut nyt oikeesti meen...tuun sit kertoo neuvolakuulumiset seuraavaksi :wave: :wave:
 
Moikka..kevytmelankolian kuulumisa kyttään, ilmotan heti, kun kuuluu jotain.

Kävin sellasella kilsan lenkillä, piti melkei juosta, kun panin sellasen villapaidan, mikä päätti kutittaa mua koko helvetin ajan ja takki auki raapien menin nii nopeesti tuol pakkasessa, kun kärsin. Nyt on maha melkei verillä :( .

Hormoonihirviö
, täällä yksi :wave: . Kyllä viskoo mielialata todenteolla, onneksi lapsrakkaat pääs mummolaan evakkoon, ei tuu suurempia traumoja! Eniten mua turhauttaa tää oleminen. Rasittaa kaikki kömpelyys, ja kun sattuu moneen paikkaan ja siksi ei voi tehdä muuta, kun valittaa. Maha on kyllä kiva ja ihana ja kaikkee, paitsi käytänöllinen. Varmaa tulee ikävä niitä potkuja ainakin.. Muuten riittää kyllä.

Jahvetti toivotaan, että passittaisivat siut nyt polille käymään, ei oo helppoo sullakaan! :hug:

Kiitos tsempeistä torstaille. Kaipa siellä painaa kaikki tän raskauden hankaluudet, tän hetkinen jaksaminen kotona ja tosiaan iha hyvin kypsynyt tilanne ja vauvan koko, joten ihmettelen, jos alkaavat kotia laittamaan. Pitäkee peukkuja..ja tietty edelleen mieluummin meen suoraan synnärille kotoa enne sitä ;) . Turha toivo taitaa vaan olla.

Mullekin vois sen kerhojutun laittaa. Oon kyl aika urpo noiden kaa, joten osaanks mä käyttää sitä? Ja eiks me nyt täällä viel jutskailla, kun yhtenä ollaan, vai mite?
 
Tähän penkkiin ois varmasti kans pinttyny mun persiin kuva, jos tää ei ois kokopuinen ja siten kova... :saint:

Laittelin tota salasanaa yv:nä sitä pyytäneille. mamitren lisäsin jäseneksikin jo. =) Aika monimutkaista tuo kerhoutuminen tosin näyttää olevan, kun menee ilmeisesti niin, että ensin laitan salasanan yv:nä, sit kerhoon haluaja täyttää "jäsenhakemuksen" kerhot-osiossa ja sit mä vielä "hyväksyn" sen. :headwall: No, mutta kerranhan tuo vaan tehdään... :) Juu, ja mä aion kyllä varmaankin jatkaa palstailua näissä pinoissakin, mutta esim. kuvien jakaminen on kivempää privammin. Ja kerhossa voi keskustella vähän vapaammin; ei tarvii miettiä, että mitä itsestään kertoo... Mua ei haittaa tietenkään, jos kaverit tunnistaa, mutta ei ois niin väliä, että asiakkaat tunnistaa... :whistle:
 
Huomentapäivää!!!
Ensinnä tsemppiä vaan kaikille, jotka tositoimissa/tositoimiin pian pääsemässä. Tsemppiä myös vaivojensa kanssa kamppaileville!!! Pianhan se alkaa kaikilla helpottaa, loppusuoralla jo =)

Kysymystä ois tuosta etovasta/huonosta olosta, mulla nyt parina päivänä ollu sellanen äklö olo, mut ei oo onneks oksentamaan asti tarvinnu lähtee. Kuuluuko tuo huono olo jotenki lähenevään synnytykseen, mahdollisesti?

Kivuttomia supistuksia on viimeaikoina tullu ihan mukavasti, mut ei mitään säännöllisiä, välillä juilii alavatsaa menkkamaisesti.
Turvotuskin on alkanut nostaa päätään, aamusin on sormet ku makkarapötköt ja nivelet kipeet :(
Sitten nyt noiden verenpainelääkkeiden alotuksen jälkeen mulla on esiintynyt useemmin sellasta sydämen "muljahtelua". Tiedättekö mitä tarkoitan?
Eli ennen raskauttakin silloin tällöin on tuntunu, et sydän tekee jonku ylimääräsen lyönnin tai jättää lyömättä lyönnin, siis se tuntuu sellasena inhottavana muljahduksena, en osaa paremmin selittää. No jokatapauksessa musta tuntuu et sitä on tullu nyt vähän useemmin, en tiä johtuuko niistä verenpainelääkkeistä vai mistä. Ei vaan oo kivaa :(

Muutto ois edessä v-loppuna luultavasti, tavaraa on pikkuhiljaa pakkailtu, mut vielä on paljo tekemistä, viuh! Noh, jospa se tekeminen sais jotain aikaan tuolla masussa =)

Neuvolakin tänään, sitä odotellessa.
Marie82 ja vauveli 37+4
 
Suolen tyhjennys vaan jatkuu. Mä en oo yleensä käyny kakkosella kun kerran pvässä ja ollu aikas kovalla silloin. Nyt oon 8h aikana käyny 3 kertaa löysällä et kohta on p.reikä tulessa. Muuta vaivaa ei ny oo ollu kun selkää särkee ja se johtaa pohkeisiin asti välillä. :/

Heh,Jahvetti ei vaikuta mitenkään riippuvaiselta :D
 
mamitre mä pelkään kans, että mun persereikä räjähtää kohta |O |O |O . Oon istunu nii monesti taas tänään vessassa, viimeks vartin ja kiva ku samalla supistaa..en tajuu mistä sitä tavaraa riittää :x :x . Mutta sattuu ihan tosissaan. Tää on tän hetkisistä oloista TOP1 ehdottomasti. LOPPUS jo!!
 
Enpä sitten mennytkään samantien takaisin nukkumaan, joten jäikin aikaa ja löyty jostain virtaa paistella pullia ja sämpylöitä, pestä pyykkiä yms. On kyllä ekoja kertoja tässä lomaillessa. Selkä kipeytyy kyllä huomattavasti seistessä.

Painog: yli 10kg on tullut, silleen rykäyksittäin. Ei kai tuossa liikaa ole lähtöpainoon nähden, mutta vielähän noita kiloja tässä joutaa kertymään ku kotosalla on.. JA tosiaan, oma kroppa kelpais tännekin takas, en oikein mahaa osaa pitää niin sympaattisena. Enkä kyllä yhtään pidä siitä, ettei mikään suju niin vaivattomasti kuin normaalisti.

Doh, en osaa lainata, mutta makkarin puolella meilläkin on ollut ihan hissunhiljasta, oon varmaan jo unohtanutkin miten pitäs toimia, että huoh vaan.. Senkin takia kelpais oma kroppa, mutta sekin jännittää, ettei sitä ihan samana vanhana taida takaisin enää saada.

Hormoonihirviöys oli mulla voimakkaammin tossa alussa ja keskivaiheilla, mieski on nyt sit hengähtäny helpotuksesta ku mun pää tasottuu.
Nyt tekis sit mieli ulos koiran kans, ku melkei jo poltin pellillisen niitä pullia, sen siitä saa ku jää tähän nakottamaan!
 
Mielialoista joku kyseli. Ihme kyllä, mä elän elämäni seesteisintä aikaa... :saint: Oon yleensä temperamenttinen ja suorasanainen, helposti hiiltyvä persoona, mutta tässä raskauden aikana pinna on ollu miljoona kertaa pidempi kuin aiemmin. :saint: En ees muista milloin oisin mieheen hiiltyny ja porukoille oon viimeks kilahtanu jouluna. Miehen porukoihin hiillyin viimeks vissiin alkusyksystä... Duunissa kilahtelin kyllä työasioista, en tietenkään asiakkaille, ihan normaaliin tapaan... :xmas: :ashamed: Suorasanaisuus ei oo mihinkään hävinny, mutta ehkä oon osannu valita sanani paremmin ja en oo menettäny hermojani muille niin usein. Ihanaa! Tätä on odotettukin... :saint:

Meillä ois tänään vika neuvola ennen synnytystä. Viimeks oltiin neuvolassa torstaina ja painoa tullut varmaan siitäkin kilo! |O Turvottaa!!! Lisäks mennään tänään tutustumaan vielä uudemman kerran Kätilöopistolle, kun sinne järjestetään leikkaukseen tuleville vielä erillisiä tutustumiskäyntejä. Nyt mennään siis sinne osastolle, minne ilmoittaudutaan keskiviikkoaamuna. Soitin ja ilmoittauduin sinne äsken, niin sanoivat, ettei ne oo ollu kovin suosittuja ne käynnit, ja nytkin ollaan sitten menossa me vaan. Osastonhoitaja kuulemma kierrättää meitä, ja voipi sitten kysellä jotain. Parit kysymykset mulla onkin mielessä. :whistle:

Marie82:llako on muutto edessä... Toisaalta varmaan mukavaa päästä uuteen kotiin, mutta onhan siinä aina hommaa... Onnea kuitenkin etukäteen jo uuteen kotiin! :flower: Meillä on pienoinen muuttokuume kans päällänsä; kattellaan päivittäin Hesarista kämppiä ja erityisesti sunnuntain Hesari on ihana, kun asuntoja on niin paljon! =) Ainoa miinus tässä on vaan se, ettei voida oikeasti vielä mihinkään muuttaa, kun menetettäis veroedut... :whistle: Vuoden päästä vois vasta olla ajankohtaista... Joten kattellaan sitten... =)
 
Kuulumisia kurkkimassa taas... tänne vaan tulee tekstiä niin paljon ettei millään tahdo ehtiä kaikkia lukea. :D Kun tuo 2-vuotias häiritsee pahasti äitinsä nettiaddiktiota :LOL:

Liitoskivut on onneksi eilisestä vähän helpottaneet, jalka kipuilee vielä. Mies sanoi eilen että kävelen kuin Martti Ahtisaari, paitsi että Mara on notkeampi ja nopeampi :LOL:

Neuvolakäynti on taas tänään, toivottavasti jää tämän raskauden viimeiseksi... :whistle:

Hissukka rv39+0
 
Huomenta :wave: , ihana ilma tänään, jokohan tänään tulis enempi ulkoiltua :whistle:

Kyllä nuo peiton pöllyytykset on meilläkin ihan jäissä, minnuu ei nappaa, eikä tuo mieskään nyt niin kovin vonkaa, jotenkin ajatukset nyt vaan on niin muualla. Kait sitä kuiteskin tekee mieli kun viime yönä näin unta kauheesta käärmeestä ja eikös nuo käärmeet unessa liittynyt jotenkin seksiin :D .

Mielialat on pääsääntösesti ihan normeja, mutta sitten on päiviä jolloin joku pieninkin asia rupee itkettään :'( .

Aurinkoista viikkoa :wave:

-nipsuli, jolla ei supisteluista ole jälleen kerran tietoakaan...-
 
Heissan!

Kasassa edelleen..pettynytkö, noo..ehkä hiukan. Mutta kipeitä supistuksia tuli neljään asti aamulla. Siksi nyt vasta heräsin ja mihin heräsin, niin supistuksiin..ylläri ylläri. Tosin ne ei ole niin kipeitä, että en selviäis, tosin KIPEITÄ kylläkin. Eli katsellaan, meneekö tämä ohi vai onko piiiiiiiitkää alkusoittoa! Miehen piti lähteä käymään tukholmassa, mutta eipä lähtenyt. Kovin jännittyneenä hänkin, aika liikuttavaa!
Kiitti tsemppihengestä!
Nyt lepäilen ja palaillaan taas asiaan. En kerenny lukee mitään juttuja, mut luen myöhemmin. :heart:

äippäHki ja pikkunen 38+4
 
Onko joku muuten kuullut Civindalista? :attn: Toivottavasti kaikki hyvin heillä...

Tuttemui ja Rudi pyörii myös mielessä.

Synnärikuulumisia odotellaan keneltä tahansa... :whistle: aika moni pinolainen saattaa jo olla vauvautunutkin, mutta eivät ole vielä ehtineet ilmoitella. :D
 
Huomenta.

Olipas yö. Puol 5 asti sain nukuttua kuin tukki. Mut sitten heräsin koko ajan siihen kun olin kierähtänyt selälleen tai kauheisiin painajaisiin et vauvalla on joku hätä. Sitten rupes kylkiä kiskoo hemmetti mikä kipu. Ja nyt sitten nousin kun mies oli tehnyt aamupalan valmiiksi.

Sen syötyäni nyt on taas sillanen olo et kaikki tulee ulos ihan kohta.

Vauvelikin nostelee ihanasti pyllyä onneks :heart:

Sormet on ku nakit ja en edes kahvikuppia pystynyt kantamaan kun sattus. Ihan ku ne olis maitohapoilla niinkuin jalat rankan juoksun jälkeen. :/

nelHM Toivottavasti ne lähtis käynnistelemään ellei sitten tapahdu ihmeitä ja pikkanen haluisikin päivää ennen itestään ulos. Aika kauan sulla ollut jo huono olla joten jos minä lääkäri olisin katsoisin parhaimmaksi käynnistyksen.

Kakkosella käynnistä. Eikös sitä sanota että kun suoli rupee tyhjenemään alkaisi supistukset kovenemaan. Siksihän se on yksi keino käynnistykseen kun pistelee esim microlakseja takamukseen. Ja alkaa istumaan vessassa!

En sitten tiedä. Äitini 3 synnytystä on lähtenyt käyntiin aina vatsan löystymisellä ja siitä sitten alkaneet poltot. Salissa vasta vauhditettu kalvojen puhkaisulla.

Joten odottelen täällä sitä hemmetin p*skantamisen tarvetta/löysyyttä!

Eli kerhoa olette perustelleet??? Mitä mun täytyy oikeen tehdä et pääsen sinne.

Niisku-neiti & rinsessa 38+6 vautsi!
 
Kerhoon voisin minäkin liittyä! salasanaa vaan kehiin. :wave: tuun siis jos osaan :ashamed: :whistle:

Mä oon jo varannu uusinnan eilen iltasesta sessiosta. Mies tokas vaan et oot kyltymätön... :LOL: kaippa sitä nyt on ku harvoin saa... :LOL: vaikka joutu ittekin myöntämään et kivaa oli. :heart: :heart: :heart: Meillä peitot heilunu viimeksi vuonna miekka ja kirves. niin oon ihan hehkuissani ja jotenkin ihan hävettää kattoa ukkoa silmiin kun on niin himokas olo et vois kiepsauttaa vaikka heti selälleen... :LOL: :LOL: mä taidan olla ihan lopullisesti seonnu. :D :ashamed: :LOL:

Tontillakin käytiin äsken ja herramunjee siellä oli katon teko miehet (pellitys jne) ja putkimiehet ja sitten vielä normaalit raksaäijät. Kiesus kun homma toimii.

Just olin kirjottamassa et eipä täälläkään supistuksia kuulu niin samalla paukahti supistus...aika laimeena vaan...tonne perärööriin lähinnä tuntuu. :/

Saas tosiaan nähä tuleeko jahvetti vielä koneelle (no aivan taatusti tulee :D ) vai pääseekö käynnistykseen?

Nyt taas mennään,

Jepsu ja Mara
 

Yhteistyössä