**Helmikuun Helmet** marraskuu

Niin siis täyttelen myös tota isän hakemusta... =) Saatiin ne molemmat kyllä neuvolasta.

siruko vissiin kysy mun työstä.. Oon postinjakaja. Tai virallisesti oon yhteistekijä, eli mun päähomma on lehdejako öisin, mutta päivisin teen tarpeen vaatiessa hommia.

Onhan se sekin yks vaihtoehto että lähettää vaan laput menemään ja ootta tulevatko takasin, mutta ku mulla jäi se näin taas myöhään se asian hoitaminen, vaikka laput sainkin heti rv 22... niin en haluis arvuutella kauheesti, kuukausi menee tosi nopeasti...
Kelaan olen kyllä tänään lopultakin matkalla ja TOIVOTTAVASTI saan kaikki laput lähtemään... Ja edes sen äitiyspakkauksen joskus...
 
huoment :wave:

hetki aikaa kun poikaki nukkuu vielä, toivottavasti ei töki palsta :kieh:
eli maanantaina olis sitte se sokerirasitus, saa nähä mitä on eessä. jotenki tuntuu että ihan viturallaan on arvot :/ unohdin lekurilta kysyä siitä guaram-jutusta, käyttääkö täällä kukaan sitä?

tyttiliini: oliko teillä sitä että poika pölpötti kauheesti vaikkei suomen sanaa tullu, sellasta omaa kieltä? toi on nyt tehny sitä jonku aikaa ja sanoja on tullu jonku verran lisää ja yrittää kovasti matkia sanoja. mä en tiedä voiko tohon puheen kehitykseen vaikuttaa se että kun me ollaan oltu alusta asti kahdestaan viime tammikuuhun asti eikä tuo ole niin hirveesti sitä puhetta kuullu ku esim jossain isossa perheessä. kun ei sitä yksinään jaksanu höpöttää vaikka kyllähän mä tietty lapselle puhuin mutta eihän se nyt sama asia oo jos sitä puhetta kuulis koko ajan. voihan se olla et tuo olis muutenki alottanu hitaasti, mistä noista tietää. toinen kompastuskivi meillä on ite syöminen. kun ei tuo viittis millään vaikka osaakin, tarhassaki söi ite sillon ku siellä oli ja kotonakin jonkun verran mut useimmiten tyrkkää lusikan mulle. neuvolan ohje oli että ei saa syöttää vaan lautanen eteen ja jos ei syö niin lautanen pois ja ruokaa sitte vasta kun seuraava ruoka-aika on. pari päivää tein sitä mut sit ei äidin sydän enää kestäny kattoa :/ päivässä meni niin minimaalisen vähän evästä et tuntuu pahalta, pitää nyt omaa lastaan nälässä... ja tiedän et ei ne itteää nälkää tapa yms yms mut mä vaan oon niin heikko et eilen syötin illalla puuron :ashamed: kun tuo syö reippaasti ja reilusti jos syöttää. en vaan tiedä mikä siinä ite syömisessä tökkii. ja sitte kun vauva syntyy niin mulla ei ole aikaa siihen syöttämiseen joten sillon viimeistään tuo joutuu kovaan kouluun mut siihen saakka tuntuu et avitan tossa syömisessä. ehkä tyhmää mutta... saa kommentoida.
 
Tyttiliini
Jep Cruella, meidän poitsu on aina ollu kova hölöttämään vaikkei puhua osannutkaan. Vauvana se jokelteli kovasti ja alko itse asiassa juttelun jo tokana elinpäivänään. Sen takia vähän ihmeteltiinkin, kun varsinainen puhe anto odottaa itseään niin kauan. Tossa vähän alle kaksivuotiaana "juttelu" oli hetken aika yksipuolista, sellasta "tätätätätää" juttua, mutta siitä sitte lähti ne alkutavut ja just sellanen siansaksatyyppinen "puhe". Tuntui, että poika halusi jäljitellä meidän puhumista mutta kun ei vielä osannu sanoja, jutteli sitten omiaan. Nykyään tosiaan sanoja on paljon ja lauseitakin, mutta ei niistä kaikista todellakaan ota selvää ja välillä vieläki tulee siansaksapätkiä.

Meillä poika oli isänsä kanssa vuoden kotona mun äitiysloman jälkeen ja vaikka mies puhuu paljon ja minäkin, luulen silti, että se vaikutti puheen kehitykseen. Nimittäin kun se meni päiväkotiin, puhe alko melkeen välittömästi lähteä ihan uusille urille. Voi se tietysti olla sattumaakin, mutta en usko.

Sitte toi syömisjuttu... No, meillä on ainaki ihan hirveästi uhmaa kaikesta nykyään. Vähän hirvittää miten sitte toimitaan, kun vauva syntyy, koska kuten Cruella sanoit, silloin ei ehdi niin hirveästi käyttää aikaa perusjuttuihin esikoisen kanssa. Meillä oli samantapainen erimielisyys kuin tuo teidän syömisjuttu silloin joskus alle yksivuotiaana, kun poika halusi että juotan sitä vaikka se osasi itse. Siitä tuli lyhyt mutta kiivas sota, koska en enää voinut antaa periksi B) Me istuttiin pojan kanssa pöydän ääressä, se osotteli pulloa ja mä kieltäydyin auttamasta. Se suuttu ja heitti pullon lattialle ja mä annoin sen vaan takasin. Sitä kesti pari päivää ja aloin jo miettiä, että saako se tarpeeksi juodakseen. Mutta sitten se luovutti ja alko juoda itse.

Uhma vaan alkaa olla sellaista, että meinaa välillä omat voimat loppua. Ennen osasin nauraa itselleni ja olla rauhallinen pojan kanssa, mutta onko se sitten tämä raskaus vai uhman "vahvistuminen", jotka on tehny musta vähän tylsemmän äidin. Ahdistaa itseäni, kun nyt jo huomaan että olen kireämpi ja alkaa hermostuttaa, jos aamulla pitää riidellä potalla käymisestä ja hampaiden pesusta ja poika vielä kinuaa kaikkea. Mä kun olin ajatellu, että nyt tehdään pojan kanssa kaikkea kivaa yhdessä kun vielä ehditään. Sen sijaan ärsyynnyn ja ahdistun uhmasta ja puheen kehityksestä ja leikin kehityksestä ja ihan kaikesta.
 
Huomenia!

Kiitos evaellen, tämä tökkiminen syy siihen miksei nuo ed. keskustelut vielä olleet tuolla listan perässä :kieh:

Tänne ei mitään uutta, poju liikuskelee ihan mukavasti, välillä enemmän välillä vähemmän. Ja väsymys on tullu tänne takas!! |O
Tänä aamuna mies sitte sanoki ku herätti minut että mukava hälläki töihin lähteä ku aamusta joutuu minun kitinää kuuntelemaan :whistle: :saint:
Mutta ku ei millään jaksais herätä aamusin! :ashamed:

Nyt on tullu huomattua jos istuu kauemmin autossa tai muuten vaan paikallaan nii alkaa tuleen jtn kiristystä/painon tunnetta massuun. Sama homma jos kävelen reippaammin. Ja se sattuu ihan oikeasti :snotty:

Suonenvetoja täälläkin, oli yö tai päivä nii saattaa ihan vähässä ajassa useamman kerran vedellä, eikä se ole yhtään kivaa. Onneksi teen yksin huoneessa töitä nii ei haittaa vaikka vähän tuolilla pompinkin =)

Isyyslomasta, olihan se niin että työnantajalle pitää sanoa siitä kaks kuukautta ennen loman pitämistä..? Tuli vaan mieleen ku meillä mies saattaa vaihtaa vielä työpaikkaa niin entä jos se aloittaakin vaikka tammikuun lopulla ja isyyslomaan ei olisi enää ku reilu kuukausi.. Kai sitä voi poikkeuksia tehdä..

Mutta viikonloppuja mammat! :wave:
 
Evaellen mulla oli yhdessä vaiheessa kans noita suolistohommia mut en usko et nää niitä on. ei kipu helpota vaikka kakkosella käykin. Se on sellasta inhottavaa särkyä. Viimeyön valvoin tän flunssan takia ja sit kun just nukahtamassa olin ja kylkeä yritin kääntää niin sattuu niin samperisti kaikki liikkuminen vaikka se tosi vähäistä onkin. Nyt tuntuu et alaselkääkin on alkanut jomottaa. Saapa nähä. :|

taidanpa soittaa neuvolaan....

palataan

Jepsu ja Martti 25+3 :heart:
 
Saanukka: Vilkaisin juuri Kelan sivuja ja siellä oli tuohon isyyslomasta ilmoittamiseen seuraava tekstin pätkä:

"Oikeus vanhempainvapaaseen perustuu työsopimuslakiin sekä virka- ja työehtosopimuksiin. Työntekijän tulee ilmoittaa aiotusta vapaasta työnantajalle kaksi kuukautta ennen vapaan aloittamista. Samalla hän ilmoittaa vapaan pituudesta ja jaksottamisesta. Työntekijä voi perustellusta syystä poiketa kahden kuukauden ilmoittamisajasta. Mikäli vapaa kestää enintään 12 päivää, siitä tulee ilmoittaa vähintään kuukausi ennen vapaan aloittamista."

... eli perustellusta syystä saa poiketa 2 kk:n ilmoittamisajasta, joten eiköhän se työpaikan vaihdon yhteydessä ole aika selvä juttu... Eikä tulevasta isyyslomastakaan kai kauheasti kannata haastattelussa mainita - vaikka ei se isyysloma niin pitkä olekaan, niin voi silti vaikuttaa työpaikansaantiin. :/

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Laa Laa rv 23+0
 
Heippa taas!

Ei oo oikein jaksanu kirjoitella, vanhin lapsi ollut kuumeessa ma-ke, mies oli kyl kotona silloin ja mä töissä. Miehen työnantaja ei oikeen ymmärtänyt et miks mä en voi olla kotona... Se kun on se koti vissiin naisen paikka... Mies halus olla ja muutenkin mul enää kaks viikkoo töitä jäljellä ni aateltiin et parempi näin.

Kolme edellistä yötä kuopus valvottanut kun sillä kans yskää ja taitaa tehdä hampaita, noin klo 1-4 kiukutellut eikä mikään kelpaa ku syli ja nimenomaan mun syli. Jos mies koitti pitää ni kauhee potku ja lyöntiraivari seurauksena. Viime yönä onneks rauhottui aika pian mun kainaloon et saatiin molemmat nukuttua vähän paremmin.

Mä jäin tänään kotiin kun hiukan lämpöä ja pää sattunut eilisestä saakka. Varmaan tost väsymyksestä, nyt alkaa jo helpottaa kun nukuin par tuntia sen jälkeen ku lapset lähti hoitoon. Kohta imuroimaan ja sit varmaan käyn kaupassa ja haen lapset kotiin hiukan normaalia aikaisemmin. Saa hoitotätikin sit lyhyemmän päivän.

Puutumisesta sen verran et edellisessä raskaudessa mulla puutu sormet heti ku koitti jotain näpertää esim. neuloa ja öisin kädet oli ku puupökkelöt ranteesta sormiin. Neuvolantäti sanoi et johtui turvotuksesta joka painoi hermoon ranteessa tai jotain sinne päin, toivottavasti nyt ei tuu sitä... Ei ollu kivaa meinaan.

Isyyslomasta Miehen töissä eilen tuli ilmi et sen työkaverille on tulossa kans lapsi (LA 3pv ennen meitä) Pomo varmaan mielissään jos samaan aikaan kaks miestä isyyslomalla ku siel ei sais ees olla sairaslomalla.

Pitäis muuten itsekin täyttää noi kelan laput, jospa tänään ehtis viemäänkin ne.Täytyy hakea kans jotain askartelujuttuja, jos esikoisen kans väkerrettäs jotain joulukortteja pikkuhiljaa.

Mut nyt laittamaan pyykit ja imuroimaan, sitten kaupoille ku huomennahan ne on kiinni.

Mukavaa pyhäinpäivää kaikille!

Victoria ja Onni-Ilona 24+3

 
Soittelin aamusta tuonne neuvolaan ja täti oli oikein asialline nyt ja kuunteli kun valitin. :ashamed: Hän aikaisti mun lääkäriaikaa viikolla eli nyt ois ensvkolla keskiviikkona sit lääkäri. Ja maanantaina se kauan pelätty sokerirasitus.

Mulla on alkanut ny särkee tosiaan tota alaselkää todella paljon ja alamahaa tietenkin yhä. Mahaa vetää kovaksi vähän väliä mutta onneks supistelut tulee ilman kipuja. Neuvolan täti antoi nyt ohjeeksi et mitään ei saa tehdä vaan loikoilla ja lepäillä. Nostelut jätettävä isukille.

Nyt pitää lähteä kuitenkin pankkiin ja tonne räntäsateeseen...ei houkuttele yhtään...

Jakselemisia mammat!

Jepsu ja Martti 25+3 :heart:
 
:LOL: Ensi maanantai on oikee Helmikuisten päivä...sokerirasitukseen menossa minä, cruella ja jepsu nyt ainakin samana päivänä :D :LOL:
Mihis aikaan teillä muilla on? |O Voijaa pitää telepaattista yhteyttä ku kärsitään B) Mulla muistaakseni klo 8 :whistle:
Muuten se ei ressaa, mutta s 10h syömättömyys |O |O |O

Ja mulla sit kanssa keskiviikkona lääkäri...

MÄ EN PIRU OLE TAAS TÄNÄÄN SAANU YHTÄÄN VIESTII LÄPI :attn: :attn: :attn:

cruellallekin kirjotin piiitkät pätkät tosta syömisestä mut ei niin ei |O :snotty:

Jahvetti 27+1
 
Miulla sitten tuo sokerirasitus ja neuvolalääkäri ti aamusta. Koitan saada saikkua lisää näitten verenpaineiden alhaisuuden vuoksi. Eilen oli neuvola. Kaikki oli silleesti ihan mallillaan mutta nuo paineet alhaalla ja hemoglobiinikin laskenu 110.. todella väsy olenkin. Eilen illalla supistelikin aika tiheesti..ihan silleesti että tuntu ikävältä eli hiukan koskikin..helpotti sitten kyllä..
Tänään olen koittanu kotona oikein ahkeroida..piti kyllä tuossa heti tunti nukkuakkin kun taas väsäytti..Ottaa päähän tää väsymys!!! |O
 
Noni, äitiyshynä-anomus lopultakin saatu luovutettua kelalle. Ootteko muuten muut vieneet sitä isän osioo samaan aikaan omanne kanssa? Multa se täti ei huolinu sitä, sanoi että isyysloman alkua ku ei voi vielä päätellä jos sen alottaa syntymän aikaan, niinkun itekin jo päättelin, et se haetaan sitte... Ja että isäkuukauden hakeminenkin on meille ajankohtasta vasta heinä-elokuussa. Jätin sitte vaan sen äitiysrahalapun.

Eikä se huolinut sitä ilmotusta työnantajan maksamasta palkastakaan, kun se oli palkkaosion kohdalta tyhjä ja sanoin että ne palkkatiedot tulee palkanlaskijoilta suoraan kelaan.

Sitten se jakso hokea sitä että "me tarvitaan se alkuperäinen neuvolatodistus", johon minä tuhat kertaa toistin että työnantaja sanoi sen tulevan kelalle heidän kauttaan, kuten ne muutkin tiedot. |O

Mun pitäs varmaan mennä kelaan töihin, tykkään jankuttamisesta... Anteeks jos joku teistä tai tuttavanne on siellä töissä, onhan niitä mätiä omenia tietysti joka työpaikalla, luonnekysymys... En väitä että itse olisin Miss Mukavuus :D Ihmetyttää vaan miksei asioita voi hoitaa yksinkertaisesti.

Mullakin on muutes sokerirasitus, tosin ens keskiviikkona. Harmittaa ankarasti että namiviikonloput voi loppua lyhyeen. Nykyään kylläkin syön tuhannesti terveellisemmin kun ennen namiviikonloppuja.

Onhan tää vähän huijausta ehkä huonoon suuntaan, mutta onko mitään viime hetken niksejä millä arvot sais mahdollisimman näteiks ens keskiviikoks? Mitä muuta ei saa syödä kuin kiloo sokeria päivässä? Eikö jossain sanottu että rasvanen ruokakin vaikuttaa niihin arvoihin...

Kaikki ilothan tässä ihmiseltä viedään! Eikai tilanne vielä hälyyttävä ole kun kilon olen saanut raskauden aikana kerättyä, mutta tällänen ihrakasa voi kantaa ties mitä piilosokereita mukanaan vaikka ei söis kun hedelmän päivässä.

Ja mieskin edelleen naama norsun veellä, kysyin nätisti tänään että onko meillä jo uudet talvirenkaat kun Helsinkiin pitäis huomenna lähtee, ja kivat kelit luvattu just sillon, kilometrejä kuitenkin se vajaa kolmesataa...
Vastaus oli lyhyt ja tyly "Kohta". Voi olla hilpee retki meillä.

No per....! Nykyään tarvii aina kopioida oma tekstinsä ennen kun lähettää ku lähes 100 % varmuus ettei se ekalla kerralla mee läpi!
 
Pusuapina juu sitä olenki ihmetelly, et mitä isyysrahajuttuja te haette :whistle: Kun nehän ainakin ennen on haettu jälkikäteen ;) En vaan koskaan oo saanu sitä viestii lähetettyy... :/
Miten muuten kopsaat tuon tekstin :whistle: Alkaa käpy mennä :eek:

Kilo ei todellakaan oo paha...mulla saldona jo +10kg |O |O Taitaa oikeesti se 30kg mennä rikki :snotty:
 
Mie vaan mustaan tekstini ja painan sitte oikeeta nappia ja napsautan 'kopioi'... Minä varsinainen konenörtti :D Ihan helppo juttu, mutta kun sitä ei aina jaksais tehä...

No kyllä miekin oon vähän ihmeissäni niitten isyyslappujen kanssa ollut, mutta kun neuvolantäti ne käteen löi, eikä mitään sanonut, niin luulin että niilläkin on jo kiire... Oon niin alottelija... :ashamed:

Ja tuosta painosta niin... Mulle ihan riittää ne 15 muuta ylimäärästä kiloo joita oon vuosia kantanut, terkkarit ja lääkäri on ollu myös sitä mieltä että en tarvii kauheesti enempää vararavintoo :whistle:
Kuitenkin oon aika huolettomasti saanut syödä, siis etten mitään pisteitä laske, syön sillon kun on nälkä, mutta jotain muuta kun suklaakakkua. Mutta kyllä tässä sellasilla viikoilla aletaan olla, että vauva on oman tilansa alkanut ottaa, eli jostain niitten kilojen on oltava pois...

Mies kyllä sano että mun reidet näyttää pienemmiltä ku ennen... Tokasin siihen että ne vaan näyttää ison mahan alla pienemmiltä =)
 
Nytkö te muut alatte käymään sokerirasituksissa, mulla ne rasitukset oli jo silloin raskauden 17 viikolla muistaakseni. Mulla näköjään oli sitten tosi aikasin nuo rasitukset.
Mulla pahoinvointi jatkuu edelleen ja neuvolan mukaan ois se alkuraskauden pahoinvointi palannu takas mitä todennäköisemmin.
Tässä on vähän kiirettä ollut, joten kirjottelen enempi myöhemmin, kunhan saan luettua kirjotuksenne :wave:
Nyt 26+4
 
Ei meillä ainakaan onnistu jälkikäteen hakea sitä isyysrahaa.. meillä menee tilit nollille parissa viikossa kun on niin paskat tulot molemmilla, joten pakko se on tehdä niin että isyysrahan saa tavallaan käteen niille viikoille kun on kotona.
 
helou :wave:

saa nähä toimiiko :kieh:

jahvetti: jutskaillaa mesessä noista syömisjutuista, ihan kiitollisena otan vinkkejä ja neuvoja vastaan.

pusuapina: oon samaa mieltä sun kanssa kelasta, on viimisen päälle mätä laitos |O ja noista sokereista, ei sulla välttämättä oo mitään häikkää niissä. tiiän aika monta ketkä laitettu ylipainon takia sinne mut kaikki kuiteski ok. mulla on sukurasitteena toi, siks ilmeisesti viimeks napsahti ja hyvin tod.näk. nytteki :/ ja rasvanen tosiaan on melkeen pahempi kun makea, ne hiilarithan siinä on ne mitä pitää välttää. se oli ainaki viimeks ihan älyttömän pieni se hiilariannos/pvä kuten koko ruokavalioki. eihän sillä elä päästäinenkään :kieh:

kevytmelankolia: se sokerirasitus on meillä ainaki sen takia vasta nyt kun se ei välttämättä kehity aiemmin niin nyt se ainakin huomataan. käytännöt näköjään vaihtelee paikkakunnittain mikä aika outoa koska kyseessä kuiteski sama sairaus mikä vaatii saman hoidon. ota taas selvää noista :headwall:

mullaki tota painoa jo 9 kg kertyny :x ei tarvis enää paljoo tulla...vaavi on nyt ruvennu tosissaan polkemaan rakkoa ja se on niin epämiellyttävää |O kovasti viihtyy perätilassa :/ pojasta on eka merkintä et on rt vkolla 33 eikä enää siitä kääntyny. jospa tääkin sitte...
joo maanatai on oikee sokerirasituspäivä mein pinossa :D tai oikeestaan koko ens vko :whistle: :LOL: mä yritän kasin maissa mennä sinne, seiskalta sais jo mennä mut kuka siihen aikaan kerkee minneen B) laitellaa sitte jahvetti salaa viestejä :LOL: ja se paasto on muutes 12 tuntii, ainaki meillä :attn:
 
Olin jo hualissani kun mies pääsi kaks tuntia sitten töistä eikä jannua näkyny... Lähetin sitte viestin, niin kohta se jo tulikin ovesta.
Mitään ei sanonut, mutta päättelin sen pöydälle paiskaamasta kantorepusta että oli käynyt siskollaan, se on vähän lupaillut mulle tollasta...

Ihku reppu, täydelliset värit mun makuun! Päällä lukee Tomy freestyle, jos kellekään kertoo mitään... Ei vaan pysty täysillä intoileen kun mies on tollanen... Ei uskalla mennä kiehnää ja halaileenkaan jos vaikka saa nekkuun... :eek:

Mulla on kyllä kans sellanen fiilis että vaava on edelleen perä alaspäin, liikkeet tuntuu missä sattuu ja ne voi olla kädenjälkiäkin, mutta aika jykeviä iskuja tulee just alamasuun ja rakkoon... Mua alkaa kutittaa ja naurattaa aina ku vaava sohasee rakkoon päinkin, ei voi mitään :) Töissäkin oli hymyssä pitelemistä kun siinä hetken istu niin iskua alko tulla...
 
En jaksanu lukea kaikkia läpi... Anteeksi :ashamed:

Goldy Mie en herää ihan nuin aikasin, mutta kyllä menee torkkumiseksi loppuyö, kun herään 5-6 aikaan pissalle :/ Töihin herään 7 maissa niin olis ihan kiva nukkuu se viimenen tunti. Muutenkin väsyttää ihan hirveesti. Ollaan monena iltana menty ukon kanssa pötkölleen jo 21 aikoihin :D Ei vanhana enää jaksa.

Tarppa ja nelli Hyvä, että saatte toisistanne vertaistukea :hug:

Jahvetti Mie otan päivittäin magnesiumia poretablettina. Jos rupeaa esim. illalla, niinkun yleensä rupeaa, vetämään suonta (miulla varpaista ja jalkapöydästä |O ) niin teen jalkakylvyn, johon laitan eteeristä mustapippuriöljyä (saa luontaistuotekaupasta). Se öljy, 3 tippaa, pitää lantrata maitoon tai kermaan, 1 rkl on hyvä määrä, niin sekottuu veteen paremmin, muuten jää pinnalle killumaan ja ärsyttää ihoa.

(.) Neuvola oli eilen. Hemppari laskussa (111) niin alotettiin rauta menemään nyt joka päivä ja ens viikolla alotan ottamaan 2 päivässä. Pikkuhiljaa, ettei maha mee sekasin/kovalle. Sokerit oli terkan mielestä koholla, mutta soitti äitipolille niin sieltä sanottiin, että aterianjälkeinen sokeri saa olla 6.9 :eek: Aika korkee miusta... Miulla on korkeimmillaan ollu 6.3 ite mitattuna. Neuvolassa mitattiin 6.1. Maanantaina on uus sokerirasitus :kieh: Jos siinä on jotain niin mietitään asiaa uudelleen.
Kohdun korkeus 27cm ja sykkeet hyvät 130-156 :heart: My taas mukelteli kovasti doplerin alla :) Pissa oli puhdas, kun viimeks oli prot ja leuk plussalla.

Oltiin tänään shoppaamassa äidin kanssa, kun nyt tänne Helsinkiin asti tultiin :) Ostin Bebesiltä Anitan tukivyön ja on kyllä ihana päällä, tukee tosi hyvin! Suosittelen. Äiti osti Mylle Ison karhun lelukaupasta Diinglisar-tutin, -tutti"ketjun" ja -vaunulelun sitä vaaleenpunasta kissahahmoa kaikki sävysävyyn :heart: Se tutti pitää vielä käydä vaihtamassa, kun sen tuttiosan sisällä oli jotain ruskeita murusia :x En tiiä mitä se oli, mutta yök! |O
Äitille tullessa kattelin Elloksen luetteloa ja tilasin sitten sen starttipaketin vaaleenpunasena, kun on tarjouksessa 25? :ashamed: Paketissa on 3 bodya, housut, haalarihousut, takki, pipo ja ruokalappu.

Eilinen Dimmun konsertti ei ollu mistään kotosin :( Samat biisit kun 2 vuotta sitten Tuskassa ja keikka kesti tunnin!! :eek: Onpahan nähty, eikä tarvii toista kertaa mennä...

Shoppailijat Kiin ja My 26+4

Mesekavereita olis kiva saada :wave: Miun osote on mimoniandra@city.fi.
 
moikka!
mitäs toi P tarkottaa mun nimen ja lasketun ajan perässä tossa ekalla sivulla? *tyhmä kyselee* :ashamed:
kuinka paljon teillä muilla paino on noussut tähän mennessä ja kuinka paljon on ollut lähtö bmi? mulla bmi oli joku 28 ja painoa tullut tähän mennessä n. 3,5 kg, kauhistuttaa se että mihin päädytään!!! johonkin +30 kg... mutta vaikka syön ihan normaalisti ja huomattavsti terveellisemminkin niin paino vaan nousee, viimeksi oli noussut kolmessa viikossa 1,3 kg, siis ihan sairasta!
mutta onhan tää mymmy tän arvonen. :heart:
 
Jahvetti kirjoitti:
"Ensi maanantai on oikee Helmikuisten päivä...sokerirasitukseen menossa minä, cruella ja jepsu nyt ainakin samana päivänä
Mihis aikaan teillä muilla on? Voijaa pitää telepaattista yhteyttä ku kärsitään Mulla muistaakseni klo 8"

Myös minä menen sokerirasitukseen maanantaina klo 8
B)
 
painosta,,,olis mullaki kolme kiloo vain tullu,,,nyt jo kymmenen :eek: no,mulla on aiemmissaki raskauksissa tullu,mutta aina on imettämällä pois lähteny onneksi,,,toivotaan että nytkin...hitto kun on maito jo tuolla kainalossa :( tod inhottavaa,,,mulla on iskias vaiva ja jalat menee aivan liian kipeeks kun on jalkojen päällä paljon,.mä tilasin ellokselta kans sen vauvan starttipaketin luonnonvalkosena,kun eioo varmaa tuleeko taas tyttö vaiko joko poikaan vaihtuu ;) samoin sen toppahaalarin tilasin luonnonvalkosena.mulla on ensviikolla vasta neuvolassa ne äippäraha paperien teko...ois kiva jo se äippäpakkaus saaha =)
 
Tuota messenger juttua mietin..et laitetaanko jollekki osotteet YVnä? ja kierrätetään siten?? ite ihan mielelläni ottasin mese kavereita, mut en ole oikein näin nettiin innokas laittamaan osoitetta (sisältää etunimen ja entisen sukunimen)..
 
iltoja pikaseen :wave:

mulle käy toi mesejuttu, zuku, sut mä jo lisäsinki =)

liirah: varmaankin tarkottaa toi p poikaa =)

tyttiliinille kommentoin huomenna ku unohdin tossa aikasemmin ja nyt pitää sinkoo kattomaa läskileiriä, palataan :wave:

ja lisää porukkaa maanantain rasituspäivälle :D
 

Yhteistyössä