** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

onnittelut vauvoista merbaulle ja pusuapinalle! :flower: :flower:

huomenta vaan kaikille =)

täällä myös tilanne sama ed. supistelee,ei supistele,supistelee,ei....
limaa tullut jonkin verran lisää.jotenkin nyt vaan sellanen olo et ei synny vielä aikoihin....onkohan laskettu aika katsottu väärin...

minä kans taysiin menos synnytteleen, toivottavasti ruuhkat helpottaisi.ja toivon pääseväni uusille osastoille.. kolmesta ekasta ollu 3b eikä mitään telkkuja tai suihkuja.minä haluisin olla semmosen 2pvää,kovin mielelläni en heti seuraavana päivänä lähtisi pois.pelko siitäkin et joutuisi takaisin vauvan viemään..aikaisemmin ei ole joutunut valohoitoon,mut arvoja kyllä mittailtu.niin ja innokkaimmat saavat siellä vierailla vierailuaikaan..en haluaisi heti samana päivänä ketään kotiin,ja anopista ei ainakaan ihan nopeesti eroon pääsisi..

tiiti79 40+3
 
Onnea matkaan Äippä70, hyvä että pääset sitten tositoimiin! Hyvin se käynnistys varmasti menee, johan sä olet "kypsillä" viikoillakin, tuskin paljon tarvitsee vauhtia antaa vauvalle! =)

Täällä odottelu jatkuu... :whistle: Viikot vaan vaihtuu ja maha kasvaa. Liitoskipuja, tuikkaisuja, menkkasärkyjä, supistuksia jne. jne. mutta vauva ei tunnu pienistä vihjeistä välittävän. :LOL: Onneksi äiti juuri soitteli ja sanoi ottaneensa pari päivää ylityövapaata töistä, joten lapsenvahtiongelma helpotti suuresti. Hus pois sieltä masusta nyt kun olisi taas hyvä hetki siihen! :D Neuvola on iltapäivällä, saa nähdä mitä sieltä sanotaan... =)

Unettomuudesta itselläkin on yöt ollut risaisia rv25 lähtien mutta siihen alkaa jo jotenkin tottua. Se johtuu juuri niistä imetyshormoneista, mitkä valmistelee äitiä yövalvomiseen... jotenkin se valvominen on kyllä sitten helpompaa vauvan kanssa kuin nyt, kun tietää että "saisi" vielä nukkua. Mutta, ohimenevä vaihe se on ja hellittää sitten sitä mukaa kun vauvan yösyönnit ja muut valvomiset tasaantuu. =) Tsemppiä vaan unettomuuden kanssa taisteleville, ei se kivaa ole. :hug:

Laskeskelin juuri että ihan loppukuun odottajatkin lähentelee jo rv38 kohta, joten kyllä tämä jännitys, oireitten tutkailu ja piinailu alkaa olla ajankohtaista ihan kaikille, LA:sta riippumatta. Joten tsemppiä ja jaksamista meille kaikille, kyllä se loppusuora jo häämöttää kuitenkin! :hug: Ja kaikilla meillä on vauvat jo oikein hyvillä viikoilla, joten aihetta on jo onnitella itseämme! =)

Hissukka rv41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heltu:
Hissukka: Mulla tosiaan edellinen käynnistettiin, vaikka oli perjantai ja mitään sinällään pakottavaa syytä ei ollut. Saleissa oli sopivasti tyhjää jne. Eli kyllä ne tuolla K-HKS:ssa myös perjantaisin käynnistävät, ainakin kypsästä tilanteesta. Mulla lääkäri sillä kertaa ei halunnut, että riskiraskaus syntyy kotona/matkalla (80km matkaa ja nopea eka synnytys) ja noihinkin päiviin (38+0) jännättiin, että syntyykö itse ensin vai ehditäänkö käynnistää.

Kiitos tiedosta! Alkaa ihan jännittämään, että mitä sieltä sanotaan... olettaisin että neuvolan th tänään sinne polille soittelee ja varailee mulle aikaa loppuviikoksi. Iiks :D
 
mitä te muut muuten tykkäätte kun tullaan mahaa silitteleen?

mua ei häiritse jos mies tai lapset, mut varsinkin anoppi ku ei meinaa käsiään irrottaa...en tykkää lainkaan..eile viä eka kerta kun vaavi masus myllersi kun piti kättään mun mahalla..eihän meinannu lopettaa sit ollenkaan.aika harvoin kyl onneksi ny nähty.muutenkin tuo anoppi joskus käy hermoille..
 
onnea kaikille vauvaantuneille! :flower: viikonlopun aikana oli sen verran moni ilmoittanut jakautumisestaan, että nikit ehti karata tässä lukemisen aikana...

tsemppiä Äippä70lle käynnistykseen! kiva kuulla, että asiat etenee vihdoin :)

ja pahoittelut Piipi79lle siitä, ettei vauva sit vielä halunnutkaan ulos. toivottavasti pääset eroon tosta alamahan kipuilusta ja ne seuraavat kivut olis sit jo niitä avaavia kipuiluja! jotenkin tuntuu, että kaikki kokevat nää valmistavat- ja itse synnytyskivut varsin eri tavoin. toisilla on sukkapuikkovihlonnat ja polttelut, kun taas toisilla ilmenee sellasia koko vatsan yli ulottuvia kiputiloja ja kramppeja, jotka ei välttämättä edes muistuta mitään aaltomaisia supistuksia. mutta ehkä ensisynnyttäjän on parempi olla mieluummin vähän liian varovainen ja lähtee polille näytille, jos kivut on kovat.

Hissukalla vaikutti kyllä aika mystisesti kadonneen noi oireet. perjantaina kuulosti vielä niiiiiin lupaavalta, joten tosi oudolta kuulostaa, että nyt ei oo sitten mitään. mutta ehkäpä tosiaan käynnistävät tän viikon lopulla, jos ruuhkatilanne sen sallii, niin sunkaan ei tarvi ihan loputtomiin odotella.

käynnistyksestä oli kans ollut puhetta. terkka selvitti mulla, että täällä saa soittaa sairaalaan vasta kun raskaus on 10 päivää yli lasketun ajan ja sieltä varataan yliaikaiskontrolli seuraavalle tai sitä seuraavalle päivälle. itse kontrollissa harvemmin käynnistävät, vaan katsovat siellä mikä tilanne, ja sen mukaan sovitaan sitten se itse käynnistyspäivä. mutta tosiaan jos vauvalla ei ole hätää, niin eivät turhaan kiirehdi käynnistämään ainakaan ennenku 42 viikkoa on täynnä. vauvan on heidän mukaansa kuitenkin "paras" lähteä luonnollisesti syntymään..

sit vielä omat kuulumiset. neuvolakäynti takana ja mitään erityistä ei ilmennyt. sf-mitta oli taas pienentynyt (miten se vauva voi muka laskeutua vieläkin, kun oli kuulemma jo 4 viikkoa sitten niiiiiin alhaalla ja pää kiinnittynyt?!?) mutta onneksi ollaan jo tultu siitä asteikosta ulos, niin ei tarvi huolehtia siitä, että ollaan käyrien alla :D. seuraava neuvola-aika olis jo torstaina ja sen jälkeen siirryn jorvin asiakkaaksi. nyt kahtena viime yönä oon herännyt ihan tuskaiseen vatsakipuun, jota on kestänyt tunnista kahteen. koko vatsa ylhäältä alas on niin törkeen kipeä, että saa mut voimaan pahoin (piti käydä viime yönä sit oksentamassa kun oli niin inhottavan huono olo) ja sit oon ihan tuskanhikinen enkä millään löydä asentoa, jossa se kipu poistuis. vatsa on sen kivun aikana oikeastaan koko ajan supistunut, mutta enemmänkin se kipu tuntuu siltä, niinkuin olis ruokamyrkytys, eikä niinkään kovat aaltomaiset supistukset. nojoo, terkan mukaan toi kuulostaa erittäin lupaavalta, ja monella sen asiakkaalla on synnytykset käynnistyneet just tolla "ruokamyrkytys" fiiliksellä, eikä niinkään poltoilla. itse olen vielä vähän epäilevällä kannalla ton suhteen.. toivoisin vaan kovasti, että jatkossa ei tarvis kivun takia valvoa ja että itse synnytys käynnistyis päiväsaikaan, kun mä oon vaan niin seis öisin. ja niin sikeäuninen ja väsynyt, että en sitten viime yönäkään pysyny kivusta huolimatta kovin pitkään hereillä vaan vaivuin johonkin painajaisuneen, josta heräilin hikisenä vähän väliä. nojoo, siinäpä kiintoisaa kipuanalyysia, ehkäpä tää omanapainen jaarittelu riittää tältä erää.

taidanpa sitten hoitaa viikkosiivouksen alta pois, kun päivän lenkki on jo heitetty (oli muuten ihanan happirikasta tuo sadeilma ulkona!) ja sen jälkeen vois jatkaa touhuilua. mukavaa sadepäivää kaikille ja paljon supistuksia niitä tarvitseville! pitää vielä illalla käydä lukemassa, olisko joku päässyt päivän aikana lähtemään.. ainakin Niisku-Neidin eiliset suppailut ja VanamoBrn parin päivän tuntemukset kuulostaa tosi lupaavilta :)

shiva 40+
(jos tässä siirtyiskin tällaiseen ilmaisuun, niin ei tarvi miettiä kuinka monta päivää sitten se laskettu aika jo meni ;))
 
Hilari onnea matkaan sullekin! =)

Shiva joo kyllä mäkin olin perjantaina ihan varma että tästä se lähtee, kun oli niin hyviä oireita... taisi vauva vaan päättää että en mä sittenkään! :LOL: Mutta eilen illalla jytäsi masussa kovempaa kuin pitkään aikaan, joten eiköhän tässä ihan rauhassa saa vielä odotella... nuo ruokamyrkytysoireet kuulosti kovin tutuilta, mulla oli sellainen tuskainen mahakipukohtaus eilen aamulla! Luulin jo että on mahatauti iskenyt mutta onneksi meni ohi. Vai että sekin voi synnytystä enteillä... multa löytyy kyllä kohta kaikki mahdolliset oireet, paitsi ne ratkaisevat! :/


Masun silittelystä mulle ei ole kukaan tullut sitä tekemään, onneksi... mä olen muutenkin niin "kosketusarka" ihminen etten kyllä siitä suuremmin pitäisi, vaikken varmaan kehtaisi mitään sanoakaan. Tuijottaisin varmaan vaan hölmistyneenä.
 
Onnea matkaan Äippä70 :hug:

Hilarille onnea matkaan.

VanamoBrn parin päivän tuntemukset kuulostaa tosi ihan mun kokemuksilta. ;) Kärvistellään yhdessä. :hug:

Mä alan kohta raivoomaan mä en pidä piereskelystä ja vielä vähemmät nytten kun niitä saa jatkuvalla syötöllä olla pukkaamas ulos. :headwall: :headwall: :ashamed:

Huomenna on se neuvolalääkäri ja on jotenkin sillanen olo et vauveli on iso ja tää käynnistettäis. Siks olen nyt ihan masee... no saa ainakin nyytin syliin mutkun sit ei tiedä mistään mitään ens raskaudessakaan. Ja sektioon jumankauta en halua. Toivottavasti vauva mahtuu tulemaan. :ashamed:

Tää on ihan perseestä.

Mulla meni yö kans ihan painajaisiks 2.30 nukahdin kun en jaksanut odottaa enää seuraavaa supistusta. Sitten heräsin 4.15 siihen että unessani joku soitti ilmeisesti äiti ja kertoi kaikkien koirien kuolleen.kävin kirjoittelemassakin jossakin tässä vaiheessa... Sitten alkoi päässä soimaan 3 laulua... mut nyt ei muista ainakin jenni vartiaisen se biisi... "tämä ilta kävellään käsi kädessä ihmisten edessä... :whistle: Sitten olinkin jo synnärillä ulkopuolisena katsomassa vauvani syntymää. Se meni onneksi hyvin ei ollut mikään painajainen ja taas vaihtuu biisi päässäni. Huhhuh... olen siis mennyt nukkumaan takaisin puol 7 :LOL:

Noh kait tämä tästä taas ihanaksi päiväksi muuttuu kun heräilen. :LOL:
 
huhuu..missä kaikki..
mikäs tilanne niisku-neidillä?
pitäsköhä itekki tehä jotain muuta kun täs koneen ääres...jospa tää yliaikaisuus johtuukin tästä palstasta...
kaikenlaisia vaivoja ja mahdollisia synnytyksen alkavia oireita kyl tulee täs koneen ääres,mut taitaa jokin viirus konees kun mitään ei tapahdu..
 
onnea vauvautuneille!! ja äippä70 hurjasti onnen potkuja matkaan!! Kohta on jo vauva sylissä!! :D
Tää lähtee haukkaan happea tuonne pihalle..aattelin käydä toisen pakastimen kimppuun ja sit vois vaik vähän ommella..
Oli aamulla lehemä poikinu, ja kuulemma seuraavaksi on emännän vuoro "poikia":saint: ..no.tuskin ennen loppukuuta!
 
Kiitos tsempeistä =) . Shiva: juu, kyl mä mieluummin oon vähän liian varovainen tosta polille lähdöstä, jos kivut on kamalat ja ei tiedä mitä odottaa. Jotenkin eilen tiesin, että se kipu on "vääränlaista", kun ei ollut niinkään aaltomaista vaan koko ajan vaan hulluna sattui. Sit tulikin hirmu huoli vauvasta ja siks lähdettiin näytille. Mulla myös välillä ollut tollasta koko vatsan kipuilua, johon liittyy myös paha olo :hug:

Hilarille sit vaan onnea matkaan, kun vedet kerran meni =)

Voi ku menis itelläkin ne vedet, ni ei tarttis arpoa, että pitääkö lähteä vai ei...
 
Minäkin taas takasin tässä päivystämässä :D

Olen yrittänyt sopia lähes joka päivälle jotain menoa, "olen niin kiireinen etten ehdi synnyttää". Jos auttaisi yhtään :LOL:
Keskiviikkona olisi Mikkelin reissu ja torstaina kampaaja.

Mmm.. salaatti kylmässä maustumassa :p
Ei yhtään supistusta edes tullut kauppareissulla.
 

Yhteistyössä