** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Neuvolassa käyty ja päivän paras uutinen itselleni: nyt todellakin alkoi viimeinen raskausviikko. Täällä käynnistäminen tapahtuu, kun tulee täyteen 42 viikko ja ainakin neuvolan tädin mukaan silloin jäädään suoraan osastolle. Toivon niin! (No, voisi tämä kyllä alkaa luonnollisestikin.)

Ensimmäistä kertaa minulla oli verenpaineet kohonneet ja korttiin ilmestyi, että turvotustakin olisi ilmestynyt (ei kerrottu neuvolatädille, että vetäisin eilen meksikolaista ruokaa.... :snotty: Johtuisiko enemmän siitä? ) Mutta koska pissa oli puhdas, joten sainneuvoksi : "Jos tuntuu oudolta, pitää ottaa yhteyttä heti synnytysosastolle!" (Vahinko, ettei yleistä kyrsiintymistä lasketa siihen).


Piitäsköhä itekki tehä jotain muuta kun täs koneen ääres...jospa tää yliaikaisuus johtuukin tästä palstasta...
kaikenlaisia vaivoja ja mahdollisia synnytyksen alkavia oireita kyl tulee täs koneen ääres,mut taitaa jokin viirus konees kun mitään ei tapahdu..
Jep, jokin virus täytyy olla, koska heti kun lähden kävelemään, alkaa "kestosupistus/kiristys" (siis oikeasti ylävatsa pingottuu kovaksi). Kun tähän tuolille lysähtää, loppuu sekin. :LOL:

Kielo ja "Häädettävä vuokralainen" 41+0
 
mä en tiedä mitä mulla tapahtuu tuol alapääs mut ihan hirvee painontunne. Sattuu ihan julmetusti. Ja täällä sama kun nousen pois koneelta rupeaa kiristää masua.

Koht täytyy taas rampata veskiin jotenkin tuntuu siltä et kakkat on ihan kohta housuissa. :LOL: ei kyl oikeesti mikään hauska tunne kun se mun tuttukin pelotteli sillä kivuttomuudella. Paineen tunteesta lähteny synnyttää. :/
 
Onnittelut Nalle-Puhille :flower: :flower: :heart: :heart:


Tsempit täältäkin Hilarille ja Äipälle :hug: =)

Mä kun olin jo ihan varma että Piipikin pääsi tositoimiin mutta täällähän sinä vielä :hug: Vaan eihän sitä tiedä mitä tuleva päivä tuo tullessaan ;)

Kielolla alkoi varsinainen loppusuora, ei enää montaa päivää kun viimeistään vauvelin syliisi saat =)

Lasten päiväruoka odottaisi laittajaa, pakko ottaa pienet päikyt kun junnu menee nukkumaan kun yö jäi vähän lyhyeksi. Jaksaa sitten loppuillan paremmin =) :wave:

äitsy ja pieni kiireetön 39+2 :heart:
 
Mä jo äskeisellä vessareissulla ajattelin et mitä hemmettiä mä teen jos yht´äkkiä tuntisin pyyhkiessä mukulan pään...kumpaan soittelisin paniikissa miehelleni vai synnäril... päätysin ratkaisuun että miehelle sit se saa viedä mut synnäril ja sit mut varmaan naurettais ulos sieltä mun tuntemuksien kans ku ei yhtään satu noi suppailut. Ja sitten kun oikein kinuan niin joku tutkii tilanteen ja olenkin miljoonasti auki ja vauva ihan luukulla tulossa. Kiva miettii tälläsiä. Alkaa ihan naurattaa... tai no pelottaa. En mä uskalla mihinkään lähtee valittaa ilman kipuja. Olen aina ollut sillanen.

Päivystykseenkin mies raahasi mut väkisin kerran kun multa ei tullut ääntä ja henki ei kulkenut olisin silti jäänyt ennemmin kotiin kun pelkään että ne nauraa kun menen jonnekkin muka kiireellisenä. Olen sillä periaatteella aina et jos verta ei tule niin ei se kyl sit mikään hätäkään ole.

Tässä tilanteessa joudun kylläkin kohtaamaan noi pelot turhista reissuista ja valituksista. :/
 
Niisku-neiti, meillä molemmilla on vähän samanlaisia oireita, eli kävelessä ja seisoessa tulee paineen tunne alaosassa ja minulla alkaa "kestosupistus/kiristys" ylävatsassa (pingottuu äärimmilleen). Kun sitten alkaa istua tai lepää, kiristys loppuu ja tulee tuo tunne, että pitää juosta vessaan kakkoselle, vaikka olisi käynyt siellä hetkeä aikaisemmin tai sitten (nyt nenät tukkoon) minulla pääsee öhöm, sanoisinko isohko ilmapäästö... :ashamed: Mutta vakavasti puhuen, kai tuo liittyy supistuksiin ja sillä on sitten joten vaikutusta peräsuolen toimintaan.
 
Onnea Nalle-Puh =) :flower:

Niisku-Neiti mä varmaan lähtisin polille näyttäytymään sun tilanteessa... mutta jos et sinne halua lähteä tilannetta tarkistuttamaan, niin saisitko neuvolan kautta vaikka ylimääräisen lääkärintarkistuksen? Ihan vaan vaikka omaa mielenrauhaa varten, ei turhia käyntejä enää 40+ viikoilla ole. Hyvä se on olla tilanteesta selvillä, kun synnytys voi tosiaan lähteä käyntiin niin erilaisilla oireiluilla. Mua kannustettiin viimeksi neuvolasta lähtemään näytille hyvinkin epämääräisistä oireista.
 
Hissukka Mulla on huomenna neukkulääkäri. Ajattelin että jos ei nyt mitään kauheita kipuja tule ja vauveli liikuskelee niin pystyisin kyllä odottamaan sinne asti. Mut jos tää tästä "pahenee" Niin kyllä ajattelin lähteä.

Kohdunsuu ainakin vihloo ihan ku se vaan supistelis. Kait se sieltä se kaula nyt lyhenee pois kokonaan ja rupee avautuu..

Hemmetti kun kaikissa kirjoissa lukee et synnytys käynnistyy aivan tajuttomilla supistuksilla ja kaikkee ettei pysty kunnolla edes hengittää ja sit on ihmisiä kun menee vaan synnyttää kun on sillanen olo. :LOL:

Menis nyt edes vedet ni oli järkevääkin touhua tämä. :D
 
Yksi hyvä puoli tässä "viimeisillään" olemisessa muuten on: kämppä pysyy siistinä :whistle: Muuten tulee lykättyä kaikkea siivoamista aina niin pitkälle kuin mahdollista, mutta nyt kun ajattelee koko ajan että lähtö voi tulla milloin vain niin ei viitsi lykätä sitä tekemistä. Siitä puheen olleen, pitää kai lähteä vähän siivoilemaan... :D
 
hissukka samaa mieltä olen... joka päivä imuroin,pyykkiä ei kasaannu,iltasin pakko saada kaik tiskit pois.. katon enne unille menoa et paikat ok...tiedä vaik anopin joutuu yöllä hälyttää...lasten vaatteet seuraavalle päivälle katon aina valmiiksi..tietty oiskoha tuossa vika..jospa jättäiskin hommat tekemättä..ei..täs välis voisi vaikka tuon imuroinnin hoitaa..
 
Onnea Nalle-Puhille tyttösestä! :heart: :flower: :heart:

Niisku-neiti Toi on kyllä vihoviimeistä kuulla joltain että on lähtenyt jonkun oudon olon takia. Mistä sitä enää tommosten jälkeen tietää kukaan milloin pitää mennä mihinkin. Onneksi siinä vaiheessa jos pää tuntuu niin on vedetkin tod.näk. jo menny johonkin niin sitä nyt ei ihan tarvi pelkää kuitenkaan. Mulla häipys kaikki olot nyt taas päiväks. Ja tulee salettiin illalla takasin niin kuin muinakin päivinä. Onneks tiedän että esikoinen syntyi lähes samalla tavalla tai avautuminen tapahtui näin niin en turhaan odottele mitään äkkilähtöä. ENPÄ!!! :LOL: Tottakai mä odotan ja vielä enemmän nyt kun on jo jotain ollut ja mä kun olen sanonut kaikille että tää ei laskettuun päivään asti sisuksis ole. Keskiviikkoon..voihan toi ollakin. MISTÄ NOISTA VAUVOISTA TIETÄÄ!? |O Tulis jo...esikoinenkin puhuu jo vatsalle hellästi käskevään äänen sävyyn että voisit tulla jo pikkuveli.

Vanamo+Viltsu 39+5 :heart: :D
 
VanamoBr siinäpäs se kun ei sillä ollut menny edes vedet. Kavopussineen päivineen melkein oli tuloillaan ja sitten siellä salissa kätilö napsauttikalvot puhki olis vauva syntynyt muuten pussissa.

JOTEN VESIEN MENOA ODOTTAEN TAI EDES KIPUJEN LISÄÄNTYMISTÄ KIITOS!!! :D
 
Oliskohan sittenkin ihme tapahtumassa. Eilen ummetuksella ja nyt olen käynyt 7 kertaa löysäilyllä... :whistle:

Vessareissujen jälkeen rupee aina supistaa joten ainakin jotain tapahtuu. ;)

Pakko olis saada kyl hiukan huilattua kun yö meni miten meni mut olen ihmeen pirtee... :eek:

No kyl tää vuokrasopimus pitäis jo alkaa purkautuu pikkuhiljaa molemmilta osapuolilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
siinäpäs se kun ei sillä ollut menny edes vedet. Kavopussineen päivineen melkein oli tuloillaan ja sitten siellä salissa kätilö napsauttikalvot puhki olis vauva syntynyt muuten pussissa.
Ratkiriemukasta kuulla tälläsiä juttuja täs vaihees! :D


Paljon onnea Nalle-Puh !:flower:

Tarppa: Ihana nyytti! :heart:

Siivousintoilusta: Niinkun ainakin hissukka ja tiiti tuossa jo mainitsivatkin, mä siivoilen täällä kans :) just kävin tiskaa (eilen iltaset tiskit) ja laittaa sängystä lakanat koneeseen. ei yhtään huvittais jättää kotia "siivottomaan" kuntoon jos (huom JOS) vauveli lähtis tuosta tulemaan...
Oikeestaan siivoilem myös sen takia, että kun mies tulee töistä ni voin sanoa (edes siis sanoa) että oon tehny muutakin ku istunut koneella koko päivän :D
Olis mulla vähän työjuttujakin ja gradu kirjottamatta ja parii tenttiin pitäis kanssa lukea, mut jotenki ei jaksa vaivautua tekemään mitään vähäistäkään aivotyöskentelyä vaativaa... (...vai pitäisköhän ihan piruuttaan vaan nyt sitten kirjottaa se gradu täs odotellessa...)

Oloista: Olot on mahtavat, ei mitään oiretta mihinkään suuntaan... mikä toisaalta ottaa jo aivoon, koska tuo tirppana tunkee pikkuista päätään :heart: mun vasemman puolen kylkiluitten alle, eikä tajua, vaikka mä miten yritän sille sanoa, että äiti kuolee jos sydän menee niin lyttyyn ettei se mahdu lyömään :D :LOL:

Kestiksistä/harsoista: Mitä kokoa harsoa pikkuvauvalle (vastasyntyneelle) kannattaa käyttää kuorten kans? ...Siis testasin taitella vaipaks mun harsoja (erilaisilla taitto-ohjeilla, ja harsot on jotain 75x80 cm) ja niistä tuli niiiiiiiin isoja ja kökköjä settejä, että pikkuinen hukkuu tuon kokoisiin vaippoihin??? eikä pötkelöt varmaankaan mahdu ees pikkuiseen haarusväliin... ??

joo, alan kattoo nyt bellaa nelostelta, sieltä tulee jotain mamma-juttua...

e 39+0
 
Hissukka ja Tiiti79, ja nyt vasta kerrotte salaisuutenne... :headwall: Olisin jo kotiutunut laitokselta, jos tämän olisin aiemmin tiennyt. Minä kun luulin, että siivous on yksi niistä kuuluisista S:sistä ja siksi olen kaksi viikkoa melkein kiillottanut hammasharjalla tuota meidän lattiaa. Ja nyt paljastitte, että se pitäisi olla tosin päin. Koska kieltämättä kun laitokselle lähtö tulisi ja kämppä olisi kaaoksessa, alkaisin varmaan tehdä jotain järjetöntä tyyliin: astiat koneeseen, vessa kiiltäväksi yms. Ai, miksikö ? Koska äiti tulisi paikalle luultavimmin sairaalassa oloaikana ja minulla vielä tässä iässä (!) on tuo "Talo pitää olla siisti, kun vanhemmat tulevat kylään" ja helkutin rima on korkealla... (Kasva jo aikuiseksi... :headwall: )
 

Yhteistyössä