** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Minni80: Mullakin iski paniikki tuossa ke-to yönä ja jännäsin niin perkuleesti torstaista lääkärintarkastusta... Verenpaineet oli sitten sen verran koholla, että maanantaina täytyy mennä kontrollikäynnille neuvolaan, kun on nuo jalatkin sen verran turvoksissa.

Onneksi lääkärintarkastuksessa todettiin, että kohdunkaulankanavaa jäljellä 1,5 cm ja visusti kiinni, vaikka mullakin kaikenlaisia kolotuksia on ollut, niin ehkä parempi näin, että nyt voinkin ajatella, että tuskin tässä viikkoon mitään tapahtuu... On tää vaan niin ristiriitaista, kun toisaalta tietenkin haluais tuosta masusta eroon. :whistle:

Jospa tänään kuiteskin pakkais sairaalakassin valmiiksi.

Laa Laa rv 37+3
 
Neiti päikkäreillä...nettirauha :LOL:

Nojoo, tänään ei onneks tarvii ressailla tuota ruuanlaittoa. Anoppi soitti ja kysy tuutteko syömään ja todellakin mennään...samalla saunotaan. ja illalla lähölle.. |O

jomottaa jomottaa jomottaa...
mun mahaan on nyt revenny oikein kunnon arpia :'( seeprannahka kuvio ja ihan karmean näkönen...yök.

taidan kiepsahtaa sohvalle ukon viereen kun sain paikatkin jo laitettua järjestykseen ja tiskit täytettyä niin jotain napsittavaa voisin ottaa...

jaksamisia mammat!

J ja M 39+5 :heart:
 
JAHVETILLE :heart: Onnea pikku neidin johdosta ja Kiinanmammalle tuplista :heart: :heart: kaikille muille vauvautuneille myös!
Täällä tyttönen on vienyt isän ja äidin sydämet ihan totaalisesti! :heart: Huoh! Nukkuu tosi hyvin yöllä ei herää kun 2-3 kertaa syömään ja illasta jaksaa seurustella pitkät pätkät muutenkin kiltti ei paljoa itkeskele... :D Tsemppiä kaikille masujen kanssa vielä oleville!

Tarppa ja neiti nötterö 1 viikkoa!
 
Minäkin taidan tänään päästä tositoimiin.
Illalla alkoi suoli tyhjenemään ja epäsäännöllisesti supistelemaan. Aika paljon kuitenkin olen viimeyönä valvonut ja tietenkin silloin just ei tänne sivuille päässy. Mä aloitin kokeilemisen tänne kahden maissa ja vasta puol kuuden maissa tuli ilmoitus et huoltokatko, aijemmin avas vaan valkoisen sivun.
Nyt on tunnin ollu säännöllisemmät supistukset noin 10-7 min on nyt väliä. joten hyvältä näyttää. Mä taidan illalla mennä sinne Jahvetin kaveriks... Ja huomenna viimeistään menen aamusta jos nää supistukset nyt lakkaa kun tänne kirjoitin.

Mirkkuli 41+4
 
Tsemppiä matkaan mirkkuli :hug: on se jo sun vuoroskin mennä pois tukkoilemasta. :D

Mä kävin 20 min reippaalla kävelyllä. Sain muutamat hassut katseet kun isomahanen nainen naama mutrulla pinkoo menemään. :LOL: :LOL:

Koko matkan taas suppaili ja nyt ei mitään joten antaa olla. Ei vois vähempää enää kiinnostaa. :LOL:
 
tsemppiä mirkkulille!

mietin tässä et tohdinko kirjottaa tänne ettei käy niinkuin jahvetille et supistukset kaikkoaa...

suppareita tullu nyt muutamia epäsäännölliseen ja jomotuttaa alapäähän. auts. lähetään käymään lenkillä ihan kohta taas niin helpottaa tai ei helpota. :D Kuitenkaan näistä ei oo vielä synnytyssuppareiks eli tehoja tehoja hoi tännepäin!

Nyt meen pukemaan tyttöä...ja itseäni.

Palaan linjoille myöhemmin...
 
kiva kuulla et jollain muulla samanlaisia ajatuksia.toivottavasti sulla huomenna paineet laskenu.käy ilmoittelemas miten käy..mä viime raskaudessa makasin verenpaineiden ja turvotusten takia 37-39viikot sairaalassa ja sit tyty synty käynnistyksen seurauksena.siks tää nii outoa nyt.mut ihana ku saa olla kotona kuitenki.
nyt säästyin turvotuksilta pitkään mut nyt ihan viime päivinä on sormet ja nilkat ja naama alkanu melkoset taikinat.neuvolan tätiki sano et kyllähän sullaki jo nenän pielukset ja luomet roikkuu :LOL:
ei passaa liikaa antaa ajatusten olla ite synnytyksessa ku iskee paniikki et miten kaikki menee.
MIRKKULI tsemppiä matkaan
minni ja vauva 37+5
 
Mirkkulille supistustuulia!! :whistle:

Mulla olis tässä 1,5 tuntia rauhaa tehdä jotain kun Burgundin pata on lidellä hautumassa. Jatkuu sen tekeminen sitten 1,5 tunnin jälkeen. Miehen pikkusiskokin olis tulossa käymään, eipä taid olla käynyt melkein puoleen vuoteen. Kiireinen nuori nainen. Keskiviikkona olis meilläkin LA, mut katsotaan tuleeko sittenkään.

Pikku neiti soitteli heti aamusta ihan tohkeissaan kun oli isänsä yllättänyt sen ja vienyt Apassionataan ja hotelliin yöksi. Oli illalliseksi saanut nieriääkin oikein. :LOL:

Vanamo+Viltsu 39+4 :heart:
 
Hmm, jos Mirkkuli pääse tänään lähtemään synnärille (Tsemppiä :wave: ), se voisin olla seuraavaksi minä, joka pitäisi saada pois roikkumasta täältä. Vahinko vaan, että ei supista... :headwall: Mutta olotila on niin raskas, jos seison tai kävelen, että tuntuu, että tenava tipahtaa alas itsestään. Siispä nukun: olen varmaan vetäissyt yhdeksän tunnin yöunet ja nyt heräsin päiväunilta.

Nyt pitäisi tsempata itseäni, että saisin pärstäni jonkinlaiseen kuntoon ja mikä pahinta, kiskottua sukkahousut ja lappuhaalarit jalkaan. On nimittäin jo sellainen urheilusuoritus, että voittaisin varmaan Hauskimmat kotivideot -kilpailun, jos sellainen kilpailu olisi menossa. Sellaiista ähellystä... :p Mies lupasi viedä syömään ulos.

Kielo ja "En taida tänäänkään ulos tulla" 40+6
 
SUUR ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SYLIIN SAANEILLE!! JA SUPISTELU ONNEN POTKUJA NIILLE, JOTKA H-HETKEN KYNNYKSELLÄ.. :hug:
huoks..lenkiltä kotiuduttu!
Aamun kinusin, uhkailin ja lahjoin, ni suostuhan se isäntä vihdoin ottaan mut kelkan kyytiin!! Kuulemma omalla vastuulla..ku voidaan ajaa kiveen/kantoon ja kaatua, tulee liikaa painoa, tuo kelkka ei ole perhemallinen et ei mahuta kaikki kolme kyytiin :LOL: :LOL: heh heh
uhkasin et mökötän koko loppupäivän ja et en laita tänään ruokaa ku itelleni..:D nakkas sit mut tuohon parin kilsan päähän, ni tein sit sellasen 3km lenkin.. kelkankyyti sai aikaseksi pari kipeetä supparia (et kannattaa kokeilla).No nyt voinki sit alkaa väähtää hirvikäristystä :D
Tuo kelkka kyyti piristi sen verran et tääl ollaan ihan hyvällä mielellä.. :saint:
zuku ja 37+3 tai 38+3
 
terve.

Jos kielo haluaa olla seuraava niin sitten kielon jälkeen minä! :LOL:

Noh ei pelkoa ei tapahdu taaskaan mitään. Hiukan juilii mutta siihen se sitten jääkin.

Menen sohvalle kattoo töllöä mikäs sen hauskempaa... :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 40+2/40+5 :heart:
 
tiiti79: Juu TAYS oli aivan tupaten täynnä. Tays:sa on mahdollisuus ns. LYSYyn eli lyhytjälkihoitoiseen synnytykseen. Siinä pääsee kotiin (toki äidin ja vauvan voinninsta riippuen) jo 6-48h kuluttua synnytyksestä. Kotiutumispäivänä tai sitä seuraavana päivänä sairaalan kätilö tekee kotikäynnin. Meillä kätilö kävi tänä aamuna. Vauva punnittiin ja otettiin bilirubiiniarvo (tulosta en vielä tiedä). Tyttösen paino oli nyt aamulla 3080g. Maito alkaa olla nousussa, joten toivottavasti tyttösemme painokin jo kohta alkaa nousta.
Oma vointini on mitä mainioin, olisin hyvinkin voinut kävellä synnytyssalista tyttö kainalossa suoraan pihalle :D
Siitä lisää hieman myöhemmin, nyt minua kutsutaan :wave:

Yrittäkää jaksaa! Itsesäälin/raivareiden/masennuksen/pettymyksen tunteiden vallassa ennen synnytystä rypenyt,

babygirl
 
Lenkiltä palailtu. Toisin sanoin lyllersin korttelin ympäri :LOL:
muoks* pari mojovaa supistustakin tuossa välissä tuli.

Naapurin kolmekymppinen poikamies oli sanonut miehelleni kun oli mut nähnyt eilen, että "eihän se nyt ihan muodottomaksi ole muuttunut". Tuon kun kuulin ni nauroin itseni kippuraan. Pitää varmaan ottaa kohteliaisuutena.
 
Me taidetaan nyt lähteä käymään ainakin tarkistuksella. Välillä supistuksia tuli jo 3 ja 4 min välein niin meinas paniikki iskee kun tyttö vielä kaverin synttäreillä. Nyt väli ollut 6 min ja matkaa synnärille kuitenkin reilu puoli tuntia.

Katsotaan pistääkö kotiin :LOL:
 
Me taidetaan nyt lähteä käymään ainakin tarkistuksella. Välillä supistuksia tuli jo 3 ja 4 min välein niin meinas paniikki iskee kun tyttö vielä kaverin synttäreillä. Nyt väli ollut 6 min ja matkaa synnärille kuitenkin reilu puoli tuntia.

Katsotaan pistääkö kotiin :LOL:
 
zuku, pitäis melkeen kokeilla tota kelkkailua, ku sellanen kapistus kerran on pihassa. :) En oo vaan enää viimesillään uskaltautunu sen kyytiin... En kylläkään oo ite sillä koskaan ajanu, joten ehkä ois kannattanu opetella aiemmin, nii uskaltas nyt yksin ajella. :) Ja tuokaan ei oo perhemallin kelkka, joten ei oikeen välttis miehen ja mahan kans mahuttas tohon kyytiin... Joten se hupi jääköön...

Täällä ei mitään erikoista. Ei koskaan. Ainoastaan maha toimii NORMAALISTI, joka on aika yllättävää ja oikeestaan aika mukavaakin. :) Ei tarvi väkisin ähertää. :D Mulla on jotenki niin outo olo.. Siis sellanen, niinku ei tajuais koko mahaa/vauvaa tms. Ihan sama millon tulee ulos, ihan sama missä oon, miten oon, mitä teen jne... Ei jaksa hermoilla, eikä mitään. :) Tosin kyllä mieluusti luopuisin jo tästä mahasta, mutta kun ei kerran tuu ulos tuo vaavi, niin ei sitten. Tulee sitten ku tulee. Joutaahan tässä ootella, vaikka onki hyvin tylsää.

Että tällasissa tunnelmissa täällä...

Napsu ja nöpö 38+5
 
tais hävitä teksti. eli alitetaan uusiks.

tyttö siis synty 8.2 ja viikkoja oli 41+4. ihan hyvåän kokonen 3680g ja 51 cm. synnytys oli ihana, helppo :D :heart:

Jahvetille: mä taisin jarutella sun edessä, näköjään oot päässy tositoimiin heti ku meidän tyttönen on putkahtanu maailmaan :saint:
 

Yhteistyössä