** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

ONNEA VAUVAUTUNEILLE! :flower:

täälä supistukset jatkuu säännöllisen epäsäännöllisesti ja pienen kivun kanssa, kävin aamulla lenkillä ja sen jälkeen menin saunomaan että saisin joko supistukset loppumaan tai sitten voimistumaan. viime yön unet meni harakoille ku puolentoista tunnin välein heräilin vessaan ja syömään. suoli on toiminu jo 6 kertaa tässä vuorokauden aikana, mutta ku nuo supistukset ei vaan voimistu :kieh: toivottavasti tätä ei montaa päivää kestä, ku kiva jos useampi vuorokausi menis tätä rataa ja sitten alkas tositoimet niin enhän minä jaksa sitte ketään synnytellä ku on voimat niin finaalissa.. :ashamed: repaleisia nuo yöt on ollu kyllä jo pitkään, mutta nämä kivut vaikuttaa sen verran kivasti että menee ihan voimat..

lähdenpä aikani kuluksi tekemään ruokaa ja sitte vois pistää vähä kämppää ojennukseen ku se anoppi tänään majottuu tänne ilmeisesti useammaksi yöksi, niin ei tarvii kaatopaikan keskelle tulla.. :whistle:

piipero86 & jahkaileva piipertäjä 37+2 ( tai sitten 38+3 tai 39+4 )
 
Voi vitsit, mä olen salaa teitä kaikkia vakoillut täältä taustalta, hiukan surullisena, mutta onnellisena teidän kaikkien puolesta!!!

Jos kaikki olisi mennyt, niin kuin piti, olisi minullekin pitänyt syntyä tässä kuussa oma pikkuinen helmi :heart:

Onnea kaikille jo vauvautuneille ja tsemppiä loppu rutistukseen kaikille, jotka ovat vielä ison massun kanssa ähkymässä :heart:

 
Täällähän alkaa taas porukka jakautuu. Tervemenoa. :hug:

Itse täällä odottelen että ruoka laskeutuisi ja pyykit tulisi niin pääsee ripustus hommiin ja sitten kävelylle.

Sen sit taas tietää kävelystä ei tule mitään kun suppailee ja sitten kun pääsen kotiin loppuvat ne kuin seinään. Mutta jos tänään kävisikin toisin. :whistle:
 
äippä 70 Kyllä voi! Sulla voi olla reikä jossain hiukan ylempää ja sieltä lorahtelee... Jahvetillakin lorahteli eilen ja nyt synnärillä! Ja jos sulla side kastuu niin anna mennä! Ota kipsut ka kapsut ja nokka kohti synnäriä! Siinä kun aina on se tulehdus riski niin antavat sulle samantein antibioottia! :hug:
 
äippä70lapsivettä voi lurahdella pienissä määrin. ja siihen kalvoon voi tulla vielä paikkakin eli voi jopa umpeutua. Näin sanoivat minulle synnärillä kun asiaa tiedustelin silloin....

*läheppä sinäkin vaan synnärillepäin! tsemppiä!
 
äippä70
Munkin mies oli sitä mieltä että "kyllä sitä vettä tulee litrakaupal eikä paria desiä kerrallaan" Sen siitä saa kun pistää miehen lukemaan aiheesta. Esim. vauvakirja minkä sai neuvolasta. Monta kertaa nauranut miehen jutuille kun hän oikeesti luulee että kaikki menee juuri niin kuin kirjoissa sanotaan! :LOL:
 
Mä olen ainakin täällä! Mihin mä tästä koneelta menisin :LOL:

No okei kävin kävelyllä noin 20 min... suppaili mukavasti koko aika kävellessä mutta heti kun pääsin kotiovelle niin ne hävis. Joten en jaksa olla kokoajan kävelemässä. Käynnistetään sitten sairaalassa kun menee tarpeeks yli ajatuksella mennään. jos ei kerran halua ulos ni pysykööt sisäl. :kieh:

mä mielummin löhöän tai istun koneel ku rupeen persettäni hilaamaan tonne vesisateeseen tulen viel kipeeks ni sit en ainakaan jaksa pakertaa sitä 4 kilosta ulos. :whistle:

Jepsu kaikki taitaa olla jakaantumassa. :D
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille! :flower:

Ja Jahvetille tsempitykset täältäkin, oli jo aikakin että pääsi tositoimiin!

Omassa mahassa ei erityistä, ei vielä mitään mikä viittaisi että pikkutyyppi haluaisi maailmaan tulla. Esikoinen teki tässä kohtaa jo tuloaan...Tämä kakkonen ei suostu laskeutumaan vieläkään, edelleen keikkuu mukavasti tuossa rakon kohdalla ja muljuaa siinä. Ei supisteluja, ei limatulppia, ei mitään...kyllä tämä odottavan aika on pitkä tässä vaiheessa! :LOL: Tuossa tuo nytkin möyrii niin että maha vaan heiluu!

Meillä mieheltä murtui sitten jalkapalloillessa jalka, nyt kulkee sitten kotona koipi kipsissä seuraavat kuusi viikkoa... :| Ajoitus oli kyllä viimeisen päälle, vaikkei tapaturmalle mitään voi, on koko ikänsä palloa potkinut eikä ikinä aiemmin ole mitään sattunut. No, onpahan ukko kotona (saa nähdä kauan itsellä hermo kestää! ;) ) ja säästyy isyyslomatkin pidettäväksi kesällä...

hilunen 38+5
 
Nyt kuulostaa tilanne usealle mukavalle!
Hilunen minäkin täällä vielä vaivattomana. Ei mitään muuta oireita kuin väsymys ja keskittymiskyvyn totaalinen katoaminen. Ollaan samalla raskausviikollakin! Ehkä me kuulutaan niihin jotka sitten lähtee pikapikaa... Kuvitellaan ainakin niin (eikä uskota että pahasti menee yliajoille)

Sain unesta vielä kiinni muutamaksi tunniksi ja nyt yököttävä olo kun on rytmit niin sekaisin. Nukkua olen kuitenkin päättänyt silloin kun se vaan onnistuu.

Joku kyseli muutamia päiviä sitten näistä tuoksusysteemeistä. Minä olen alkanut haista imelälle ja happamalle maidolle. Siis hiki. Tosi inhottava tuoksu! Puskeeko se maitoa hikirauhasistakin!! ja navanväriä mietittiin: minulla ei ole muuttanut väriään, mutta navan ympäristö on valkoinen. Siitä olen seurannut mahan laskeutumista, sillä se läntti on muuttanut hieman paikkaansa alemmaksi. Eipä ne neuvolassa tienneet mistä moinen väri johtuu... luutavasti veri ei kierrä kun nahka niin piukeena :LOL: :LOL:

Hepuliskepulis. Jospa väsäis vähän käsitöitä... siis vähän.... ;)
 
Onnea Kiinamamalle pienistä tytöistä :flower:

Tulin just kotia parin kilsan kävelyltä. Ei ainakaan täällä tuo kävely ole aiheuttanut kuin selkäkipuilua. Ei merkkiäkään tulevasta synnytyksestä. Eilen illalla vauva piti yksiössään bileet että oli kyljet kipeinä.

Kuorin ja pilkoin äsken ananaksen....ai että kun on hyvää :p voisin syödä koko ananaksen hujauksessa.

Täällä yksin lauantaita vietän kun mies on koko viikonlopun töissä. Eikä tule edes yöksi kotiin kun tuttavansa talolla asentamassa keittiötä. On kuitenkin valmiustilassa jos tulee soitto (toiveajattelua).

Ciba 38+3
 
äippä70 kyllä voi tulla lapsivettä vähän kerrallaan.minulla 2ekaa synnytystä alkoi lapsiveden menolla,eikä sitä tullu heti litrakaupalla..
vähän tuli kerrallaan ja oisko sit kun jo sairaalas olin tullu isompia määriä.minulla se oli ihan kirkasta vettä,sitä en muista oisko sairaalas sit tullu hieman vaaleanpunaistakin.joitakin tunteja meni ekasta lorahduksesta ennen kuin alkoi kunnol supisteleen
eiköhän se olisikin jo sinun vuorosi!! toivotaan että ne supparitkin löytäisi sinun luo kuten kävi jahvetille
 
Onnittelut nyyteistä Pikku-Katille ja Kiinamamalle tuplana :heart: :heart: :heart: :flower:


Hienoa että Jahvetti pääsi tositoimiin, tsemppiä vaan sinne :hug: =)

Äippä70 taitaa olla seuraava, tsemppiä sinnekkin =)

Tänne ei uutta, flunssaa meinaa iskeä päälle. Yö meni taas ketuille monestakin syystä mutta pienet päikkärit vähän korjas asiaa. En olekkaan ollut näin pitkään kertaakaan raskaana joten tämä on ihan jännää katsoa miten pitkään tämä kolmonen masussa viihtyy :heart: Nyt jääkiekkoa katsomaan :wave:

äitsy ja pieni 39+0 :heart:
 
Vauvauutisia oli taas tullut: Onnea liirah, Kiinamama ja Pikku-Katti :flower:

Ja Jahvetille tosiaan onnittelut, että viimein pääsi lähtemään.

Täällä ei mitään uutta... Noista yöunista voin kertoa, että herään joka ainoa yö tunnin välein, joten kauheasti ei oo unissa hurraamista täälläkään :/ Sanoinkin just miehelle, että takuulla nukun paremmin sit kun vauva on syntynyt!

Eilen heiluteltiin jopa peittoja, mutta eipä saanu aikaiseksi yhtään mitään, joten se S ei ainakaan meillä tehonnut. Eipä auta kuin yrittää ottaa päivä kerrallaan vaan...

t. Piipi + typykkä 39+1
 
äitsy80 millä viikoilla sulla syntynyt aiemmat lapset? tääl kans jännää kuin pitkään tämä nelonen masus viihtyy... eka tuli 39+1 toka 38+3 kolmonen 39+5 ja nyt siis jo 40+1.aiemmin ei ole tarvinnu tälläin odotella...
 
Mukavia uutisia alkaa pukata oikein urakalla. Ja Jahvettikin vihdoinkin tositoimissa. Tsemiä sinne :flower:
Meitsi vain odottelee... siivottu on ja saunottu urakalla, Isukki ei enää tohdi peittoa heilutella :headwall: pitänee yrittää yllätyshyökkäystä.
Joko teillä kaikilla rinnat osoittaa heräämisen merkkejä eli on kasvaneet ja erittävät.... kun mulla ei mtn :'(
t. Rosaeh ja Pikkunen 38+4, jota kovasti odottelisin jo kainaloon :heart:
 
rosaeh meilläkään ei mies noita peittoja tahdo heilutella.. eli se S jää käyttämättä..ja aivan varmaan just se pistäisi vauhtia...
minulla ei hirmusesti ole tissit kasvaneet raskauden aikana,kuten ei myöskään aiemmissa.aamusin ehkä hieman kuumottanu rintoja,tuntunu kovemmilta.joskus saan pienen tipan tuleen kun puristelen.. mutta ihan kivasti on alkanu maitoa synnytyksen jälkeen tulemaan.varsinkin pari päivää synnytyksen jälkeen tuntunu kuin olisi silikonit ottanut! älä siis murehdi jos ei mitään merkkejä vielä!
 
Ei meilläkään peittoja olla heiluteltu aikoihin. Mies ei vaan tahdo kun kokee vauvan niin lähellä. Eikä täälläkään ole tisseissä tapahtunut juurikaan muutosta. Ei tule tipan tippaa maitoa vaikka kuinka puristelisi.

Onko kaikki hankkinut rintapumpun? Itse en ole ja nyt olen alkanut miettimään pitäisikö jo hankkia.
 
mitäköhän sitä tekisi... tai siis mistä virta..tekemistä keksisin siis vaikka mitä! mut varsinkin näin jos yksistään kotona ei meinaa aikaseks saada mitään.. levoton... odottelua vaan koska jotain tapahtuu..

eilisen rusehtavan limaklöntin jälkeen tullu hieman lisää..aiemmin siis tullu ihan pieniä kirkkaita limoja.muissakaan raskauksissa ei tuota rusehtavaa ole tullut.hieman antoi toivoa..ja yksi aikasta kipiä supistus (tähän mennessä kipein) tuli eilen,mut se olikin vain se yksi..pitkin päivää supistelee kyllä,mutta sitä kipua ja säännöllisyyttä kaivataan...
 
Heips.

No mulla ainakin on sähkökäyttöinen pumppu.

Tissit ovat viimeviikosta ruvenneet repeilee. Eli kai ne on hiukan kasvanut en tiedä en osaa katsoa noita läppiä sillä silmällä :LOL:

Eritettä niistä on tullut rv 20 jälkeen kun on puristanut mutta nyt kun aamulla herää on paita täynnä maitoläikkiä välillä niitä sattuu ja sitten hiukan painelen niin ne tavallaan tyhjenee.

Liirah oli vissiinkin kokeillut pumppausta ja siitä sitten päässyt lähtemään synnyttää... mutta itse en oikein uskalla tuota vempainta kokeilla. :/

Ihmetyttää vaan miksi ei vieläkään mitään merkkejä että pääsis lähtemään. Joka ilta nukkumaan mennessä on toiveet korkealla että jokos tämä olisi se yö kun päästään lähtemään. Ja aamulla pettyneenä heräilen sitten syömään ja pissalle. :ashamed:

Pitäisi se kylpyamme kuurata mutta ei jaksa. Töllöstäkään ei oikein tule mitään kiinnostavaa.

Noh kait tämä tästä vauva onneksi liikuskellut tänään enemmän kuin eilen niin mikäs tässä koneella istuessa silitellä hänen takapuoltaan. Haluisin kylläkin mielummin silitellä sitä ilman oman nahan välissä olemista. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 40+1/40+4 :heart:
 

Yhteistyössä