** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Tuskin se väärä hälytys on Jahvetti, noilla viikoilla kuitenkin... jos ne supparit ei sieltä ala niin luulisi että viimeistään huomenna antaisivat niille jo vähän vauhtia? Kun kerran on lapsivettä tullut.

Toivotaan että tänä yönä me molemmat ähistetään vauvojamme ulos... monen muun helmimamman kanssa. Otetaan oikein ryhmäponnistus :LOL:
 
HELLOU!!!!!!!!!!

Minä tulin takasin... KIVAA.
Oikeesti oli tooosi mukava lääkäri siellä kotkassa vaikkei suostunutkaan mitään alkaa tekemään.

Kokoarvio oli jotain utopiaa, sanoi et 4600-4700g olis nyt mut kilonkaan mittavirhe ei ole mahdoton.
 
Hissukka joo jos ei nyt mitään radikaalia tapahdu, niin kyl mie aijon täs kotona olla...siis jos ei enempää tuu vettä tms.Sitä se kätilökin sano, et ihan hyvin voi ootella. Mielummin kotona ku sairaalas :/
Sunnuntainahan mie on heti aamusta kuitenki menossa =)
 
Onnea babygirl! :flower: =)

Ja Jahvetille tsemppiä!

Ja sitten voinkin siirtyä omaan napaan :D
Eli tosiaan juuri vasta palailin äitipolilta. Sen käännösyrityksen piti olla tänään jo aamulla, mutta yritykseksi jäi :( koska vedet oli kaikonneet ja lääkäri ei voinut alkaa kääntämään lähes kuivilla olevaa pikkuista. Lisäksi hänen peräpäänsä oli niin junttautunut lantiooni, ettei kääntämisen yrittäminen tullut kuuloonkaan (2 päivässä! vaikka vielä keskiviikkona hän oli aivan "irti" siellä lillumassa!)
Siinä sitten käytiin vaihtoehtoja läpi ja päädyin yrittämään alatiesynnytystä (ensisynnyttäjänä ) perätilasta huolimatta, mikäli vauvan sydänäänet ja lantion magneettikuva ovat siihen suosiollisia (saan niistä lääkärin lausunnot varmaankin ens ti). Vauva oli todella pieni (ultran mukaan nyt vain 2.5 kg) joten ilmeisesti niin pieni voi syntyä kohtuullisen helposti miten päin vaan. Mutta tosiaan tiistaina saan sitten kuulla enemmän tuosta aiheesta... jos sitä ennen käynnistyy itsellään, niin hätäsektioksi taitaa mennä...

emmie (ja pieni itsepäinen rimpula) 38+4
 
Mirkkuli tsemppiä odotuksen jatkoon... ai että kilon tarkkuudella kokoarvio? :eek: Mäkin varmaan osaisin sillä tarkkuudella tehdä. :D

Jahvetti joo olen samaa mieltä että mieluummin tässä kotona odottelee kuin polilla... eihän sieltä pääse palstallekaan :LOL: Mä synnytän varmaan vielä tähän tuolille jonain päivänä :LOL:

Äippä70 jaksuja sullekin, kyllä se päivä sieltä lähenee... vähitellen me kaikki täältä LA-listan alkupäästä ollaan tositoimiin pääsemässä... :hug:

Emmie harmi ettei enää saatu käännettyä, mutta hyvä ettei väkisin alettu yrittämään. Toivotaan että magneettikuvat yms. sallivat alatiesynnytyksen. =)

Mä jatkan täällä oloni ihmettelyä, taidan kyllä välillä poistua tästä koneelta ulkoilemaan ja pakkaamaan kassia... :wave:
 
Maanantaina uus kokoarvio.

En millään muista sitä lääkärin nimeä, mut tosi mukava mieslääkäri. Siis mä otn sen sitte maanantaina viimeistään sen nimen selville ja selvitän missä sil on vastaanotto ja rupean sitä käyttämään gynenä. Sai mutkin ihan rauhalliseks tuon kokohomman kanssa.

Niin ja mulle ne sanoi tänään et ei käynnistelis kun mulla ja yks sektio alla. Mut arvioivat sitte ens viikolla uudelleen josko vaikka käynnistäisivät kun en sektiota haluais. KYllä ne osaa!!!!!!! Täytyy vaan luottaa noihin ammattilaisiin. :D
Mä en ole oikeesti ollu näin rauhallinen aikoihin. Vastaanottohuoneessa mulla meni oikeesti 45 min kun se selitti juurta jaksaen kaikki mitä halusin.
 
Niin ja tuosta kilon mittavirhe mahdollisuudesta se sanoi et äidin tuntemus tärkeämpää. Ennenkuin sitä mulle sitä kokoa sanoi niin kysyi et miltä musta tuntuu, niin sanoin et isompi kuin likka(3960) mut ehkä pienempi kuin poika (4300) niin sanoi et hyvin voi pitää paikkansa.
Oli vaavi vaan niin mytyssä siellä ettei saanut kunnolla niitä mittoja. Maanantaina on sitte joku uus kone jolla mittaavat.
 
Jahvetti, jee :D Nyt peukut pystyyn, että homma siitä edistyy!

Emmie: harmi, ettei kääntö enää onnistunut, mutta tosiaan jos noin pienikokoinen vauva on tulossa, niin eiköhän perätilasynnytyskin ole turvallinen vaihtoehto. Tietysti, jos magneettikuvatkin sitä puoltaa jne. :hug:

Lenkillä käyty ja ai että ku särki selkää, nivusia ja supisteli sen jälkeen. Sit rauhottui ja nyt olo taas ihan normaali.

Nyt miehen kainaloon :heart:
 
hissukka miulla kans on tullu verta eilisestä,mut nyt on kai vähenemää päin.sano miulle äp:llä,ettei kannata huolestuu.eli täällä vaa säännllisiä supistuksia ootellen.

jahvetti oon iha samaa mieltä et mitä sinne menee kärvistelee,ei ne kyl mitää käy tekee yötävaste,jos ei oo hätä!

toivotaan nyt et kaikki veetuneet pääsis vkl:lla tositoimiin,ittelleni jo uskottelin et läht tulee viikonvaihtees mut taas on usko loppunu.eile 2,5cm auki.kipeitä supisteluja ollu mut ei mitää lähtö viittaavaa.

kaikille vauvaantuneille :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :flower:

39+3
 
Jahvetti No on se ans kuin yhtäkkiä toikin voi tapahtua. Hauskaa!! Odotan oikeen et milloin sulta tulee tarkkoja mittoja tulokkaasta! Ei kai Tulokkaita sentään kuitenkaan ole mut uusi pikku ihminen! :D Ihan täpinöissään täällä.
 
Niin ja mulla on ihan hyvät mahdollisuudet päästä lähtemään sinne synnärille ihan milloin vaan kun kohdunsuu oli auennut hiukan ja pää tooosi alhaalla. Lääkärikin toivoi et tulisin viikonloppuna takasin. Mut vaan ne supistukset puuttuu. Tai jo aukeis edes hiukan lisää toi kohdunsuu niin varmaan laittaisvat kalvot puhki niin käynnistyis varmaan itsekseen sitte. Ettei lääkkeillä tekis niitä kontrolloimattomampia supistuksia.
 
Jahvetti: Mulle sanottiin v.2004 Hämeenlinnassa (Kanta-Hämeen keskussairaala), että suonensisäinen antibiootti aloitetaan 12 tuntia ensimmäisestä vesien menosta (mulla oli tuolla ylempänä kalvoissa reikä, joten tuli myös holahtelemalla). Tiedän, että tämän suhteen on eri käytäntöjä tässä maassa eri sairaaloiden välillä, mutta tuo seikka kannattaa varmasti kysäistä synnäriltä elleivät ne supistukset ala tässä illan aikana. Osassa sairaaloistahan tuo antibiootti aloitetaan vasta, kun tulehdus on iskenyt... Niin ja 48 tunnin kuluessa kuulemma piti synnytyksen olla kokonaisuudessaan ohi...
 
Kertokaapa te kokeneemmat, kun vauva on laskeutunut nii painaako se ihan hulluna lantiossa nii et on vaikea kävellä ja olla pystyasennossa yleensäkin?
mulla on tätä vaivaa ollu nyt pari päivää sillee et tulee tosi huono olo piti kaupastaki sännätä kesken reissun..
neuvolassa aamulla kävin.kaikki oli kunnossa, paineetki loistavat.pää tuntu olevan melko alhaalla.painoarvio 3,2kg.viime raskaudessa mulla ei laskeutunu ollenkaan.en muista silloin tämmöstä vaivaa??meiillä muuten ohjeena et jos lapsivedet kotona menee niin ambulanssilla pitäis mennä..
TSEMPPIÄ JA SUPPAREITA KAIKILLE NIITÄ TARVITSEVILLE
minni ja vauva 37+3
 
Hissukka mä vain mietin et jos teillä ei pitkä matka sairaalaan ja lapsen likka nuin lähellä, ni (ehkä) ite kävisin kuitenkin näytillä..nyt ennen yötä, mitä sit hermoilla koko yön ja jännittää/pähkäillä.

polilla käyty. Kävin siis polilla lapsiveden vähyyden ja istukan kalkkeutumisen takia. Ymmärrän nyt nyt kun joku sanoi te oli "turha" käynti. Tai siis oikeesti kaikki oli tosi hyvin, mut olin varautunut et sanovat ainakin et käynnistetään esim. viim. la-päivänä.
No vettä oli vähän, mutta riittävästi ja istukka kalkkeutunut, mutta vauvan sydänkäyrä jne. hyvä. Sanoi että ei ole syytä epäillä istukan vajatoimintaa, koska vauva tekee hyvin hengitysliikkeitä ja sydänäänet ovat hyvät. Sanoi vain että iso vauva..ja senhän mä jo tiesinkin. Kysy et minkä kokosia minä ja isäntä ollaan oltu (3500 ja 4100), meinas et normi.painosia, et "taivaanisä haluaa antaa teille ison lapsen".. :eek: Toivotti sit tevetulleeksi synnyttään, kontrolleja ei tarvia :ashamed:
No jospa se tästä..aikanaan haluais ulos. Eipä sil vielä kiirettä ku viikkoja vasta 37+1.
jahvetille :hug: :wave:
Tietääkö kukaan voiko a-vita tippoja käyttää raskausaikana? Kun eilen illalla niitä laitoin ja niistä oli hyvä apu, tuohon nenän tukkoisuuteen ja kuivuuteen!?
Suun kautta suurina annoksina käytetty A-vitamiini on sikiölle haitallista, mutta paikallisesti käytettynä sillä ei ole todettu olevan haittavaikutuksia raskauden eikä imetyksen aikana.
tälläsen linkin löysin ja tän mukaan uskaltaa..
Nyt lähen tekeen kalakeittoa :D
 
Iltoja.

Jee jahvetti! Kyllä se siitä! :hug:

Mä olen ihan sekasin taas. Vauva ei liiku melkein yhtään... Kyllä saa olla kokoajan tutkailemassa kun taas tähän asti on saanut rauhoitella kovaa menoa. :/

Supistuksia tulee mutta ne ei satu eikä ole säännöllisiä ja ajattelin ne nyt luovuttaa tolle Jahvetille Joten muut näpit irti ne on jahvel. :D Jos olis jotain apua.

Mieskin oli kotiutunut. Keitti mulle kahvia kun nukuin niin söpösti sohvalla. Voi että tätä väsymystä 1.00-4.30 ja 4.45-9.50 olen nukkunut yö unet. Ja nyt sitten 15.30-17.10 vedin päikkärit. Kuola poskella heräsin kun pelästyin miestäni. En ollut hänen tuloansa kuullut. :LOL: :LOL: Vauva sasi kyl perii mun unenlahjat. Kun toi mies on sitten taas ihan eri luokkaa... herää jokaiseen ääneen.

emmielle tsemppiä. :hug:

Niisku-neiti & rinsessa 40+0/40+3
 
Heltu ei kyllä luurissa mitään sanonu...vaan että tarkkaile ja tule sit jos tulee selkeesti paljon :/
Tai alkaa supistella...no, katsellaan.

Äsken vessassa pyyhkiessä selkeesti paperiin taas hulahti...oli vähän vaaleenpunastaki :| Miksei ne voi tulla kaikki selkeesti kerralla |O |O |O
Tai siis...mä en edelleenkään tiedä hulahteleeko sieltä TOSI litkua valkkaria vai lapsivettä...ei mulla kyl koskaan oo näin vetistä valkkaria ollu |O Ja sellanen ikävä, outo paine mahassa ja selässä :/

Katsellaan edelleen =)
 
Pikasta kuulumista, ettei kukaan vaan erehdy luulemaan että oisin ohitellut vuoroissa :D

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!!! Niitä olikin jo niin paljon että millään en pysty nikkejä muistamaan :ashamed:

Mulla oli siis neuvolakin tossa, kaikki ihan ok, alapaine edelleen koholla mutta kun muuta ei ole niin se ei kuulemma haittaa.

Sf oli tippunut sentillä ollen nyt 31cm, sanoi että en ees tota ruksia tonne taulukkoon laita kun näyttää niin hassulta kun tipahtaa niin alas :eek: No, ei kai siinä sitten mitään ihmeellistä ole. Vähän oli vissiin jo laskeutunut, mutta pää vähän vielä liikkui. Tänään urmille juttelin että vois jo pikkuhiljaa ruveta hilaamaan itteään alaspäin kun aika inhottavalta tuntuu kun koko ajan painaa kylkiluihin. Ja kas, vähän ajan päästä tuntui alapäässä outoja tuntemuksia että tais vaavi kuunnnella äitinsä pyyntöä :D

Mutta mua ei varmaan kauheesti nyt täällä näy, huomenna lähetään reissuun. Ja auto jää kotiin mennään junalla kun en uskalla lähteä ite ajamaan kun niin ilkeesti tonne luihin painaa että en oo kauheen turvallinen kuski. Ja kun miehellä on ens viikolla paljon vapaata niin senkään puolesta en varmaan kauheesti tänne kerkeä.

Tsemppiä niille jotka jo lähtöä tekevät toinen jalka oven raossa!!!

Vinja ja Urmi 37+4
 
Heips taas.

Täällä ei oikein ajatukset luista. Pitäis lähtee hiukan kävelemään mut mietityttää vaan toi vauvelin rauhallisuus. Voisin viel kyl kokeilla alkaisko vauveli joraamaan musiikin tahdissa. :D Viiminen keino meinaan. On tää niin hermoja raastavaa... Ja sit yrittää ajatella positiivisesti että ehkäpä vauva alkaa olemaan valmis syntymään ja samaan aikaan tulee ajatuksia et nyt se sitten menetetty. :ashamed:

Hei te synnyttäneet onko teillä vauveli selvästi rauhoittunut synnytystä edeltävinä hetkinä??? Ja jos voisitte viel kertoa et tarkkaillaanko synnytyksessä ihan koko ajan vauvelin sykettä? Entä jos se romahtaa???

Miks täytyy kaiken olla näin vaikeaa. :ashamed:

Nyt poppia soimaan... :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 40+0/40+3
 
Ei sitten paras päivä... vali, vali. Olen suomeksi sanottuna pikkuisen kade teille, jotka pystytte vertaamaan limatulppia, valittamaan supistuksia, vihlaisuja, kipuja yms. , tai miettimään, joko kannattaisi lähteä laitokselle. Koska minulla ei ole ollut näinä viimeisinä viikkoina mitään näistä. Ainoat vaivat taitavat olla ihan synnytykseen liittymättömiä: närästys, suht. normaali valkovuoto, lonkkakipu.

Nytkin tuntuu, että tuossa edessä on vain iso kumipallo. Varsinkin parina päivänä vauveli on rauhoittunut tosi paljon siitä millainen vilperi tämä on ollut. Kyllä tämä liikkuu tarpeeksi, mutta välillä pitää heilutella mahaa tai tehdä jotain, että oma mielenrauha pysyy tolpillaan. Ja sitten kun itselle tulee jokin pieni ylimääräinen vihlaisu, huudan melkein hurraata, että nytkö, mutta se ilo loppuu yleensä lyhyeen. Ei tarvi kuin korjata istuma-asento, niin homma on normaali.

Olen kuitenkin iloinen siitä puolesta, jotka olette lähdössä sinne laitokselle, kenties jo tämän vuorokauden puolella. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Hei te synnyttäneet onko teillä vauveli selvästi rauhoittunut synnytystä edeltävinä hetkinä??? Ja jos voisitte viel kertoa et tarkkaillaanko synnytyksessä ihan koko ajan vauvelin sykettä? Entä jos se romahtaa???
Empä oo mitään rauhottumisia koskaan huomannu, noh, käynnistettynä niin ei silleen kokemusta, mut JOS tää nyt on itelleen tulossa kohta, niin EI OO YHTÄÄN kyllä rauhottunu, melkeen päinvastoin :kieh: :kieh:

Ja sykettä seurataan kyllä oko ajan. Ainakin mulla aina alkuun mahan päältä ja kun vede ton menny tai kalvot puhkastu, niin vauvan päähän laitetaan sellanen pinni, jonka kanssa on sit helppo liikkuakin, kun ei oo johtoja jokapuolella =)

Täällä ei uutta :whistle:
 

Yhteistyössä