** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Tää on iha sekasin. ei päästänyt mua sivuille ja sit kun päästi ei antanut kirjautua ja sit anto ja sit piti kirjoittaa niin sivu väitti että en ole kirjautunut. Meinas hermo mennä huonoon kuntoon. :LOL:

Taidan mennä huilaamaan hetkeks ni jaksaa sit taas illalla olla miehelle seuraks kun kerran on perjantai.

Vauva on onneks nyt liikuskellut niin olen saanut hiukan pelkoja vähentymään. Kaikkea sitä miettiikin kun yksin joutuu kotona istumaan.

Epäsäännöllisesti jatkuvat kivuttomat supistukset. joten ei muutosta eiliseen.

Odotellaan odotellaan... (ihan ku täs ei oltais jo odoteltu) :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 40+0 :heart:
 
Oikeesti...jos minua ei "näy" täällä, niin oon vaan hukkunu itsesääliin (typerää, joo), mut ei vaan hotsita taas...kyllä joku sit varmaankin ilmottaa, jos (tuskin) asiaan pääsen... :wave: :wave:

Mulla on jo niin pitkä kyrpä ottassa, et kompastelen jo siihen |O |O

Jahvetti 41+1
 
Mä oon tässä aikani kuluksi syönyt pullaa ja karkkia, pelannut tietokonepeliä ja surffaillut netissä etsimässä kivunlievitystapoja synnytykseen (joka antaa odottaa itseään..). Mä kun en halua ensimmäiseksi epiduraalia (mikä on taas miehen ensimmäinen toive..). Tosin voihan siinä lopulta käydä niin että epiduraalia just vaadin..

Mä olin muka kaukaa viisas ja laitoin tuleville isovanhemmille meiliä että ei mitään uutta. Kun ovat kumminkin jännityksestä ihan kankeita.. Mulla taas kankeuteen ei vaikuta jännitys, sormet (ja jalat) taas ihan tönkköjä :/
Ja kiva jos tää flunssan poikanen iskee kunnolla :(.
Eilen illalla muuten tuli ekan kerran sellainen ajatus että pitää kehottaa miestä tulemaan kotiin, jotenkin supistuksia muka tuli. Mut eipä niistä suppareista mitään tullu. Just nyt tuntuu että jatkoajalle mennään, ei tää synny sunnuntainakaan vielä.

Jospa meen päikkäreille.

Supistuksia nyt jokaiselle! :wave:

Rv 39+5 :eek:

 
Täällä näkyy onneks muillakin kasvavan tuo kyrpä otsassa...siivosin ku mielipuoli persepystyssä tuolla ja ei mitään supisteluja...meen kohta jynssää wc:n lattiaa...johonkin vaan juuriharjani oon kadottanu.. :/

Äippä70 kun saat profiilisivun auki niin jos sinne kuva on laitettu kenen profiilissa olet niin sen pitäs kyllä näkyä ilman mitään kikkakolmosia. Ja jos näkyy ns. vääräkuva niin painappa F5. näin mulle aikonaan joku selvitti. ;)

c81 voi olla et se kuva on liian iso...muokkaa sitä hiukan pienemmäks jollain kuvankäsittelyohjelmalla...mun pitää aina pienentää omaa kuvaani...

Nyt meen luuttuamaan lattiaa...

 
Meillevauva Mulla ei tuo epiduraali ole supistuksiin auttanut, silti olen sen saanut..
Nyt ainakin Kyssissä oli uusi kivunlievitys systeemi, jota oli kokeiltu mua ennen vain kolme kertaa. Epiduraali-spinaalipuudutus yhdistelmä. Tehosi tosi hyvin, vaikka ei ollut kovin pitkäkestonen.
 
Kirjotellaas vaihteeks... Siitä onki aikaa ku viimeks kirjotin...

Yöllä sattu aika kummia.. Heräsin kolmelta yhtäkkiä siihen, että oli housut ja lakana märkänä. Mä tietty ekana aattelin, että nytkö tästä lähetään... :eek: Onko se lapsivettä!? Kävin vessassa ja yritin haistella lakanaa, mut ei haissu millekään. Pohdiskelin siinä, että mitähän tässä nyt tekis.. Sitte päätin, et jatkampa unia. En viitiny herättää miestä ja ku kuitenki kuudelta oli ylösnousu, nii kerron sitte uutiset ja kysyn mieheltä neuvoa. Ja samalla se märkä läntti on ehtiny kuivua, joten ehkä se sit haiseeki jolleki, nii pystyy tietää mitä se on. En tietty saanu unta enää koko yönä ja kuudelta heräsin haistelemaan, niin päädyin siihen, että pissarakko oli tainnu osittain tyhjentyä! :$ En vaan ymmärrä, miten en heränny siihen ja miten se yleesäkki on mahollista.. Kai se vauva on jotenki painanu rakkoon ja saanu sen osittain tyhjennettyä.. Kumma, ku en oo ite ees heränny siihen tms. No, tässä sitä nyt sitte taas olla öllötellään, vaikka yöllä kuvittelin jo kaikki maholliset asiat läpi... :/

Vauvan koko asiasta oli ollu keskustelua. Meille kans luvattu isohkoa vauvaa, mutta mua ei pelota se ollenkaan. Uskon, että mun lantio on tehty sen kokoseksi, että sieltä mahtuu isokin vauva ulos. Meillä nimittäin ei suvussa synny muuta ku isoja vauvoja. Isoimmat ollu yli 5 kiloisia ja ihan hyvin on äidit selvinnyt. Itsekin oon ollu syntyessä lähemmäs 5 kiloa ja hyvin oli äiti saanu minut pakerrettua ulos. Ei koskaan oo ollu mitään ongelmaa. Siksipä luotan vaan siihen, että kaikki menee kyllä hyvin ja hoitohenkilökunta kyllä tietää millon vauva on NIIIIIIN iso, ettei se mahu oikeesti ulos ja avittavat sitte. Kyllä meistä äideistä pidetään huolta, sekä noista pienistä (ja suurista) vauveleista!

Joku kyseli sektion jälkeisestä käynnistyksestä tms.. Yhellä mun sukulaisella oli ensimmäinen synnytys sektio ja toisen synnytti alakautta (ei käynnistettynä-) ja sillon sillä repes se edellisen leikkaushaava. Tosin tää toinen lapsi oli syntyessään yli 5 kiloinen, joten ei ihmekään, vaikka haava repes. Meinas vaan tää nainen kuolla synnytykseen ja veren hukkaan. Mut tietty tostaki tilanteesta ois selvitty paremmin, jos ois käynnistetty aikasemmin, ettei vauva ois ehtiny kasvaa niin isoksi.

Oli tos aamulla neuvola. Kaikki oli ihan ok. Neukkutäti vaan tuumas lopuksi: "Ei tämä synny vielä pitkään aikaan." Viimeksi sanoi arvoituksellisesti: "saapa nähdä millon se putkahtaa... se on kuule lähellä!" Ottaa siitäki sitte selvää... No, minä oon asennoitunu siihen, että viimestään 42 viikolla syntyy, joten eiköhän tässä jaksella. Helppo se on tässä vaiheessa ootella, ku ei tarvi huolehtia miehen lisäksi kenestäkään muusta. Vaikka kipuja ja muita on, niin ne vaan kertoo mulle, että kaikki on hyvin. :) Että vauva siellä jyrää itelle tietä jne. Mut oishan se kiva, että tuo tuolta syntys, nii sais taas tuntea olevansa ehkä enemmän NAINEN. Sais pukeutua (sitten joskus) niihin omiin vanhoihin vaatteisiin, eikä olo ois niin valasmainen. Ja oispa sitten seuraakin ja tekemistäkin ehkä enemmän, ku vauva tulis viihdyttää mua. :D

Kävin tos äsken kakkosella, niin pukamat tais revetä, ku verta tuloo ku viimestä päivää... No siinäpähän tuloo...

Olikai mulla muutaki kommentoitavaa, mutten kyllä enää yhtään muista mitä!

Onnea kuitenki kaikille vauvan saaneille! :flower:

Napsu ja nöpö 38+3
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Mä oon tässä aikani kuluksi syönyt pullaa ja karkkia, pelannut tietokonepeliä ja surffaillut netissä etsimässä kivunlievitystapoja synnytykseen (joka antaa odottaa itseään..).

Samantyylisiä ajantappo juttuaj täälläkin.. mie oon pelannu facebookissa travelers IQta, nuo kivunlievitykset jo luin pari päivää sitten kun kävin kirjastosta tyhjentämässä hyllyt vauvakirjoista.. Sorruin jo jätskin syöntiinkin, vaikka ei pitäis mitään makeaa syödä, kun en halua liian isoa vaavia.. kestäisiköhän selkä jos lähtisi taas ompelemaan vaippoja pari kipaletta..
 
Hissukka: kai voisit nyt kuitenkin varmuuden vuoksi sinne polille soitella, eikös verisen vuodon takia aina kannatakin kysyä neuvoja. Tiedä vaikka heti kehoittavat tulemaan ;) Peukkuja!

Kävin nyt siellä ylimääräisessä neuvolassa ja pissa oli nyt puhdas, jee. Verenpaine hiukan koholla, 129/88, mutta ei kuulemma mitään hälyttävää. Vauvan painoarvio tällä hetkellä n. 3500g ja lapsivettä mukavasti jäljellä. Joten on vaavilla vielä onneks tilaa. Kyllähän toi paino jo sellaselta kuulostaa, että ulos sais tulla... :whistle:

Tuli parempi mieli, kun kaikki oli kunnossa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Hissukka: kai voisit nyt kuitenkin varmuuden vuoksi sinne polille soitella, eikös verisen vuodon takia aina kannatakin kysyä neuvoja. Tiedä vaikka heti kehoittavat tulemaan ;) Peukkuja!
Kiitos =) Mä soittelen sinne varmaan vähän ajan päästä kyllä varmuuden vuoksi, mutta odottelen ensin että mies kotiutuu töistä (tunnin päästä suunnilleen). Ennen sitä en kuitenkaan mihinkään pääsisi lähtemään (ei autoa eikä lapsenvahtia), ja kun mitään kiireellisiä oireita ei ole ilmaantunut niin en viitsi alkaa kesken työpäivän hälyttämään. Katsotaan sitten mitä sanovat, en kyllä usko että mua sinne otetaan ellei tässä mitään uutta ilmaannu...

Kuinkahan meni Emmien käännösyritys?
 
onnea shakille ja babygirlille vauveleiden johdosta! :flower: lähes poikkeuksetta täällä on joka kerta näitä iloisia uutisia kun tulee helmikuisten kuulumisia lukemaan :)

emmiellä tais olla tänään aamusta se kääntöyritys.. ois kiva kuulla,miten siellä on mennyt?!?

äippäHki oli huolissaan tuosta kokoasiasta, mutta heilläkin tais olla polikäynti asian tiimoilta tänään iltapäivällä. tsemppi :hug: kuitenkin joka tapauksessa, varmasti se synnytys onnistuu vaikka vähän isompikin vauva olis tulossa! senhän vuoksi me mennään sairaalaan, että siellä on ammattilaiset apuna, jos jotain ongelmaa ilmenisi. ja tosiaan mun neuvolatädin mukaan nelikiloisia ei nykypäivänä luokitella vielä lainkaan isoiksi, ja se on enemmänkin se tarjonta, joka siihen synnytyksen "hankaluuteen" vaikuttaa. mutta toivottavasti saitte äippäHki jotain selvyyttä asiaan, ja pääsette rauhallisin mielin synnyttämään.

lähetän täältä valtaisat tsempit tylsistyneille odottajille ja erityisesti jaksamista teille muutamille reilusti yliaikaisille! täälläkin laskettu on jo ohitettu (siis se myöhemmäksi muutettu LA, se tarkemman ultran mukaan määritetty olis ollu jo aiemmin tällä viikolla) mutta itse en jotenkin osaa tuskastella asiaa. olo on hyvä ja oon nauttinu tästä "omasta ajasta" ihan itsekkäästi ja todennut, että mukavaahan se on, että mun mahassa on niin kiva asustella, ettei vauva halua ollenkaan ulos. mitään tuntemuksia synnytyksen suhteen ei siis täälläkään ole, joten supistuksia en valitettavasti voi kenellekään tarvitsevalle lähettää..

Hissukan tilanne kuulostaa jännittävältä, toivottavasti vauva pitäis kiinni teidän sovituista treffeistä! tosin tuo verinen vuoto on ehkä syytä tutkituttaa, vaikka se väliaikaisesti laantuisikin.

mä olen ehtinyt tänään jo urheilla pari tuntia, joten ruoanlaitto vois olla paikallaan, kun nälkä kurnii melkoisesti. eilen illalla innostuin vielä leipomaan, joten jälkkäri odottaa valmiina :). mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja hurjasti supistuksia niitä tarvitseville!

shiva 40+1 (tai enemmän jos sen ekan ultran mukaan elettäis..)
 
Heh. Jahvetti oli kerennyt kirjottaa toisen tekstin ennenkuin itse kerkesin eli "niin mäkin" poistan sen odottamis sanan jostain varastosta. :LOL: Kyrpää ei ole vielä kasvanut!

Ja edellisetkin kyrvät tipahtaneet jo pois. :LOL:

Hissukka sinuna soittelisin kun sitä verta sulla on tullut kuitenkin pitkin viikkoa??? Vai muistanko väärin. Tietenkin jos vauveli kerran liikkuu nii ihan hyvin voit odotella sinne asti että mies kotiutuu...

Täällä ei mitään uutta. vauveli hiukan tönii... supistaa ja ei supista. eikä ole säännöllisyyttä nähnytkään. Ja kipua on ainoastaan luukulla. ei mitään muuta.

noh on tämäkin jotain edistystä verrattuna muihin päiviin... ei kuitenkaan ole tullut mitään oloja et lähtö olis edes ensviikkoon mennessä... Kumpa nyt oma pääkoppa jaksais näiden kauhukuvien kanssa.

Niisku-neiti & rinsessa 40+0/40+3 :heart:
 
En oo viittiny olooni valitella kun täällä on väki mua edellä joilla jo oikeesti pää on hajoomassa.Mutta sanottava on,et niin hajoo jo mullakin.. kun tiiän et oon jo hyvillä viikoilla ja et vauva saattaa pian tulla(joopa joo) niin en jaksais enää yhtään ootella. Meillä pojat kärsii kun en jaksa niiden kanssa leikkiä kamalasti.Mun alapää on ihan sika kipee ja tekis vaan mieli päivät maata ja maata ja odottaa lähtöö. Ei oo pahemmin virtaa siivouksille tms. Nytkin on ihan maitohappo olo jaloissa ollu koko päivän. |O
Ja pinna menee helposti..porukka kyselee jo et joko se kohta syntyy,tuntuuko et vois tulla pian jne..argh!!!!!!!!! :kieh:
Yöt oon nukkunu kun tukki viime aikoina ja aamulla herään..jaa ei taaskaan mitään oloo..blaah!
Ja toivon et jahvetti jo pääsis hommiin kun sillä olo varmasti 100 kertaa pahempi!!

Onnea vauvan saaneille!

Mamitre 37+3
 
Siis kertokaa mulle, miksi mua väsyttää aivan sairaasti??? |O |O
Nukuin kertaakaan heräämättä n. klo 23-07, 11-13 nukuin päiväunet ja voisin taas mennä nukkumaan, silmät ei meinaa pysyä auki!!! |O |O
Hb viimeks katottaessa oli joku 111 ja jokapäivä kyl oon 1-2 tabua syöny, et ei uskois siitä olevan :/
Tää on ihan kamalaa...pakko vaan vääntäytyä laittaa ruokaa :'(

:headwall: :headwall: :headwall:

Jahvetti 41+1 Joka tosi kauan malttoikin olla pois :p
 
neuvolas käyty ja itseni syöny ähkyyn...
ei mitään uutta..paino kyl oli tippunu joku 300g..muutenkaan tuo paino ei viime aikoina kovin paljoa ole noussu..eipä tuo terkka mitenkään huolissaan ole ollut,nyt kyseli eikö ruoka ole maistunu tai jotain..
itseäni alkoi ny hieman mietityttään...onkohan vaavi lakannu kasvamasta..

 
Soitin nyt polille, ei paljon tarvinnut yllyttää :D Sanoivat, että voi vielä seurailla, mutta jos vuoto lisääntyy/kirkastuu tai alkaa supistella, niin sitten voisin tulla illemmalla näytille. Saas nähdä kuinka tässä käy... :D Toivoa on kuitenkin vauvatreffeistä! =)

Shiva mä olen ajatellut näistä ylipäivistä oikeastaan ihan samalla lailla, että kyllä tää tässä menee vaikka olo ei niin ihana olekaan... nyt on vielä aikaa istua välillä tietokoneella rauhassa, syödä ja käydä suihkussa, omistautua esikoisen touhuille jne... se vauva-arki iskee kuitenkin sitten kuin leka päähän. Ja kyllähän tässä sitäkin jo odottaa, mutta nämä viimeiset rauhalliset päivät on omalla tavallaan ihania, vaikka oma olo ei sitä niinkään ole.

Esikoinen kutsuu, on mentävä...
 
siis mun säkällä lähtö tänään kun söin aivan liikaa...sit vaan täytyy peräruiske ottaa..ettei ponnistaessa ponnista jotain muutakin vahingos..oisko noloo...
en muuten sen takia syöny itseäni ähkyyn kun ei ole tuo paino noussu..joka päivä syön ihan hyvin,tuli vaan käytyä neuvolan jälkeen kaupas ja tuli mukaan kaikkee hyvää..
 

Yhteistyössä