** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Jahvetti Ei mulla ainakaan ollut mitään veriviiruja. Sillasta keltasta ällöä tosi venyvää mömmöä.

Eilinen punaruskee vesiläikkä pyyhkeessä mietityttää vieläkin. Mies vaan sano et eiks se ole ihan normaalia et sitä tihkuu... Mistäköhän lie lukenut. :LOL: Ja sit vielä että eikö sitä kuitenkin sinne uusiudu. Mun oma neukkulääkäri... :LOL:

Mul on ihan tajuton nälkä ja pitäis eka jotain ruokaakin hakea kaupasta ja sit viel kokata ja voi kiesus... Näännyn kohta. Joten taas on se paastoaminen kokeiltu. :LOL:

Jospa tää meitin vauveli olis täsmällinen ja huomenna putkahtais maailmaan. Toiveajattelua taas harrastan. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Pieni on maailma.. =)
Onon...kukas se on..kerro heti jos vaikka tuntis :LOL: :LOL:
En usko että tunnet, äiti on miehen mukana sinne pari vuotta sitten rantautunut..
Juu, en kyllä kamalasti silleen tunnekaan...mitä nyt näitä poikien kavereiden vanhempia jne... =) Mies sieltä taitaa enemmänki tuntea porukkaa, kun työkavereita asuu siel aika paljon =)
 
SEE
Hih, kyllä on hauskaa nää yhteen sattumat. Kiva kuitenkin kuulla etten vaan kuvitellut että neukkatäti jotenkin vähättelevä, vielä kun ensimmäistä odottaa niin ei tiedä pitäisikö huolestua vai ei...

PESSI Itäranta joo on tossa aika lähellä....
 
Jahvetille myötätunto haleja esikon kans! :hug: Mulla toi vasta seitsemän mut napit vastakkain ollaan jo ja ovet paukkuu. Mulla ei ole pinnaa ollenkaan ja miehellä, noh, se harvemmin "pääsee" sanomaan mut sen sana tehoaa. Isäänsä tottelee myös tyttö aika kuuliaisesti. Mä odottelen teini-ikää ja haaveilen josko olisin saanut tytölle jonkin moisen kunnioituksen vanhempaa kohtaa kasaan siihen mennessä. Sillä tolla on niin kova pää että se ei kyllä ilman omaa tahtoaan tee yhtään mitään jos ei koe sen olevan hyvä juttu ja oikein. Eli äitiinsä tullu, kiitos vaan mummille geeneistä!! |O

Mä just tossa sain puhelun paniikissa olevalta mieheltä töissäkun mun ja likan puhelimet oli jostain syystä tavoittamattomissa ettei saanu yhteyttä niihin. Oli vähän säikähtänyt et ollaan sairaalassa kumpikin. Ihan ku en olis soittanut sille jostain tai pyytänyt jotain soittamaan. Noh, hyvä että toisaalta varautuu siihenkin etten pääse soittamaan. :heart: Mä olen kyllä niiiiiin rakastunut tohon mieheeni että kellun jossain pumpuleissa koko ajan. Saatan siis jäädä tuijottamaan sitä silmiin ihan huomaamattani. Apua. Mitä tapahtuu, onko nää hormoonit saaneet mut pehmenemään. :D En tunnusta.

Nyt meen ottaa pannarin uunista ja sulattelee mansikoita, jotta esikoinen saa tulla välipalalle.

Vanamo+Viltsu 39+1
:heart:
 
heipsan!

ei saanu bussin kaahailut/töyssyt suppareita liikkeelle...
imetysliivit löytyi..ja tulipa pienet housut ostettua..no,enpä kyl kovin paljon ole ostanu vauvaa varten.ihan vaan pari asua.sit varmaan enempi kun tietää kumpi on.tosi vähä myynnissä sellasia mitkä käy molemmille.mulla kyllä on kummallekin vaatteita entuudestaan.. et en ostele mitään ylimääräsiä kauheesti,semmosii vaan mitä tarvii.. osa vaatteista ollu jo 6 käytös... esikoiselle joutuu kuiteski osteleen ku kasvaa kovaa vauhtia,kakkone saa kaappiinsa sitä mukaa lisää täytettä ja tytölle tietty joutuu osteleen.yleensä kyl ostan ihan vaan sellasia jotka alennukses tai sit varsinkin tytölle löytää aika kivasti kirpparilta.ja lahjoiksi tulee aina joltain.ja jos todella jotain tarvii ni sit.
mites te muut,käytättekö paljon kirppareita? saatteko esim. sukulaisilta lastenvaatteita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Hih, kyllä on hauskaa nää yhteen sattumat. Kiva kuitenkin kuulla etten vaan kuvitellut että neukkatäti jotenkin vähättelevä, vielä kun ensimmäistä odottaa niin ei tiedä pitäisikö huolestua vai ei...
Joo miehän oon alusta asti valittanu sitä, kuin vähättelevä se on kaikkeen :whistle: Et en sitten oo ainoo...kurjaa todella, jos se on samanlainen ekaa odottaville, kun mulle :/
Nythän se jää eläkkeelle kevään aikana =)
 
Neuvolasta palattu...kesti aikansa ennenku sain luettua nuo uudet jutut :D

Rr 129/85
painoa yht. tullu 6,8kg
hb ei mitattu
RT ja hyvin kuulemma lantiossa ollaan :D jee!!!
Sf 32cm (pienentyny 3cm vkossa)
äänet ++
syke 140

hyvin on kuulemma lantiossa poju, mutta sano et siltikin voi mennä viikollakin yli...plaah. kyrsi koko akka ku lähin pois. Ei tollee sais masentaa...
kuitenkin ens viikolle uusi aika ja taas vaan nyt sitten kattellaan.



Niisku-neiti minä kyllä soittasin sinuna polille tai neuvolaan siitä läntistä. erinen vuoto ei kuulosta kovin "terveelle"...ja mua jäis vaivaamaan...(nytkin mua vaivaa toi sun vuoto :kieh: )
Mut ihan miten ittestä tuntuu...

jahvetti ei mullakaan mitään veriviiruja ollu... limaa on taas tännäänkin tullu ja se on vaaleempaa nyt ihan jopa kirkastakin limaa tulee välillä...

Jospa sitä menis laittamaan ruokaa...

Jepsu ja Martti 39+2 :heart:
 
tiiti täällä on tosi hyvä lastentarvikekirppis, missä tulee aika paljon käytyä.
Esikoiselle tulee kyl kaikki ostettua uutena, kun on 3 poikaa peräkkäin, niin käyttöä on ;)
Nyt vauvalle oon aika paljon kirpparilta ostellu kyllä =)
 
morjenttes taas!

eilen illalla kotiuduttiin ja hetken kerkesin koneelle ennen nukkumaan menoa ja lueskelin ihan silmämääräsesti jotain eli kiitoksia kaikille onnittelijoille :hug: nyt molemmat pojat nukkuu niin hetkisen kerkeen olla ja jotain kirjottaa. aika rankkaa tää kahen pienen kanssa oleminen, ukko on vielä tän vkon töissä ja sit jää isyyslomalle. onneks mun äiti on nyt tänään ja huomenna tässä. yöt on aika rankkoja ku pikku mies on oikee tissitakiainen. sairaalassaki nostatti maidon nopeesti ku roikku koko ajan tississä. nännit on niin kipeet |O viime yönä söi alkuyön varmaan puolen tunnin välein ja sit aamupuolella vissiin reilun tunnin välein. hiukka on väsyny olo. suuriruokanen on miekkonen mut eihän sitä muuten kasvais B)
sitä synnäritarinaa, saitteki jotain väliaikatietoja jahvetilta eli ei meinannu lähtee millään käyntiin synnytys, supparit hävis heti jos pysähdyin :kieh: mehän mentiin sillo jo aamulla synnärille ja sillon olin kahelle sormelle auki. lähettiin ukon veljelle kahville ja sieltä lähin vetää hurjan lenkin. pitkin karhuvuoree liukastelin ja vissii pari supparii sain aikaseks :headwall: sit imuroin vielä ja sen jälkeen alko tulee taas enempi ja kipeempiä ja lähettii takas koksii. olin löysästi kahelle sormelle auki edelleen mut päästiin kuiteski saliin. sama meno jatku eli en voinu pysähtyä tai supparit loppu eli tuli koksin käytäviä tallattua. kiivettiin kasiin ja taks ja neloseen ja takas ja salissa steppasin urat lattiaan B) kahen maissa sit alko supistella kunnolla ja sit niitä alkoki tulee tosi tiukkaan tahtiin. ilokaasulla pärjäsin jonkun aikaa. kätilö oli tosi kiireinen, 8 vauvaa synty tona päivänä, eikä sitä paljoo näkyny. sano et neljän jälkee tulee kattoo kohdunsuun tilanteen mut ennen neljää sanoin ukolle et soita kelloo, saa tulla nyt. olinki 3-4 cm auki ja sanoin et nyt se epi. kätilö läks valmistelee ja soitti nukkumatille. arvasin et kestää koska vuorossa tasan yks anestesialeku ja se oli tietty just varattu. siinä vaiheessa kun se kerkes paikalle olin jo aika paljo auki ja kärsin helvetin tuskia, ulisin kuulemma kun koira :whistle: no oikeesti sattu ihan saatanasti |O huusin et vauva halkasee mun rakon, kätilöt ei uskonu ku sanoin aiemmin et pitää päästä vessaan, sano vaan et vauva painaa sitä rakkoa. jälkeenpäin sit selvis et mulla oli rakko ihan täynnä :kieh: tokas vaa et hyvin synnytetty täysinäisellä rakolla...
sain sitte minispinaalin ku olin niin paljo auki ja se autto vähäsen, tunisn kuiteski vielä supparit vasemmalla alhaalla ja tosi kovina. pääsin heti ponnistaa ja 6 min ponnistuksen jälkeen poika synty. näin ite syntymän ku olin sellasessa asennossa. eli sukupuoli selvis miehelle sekä mulle samaan aikaan =) 9 pisteen pojalla on tuuhea musta tukka, äidin pieni peikkopoika :heart: synnytyksen kokonaiskesto oli 3h10min eli ei kauheen kauan mut empä niissä tuskissa ois enempiä kestänykkää B) sairaalassa oltiin siis vaan pari vuorokautta, mitä siellä enempiä lojumaan kun ei tarvetta. isoveli oli eilen aika reppana eikä ollu kovin innoissaan veljestä mut onneks tänään ollu jo suopeempi. eiköhän se tästä.
nyt meen hetkeks lepäämään ennenku peikkopoika herää tissille. onnea vauvaantuneille :flower: ja voimia vielä kasassa oleville :hug:

cruella ja peikkopoika 3 pvää :heart:
 
Heips,

ja ekana onnittelut pienistä tyttösistä Tarpalle ja Mirtsulle! :flower: Tarpan typyn kuva oli aivan ihana profiilissa, varsinainen söpöläinen :heart:

Eilinen ilta ja alkuyö meni supistusten kanssa... Yöllä tuli n.5-10min välein tosi kipeitä supistuksia tunnin verran, mutta kun nousin ylös käveleskelemään, niin ne loppu samantien! Siis what the f***... Ärsyttää, kun tuntu jo niin tosi touhulta. Että ei tääkään kivaa oo, että kipeesti supistaa ja silti ei mitään tapahdu :/ Jos jotain lohtua yliajalla kärvisteleville...

t. Piipi + typykkä 38+6
 
Mulla saatiin tytön syntymän jälkeen melkein 2 litraa virtsaa katetroimalla kun en enää saanut tulemaan kun oli niin täysi... Ihme että sain sen tytön ulos kun tollanen määrä tuli. Ne katetroi joku tunti synnytyksen jälkeen.
 
Mammateestä Niin, ei mulla siitä mitään hajua sen enempiä ole, mutta äidinmaitokeskuksessa vaan varottivat.
Mutta luulisi, että ne ovat asiantuntijoita tuollaisessa, kun maidon ja äitien kanssa ovat tekemisissä.

Ja onnitteluja vauvaantuneille sylin täydeltä :flower: :flower: :flower:
 
Lapsen vaatteista: Mä en ole koskaan ostanut mitään kirppikseltä, en jotenkin osaa lähteä niille, vaikka mitään vikaa niis ei ole. Saadaan paljon lahjaksi ja muuten vaan mummi kantaa likalle vaatetta. Nyt sillä on kaapissa niin paljon kaikkee ettei varmasti ehdi käyttää kaikkia ennen kuin kasvaa ohi niistä. Sit vien pieneks jääneet UFF:iin tai johonki vastaavaan tai mutsin duunista joku kerää satsin ja toimittaa Viroon tai Venäjälle lastenkotiin. Vauvalle olen ostanut vähän uusia mut saatiin lainaksi 50-56-62 senttisiä kasa kaverilta. Ne on kaikki pojalle että jos tää nyt yllättää ja onkin tyttö niin sit saadaan ostella ja paljon. :D Kun esikoisen vaatteita ei tuota kokoa ole enää juurikaan.
 
Heips.

Soittelin äippäpolille. Siitä painosta! Minkä takia ajatukset ovat synkät synnytykseen lähtiessä jos sillanen nyt tässä jossain vaiheessa vaan tapahtuis.

Kuulemma ei tarvitse pelätä ja se on ihan sama lykkääkö 3800g koikoista vauvaa vai 4200g vauvaa pihalle. Ja synnytyksessä saat olla missä asennossa vaan. Ja sitä koko ajan seuraillaan.

Älä saatana en tiennytkään et sitä seuraillaan. :LOL:

Noh nyt mä lähden sinne kauppaan.

Jepsu tänään ei ole tullut mitään vuotoja ja vauvelikin vilkastui. Soitan kyllä jos sitä vielä tulee. ihana oot :hug:

Niisku-neiti & rinsessa 39+6
 
Mirtsu-81 sinä taisit kysellä tuosta maidonnoususta ja imetyksestä. Mulla kävi esikoisen kanssa sillä tavalla, että laitoksella jo piti antaa lisämaitoa ja sama homma jatkui kotosalla. Mulla ei ikinä tullu semmosta tunnetta, että maito ois selvästi edes noussu. Jatkoin kuitenkin imettämistä lisämaidon kera, yöllä riitti oma maito eksta viikosta selvittyä. Neuvolatäti vaan sano että yritä vaan imettää ja jättää sitä lisämaitoo pois, ei siis paljon lohduttanu! Pakko oli vaan ihtee rohkasta, että edes se osittainen imetys on lapselle hyvästä. Yritin pumppaillakin, mutta alkuherujen jälkeen en saanu mittään pulloon...No sitten kun tyttö oli aika tarkalleen 2kk,hän päättikin yhtenä iltana nukahtaa pelkkään tissimaitoon, ja siihen jäi se lisämaidon antaminen. Sen jälkeen täysimetin n. 2kk, jonka jälkeen ruvettiin maistelemaan soseita! :D Kokonaan imetyksen lopetin vasta kun neitokainen oli reilun vuoden ikäinen! =) Tärkeintä kuitenkin on, että imetyksestä pystyy nauttimaan, niin vauva kuin äitikin. Paljon voimia ja onnea vauva-arkeen ja imetykseen!

Onnittelut myös muille vauvan saaneille! :flower:

piiu ja masuasukki 39+5
 

Yhteistyössä