morjenttes taas!
eilen illalla kotiuduttiin ja hetken kerkesin koneelle ennen nukkumaan menoa ja lueskelin ihan silmämääräsesti jotain eli kiitoksia kaikille onnittelijoille :hug: nyt molemmat pojat nukkuu niin hetkisen kerkeen olla ja jotain kirjottaa. aika rankkaa tää kahen pienen kanssa oleminen, ukko on vielä tän vkon töissä ja sit jää isyyslomalle. onneks mun äiti on nyt tänään ja huomenna tässä. yöt on aika rankkoja ku pikku mies on oikee tissitakiainen. sairaalassaki nostatti maidon nopeesti ku roikku koko ajan tississä. nännit on niin kipeet |O viime yönä söi alkuyön varmaan puolen tunnin välein ja sit aamupuolella vissiin reilun tunnin välein. hiukka on väsyny olo. suuriruokanen on miekkonen mut eihän sitä muuten kasvais B)
sitä synnäritarinaa, saitteki jotain väliaikatietoja jahvetilta eli ei meinannu lähtee millään käyntiin synnytys, supparit hävis heti jos pysähdyin :kieh: mehän mentiin sillo jo aamulla synnärille ja sillon olin kahelle sormelle auki. lähettiin ukon veljelle kahville ja sieltä lähin vetää hurjan lenkin. pitkin karhuvuoree liukastelin ja vissii pari supparii sain aikaseks :headwall: sit imuroin vielä ja sen jälkeen alko tulee taas enempi ja kipeempiä ja lähettii takas koksii. olin löysästi kahelle sormelle auki edelleen mut päästiin kuiteski saliin. sama meno jatku eli en voinu pysähtyä tai supparit loppu eli tuli koksin käytäviä tallattua. kiivettiin kasiin ja taks ja neloseen ja takas ja salissa steppasin urat lattiaan B) kahen maissa sit alko supistella kunnolla ja sit niitä alkoki tulee tosi tiukkaan tahtiin. ilokaasulla pärjäsin jonkun aikaa. kätilö oli tosi kiireinen, 8 vauvaa synty tona päivänä, eikä sitä paljoo näkyny. sano et neljän jälkee tulee kattoo kohdunsuun tilanteen mut ennen neljää sanoin ukolle et soita kelloo, saa tulla nyt. olinki 3-4 cm auki ja sanoin et nyt se epi. kätilö läks valmistelee ja soitti nukkumatille. arvasin et kestää koska vuorossa tasan yks anestesialeku ja se oli tietty just varattu. siinä vaiheessa kun se kerkes paikalle olin jo aika paljo auki ja kärsin helvetin tuskia, ulisin kuulemma kun koira
no oikeesti sattu ihan saatanasti |O huusin et vauva halkasee mun rakon, kätilöt ei uskonu ku sanoin aiemmin et pitää päästä vessaan, sano vaan et vauva painaa sitä rakkoa. jälkeenpäin sit selvis et mulla oli rakko ihan täynnä :kieh: tokas vaa et hyvin synnytetty täysinäisellä rakolla...
sain sitte minispinaalin ku olin niin paljo auki ja se autto vähäsen, tunisn kuiteski vielä supparit vasemmalla alhaalla ja tosi kovina. pääsin heti ponnistaa ja 6 min ponnistuksen jälkeen poika synty. näin ite syntymän ku olin sellasessa asennossa. eli sukupuoli selvis miehelle sekä mulle samaan aikaan =) 9 pisteen pojalla on tuuhea musta tukka, äidin pieni peikkopoika :heart: synnytyksen kokonaiskesto oli 3h10min eli ei kauheen kauan mut empä niissä tuskissa ois enempiä kestänykkää B) sairaalassa oltiin siis vaan pari vuorokautta, mitä siellä enempiä lojumaan kun ei tarvetta. isoveli oli eilen aika reppana eikä ollu kovin innoissaan veljestä mut onneks tänään ollu jo suopeempi. eiköhän se tästä.
nyt meen hetkeks lepäämään ennenku peikkopoika herää tissille. onnea vauvaantuneille :flower: ja voimia vielä kasassa oleville :hug:
cruella ja peikkopoika 3 pvää :heart: