** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Mulla kyllä kans noi kivut vähän rajottaa, vaikka haluja ois! Meilläkään ei enää isäntää oikein innostaa, kun tuntuu pelkäävän että jos se synnytys sit heti alkaa...Pitää tulla huomenna lueskelemaan lisää juttuja, nyt suihkuun ja nukkumaan!kumpa saiskin nukuttua... =)
 
Mä vissiin järkkäsin vauvalle sokerihumalan kun vetäisin suklaalevyn :ashamed:, ei ollukaan pariin päivään niin paljon liikkunut tai niin selvästi. Tyypillä oli vähän väliä pylly pystyssä :eek:, eiks se ollu sellainen rentouttava asento?Oli vissiin ymmärtänyt väärin ku munhan tässä pitäis olla pylly pystyssä jotta kohdun lihakset ois rentoina :LOL:

Nyt on kyllä ollu supistuksiakin ja muutama ilkeänoloinen vihlaisu.. Niin ja menkkamaista polttelua. Mutta tässä ne on illan mittaan rauhoittuneet. Kuitenki jotain oman mahan juttuja.

Nenän tukkoisuudesta: mulla on ollu ties kuinka kauan nenä tukossa. Mä oon Nozoilin "hevijuuseri", öljyän joka ilta nokkani niin että mieskin nauraa. Näyttää kuulemma siltä ku räkä valuis B)

Mulla on myös alkanut närästys uudelleen. Aiemmin ei tarvinnut syödä Rennietä ku satunnaisesti (siis raskauden aikana) mutta nyt melkein joka ilta :/

Huomenna on aamulla neuvola. Ei sit onnistunut se kävely..

Rv 39+3

 
Meillevauva

Mulla on myös alkanut närästys uudelleen. Aiemmin ei tarvinnut syödä Rennietä ku satunnaisesti (siis raskauden aikana) mutta nyt melkein joka ilta :/
Oodi Rennielle,
Rennie, ah minun rakkain ystäväni parin viimeisimmän kuukauden aikana. :heart: Mitä elämäni olisikaan nyt ilman sitä? On taanut minulle yöunet, lähetän varmaan vielä kiitoskirjeen lääkefirmalle. :)


Siis joudun ottamaan joka ilta ennen nukkumaan menoa Rennie. Sinänsä muuten jännä juttu, että eikö närästyksen pitäisi helpottaa, kun maha laskeutuu alemmas. Mulla on vaan pahentunut närästys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nenän tukkoisuudesta: mulla on ollu ties kuinka kauan nenä tukossa. Mä oon Nozoilin "hevijuuseri", öljyän joka ilta nokkani niin että mieskin nauraa. Näyttää kuulemma siltä ku räkä valuis B)

Mullakin on nokka öisin ihan tukossa ja sit kun kunnolla töräyttää niin vertakin saattaa tulla....tuli vaan mieleen tosta nenäsumutteesta että mun yks kaveri miehensä kanssa on ihan koukussa yhteen nenäsuihkeeseen (mentolipohjanen), kuulema apteekin tätikin oli varotellu että siihen voi todellakin jäädä koukkuun...hih, anonyymit nenäsumutteen käyttäjät :LOL: :LOL:

Juttelin tuossa mummun kanssa niin kertos että hälläkään nuo kivuliaat supparit ei oo alkanu vasta kun synnyttämään lähtiessä, joten oiskohan geeneissä tää supistamattomuus :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Emmie täällä kohtalotoveri viime raskaudesta :wave: perätila havaittiin rv38+2. Mulle yritti neuvolan th myydä ajatusta että vauva on kääntynyt viime metreillä mutta enpä vaan usko... olisin tuntenut. Mulla oli vuotojen takia polikäynti rv29 milloin sydänkäyrässä kääntyi perätilaan (minkä tunsin oikein hyvin) ja kun silloin ultrattiinkin niin oli siis varmasti perätilassa. Neuvolan th:n mukaan olisi siis pitänyt sen jälkeen mun huomaamattani kääntyä ensin raivotarjontaan ja sitten joskus rv38 vielä perätilaan... ei mene läpi. :/ Mä tunsin sen käännöksen jo rv29 niin selvästi, tuntui että olisi tullut mahasta läpi, että ei se mun huomaamattani olisi kääntynyt edes keskellä yötä. Kävin polilla samana päivänä kun perätilaa alettiin epäillä ja lääkäri totesi että ei kannata edes yrittää ulkokäännöstä kun vauva on jo niin tukevasti kiinnittynyt asemiinsa. Joten sektio siitä tuli, kun lantiomitoissa oli vielä ahtautta. Tosin en olisi ehkä ulkokäännökseen halunnutkaan, joten sama sinänsä missä vaiheessa havaittiin... siitä kuulee niin paljon huonoa ja lisäksi kuulemma usein vauva kääntyy sitten takaisin perätilaan kuitenkin. Joko sä kävit polilla, mitä sanottiin? Tsemppiä matkaan, päädytään mihin ratkaisuun tahansa. =)
En vielä EHTINYT... siis neuvolalääkärillä kävin kymmeneltä tänään, varmisti vaan ton perätilan ja lupas laittaa asian eteenpäin kiireellisenä äippäpolille... NKL:lle...(vaikka oisin halunnut kättärille...) mut en tiedä mitä niitten "kiireellinen" sit tarkottaa, eipä ainakaan tänään oo soittoa kuulunut (siis neuvolalääk. sano että ne soittaa mulle sit sieltä kun mulle olis aikaa... siis sen synnytystapa-arvion tekemiseen). Ite olisin mieluusti mennyt sinne jo tänään niin olis ees voinu yrittää sitä kääntämistä, ... jos se (vauva) on nyt mukamas tässä parin päivän sisällä kääntynyt (niinkun ne yritti mulle väittää ) niin eikö se olis mahd. pian mukava yrittää kääntäää takasin päin?!?! ...luultavasti ne tietää ihan yhtä hyvin kun minäkin ettei se enää sieltä mihinkään käänny kun on kerran koko ajan ollutkin väärinpäin... mut ehkä huomenna rupean sitten soittelemaan niille ja hiillostamaan :) haluisin siis ennen sektionsopimisajankohtaa ainakin yrittää sitä käännöstä jos se ois mitenkään mahdollista, ja neuvolalääkärin mielestä ei "kauhean alhaalla" vauva ollut vielä, joten vois jotain chanssia olla... mut ei kai enää kauaa jos ne antaa tuon naperon kasvaa rauhassa tuolla ja kiinnittyä, ennen kun mut otetaan sinne polille kiireellisenä tapauksena... vähän kyllä lääk. oli sitä mieltä ettei enää mun viikoilla (38+3 kohta) enää ruveta kääntämään, mutta jos hän on itsekin kääntynyt vasta tyyliin toissapäivänä, niin ei luulis olevan mahdotonta saada sitä kääntymään takasin samaa reittiä?

sitä odotellessa, tsemppiä kaikille kärvistelijöille =)
 
Iltoja.

Täällä hiukan jännäillään.

Mies lupaili jo viikonloppuna seivata siistemmäksi alapäätäni. Noh tänään sitten ryhtyi hommiin. Itse kun en siihen kykene. Noh asentokin on aika hankala kun miehen tarvitsee nähdä kunnolla ja mun on vaikea olla vatsan kanssa joten olemme käyttäneet raskauden aikana makuuhuonetta kyseisen operaation paikkana. Taitan aina pyyhkeen alleni kun siinä aina hiukan valuu vettä.

Mutta nyt pyyhe vaikka kaksin vai oliko se jopa kolminkerroin kastui läpi sänkyä myöden arviolta noin 2dl kastunutta aluetta. Pyyhe myös värjäytyi punaruskeilla länteillä ja keuhkosin miehelleni että miksi teki haavoja! Noh hän sanoi että yhtään haavaa ei tullut ja itse kun peilillä katsoin niin ei näkynyt haavan haavaa.

Joten mahtoiko olla lapsivettä? Pari supistusta tuli sen opetaario karvat pois jälkeen. Saas nähdä. Kyllä vieläkin reittä pitkin valuu jotain kirkasta joka ei haise. Korkeintaan hiukan makeaa saattaa tuoksahtaa jos oikein nuuskii...

Noh menen tästä nukkumaan. Tuskimpa mitään olisi. Mutta koskaan aikaisemmin ei ole pyyhe kastunut/sänky. :/

Niisku-neiti & rinsessa 39+6 :heart:
 
Mä EN VOI uskoa, että olen täällä yhä yhtenä kappaleena |O Nyt olis viikkoja 39+5 tai menkkojen mukaan 38+3 eikä ilmassa ole merkkiäkään lähenevästä synnytyksestä. Miksei tämä muksu tule ulos? Tyttö syntyi menkkojen mukaan "tänään" eli yli mennään jo siitäkin. Poika syntyi jo 37+4...Miksi tämän viimeisen kerran pitää olla niin pirun rankkaa ja hermoja raastavaa. Viimeiset 2 viikkoa ovat oikeasti olleet yhtä tuskaa. Tänään on neuvola, ja kiinnostaa ihan hirveästi mennä. Juu! Mitä mä siellä teen? Saan vaan ekas ovesta sisään astuessani kuulla naurun kera, että MITÄ, vieläkö sinä tulit? Voi vittu, tässähän minä ja yhä kannan tätä palloa.
Päivä päivältä huolet kasvaa (kuten myös vauva, joka on kohta jo jättiläisvauva ). Toimiikohan istukka? Onko masussa enää tarpeeksi vettä? Mahtuukohan hän syntymään alakautta? Saankohan koon takia järkyt repeämät? Ym. ym.
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

 
Juu, älä muuta sano, tulee taas kerran niin pirun piiiiiiiiiitkä päivä. Aamupäivällä jo tuskissaan sitä taas miettii, et miten hitossa kestää/jaksaa iltaan asti tätä tekemisen puutetta. Mä vaan odotan, et "pääsen" nukkumaan ja sit en kuiteenkaan nuku, vaan kukun täällä. Uni ei vaan yksinkertaisesti tule.
 
Elä ressaa B) Sitä asiat paisuu mielessä (mulla ainakin), kun yön pimeinä tunteina niitä yksin kelailee. Juttele noista vesijutuista ym. siellä neuvolassa tänään?

Mä en nykyään saa päivälläkään unta, vaikka väsyttäisikin. Sitten taas päätä särkee :headwall:

39+4
 
Joo minäkin nukuin jotain tunteja ja heräsin tunti sitten eikä nukuta.Heräsin kun
meinas rakko haleta niin kusetti ja nyt ei tule uni.mies kuorsaa joten nousin ylös.Eihän teillä ole mitään kiirettä synnyttään, mulla on jo viikkoja 40+5
Tuntemuksia on ollut mut ei riittävästi.
 
Te helmikuiset olette olleet mulle henkireikä näinä viime viikkoina kun öisin en ole saanut unta :hug:

En ole tohtinut ilmoittautua kun olen tällainen vähän vanhempi, 41-vuotias ensikertalainen mutta olen kirjoitellut tuolla yli 40-vuotiaitten palstalla.

Nyt on ihan pakko kysyä kun teitä jo vauvautuneita ONNITTELUT :heart: ja jo kokeneita on pilvin pimein täällä. Mulla tuli äsken ihan pikkasen sellaista vaaleanruskehtavaa, liman näköistä ... Oiskohan se nyt sitä? Viime yö oli kamalan levoton, heräsin kaksi kertaa hiestä märkänä.... Suppailuja oli enemmän marras-joulukuussa, nyt on ollut vähän vähäisempää, kipeitä ei ollenkaan.
Laskettu aika mulla on 19.2. ja Oysiin olen menossa jos haluatte vielä minua listoille lisätä ja vaikkette haluaisikaan, kovasti toivoisin vastausta :hug:
t. Rosaeh + Pikkunen 38+2
 
Pupikin täällä taas valvoskeli seurananne.
Muutama tunti tuli rikkonaista unta, parempi kuin ei lainkaan.

Neuvolassa sanoivat, että unettomuus vaivaa osaa äitejä, kun taas loput nukkuvat hyvin. Tuntuu vaan omituiselta koska normaalisti nukun todellakin kuin tukki... ja nyt ei päiväunetkaan tahdo onnistua.

Minäkin välistä kiehun öisin, kun ottaa niin kovasti pattiin kuunnella toisen nukkumista. Yritän nousta sängystä ja keksiä jotain sopivaa tekemistä, mutta on vaan vaikeaa keskittyä keskiyöllä mihinkään.

Kävin eilen taas kaupungilla. Voi härreguud miten on tahti hidasta :LOL: Mutta jotenkin sitä taas kotio selvisi, vaikka bussin jousitukset olikin aika mielenkiintoiset. Ja hyvää teki olla pois pirtistään edes muutama tunti.

Mullakin tuntuu nämä päivät niin pitkille toisinaan. Vaikkakin tässä vielä la on aikaa. Olen vaan vissiin tottunut aina touhuamaan kaikenmoista ja nyt kun ei jaksa, iskee masis niin helposti. Pitää kehitellä sellaisia pikkuprojekteja että kokee inspiksiä ja saa jotain touhuttua. Nyt pitäisi suunnitella ja tehdä pieni mobile itse. Ostin eilen vähän tarvikkeita.

Ikävää kun Hesan lumet suli. Piristi tuo valkeus kummasti. Täällä muuten laulaa linnut jo öisin... tai sitten meikäläisen pikkupäässä menee vähän liian lujaa.... Tsemppiä päivään kaikille!
 
Olenpas sitten suotta arastellut ilmoittautua tänne kun onhan täällä ikätovereitakin :)
Oma mieli on ollut niin myllerryksessä että on pelottanut josko minua pidetään ihan kummajaisena, iän puolesta.
Mutta tässä on elämä kolhinut ja koetellut viimeisen vajaan kahden vuoden aikana niin että nyt tämä pieni ihme on pistänyt elämän ihan positiivisesti sekaisin.
Muuten mennyt hyvin, paitsi että iskias on ollut tosi pahana ja nyt tiistaina jouduin aloittamaan Albetolin loppuraskauden ajaksi.
t. Rosaeh
 
Huomenta.

Mä en tajuu enää mistään mitään. Kello on yli 7 ja minä heräsin ensimmäisen kerran vasta nyt!

Vaikka koko viikko ollaan menty niillä parin tunnin pätkillä ja viim klo 5 noussut ylös. Tyyntä myrskyn edellä. Heh. :D

On tää aika hauskaakin siis tää loppuaika. Saa jännittää mitä mahtaa tapahtua ensi yönä. Vai päästäänkö jo ennen iltaa lähtemään. Ken tietää.

Olenkohan sekoomas? :LOL:

Tervetuloa rosaeh :flower:

Myö olen vissiin sitten tämän porukan kuopus. -88 :D Ja hyvin olen sopinut joukkoon. (ainakin omasta mielestä) :LOL:

Mies varmaan rupee laittelee aamupalaa jos menis kantamaan oman kortensa kekoon ja keittäis kahvit.

Ps. eilen illalla suppaili jo ihan mukavasti hävis kylläkin kuin pieru saharaan. :LOL: Ja pari on ehtinyt tulla nyt tässä koneella istuen. :D

Niisku-neiti & rinsessa 39+6 HUOMENNA LA!!! :heart:
 
Huomenia, mää näin viime yönä ekaa kerta unta, että tämä lapsi syntyykin. Tai no, ei päässyt siihen asti vaan millainen lähtö meille tulee, kun synnytys alkaa. (Sen siitä saa, kun viimeisenä tekona illalla lukee Hedukan lähdöstä laitokselle). Unessa minulla menee vedet sänkyyn ja sen jälkeen alkaakin kaaos. En saan yhteyttä sairaalaan, haukun miehen muutaman kerran, yhtäkkiä äitinikin seikkailee neuvomassa, miten pitää toimia, sairaalassa mennään väärään paikkaan, sitten minun esitietolomaketta ei löydy ja ei-raskaana olevaa porukkaa lappaa koko ajan aulaan sisään, minulle ei löydy salia... Siis yhtä kaaosta. Toivottavasti ei enteile tulevaa :whistle: .

Pitäisikö sitä miettiä aamupalaa ja päivän tekemisiä? Miehen mielestä näillä ylimenopäivillä minun yksin liikkuminen kodin ulkopuolella pitää rajoittua muutamaan sataan metriin, että pääsen kotiin, jos jotain alkaa tapahtua. Pas..at sanon minä, käytännössä kai käveleminen onkin tuota luokkaa... välillä nimittäin jalan hermopinne vaivaa ikävästi.
 
Huomenia.

Vai niin se Hedukkakin sitte meitit jätti. Taidan sittekin päästä vasta perjantaine sinne synnärille.No onhan joku päivä kun tietää et lääkäri hiukan edes vilasee paikkoja.
Poikakin rupes eilen valittaa et maha on kipeä. Nyt mä istun tääl sormet ja varpaat ristissä ettei se mahatauti iske sille nyt. Hän on nimittäin niin tohkeissaan ollu tästä vauvasta ja kyllä harmittaa jos ei pääse laitokselle katsomaan.
 
mirkkuli, sama täällä et kiva kun tietää päivän millon viimestään saa asijantuntijanlausunnon :kieh: Vaikka mulla se vasta sunnuntaina onkin, sulla JO HUOMENNA :D :hug: Ei tässä enää montaa päivää VOI olla :snotty:


:headwall: :headwall: :headwall:
Ottaa jo päähän ilta, kun tiiän että mun ja miehen porukat tulee nimpparikahveille...vaikkei koskaan nimppareita vietetäkään...saa taas kuulla niitä et "no eikö vielä" "ala nyt mennä mummo haluu vauvan syliin" :headwall: Ihan niinku en menis jos vaan pääsis :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Ihan kun tää olis niiden vauva |O :headwall: :headwall: Että voin olla illasta vähän pahalla päällä :whistle: ;)
 

Yhteistyössä