Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Emmie täällä kohtalotoveri viime raskaudesta :wave: perätila havaittiin rv38+2. Mulle yritti neuvolan th myydä ajatusta että vauva on kääntynyt viime metreillä mutta enpä vaan usko... olisin tuntenut. Mulla oli vuotojen takia polikäynti rv29 milloin sydänkäyrässä kääntyi perätilaan (minkä tunsin oikein hyvin) ja kun silloin ultrattiinkin niin oli siis varmasti perätilassa. Neuvolan th:n mukaan olisi siis pitänyt sen jälkeen mun huomaamattani kääntyä ensin raivotarjontaan ja sitten joskus rv38 vielä perätilaan... ei mene läpi. :/ Mä tunsin sen käännöksen jo rv29 niin selvästi, tuntui että olisi tullut mahasta läpi, että ei se mun huomaamattani olisi kääntynyt edes keskellä yötä. Kävin polilla samana päivänä kun perätilaa alettiin epäillä ja lääkäri totesi että ei kannata edes yrittää ulkokäännöstä kun vauva on jo niin tukevasti kiinnittynyt asemiinsa. Joten sektio siitä tuli, kun lantiomitoissa oli vielä ahtautta. Tosin en olisi ehkä ulkokäännökseen halunnutkaan, joten sama sinänsä missä vaiheessa havaittiin... siitä kuulee niin paljon huonoa ja lisäksi kuulemma usein vauva kääntyy sitten takaisin perätilaan kuitenkin. Joko sä kävit polilla, mitä sanottiin? Tsemppiä matkaan, päädytään mihin ratkaisuun tahansa. =)
En vielä
EHTINYT... siis neuvolalääkärillä kävin kymmeneltä tänään, varmisti vaan ton perätilan ja lupas laittaa asian eteenpäin
kiireellisenä äippäpolille... NKL:lle...(vaikka oisin halunnut kättärille...) mut en tiedä mitä niitten "kiireellinen" sit tarkottaa, eipä ainakaan tänään oo soittoa kuulunut (siis neuvolalääk. sano että ne soittaa mulle sit sieltä kun mulle olis
aikaa... siis sen synnytystapa-arvion tekemiseen). Ite olisin mieluusti mennyt sinne jo tänään niin olis ees voinu
yrittää sitä kääntämistä, ... jos se (vauva) on nyt
mukamas tässä parin päivän sisällä kääntynyt (niinkun ne yritti mulle väittää ) niin eikö se olis mahd. pian mukava yrittää kääntäää takasin päin?!?! ...luultavasti ne tietää ihan yhtä hyvin kun minäkin ettei se enää sieltä mihinkään käänny kun on kerran koko ajan ollutkin väärinpäin... mut ehkä huomenna rupean sitten soittelemaan niille ja hiillostamaan
haluisin siis ennen sektionsopimisajankohtaa ainakin yrittää sitä käännöstä jos se ois mitenkään mahdollista, ja neuvolalääkärin mielestä ei "kauhean alhaalla" vauva ollut vielä, joten vois jotain chanssia olla... mut ei kai enää kauaa jos ne antaa tuon naperon kasvaa rauhassa tuolla ja kiinnittyä, ennen kun mut otetaan sinne polille
kiireellisenä tapauksena... vähän kyllä lääk. oli sitä mieltä ettei enää mun viikoilla (38+3 kohta) enää ruveta kääntämään, mutta
jos hän on itsekin kääntynyt vasta tyyliin toissapäivänä, niin ei luulis olevan mahdotonta saada sitä kääntymään takasin samaa reittiä?
sitä odotellessa,
tsemppiä kaikille kärvistelijöille =)