** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Heips! Ajattelin tehdä noita huomenna vieraille ja tuo ohje saa olla sopiva. Mutta nyt kysymys, ehkä tyhmä, mutta kysymys kuitenkin... mikä tuossa pohjassa on se, joka tekee mokkapaloista tummanruskean, eikö siihen tule mitään kaakaojauhoa tms :/ Sorry jos esitin vuosisadan älyttömimmän kysymyksen...
mä ite tykkään vaaleasta pohjasta, joten oon siks tehny ilman kaakaota mutta tuohon kun lisää vähän kaakajauhetta niin tulee tummempaa :)
Hyvä hommeli. Mäkin aloin nyt sitten tykkään vaaleesta pohjasta vaikka en oo vielä maistanutkaan. Mutta ajattelin että ehkä tykkään ja teen siis sitä. :xmas:
 
en ole epätoivoinen en... mutta tässä siis joskus kuulemiani niksejä synnytyksen alkamiselle, jos jollakulla on lisättävää, niin PLIIS kertokaa:

- kolme perinteistä s:ää: siivous, seksi, sauna
- lenkkeily/muu rasitus
- sauna/kylmät suihkut vuorotellen
- akupunktiopisteiden hierominen
- vyöhyketerapia
- nännien hieronta / rintapumpun käyttö
- raparperimehu
- risiiniöljy


 
no johan tossa noita onkii...sama tääl melkei kaik koklattu.
akupunktio:eek:n varmaa täällä ollukkii juttuu mistä pisteistä ois hyvä hieroo.,voisin käyvä itteeni kiusaamaa!!

synnyttämään lähöistä:
miust olis ihanteellista lähtee alkuillasta(silloin pirteimilläni)ja sit vauva syntyi viel saman vuorokauden puolella!
yöt on niin harmonisen pelottavia ja hiljasia....en haluais sillo lähtee.
ois kyll upeeta jos löytys joku superhyvä kikka jolla nuo supparit sais aluillee....taijan lähtee googlettaa niistä!
 
risiiniöljyä en suosittele eikä kukaan ammattihenkilökään, riskiä touhua :/

jahvetti edelleen kasassa, voipi olla että vituloittaa sen verran ettei viiti ees koneelle ja ymmärrän kyllä :snotty:

mulla edelleen koskee alamahaan ja selkä ku tulessa, käytiin hölmönä yhteensä 5 kilsan lenkki ni sinne meinasin tien varteen jäädä :kieh: ja välillä tuli vettä ja räntää ja ties mitä paskaa taivaalta |O
 
Joo minäkin olen huomannut että täällä on ollut hiljaista.
JAHVETTI MISSÄ OLET? VAI JOKO OLET LAITOKSELLA ?TULE IHMEESSÄ
KERTOO KUULUMISIA.SAA NÄHDÄ MILLON TÄSTÄ MÄ LÄHDEN TAIJAN OLLA JAVETIN JÄLKEEN SEURAAVA SYNNYTTÄJÄ.MULLA OLI EILEN LASKETTU-AIKA.
TÄNÄÄN AJATTELIN SAUNOA.
 
Noihin nikseihin voisin lisätä äitini hehkuttaman niksin: autoajelut kuoppaisella tiellä! Minua olivat odotelleet kovasti isän kanssa tulevaksi laskettuna päivänä ja huonoilla hiekkateillä olivat ajelleet ja samana yönä käynnistyi synnytys. Kyllähän ton itekin on nyt raskausaikana huomannut, että tiessä olevat kuopat ei tunnu kivalta, joten kantsii ehkä kokeilla totakin... ;)
 
ajattelinkii et jahvetil jota tollasta six en oo ees kehant kysellä et onkoha synnyttääs,varmaa ottaa pattii...vaik ittelläni vast 12.2 la ni oon jo iha kypsä.kai se johtuu ku molemmat o tult aaikasemmi ni jotekii asennoitu jo valmiiks et ei tässä tarvii loppuu saakka sinnitellä!
ollaa me teräsmammoja ku kaikki kikat kokeiltu ja vielä vaa porskutellaa..
miulla ku oli ne pahat kivut lantioissa ja jalka välist petti ni en päässy liikkuu,mut nyt on sellaset särkylääkkeet et pystyy olee ihan normaalisti niin kyll on ollu kiva tänääkii touhuta!
vittu et vituttaa ku on tullu napa kauhu, ku se on niin pullee .en oo ees pystyny napaa pesemää ,ku pullottaa.saati sit ku mies leikillää yrittää koskee siihe ,ni meinaan kuolla pelkästä ajatuksesta!kai täs on hullux tulos.
 
Cruella tsemppiä! eikös teillä jahvetin kans ollukki se huominen päivä sovittuna?!

Käytiin syömässä ja oon ihan ähky. Ukko syötätti mulla punasta chiliä.. :x ja nyt yökin jälkimainikeja...savuaa suu...sit söin jotain pirun kastiketta joka on tajutsin tulista. (pirun kastike on siis ihan sen kastikkeen nimi siel raflas)
saas nähä tajuaako Mara savustamisyrityksestä mitään...

ei kyllä oo edellenkään lähtöolo...
eikä kiirusta siis okkaan mutta se malttamattomuus...

jahvetille :hug: :hug: :hug: jaksuja sinnepäin! lähetän kaikki olemattomimmatkin supparit sulle. :wave:

Nyt meen ukkokullan kainaloon tuonne sohvanperukoille....

Tulisuu Jepsu ja Marttiboy 38+4 :heart:
 
Täällä ollaan, mihkään en oo hävinnu :wave:
Siivoiltu ja ulkoiltu ollaan, nyt vasta tälle päivää avasin koneen.
Mua v*tuttaa NIIN paljon, että menenkin tästä samoin tein...jos lähtö tulee, niin ilmotan cruellalle siitä jos ehdin/muistan...mutta sitä saa sen pari viikkoa viel valitettavasti odottaa :'(
Eipä tässä muuta :wave: :wave: :wave:

Jahvetti 40+2
 
Cruellalle tsemppiä että pääsisit nyytinhakuun :D

Jahvetille :hug:

Kevytmelankolialle :hug: ja toivotaan ettei pojan tarvi jäädä sairaalaan.

Pikaisesti tulin pinoutumaan, pitää mennä keittämään pojille mannapuuroa ja sit leipoa vähän laskiaispullia, saa herkutella niitä ennen saunaa :p Eilinen meni ukon kanssa huutokaupassa ja oli kyllä mielenkiintoista kun ei ole tullut aiemmin käytyä ja kyllähän sieltä jäi tavaraakin käteen edullisilla hinnoilla, lähinnä lapsille =)

Nyt olen päässyt tavoitteeseeni ja voisin toivottaa täysiaikaisen vauvani myös erittäin tervetulleeksi kun 38 viikkoa tuli tänään täyteen :D Ei mitään merkittäviä tuntemuksia ole näkynyt synnytykseen viitaten, samat jokapäiväiset muutamat supparit ja vauva painaa kovasti alas mutta ei muuta. Odotellaan ja ihmetellään =) Mielialat vaan vaihtelee niin hurjasti että oksat pois. Eilen itketti ja veetutti kaikki eikä huvottani mikää mut onneksi mies sai puhuttua mut lähtemään sinne huutokauppaan. Tänään sit taas ollu parempi fiilis, onneksi =)

Nyt täytyy mennä ettei ilta lopu kesken, mukavaa lauantaita mammoille :wave:

äitsy ja pieni 38+0, wau :heart:
 

Yhteistyössä