** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Heips! Ajattelin tehdä noita huomenna vieraille ja tuo ohje saa olla sopiva. Mutta nyt kysymys, ehkä tyhmä, mutta kysymys kuitenkin... mikä tuossa pohjassa on se, joka tekee mokkapaloista tummanruskean, eikö siihen tule mitään kaakaojauhoa tms :/ Sorry jos esitin vuosisadan älyttömimmän kysymyksen...
mä ite tykkään vaaleasta pohjasta, joten oon siks tehny ilman kaakaota mutta tuohon kun lisää vähän kaakajauhetta niin tulee tummempaa :)
 
Kielo2008 mulle sanottiin että odotan normaalia suurempaa vauvaa ja syntymäpaino olis sen 4100g (ainaki), niin olisko se suurehko sitte kuitenki alle ton..siinä oli vuorostaan minun arvio :D

ammata tarkottaa minulle kans sitä lapsen vahtimista.

kenellä täällä oli se mahan nahka löystyny? minä huomasin nimittäin eilen saman ilmiön, ennen eilistä ei oo ollu puhettakaan enää vatsasta saisi otettua mitenkään kiinni tai siis että sais nahkaa puristeltua ku se on koko ajan ollu niin pinkeä, mut nyt se on sellanen löysä ja voi puristella miten sattuu.. :/ mikä lie homman nimi, johtuneeko laskeutumisesta...?

ESIKOINEN TULEE TÄNÄÄN KOTIIN, vitsi vielä 5 tuntia pitäis malttaa odottaa, poitsu on ollu 5 yötä pois kotoa, niin on se ihana ku se tulee taas tänne riehumaan, sotkemaan ja kiukuttelemaan :D pitää tänään muuten leipoa laskiaispullia ja sitten reilusti kermavaahtoa ja hilloa väliin, mä en oo ikinä käyttäny sitä mantelimassaa niissä, vaikka se olis varmaan siistimpi versio kermaan verattuna..

piipero86 & pikkujätti 36+2
 
merbau: maanantaina on aika Taysin äippäpolille klo 13.00. Eivät ota ennen kuin rv 42+0 (ellei satu viikonlopulle, silloin olis jo perjantaina) sinne. Soittelin sinne ja kyselin lisätietoja, ja kätilö sanoi että siitä lähdetään että synnytys saadaan käyntiin mahdollisimman pian, koska silloin raskaus on jo virallisestikin yliaikainen. Jos ihan epäkypsät paikat tai kauhea ruuhka saleissa niin sitten viimeistään tiistaina käynnistys. Vielä olis noin 51h armonaikaa tällä pikkuisella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
merbau: maanantaina on aika Taysin äippäpolille klo 13.00. Eivät ota ennen kuin rv 42+0 (ellei satu viikonlopulle, silloin olis jo perjantaina) sinne. Soittelin sinne ja kyselin lisätietoja, ja kätilö sanoi että siitä lähdetään että synnytys saadaan käyntiin mahdollisimman pian, koska silloin raskaus on jo virallisestikin yliaikainen. Jos ihan epäkypsät paikat tai kauhea ruuhka saleissa niin sitten viimeistään tiistaina käynnistys. Vielä olis noin 51h armonaikaa tällä pikkuisella...
:hug: ja tsemppiä! toivotaan että lähtis ite syntymään.. terkka meinas mulle että käynnistettäis lauantaina, jota mä vähä ihmettelen ku maanantaina tulis vasta se 42 täyteen. mutte kyllä se mulle sopii :D
 
humenia siis vaan kaikille!
mie oon hulluna saunonu joka ilta,mut huomasin et en oo hikoillu yli viikkoo saunassa.näiköhä pitäis pitää paussi vai ohtuukoha hormooneist,no eipä siel enää oikee jaksa kovia löylyjä ottaakkaa.
kiva tuo synnytys kertomus,kyllä rupesi jänskättämään.APUVA!
ei tuu sit supparin supparia,kyllä ne jäi ku tuli tarpeex viikkoja.PERKELE!

marzu ja tyty 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
ammata meinaa lastenvahtimista, ja niin ollen amma on lastenvahti =) näin ainakin sielläpäin pohjanmaata, mistä mieheni on kotoisin =) ...oliko oikein zuku?
kyllä... ja kiin ammata sana tulee tosiaan ruotsin ammasanasta ja tarkoittaa lapsenlikkana olemista..siis murteessa :saint:
On se hyvä osata kieliä :p :D
Sanotaanko Pohjanmaalla palju lasten ammeesta? Kun se on ruotsiksi balja...
kyllä..tai ainaki meillä :D Täällä on aikapaljon murresanoja jotka pohjautuu ruotsinkielestä..
 
nyt miehen kanssa ulos touhuilemaan,en kyllä pysty kolaamaan ku on niin raskasta tuo lumi ja jos kola töksähtää masuu.mut kyll siel hommia riittää......täällä on muillakii remppa tai koti valmistumassa.meillä kanssa talo aivan atomeina onnex saunaosasto ja kylppäri +makkari on valmis nyt,keittiö kovaa vauhtia tulossa.täällä sitä vaa puuhelalla ruokia väsäilen tosin oon tehny jo yli vuoden ! ihan kivaa.
 
Olen vajonut alas... :LOL: Uhkailen tätä masuasukkia, että hänellä on viisi tuntia aikaa ilmoittaa synnytyksen alkamisesta, muuten äiti lähtee vetämään intialaiseen niin tulista ruokaa, että liekit leiskuu suusta. :p (Valitettavasti joutuu Renniet ottamaan mukaan, mutta kasviscurry... aah. Närästäköön.) Mies lupasi viedä vielä ulos syömään.

Käynnistetäänkö synnytyksiä muuten viikonloppuisin? Pikalaskelmalla viikko 42 tulisi täyteen viikonloppuna, joten jos tämä menee yliajalle, käynnistäisivätkö synnytyksen viikonloppuna, seuraavalla viikolla vasta vai jo ennakkoon?
 
hyvää lauantaita kaikille! jäin yksin kotiin..ihanaa.. jospa tekisi hieman siivousta.. mieskin tuumasi että tänään päivällä olisi hyvä lähteä synnyttämään.. meistä ei kumpikaan haluaisi yöllä lähteä.. 3aiempaa lähtöä olleet päiväl/illal. ei ole tarvinnu sit jättää yöunia kesken.lapset syntyneetkin illal/alkuyöstä.vaikkei sairaalas kyl ite kovin hyvin tullu nukuttua..

missäs jahvetti? onko yöllä lähtö tullut.. toivotaan..

tiiti79 39+1
 
lauantai aamupäivää :wave:

joku kyseli tosta hajuaistista, mulla ollu koko raskauden ihan kauheen herkkä. tietyt hajut saa yökkimään edelleen :x
mä toivon samaa kun tiiti et ei tarvis yöllä lähtee, en kyllä illallakaa jaksais ku päivät ollu nyt niin rankkoja ton potilaan kanssa ja muutenki et paukkuja ei oo enää mihinkään synnytykseen :/ vaikka pakkohan se olis jos lähtö tulis mut hope not. poika alko syntymään iltapäivällä ja 22.05 ulostautu, oli aika sopiva. yöllä ei kyllä paljon nukuttanu kun kävi sielä ylikierroksilla ja piti vauvaa ihastella :heart:

hitsi kun yöllä jo juili alamahaa menkkamaisesti ja nyt jatkunu vaan ja selkä ku tulessa. enteiliskö lähtöä vai onkohan vaan tosta siivouksesta johtuvaa. ei nää mitään synnytyssuppareita oo, likimainkaan (jos ees suppareita B) ) mut jos ees jotain tapahtuis :whistle:

jahvetti ei oo ainakaan ilmotellu et ois lähteny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Onko muuten evaellenistä kuulunut mitään, ei ainakaan osunut silmään, kun viestejä selasin.
Eikös hän sinne sektioon mennyt 30.1 vai muistanko väärin?
juu sillon sectoitu, oiskohan se vkon verran minkä ne sairaalassa pitää section jälkeen. lupas heti ilmotella kunhan kotiutuu =)
 
afu taisi olla menossa taysiin synnyttään, ollikos muita? ajattelin vaan että onkohan siellä kovasti ruuhkaa tiedossa. keskimmäisestä jouduin käytävällä odotteleen tuskissani kun kaikki salit käytössä,ei ollu kivaa..
 
Täällä kans toivotaan et lähtö tulis aamulla tai päivällä, ehkä mileummin vielä aamulla. Tytön synnytys alko aamulla kun menin ya-kontrolliin ja illalla 21:47 hää sitten synty. Huoneessa oltiin vasta joskus puolen yön jälkeen kun meitsiä huippas eikä sinä yönä kyl paljoa nukuttanu. Ihmeen virkeä oli kyllä aamullakin...

Käytiin kärrylenkillä pimun kanssa ja simahti heti alkumatkasta. Tylsää yksin talsia tuolla ku ei oo juttukaveria. Ihana ilma lenkkeillä paitsi että äsken tuli joku ihme lumipuhuri ja nyt loppu.

Taidan leipoa noita mokkapaloja joiden ohjeen olikohan se merbau laittanu...kiitosta vaan. muffinssitkin kyllä kummittelee mielessä...
pakkaseen ei tosin mahdu kohta mitään.....

Veskis käydessä tuli nyt oikein kunnon limaa vihertävää ja hiukkasen tuli vertakin papruun, mut ne taitaa kuulua tuohon eiliseen sisätutkimuksen tuotoksiin... :x

Evaellenin ja pusuapinan kuulumisia kaipaillaan täälläkin....ja olikos muitakin....nelli tietysti myös...

menis tuo kello nyt eteenpäin niin pääsis hommeloihin...täällä kun nyt löis vatkaimen päälle niin kaksi unista murhaavaa ilmettä sais...miehellä alkaa nyt 4 vp joten Martti vinkvink vaan. Uloskin saa tulla. :LOL:

Jatkanpa surffailua...

jepsu ja Mara 38+4 :heart:
 
mä en ihan oikeasti jaksa enää.. eielnhän mymmyltä löydettiin se rytmihäiriö ja sitä tutkitaan sitten kun mymmy on syntynyt. vaikka sairaalassa sanottiin ettei kannata huolehtia, mutta sanoppa tuo sitten jollekin äidille että älä murehdi lapsesi puolesta. mä oon jo tyyliin suunnittellut kaikki asiat jos jotain tapahtuu ja miettinyt että miten siitä selviää. :'( mä en oikeasti tiedä että mitä pitäisi tehdä. eilen yöllä en sitten nukkunut kun murehdin niin paljon. ajattelin myöskin että jos menis joka päivä äitipolille ni eiköhän ne jossain vaiheessa ala puhkoo kalvoja et pääsee musta eroon! :D kun paikat on auki ja kypsät mutta kun mitään ei tapahdu..
mun pää alkaa ihan oikeasti lahoomaan..
 
Huomenta :wave: ,

Ja näin taas käynnisty päivä uus..en ees pysy enään laskuissa mukana kuinka paljon tuolla vessassa joutuu öisin ravaamaan :headwall:

Nuo murteet on joo kyllä hauskoja, itellä murre on sekotus oulu-pohjanmaa-savo, kun kotipaikka on pohjois-pohjamaalta ja naapuri kunnasta alkaa savo ja sitten isän puolen suku on Oulusta joten ihan on välillä oma kieli :D . Amma sana on mun mielestä kans kovassa käytössä pohjanmaalla, työkaveri sitä paljon käyttää.
Mulla sattu hauska murteet kohtaa-tapahtuma autokoulussa, ajeltiin pitkin Kaustisen raitteja ja sitten tuli semmonen tiukka kohta ja autokoulun ope sano että varo, älä aja kopikseen johon mää sit et pahki vai?? Siinä sitten ihmeteltiin ja kummasteltiin tätä Suomen kieltä :LOL:

(.) nou supistuksia, limatulpan ehket bongasin, liekkö sillä mitään merkitystä...eikös joku kirjottanu että oltiin sanottu että onkin ihan myytti koko tulppa..kyllä multa vimeks neuvolassa kysyttiin että oonko bongannu tulppaa...

Kiin mäkin ootan innolla että pääsee liinaileen, kaverin vauvalla oli kans ihan ehoton nukkumisessa alkuvaiheessa ja muutenkin tykkää siinä kölliä :heart: :heart: :heart: . Toivottavasti saan sen sitten pelittämään :eek:

liirah, voin vaan kuvitella huolen määrää, varsinkin yön pimeimpinä tunteina sitä miettii niiin synkkiä...soittele vaan neuvolaan joka päivä, kait luulis jotain tapahtuvan jos äitin oma jaksaminen on kyseessä.. :hug:

:hug:ja lauantaille

-n-

 
Omaan napaan heti :ashamed: Mulla koskee ihan sikana tuonne alamahaan sivuille sillain pistää kun ois liian kovasti kävelly se on ihan pinkee ollu eilisestä asti , ei supistele ja vauva liikkuukin tosin vähän mutta kummiskiin.... :eek: ymmärsittekö mitä tarkotan.. muutenkin on vähän outo olo.... jotenkin masentunut :eek: :headwall: Hienoa..

Tarppa ja toukka yhä vaan kotelossaan 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
ammata meinaa lastenvahtimista, ja niin ollen amma on lastenvahti =) näin ainakin sielläpäin pohjanmaata, mistä mieheni on kotoisin =) ...oliko oikein zuku?
kyllä... ja kiin ammata sana tulee tosiaan ruotsin ammasanasta ja tarkoittaa lapsenlikkana olemista :saint:
On se hyvä osata kieliä :p :D
Sanotaanko Pohjanmaalla palju lasten ammeesta? Kun se on ruotsiksi balja...
En osaa sanoa koko pohjanmaasta :D luonnollisestikaan (itse olen alkujani Raumalta, ja muuttanut Turun ja Joensuun kautta Helsinkiin, joten "outoja" sanoja tulee sieltäkin =) ), mutta mieheni kutsuu ammetta punkaksi, minä taas vannaksi =)

Mutta tiedättekö te mitä pinhuusissa oleminen tarkoittaa? :D
 
missä kaikki ovat..
minunkin kyllä pitäisi olla tekemässä muita juttuja.. on vaan jotenkin levoton..ja yksin kotona.mies lähti muksujen kans jonnekin, tulevat joskus 4 aikoihin.. olis hyvää aikaa ahertaa..jos vaikka tänään vielä pääsis ponnisteleen.. eile illal tuli kyllä pari hieman kovempaa supistusta,mutta johonkin ne loput hukkuivat..

jollain muullakin taisi olla tunne että jahvetti ois synnyttämässä.. mulla kans ny sama fiilis

 
mullaki supisteli eilen illalla ja selkää jomotteli ihan pirusti, mut eipä nuo taas meikäläisen unta haitannu :D eilen oli varmaan ihan vaan siivouksesta johtuvia nuo kivut..minä alkasin kyllä olla jo valmis synnyttämään, mut veikkaan että menee vielä ainaki se 4 viikkoa, "parhaimmassa" tapauksessa melkein 6 viikkoa.. :kieh:
 

Yhteistyössä