** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

ai niin ne jälkisupparitkin.. olin jo unohtanut..
ekasta ei ollutkaan mut tokasta ja kolmosesta.. varsinkin kolmosesta.aivan kamalia.. kiva siinä imettäessä ku ei tiä miten päin ois ollu.. kai ne nelosesta viä kamalempia..

pinhuusi ei ole paskahuussi, sen verran voin avittaa =) mahtaakohan Niisku-neiti tietää jos ollaan samalta suunnalta...?

Ai, ja siitä froteemuovista: Mahtaakohan sitä olla sitten montaa eri sorttia, kun laitettiin sänkyyn meilletosiaan myös sellainen ja en kyllä mitenkään huomannut hikoilevani/hionneeni, eikä mieskään (muovi yltää varmuuden vuoksi hänenkin alle =) )... ja ihan siihen lakanan alle laitettiin...niin eikö täällä jotkut valittaneet, että siinä hikoilee niinkun sika? :D

Oli taas hulvattoman hauskaa miehen kanssa kun alettiin oikein kunnolla katella turvakaukaloa ja miten se toimii.. Ei ois aluksi mahtunut ees vastasyntynyttä siihen kun piuhat olivat tosi kireellä. Mä nauroin vedet silmissä kun mies käänteli ja väänteli kaukaloa, pariin kertaan meinas osua sillä mua päähän. Jossain vaiheessa jo oltiin että jos vaikka sairaalassa joku ystävällinen täti neuvois meitä.. :ashamed:

Yöllä tuli kokonaista kaksi supistusta 10 minuutin välein, sit ne loppuikin.

Mies lähti ostamaan vauvan ammetta. Ehkä sellainenkin on hyvä jo olla, muuten me kyllä unohdetaan se..

Ja mun uuniruokaperiodi jatkuu, tänään makaronilaatikkoa :D

"olla pinhuusissa" = olla pinteessä tms. :D Kotipaikkakunnalla paljon käytetään tuota myös siinä merkityksessä, jos joku jäänyt vaikka lukkojen taakse, niin on pinhuusissa. Ja käytän myös ammeesta punkka sanaa ja ammata on vahtia lapsia :LOL: Pohjanmaalta siis kotoisin =)

Mulla on taas niiiiiiiin hirveä flunssa :headwall: Ehkä pari tervettä viikkoa oli välissä ja nyt taas iski joku pöpö :| Nyt on kyllä sellanen olo, että toivottavasti ei tarttis hetkeen synnyttämään lähteä, kerkeis parantumaan...

joku taisi muuten miettiä onko lapsivesi aina v.punaista..muistinko oikein
mulla alkoi kahesta ekasta synnytys lapsiveden menolla,ja mulla ainakin se mitä kotona lorahteli oli ihan vettä vaan,kirkasta

olen jotenkin ni levoton.. ei meinaa saada aikaseks mitään.. odottavan aika on pitkä..

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
"olla pinhuusissa" = olla pinteessä tms. :D Kotipaikkakunnalla paljon käytetään tuota myös siinä merkityksessä, jos joku jäänyt vaikka lukkojen taakse, niin on pinhuusissa. Ja käytän myös ammeesta punkka sanaa ja ammata on vahtia lapsia :LOL: Pohjanmaalta siis kotoisin =)
Juurikin näin! :D Ja mieluiten vielä niin pahasti jumissa, ettei saa edes käsiä/jalkoja tms liikuteltua! =)
...mutta vai että pohojanmaalta olet kotoisin? niin siis miehenikin, ja hän taas luuli/väitti että olen itse keksinyt koko pinhuusi-sanan?! :eek:

Täällä ollaan kyllä nyt aivan kurkkua myöten täynnä tätä raskautta. Eilen lueskelin jotain vanhaa viikkolehteä, jossa joku jenkki-julkimo hehkutti neljännellä kuulla raskaana, että "voisin olla raskaana ikuisesti". Juupa juu. Olis hauska kysyä siltä samaa asiaa, kun laskettu aika on ohitettu. Tosi hehkeetähän tää on!

Tää meidän vauveli yritti yöllä jotain syöksyä tuolta ulos. Pari sellasta tunnin sessioo puski päätään tonne alas. Siinä sitten valvoin ja ihmettelin, mitä tapahtuu. No eipä edes kunnon suppareita saanut aikaseksi tuo mylläys ja alpää tuntu vain venyvän, ei puhettakaan kalvojen puhkeamisesta. Blääh!

Murresanojen kanssa tulee kyllä kaikkia hauskoja sattumuksia. Muistan kuinka opiskeluaikana eräs opiskelutoveri totesi "Kehtaiskohan sitä leipoa sämpylöitä:" Siinä mä sitten huuli pyöreenä itsekseni ihmettelin, mitä hävettävää sämpylöiden leipomisessa on! :LOL:

Froteemuovista: en tedä, onko montaa eri sorttia noita. Mutta kun esikoista odotin, niin yritin nukkua tollanen lakanan alla ja siitä ei tullut kyllä mitään, sänky oli aivan hiestä märkä. (Sillon oli kyllä se superhellekesä 2006, joten siinä voi olla osasyy hikoiluun) Nyt en tota muovia ole edes kokeillut.

Niin, mahtokohan se Jahvetti lähteä? (Epäreilua!)

S + kakkosnelonen 41+0

lapsivedestä:miun kaverilla oli ollu vihreetä lapsvesi,kuulemma laitoksella sano et kn lapsi on ulostanu siihe ni sillo on väri sellasta!
ei kokemusta minkä värist muute.
kivoja nuo murteet.
täällä taitaa vaa paikat umpeutua kaikilla suppareista,mie jo luovutin ei tästä lähtöä näy tulevan tekemälläkää.nytkii ulkona ahersin,tyhjensin hepon karsinan pesin sen lattian ja vaihoin kaikki kuivikkeet..+lumitöitä,niin ei tunnu missää.paitsi kun normaalia jomotusta.
nii vielä taitaa tutteleissakii päiväys paukkuu ennekun tämä masuasukki näkee päivänvalon.

marzu 38+4

Huomenta.

No nyt tulee hiukan jo liikkeitä enemmän silti tuntuvat pieniltä/hentosilta/veltoilta eikä sillasilta jämäkiltä kuin ennen mut ehkä hää on nyt sit valmistumassa synnytykseen. Tää vaan on niin hermoja raastavaa touhua odotella.

Huomenna olis mun isän synt. ni olis kiva lahja. :D

Mä haluaisin lähtee synnyttää silleen siin klo 20 jälkeen en oikeen päivän valos halua tehdä mitään. Yö ihminen :LOL: Siis ei se synnyttäminen mut se lähteminen. Sit olis jo hiukan pimeempää niin ei naapuritkaan näkis mun tuskasia kasvoja. :LOL: Täällä kun on niitä vanhoja mammoja ja pappoja ikkunassa nenä pitkällä et mitäs nyt mahtaa tapahtua. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 39+4

Niisku-neitiminä haluaisin kans lähteä hämärässä/pimeässä synnärille ku varsinki meidän alapuolella asuva emäntä kyylää minua varmaan nyt ihan pirusti ku tietää että kohta puoliin alkaa olla LA, mut sitä ihmettelen ku se on sellanen emäntä joka tietää kaikkien asioista kaiken, että se sai vasta hitusen ennen joulua tietää tästä minun raskaudesta, ku se tuli sillon ihmeissään kaikkea kyselemään, sitä on ottanu varmaan ihan pirusti pattiin ku sai tietää vasta niin myöhään :D ja sit just se että sais mennä omalla autolla synnärille ettei tarttia ambulanssia soitella, ku sittenhän ne vasta kyylääki ku ambulanssi kurvais tohon rapun eteen ja tässä on 3 kerrostaloa silleen ringissä, niin voi taivas sitä silmäparien määrää ikkunoissa :LOL:

tääl kans asuu semmosia kyyliä,et toisaalta ois kivempi jos ei kovin valosaan aikaan tarvis tuskissaan autolle raahautua.. yksikin pariskunta meinaa välil parvekkeelta tippua ku pitää kytätä mitä muut..
no,tuskinpa siinä vaihees kauheesti miettii naapureita..

mielummin menen kyl vastaanottoon 00.00 kuin 23.00,ei tarvi sit maksaa tunnin takia yhestä päivästä enemmän.. vaik tuskinpa sekään siinä vaihees kauheesti painaa koska mennään.. vaik edellises raskaudes ooteltiin kyl n10min ennen kuin soitettiin kelloa..mentiin sisään sillai et oli aikalailla 00.00, joo ja tyttö tuli 00.50

ei näy jahvettia..

minäkin tästä maidonhakuun.. palailen myöhemmin katsomaan..
olen ihan riippuvaiseksi tullut..vaik itse en ole pahemmin kirjoitellu,niin kyllä lukemassa täytyy käydä päivittäin,väliin monta kertaa pvässä.

:wave: päivänjatkoja kaikille

Herranjumala mun jalkapöydät on ihan turvonneita |O, mun jalat näyttää sellaisilta 50+ vuotiaan pullean tädin paksuilta jaloilta :snotty:. Toinen koipi tuntuu kävellessäkin puutuneelta.. Mä jaksan kauhistella mutta mies rauhoittelee että ei se nyt niin pahalta näytä. Ilmoitin jo, että kohta varmaan joutuu käyttämään mielikuvitusta että sais jotkut kicksit mun kanssa olemisesta :$

Sairaalaan lähtemisestä: just eilen illalla puhuttiin tosta, mies oli taas ihan sippi ja totesi että olis aika paha silloin lähteä. Mietittiin että päiväsaika ois varmaan parasta. Iltamyöhä tai yö ois kummankin kannalta väsyttävin. Sit mies totesi että maanantai puolenpäivän jälkeen sopis hänelle! :LOL:
Mulla ois huomenna synttärit niin silloinkin vois syntyä :D

No höh, sinne se meitin pikku-ukko lähti takas käymään sairaalassa ja labrassa, illalla sitten soitetaan, jos pitää viedä takas sairaalaan lastenosastolle valohoitoon.
Kotiutuessa pikku-ukko oli kellertävä eli bilirubiini nousussa, mutta päästiin kotiin kun asutaan niin lähellä sairaalaa.
Verikokeissa ollaan käyty ja nyt ne arvot siis nousseet.
Ihan kamalaa, jos joudun illalla viemään ja jättämään pikku-ukon sinne
:'(

kevytmelankolia jaksuja ja pikku ukolle kans :hug: :heart:

Mitäs sitä tänään sit tekis. Alkaa pikkuhiljaa käymään muut ihmiset hermoihin. Ei oikeen jaksa vääntää kenenkään kans mistään juttua. Eilenkin mun kaveri tuli käymään ja mä olin ihan loppu ei kiinnostanut oikeen alottaa keskustelua mihinkään suuntaan. Joten se katto mun mieheni kans leffaa ku mä kirjottelin teidän kans.

Voi kekkonen et on kyrpä ottas ku tää odotuskin vaikeuttaa mun sosiaalista elämää.. mitään ei jaksa ja sit olen kun naama norsunvitulla jos johonkin mennään. :headwall: Ei tääl kotonakaan jaksais istuu.

Noh vauveli on onneks tänään ollu aktiivisempi ettei sitä ole tarvinnut ressata. Ja piristää kummasti toi pikkupeppu tossa tökkimässä. :heart:

Tiiti en oo vieläkään lähteny ja taitaa olla vaan haaveilua mun lähdöt ajoissa. Tänään en kyllä kerkee kun kohta lähetään raflaan ukon kans syömään tuonne kaupungille. Nam. meillä on tänään tällainen hemmotteluilta kahestaan...

Merkkiäkään lähdöstä ei oo ja mun olotila on vallan mainio. :D ihan oikeesti. Yön päälle tai aamulla oon valmis tositoimiin, ehkä mielummin aamulla.

Pyykkiä pesty ja kaupassa käyty ja ässäarvan perskule ei antanu penniäkään voittoa. :headwall:

kevytmelankolia toivottavasti pikku-ukko pääsee kotiin takas. Ei oo kivaa jättää toista valohoitoon...tiedän tunteen. Räävyin kun hullu vaikka itekkin oli sairaalas vielä kun toista vietiin lamppujen alle. :'(

Turvotusta kyllä kiitos!
Kengät ei tahdo mahtua jalkaan ja sormet nakit. käski eilen soitella jos turvotuksia tms tulee mut mitä ne sille tekee...ei mitään. Soittelen maanantaina neuvolaan jos jatkuu näin kovana turvotus.

Miehellä olis kans synttärit ensviikolla joten kaippa me sinne tähtäillään mutta tervetuloa vaan jos kiinnostaa etukäteen.- oon päättäny et en enää stressaa kun se vie vaan pidemmälle. Relax niin vauva syntyy., Täytyy koittaa näitä Jahvetin vastakkais juttuja... :kieh: Onkohan jahvetti kiireinen vai jokohan se on laitoksella?
Tuu nyt ilmoittautuu...

Jepsu ja Martti 38+4 :heart:

Kyllä on ollut tylsä päivä. KOneellisen pyykkiä pesin ja ruokaa laitoin mutta muuten oon ollut yksin kotona kun mies on vielä kaverinsa luona keittiöremppaa tekemässä. Kohta tuon miehen pitäisi tulla. Tuli sitten syötyä pussillinen ässämix karkkeja :p

Liikkeistä Nyt parin päivän aikana on ollut vähemmän vauvan liikkeitä. Eilen kyl laskeskelin kymmeneen, joten ei pitäisi huolestuu. Vaikka ne kylkiluupotkut tekeekin kipeää, niin on se rauhoittavampaa kuin tämmönen rauhallisuus.

Oisko Jahvetti laitoksella? Kun ei ole kirjoitellut mitään.

Ciba 37+3

Yhteistyössä