** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Noh, mä kärvistelen täällä vielä ja manaan välillä oikein lujaa ääneen ku sattuu....

Tyttö vietiin kesken unien hoitoon isovanhemmille ja on siellä vieläkin. Ukko yrittää nukkua hetken ja mäkin menin sänkyyn mut supistaa niin tajuttomasti et ooppa paikallas.

Panadolia otin tuossa mutta eipä niistä oo mitään vaikutusta...kauratyynyä aattelin kans kohta lämpäsyttää...suihkuun en nyt viitti mennä...

Väsyttää... |O |O |O
Okrait, ketään ei näy eikä kuulu niin tuun kertoileen kuulumisia huomenna aamusta jos oon kotona. Toivottavasti en oo. :D Jos tällee edetään niin hitto mä lähen ihan just takas synnärille...
 
Sain nukuttua tos yhen ja kolmen välis. Isukki nukahti yhentoista maissa ja olen täs yrittänyt olla hipihiljaa et sais edes hän nukuttua.
Suppareita tulee n. 15-20 min välein. Yritän vielä sinnitellä. Pitäis mennä sinne n. 10 min ennen ku vois soitella synnärille. Meidän pitää kuitenki varata matkaan se kaksi tuntia.
Vai vielä se Jepsukin kotona... Kyllä me tästä vielä =)
Mukavaa torstaipäivää kaikille,
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+2
 
Täälläkin kukutaan..

Lapsivettä meni tuossa vähän ennen neljää.. Ei kuitenkaan kokonaan, vaan valui reisille ja housut kastui. Paljon siis on vielä sisässä.
Supistelee 7 min välein ja jahkaan soitanko mummun jo tänne kaitsemaan tyttöä.

Jotenkin en osaa asennoitua lähtöön kun tytöstä meni vedet ja siitä alkoi 4 min välein supisteleen ja laps ulkona 5,5 tunnissa..
Nyt vaan supparit matelee ja ne kestää kun irvistää. Ja se vesi, eihän tuo riitä mihinkään mainitsemisen arvoiseen.
NÄLKÄKIN OIS.. Pitäiskö käydä suihkussa? hmm

 
keitellä kahvit =)
Täytyy tässä tuumata mihin tästä lähtee... klo 10.00 ois äippäpolikäynti tunnin ajomatkan päässä eli jos suppareita yhä kuitenkin noin harvoin, sinne sit ensin. Jos taas mennään sinne 10 minsaan, sitten kait sinne varsinaiselle synnärille päin...
Näin ensikertalaisena en ole yhtään osannut varautua siihen miltä nämä tuntuu nämä kivuliaat supparit mutta kyllä nämä kestää. Tietty voihan nämä tästä pahentua ennen h-hetkeä mutta ihan hyvin tässä vielä on pärjätty. Ja onhan eri ihmisillä erilaiset kipukynnyksetkin, mulla on yleensäkin aika korkea.
Täällähän on meitä lähtöä tekeviä useampiakin kun Mumetsukin siellä kukkuilee suppareiden kanssa :hug:
Jospa meillä ois vielä tänään ne pienoiset kääröt kainaloissamme :heart:
 
Ja hitsit!
Tytöllä ois aamulla klo 9.30 2.v neuvola.. KÄÄK!

Mies patistelee mua tuossa soittamaan lapsenhoitajaa ja menemään suihkuun sekä synnärille.
EI MULLA OO MIKÄÄN KIIRE!!!
matkaan ei mene kuin se 30-40min

Toivotaan rosaeh parasta, että tänään ois SE päivä. Ei viitsi kiljua lujaa, ettei vaavi säikähdä ja imase itseensä sisäänpäin ja lopettaa supparit ja ja ja ja ja ja ja
 
huomenta! joo ymmärrän hyvin ton sun fiiliksen pessi. :) oot huomenna vaan kovana siellä että toukka ulos :kieh:
mulla on vasta ens viikolla laskettu mutta kovasti kaikki yrittää sanoa että ei varmaan mene sinne asti kun on jo kuitenkin kolmas mutta enpä tiedä tuntuu kyllä vahvasi siltä että mennään aika varmasti yli.
mutta pessi onnea huomiselle !

 
täälhän on ollu vilkas yö...:D
mäki jo kerkesin yöllä ajatella et tuleekohan lähtö..saunan päälle nukahin,heräsin ku vauva ihmeellisen levoton..pyöritti päätä jne -) alko siitä supisteleen "kipeästi" 5-10min välein.. 2h kesti, mut ku otin panadolin ja hain kauratyynyn selkään, ni helpotti ja nukahin uudestaan. Kuudelta heräsin, ku sama juttu, mut jälleen helpotti panadolilla! Nyt päätin et jos viel alkaa ni en enään panadolia ota..no jokatapauksessa tän päivän ajattelin levähellä..
pessille ja muille yön kärvisteliöille...potkuja matkaan..lähetän teille nui mun supparit, ku eivät näytä täällä pysyvän..nyt lähen isännän viereen takaisin köllimään!
zuku ja pieni 39+0/40+1
 
Jahas taisi se Jepsu ainakin lähteä ja olis aikakin sillä mä menen huomenna sinne ä-polille enkä ole tulos takas ilman nyyttiä että jos jononumerot aiotaan pitää Jepsun kans niin se ensin. :D

rosaeh
Näin ensikertalaisena en ole yhtään osannut varautua siihen miltä nämä tuntuu nämä kivuliaat supparit mutta kyllä nämä kestää. Tietty voihan nämä tästä pahentua ennen h-hetkeä mutta ihan hyvin tässä vielä on pärjätty. Ja onhan eri ihmisillä erilaiset kipukynnyksetkin, mulla on yleensäkin aika korkea.
Korkeella kipukynnyksellä ei ole kokemuksen mukaan mitään tekemistä synnytyssupistuskipujen kans... Ne kun vetää matalaks joka tapauksessa lähes poikkeuksetta. Ihan vaan sen takia että äiti osais asennoitua että nyt se vauva tulee eikä vaan juili muuten vaan. Mut jos ei pahasti satu kun synnytät niin sehän on vaan hyvä. :D

Tänään olis taas neuvola ja napautan sitä tätiä kun ei tajunnu lapsivettä tarkkailla. :kieh: Mulla tulee limaa edelleen enenevässä määrin joten voipi olla ettei huomenna paljon tarvitse tehdä kun olen jo vauvan kans. Tänään ei ole muuten Viltsu taas liikahtanut että laskemaan liikkeitä taas...okei, heti kun sanoin niin muks. Hyvä, sintti heräs ja on hengis. :D Menen makuulteen hetkeks ja ottamaan vähän välipalaa ettei vaan pääse laihtumaan näin viime metreillä. =)

Vanamo+Viltsu 41+1 :heart:
 
Täällä pitää käydä kurkkimassa välillä... HALEJA kaikille suppareiden ja kipuiluiden kanssa kärvisteleville! :hug: :hug: Ja ONNEA kaikille jo vauvautuneille! :heart: :heart: Täällä meillä vauvan tuoksuista arkea vietetään.. kohta myös teillä! :D :D :wave:
 
mulla alkaa ilmeisesti olla aika samt oireet vanamon kans, eilen illalla tuli jo sitä limatulppaa ja yöllä tuntu ku jotain lämmintä lurahti housuun, jotain kirkasta se oli hajua en siitä irti saanu..aamupalaa tehdessäni tuli kunnon loraus vaikka oli pikkuhousunsuoja niin silti meni housutki märäksi ja pöksyjen vaihtoon..kirkasta taas ja hajua ei irronnu..
 
sitä sitte mietin ku sitä koostumusta tuossa tutkailin niin ku se vuoto oli tosi vetistä, mutta semmosta hitusen limasen olosta kuitenki niin alko mietityttää että olisko se voinu olla lapsivettä, johon olis sitte sekottunu vähä sitä limatulppaa niin sen takia olis ollu semmosta venyvää... :/ pitää kohta soittaa neuvolaan ja kysyä että mitä mieltä se terkka on, että tarviiko tästä mihinkään lähteä tutkittavaksi vai onko se vaan sitä limatulppaa..

piipero86 & pikkujätti 39+0 :D
 
soitin synnärille äsken ( ku neuvolassa eivät yllätys yllätys voineet yhdistää ku minun terkalla ei ollu just tällä hetkellä soittotunti ) niin sanovat että pitää nyt vielä seurata tuota tilannetta, että jos tommosia lorahduksia vielä tulee niin pitää varmuuden vuoksi käydä näytillä. kätilö sano kans että limatulppa voi tulla lopulta tosi vetisenäkin tai sitten se voi olla jotain ihan muutakin vuotoa..mutta tosi märät oltavat tuolla alapäässä tuntuu olevan vaikka ei oo erinäisiä lorahduksia tullu..julkku kätilö sano kans että yleensä lapsivesi tuoksahtaa imelälle
 
mulla alko jo ukko tuossa mäkättämään että etkö tuota jo kerran synnyttäneenä tiiä millon tulee vettä ja millon limatulppaa jne jne. niin karjasin vaan sille että paha tietää tarkkaan ku esikoisen kohdalla limatulppa meni lääkärin käsille ja lapsivesien menosta ei oo ollu mitään tietoa enkä edelleenkään tiedä missä vaiheessa ne on menny.. :whistle:

tuntuu että ei nyt uskalla lähteä minnekkää jos alkaa ihan urakalla lorottelemaan, lenkille kyllä himottais, ku en eilenkään käyny niin sais vähä raitista ilmaa..ei kyllä pitäs ottaa tätä "entä jos" asennetta ku sitte ei kuitenkaan tapahdu mitään..

täällä on kyllä hiljasta, kaikkiko ne on kerralla lähteny vauvan hakuun? :eek:
 
täällä alkaa väki vähentyä mutta ei varmaan tässä yhteydesä voi sanoa että pidot paranee :LOL:
täälläki alkaa olo olla aikamoista kärvistelyä, suppareita on ja alamakipua koko ajan mut et tarpeeksi oiretta lähtöön.
neuvolassa eilen kaikki ok.painoarvioissa hirveetä heittoa, siksi vaadin käynnin äippäpolille ens viikon alkuun.toki toivon etten enää yhtenä silloin enää ole.
nyt ymmärrän kaikkia teitä jotka ootte kyllästyny joko joko kyselyihin, niitä nimittäin satelee kyllästymiseen asti...
voimia kaikille, täytyy ruokkia esikoinen..
minni80 ja vauveli 39+2
 

Yhteistyössä