** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

huomenta!

en uskaltanut illalla tulla hehkuttaan tänne.supistelut olivat aika lupaavia.. tulivat tosin epäsäännöllisin ajoin,mut muuten erilaista kuin muina iltoina.no,nukkuun kun menin niin katosivat taas jonnekin.muutama tuli siinä alkuyöstä ja edelleen fiilis et lähtö tulee yöl tai sit aamusta.. mut tässä sitä ollaan.. täs aamun aikana tullu 2,lyhyitä ja napakoita.
saas nähdä mitä päivä tuo tullessaan...
eilen oli myös tunne välil kun ois vettä lorahdellu.ei sit tainnu olla ku jotain vetistä valkkaria tai limaa mitä lie.

kunpa ny tänään jotain tapahtuisi....odotellaan..

tiiti 41+1

heips!

huonosti nukuttu yö taas takana... oma vika kylläkin... tuijotin tv:stä puolet conan-barbaarista ennenkun tajusin sen huonoksi :D ja aloin tehdä lähtöä sängyn puolelle. sit nukkumaan pääsin lopulta joskus puoli kahden aikaan. veskiin heräsin about tunnin välein, kunnes kello kuuden vessareissun jälkeen sain ruveta laskemaan suppareitten välejä... 4 - 26 min, ei siis hirveän säännöllisiä, eikä kyllä kovin kipeitäkään mut sen verrn ärsyttävän tuntusia, ettei enää pystynyt keskittymään nukkumiseen :LOL: joo, tossa äsken kävin puoli tuntia istumassa suihkussa ja venailen tääl että nuo supparit laantuis että pääsis takas nukkumaan. kauheesti väsyttää... :/

kaikille täällä vielä roikkuville :hug: ! tulen myöhemmin tsekkaamaan tilanteen! ...jos nyt vielä sais hetken unta kuulaan...

emmie 39+5

Vauvaonnittelut Marie82 ja Mirkkuli :heart: :heart: :flower: :flower:

Tervetuloa Opiskelijamamma =)

Eilen aamusta alkaen supisteli alkuun 10 min välein, sitten väli lyheni 9 min, sit 5-7 min ja lopuksi 6-8 min ja kun tätä oli kestänyt vaatimattomat 15 tuntia niin sitten loppuivat kuin seinään vähän ennen yks yöllä :kieh: Ja olo oli lopuksi jo tosi kipee mutta näin vaan tällä kertaa. Saipa sit edes nukuttua kohtalaisesti loppuyön =)

Ja minkä parasta, olen kerrankin päässyt tähän maagiseen laskettuun aikaan saakka :D Nyt vaan katsellaan milloin vauva oikeeesti haluaa tulla ulos. Maha on tosi arka ja hellänä supistelujen takia mutta eikähän tämä tästä taas :whistle:

En päässyt eilen palstalle kun tämä tökki niin pahasti :kieh: Ihan persiistä |O Tänään toki pääsi jo normaalisti kurkkimaan teidän kuulumisia =)

Nyt muut puuhat kutsuvat :wave:

äitsy ja pieni 40+0, wau :heart:

Huomenta vaan kaikille!

Minäkin luulin et viimeyönä ois päässy tositoimiin, mut jonnekin ne hävis het kun nukahdin... :'( Pittää vissiin valvoo ens yö... :p Ihan kun oiskin tullu nukuttua hirveesti lähiaikoina! :kieh:

Opiskelijamammalle tervetuloa ja voimia loppukoitokseen! :flower:

Nyt pittää lähtee siivoomaan, jospa siten sais ees muutaman supistuksen...yritetaan muistaa, et jokainen supistus viepi lähemmäs synnytystä! :heart: Piristystä päivään!

piiu ja masuasukki, joka on päättänyt jäädä masuun asumaan 41+0

tässä nyt muutama,kestoltaan ei kovin pitkiä,napakkaa supistusta..
kunpa vaan jatkuisi ja tulisi kovemmiksi ja säännölllisiksi...
taitaa vaan jäädä haaveeksi...

onpa hiljaista..

kauppaan pitäisi lähteä,mutta siel on niin kylmä...
ajattelin itse vääntää pizzaa tänään..en oleka pitkään aikaan.
ei malttas odottaa :p

olikos täällä enää muita jolla yli 41vkoa takana?
alkaa pikkuhiljaa tuntuu että tuo käynnistys odottaa..
nyt ei sit kukaan saa etuilla! ainoastaan jos ylipäiviä enemmän kuin minulla...

päivänjatkoja kaikille! :wave:
palaan myöhemmin katsomaan kuulumisia

tiiti41+1

täällä minäkin edelleen...

koitahan tiiti lähteä siitä eestä pois niin mäkin pääsisin lähölle... :D :LOL:
Hyvälle kuulostaa jos sulla on ihan tujujakin suppareita ollu.

Mäkin yöllä muutamaan supistukseen heräsin...ja nyt aamulla on tullu muutama mutta taitaa taas jäädä siihen.

Pikkusen ihmiset voi olla tyhmiä...miehen pomo oli kysyny et kumpi tuli? ihan kun tän vauvan olisi ollu pakko syntyä laskettunapäivänä.. aargh.

Mä oon ollu tosi itkunen koko aamun.... mä katoin huvituttia tytön kans ja itkin niille lapsille kun ne oli niin sulosia leikkiessään...

*supistaa* jee!
Vähän kovempia vielä ja usein niin kiitos olisin tyytyväinen...

Nyt meen leikkiin neitin kans josko nää supparit tekis tuloaan tuolla lattian rajassa paremmin...

Tervetuloa uusille näin loppumetreillä!

Jepsu ja Martti 40+4 :heart:

Täällä ollaan taas :wave:

Viime yönä sain jopa vähän paremmin nukuttua, vaikka toki heräilin taas tunnin välein, mutta sain aina unen päästä kiinni hyvin. Ei siis supistuksia tullu juurikaan.

Mumetsu:
Mutta taas naapurinnaiset, vide niitä mä en kestä! Aina se sama virne naamalla ja kysellään, että "joko joko.. ja noilla viikoilla olin jo synnyttänyt kaikki lapset..". Monesti saatan ikkunasta kurkistaa, ettei ketään näy lähettyvillä jos vaikka haen postin.
Mää oon just samanlainen! Tässä on naapurissa kolme äitiä äitiyslomalla/hoitovapaalla, enkä enää todellakaan jaksa kohdata niitä tossa pihalla... Kun aina kommentoivat tyyliin "vielä yhdessä kasassa?" ja "on se niin jännää tuo loppuaika" jne. Aargh! Siispä olen epäsosiaalinen ja varmistan, ettei ketään oo pihalla, kun ite meen ;)

Tänään tulee illalla kaverit kylään, joten ilta menee sit ainakin nopeasti. Siihen saakka sit vissiin roikun linjoilla B)

Äitsy: kuulostipas jo lupaavilta noi sun supparit! Toivottavasti jatkoa seuraa lasketun päivän kunniaksi.

t. Piipi + typykkä 40+1

Hei kaikille helmikuisille pitkästä aikaa. Olen pysynyt pitkään taustailijana ja lukenut kyllä teidän kirjoituksia päivittäin, mutta jostain syystä kirjoittaminen on taas ollut ylivoimaista. Ihan ensiksi suuret onnittelut kaikille vauvautuneille! Teitähän on jo paljon ja on ollut tosi kiva lukea muiden synnytyskertomuksia, kaikkien kohdalla se kuitenkin etenee niin eri tavalla. Ikävää oli lukea, että myös ainakin yksi enkelivauva on joukossa ollut. Tuttemuille ja hänen perheelleen jaksamista suuressa surussa.

Omasta tilanteesta sen verran, että tänään siis laskettu aika ja edelleen yhdessä koossa ollaan. Rv 36 lääkärikäynnillä kohdunsuu pehmeä, kaula alle 1cm ja kohdunsuu sormelle auki. Lääkäri ennusteli sillon että tuskin mennään laskettuun päivään asti mut ennustus meni mönkään. Täällä siis myös erittäin tuskasena odotellaan merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Pieniä supistuksia, ei kovin kipeitä tosin, on ollut jo pitkään. Mahaa juilii silleen menkkakipujen tyyliin joka päivä, mut mitään sen kummempaa ei tapahdu. Pinna alkaa olla aika tiukalla myös täällä suunnalla, niinku moni muukin oli kirjotellu. Mies piristi ystävänpäivänä ruusukimpulla ja ihanalla kortilla, mut niiden vaikutus alkaa kadota ja kauhea vitutus ja tuskanen olo palailee takas. Tavarat ollut valmiina jo viikkotolkulla ja aika alkaa käydä pitkäksi.

Kovasti toivotan supistuksia niille, joilla oli jo lupaava alku ollut eli ainakin äitsy80:lle. Meillä taitaakin olla sit sama tuo laskettu aika. Mun synnytyssairaalan voi muuten päivittää eli se on nyt satakunnan keskussairaala. Muutettiin tänne rannikolle haisteleen meri-ilmaa.

Toivottavasti mahtuu vielä juttuun mukaan tauon jälkeen. Tää onkin tainnut olla kaikista aktiivisin pino kun aina menee ennen aikojaan tukkoon noi sivut. Ahkeria kirjoittajia siis olette.

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa :wave: ei oo tullu viikkoon täälläkään käytyä,yhtenä kappaleena olen edelleen, vauvautuneita on varmasti tullu kauheasti lisää joten tähän väliin onnittelut kaikille vauvansa lunastaneille :D

neuvolassakin kävin eilen ja kaikki oli taas ok, verenpaineet oli pitkästä aikaa taas oikein ihanteelliset, paino on nyt pysyny 2,5 viikkoo samana ja eilen sano terkka että nyt on pää jo kiinnittyny,sykkeitä ei millään meinannu löytyä, mutta onneksi sieltä saatiin lopulta tasainen tykytys kuulumaan.

toissayönä olin taas valmiina lähtemään synnärille, heräsin siihen niinku joku olis sahannu nivusia ja supisteli ja piti juosta vessaan ku yllättäin alko taas suolikin tyhjentyä, supistukset tiheni ja väli oli pienimmillään enää 3 minuuttia, sitte meni jonku aikaa niin väli pitenikin taas 5 minuuttiin ja taas piteni ja piteni, hitusen reilu 2 tuntia ne kesti, mutta siinäpä ne sitten olikin, toivottavasti ne edes teki jotain tuolla värkissä niin ei olis sitten enää niin kova työ ku pääseee sinne tosi toimiin..eilen illalla iski taas flunssa, ei ookkaan ku kolmas tämän raskauden aikana, toivottavasti tuo vatsan asukas ei nyt halua sitte tulla ulos ku saan koko ajan olla nokkaa niistämässä ja silmät vetistää,kurkkuun koskee jne niin ei nyt välttämättä kiinnostas ruveta ponnistelemaan..sämpylöitä jaksoin ihme ja kumma tuossa 6 pellillistä pyöräyttää ku leipä/rahatilanne taas mitä ihanin ja ruokaaki pitäs ruveta suunnittelemaan..

piipero86 & pikkujätti 38+2

Onnitteluja vauvautuneille, kaikille tasapuolisesti :flower: ja tervetuloa uudet kirjoittelijat.

Yhtä toivottomilla fiiliksillä täälläkin ollaan... ei supistele, ei. Ainakaan kivuliaasti. Pikkunen vain köllöttelee tuolla masussa ja nauttii elämästään vaikka äitylillä on jo niin tukalaa... :saint:

Eihän mulle LA ole ku tiistaina mutta jotenkin on ollut koko raskauden ajan semmonen olo että ennen sitä alkais tapahtua.

Tylsää on ja mikään ei huvita... Mistä me saatais niitä supistuksia, kaikki me odottelijat???

Koko raskauden ajan mua on petipuuhat kiinnostanut miestäkin enemmän mutta nyt sekään ei jaksa innostaa kun on niin norsu olo....

Ei kait täs auta, ku sinnitellä :ashamed:

Jaksuja kaikille

t. Rosaeh ja Pikkunen Sinnittelijä 39+4

Tänään just ajattelin, että Piipero86 on varmaan jo synnyttänyt, kun sua ei ollu hetkeen näkynyt. Mut ehkä onkin nyt parempi, että ehdit tuon flunssan potea pois ennen tositoimiin lähtöä :hug:

Nyt tuntuu taas tulevan tällainen kipeämpi päivä, selkää särkee ja silloin tällöin supistelee. Jos lähtis ulos vähän käveleskelemään. Hmm, siinä oiskin naapurin kotiäideillä päivittelemistä, kun päästelisin lapsivedet jonnekin tonne lähikadulle :LOL:

Nyt jotain ennenkuulumatonta: toivon ettei pieni päättäisi punkea tänään maailmaan. Mies nimittäin lähti pelireissulle 150km päähän, kotiutuu sieltä vasta yöllä :whistle:

Yö meni taas haahuillessa. Kolmesta viiteen valvon ja katselin chattia. Onnesi nukkumatti tuli sitten muutamaksi tunniksi kylään kuitenkin.

40+6

Pupikin kammennut ittensä sängystä ja nyt tuli unta tänä yönä tas mukavasti. Tietysti tunnin välein kääntyminen lonkkien takia, mutta unia näin ja maalliset murheet olivat siis hetkittäin poissa.

Kiva lukea että supistuksia löytyy suuremmalla osalla (kivuista en tietenkään ole ilahtunut..) alavatsalla minullakin ollut jotenkin tukalaa, mutten tiedä ovatko ne kivuttomia supistuksia vai vauvan liikkeistä aiheutunutta kipua.. Minulla on neuvola ensi keskiviikkona ja alan silloin kysellä vähän tuosta yliaikaisuudesta ja aikatauluista.

Täällä alkoi rv 39 tänään ja ajattelin ehkä lähteä bussilla johonkin kaupoille. Eihän sitä siellä paljoa jaksa olla, mutta jos vaan ihan "kannatuksen " ja oman psyykkisen jaksamisen takia. Hyvää se tekee nähdä ulkomaailmaa. Minullakin on noita "pakenemisjuttuja". Välistä väistelen ihmisiä, vaikka en olisi edes raskaana....olen jotenkin sosiaalisen epäsosiaalinen.

Olivia tervetuloa tänne. Kyllä mahtuu joukkoon.
Palailen tässä päivän mittaan. Aloitin neulemyssyn tekemisen vauvalle. Terapianeulontaa.... :saint:

Huomenta! Täälläkin jomottaa menkkamaisesti alamahaa ja selkää, mutta eipä noita supistuksia ainakaan erota, vaikka niitä olisikin...Onneksi hyvin nukuttu yö takana. Vaikka illalla nukahdinkin itkuun, en heränny kertaakaan ennen kymmentä, ja se aina vie tunteja pois tästä tukaluudesta.

Pitäis varaan itsekin jatkaa neulomista. Nuttu kesken vielä, mutta ei oo siitäkään jaksanu innostua tän masiksen keskellä. Musta tuntuu, etten jaksa nähdä enää edes kavereita, kun ovat NIIN kannustavia. Kännykänkin olen laittanut äänettömälle....

Voisi alkaa päiväkirjaan kirjottelee näitä oloja, ettei unohdu sit ku valvoo sen koliikkivauvan kanssa. ;) Tuleeko teillä muilla väliin sellasia "ärsytyksen tunteita" itse masuasukkia kohtaan. Ihan kuin se olisi hänen vikansa, että kroppa ei ala työntää häntä pihalle. Onneksi mies on niin MIELISSÄÄN tästä vauvasta, että jos omat tunteet heittelee synnytyksen jälkeen niin saa ainakin joltain rakkautta...

Meen vielä vähä köllöttelee. Jos sit lähtisi johonkin kaupoille. Ajattelin vaik ostaa uudet verhot tms. piristystä ja tekemistä näihin pitkiin päiviin...

Toivotaan nyt kaikille parasta: paljon supistuksia ja vähän parempaa mieltä! :hug:

opiskelijamamma 39+4

Onnittelut kaikille helmen saaneille! =)

Itse edelleen tukevasti kasassa, eikä siltä näytä että olisi ihan heti tulossakaan...Olin ihan varma ettei mene tänne asti kun tuo esikko tosiaan syntyi sen kahdeksan päivää ennen laskettua aikaa-nyt la ylihuomenna, eikä merkin merkkiä että synnytys olisi lähellä. Välillä mahaa vähän kiristelee, mut ei suppareita ei, eikä sitä kuuluisaa limatulppaakaan eikä muutakaan sinne suuntaan viittaavaa ole näillä nurkilla näkynyt. Alkaa ihan tosissaan tympiä koko odotus, on kiva vääntää uhmaisen parivuotiaan kanssa tällä mahalla vielä kun tuo mieskin kinkkaa tuo jalka kipsissä niin rajoitettua on senkin apu. On jo välillä sellainen olo että tää ei synny ikinä ja mä jään ikuisesti tälläiseksi! :LOL:

No joo, täytyy yrittää ajatella että kyllä tämä yksiöstään tulee kun on siihen valmis, siihen asti on tyydyttävä odottamaan ja vastailemaan ihmisten joko-kyselyihin!

hilunen 39+5

Kylläpä täällä alkaa olemaan monella jo hyvät viikot menossa! Tsemppiä kaikille joilla LA jo ohitettu. Kyllä ne sieltä masusta pian punkeavat ulos :) .

Eli meillehän syntyi rv 42+2 käynnistyksellä tyttö 6.2.2008 klo 12.02. Viikko vierähti sairaalassa ollessa. Mutta nyt meillä harjoitellaan kolmestaan perhe-elämää. Vauva syö hyvin ja nukkuu, välillä vain on rankaa nukahtaa hyvän ruokailun jälkeen.

Afu ja tyttö 10 vrk

....ja aurinkoista päivää. Täytyy yrittää lähteä kävelemään, se tuntuu jo aikamoiselta urakalta tässä vaiheessa. Ihanaa toisaalta ajatella, että kevät ja kesä on pian ja jotenkin minusta tämä on ollut ihanteellinen loppuraskauden aika. Kesällä olisi aika tukalaa , itse hikoilen todella paljon ja meillä on aina ikkunat auki. Muut palelee, minä en.....
:heart: Ihanaa on ollut lukea tätä palstaa ja liikuttavia synnytyskertomuksia on riittänyt! Selkeästi tämä lopun odotuksen epätoivo ja rasitustila on hävinnyt nopeasti, kun vauva on syntynyt. En ole itse vielä ollenkaan edes odottanut, että mitään tapahtuisi, kun edelliset vauvat (22v ja 15v) olivat molemmat niin paljon myöhässä lasketusta ajasta eli jotenkin oma jännitykseni alkaa varmaan vasta viikolla 41. Kaikkia mahdollisia vaivoja riittää ja unettomuus on niistä pahin. Eilen olin täysin zombie ja univelkainen ja nyt huomaan, että alkuajan pahoinvointikin on palannut. En jaksaisi tehdä mitään ja välillä ahdistaa ,että olen niin kiinni töissä, kun mieheni sijaistaa minua ja päädyn hänen kanssaan valmistelemaan tunnit, korjaamaan kokeita, tekemään matskuja....Opetan ammattikorkeakoulussa kulttuurituottajille kieliä ja teen kaiken opetusmateriaalin itse. Toisaalta on välillä ihanaakin, että on muuta ajateltavaa ja tekemistä ja oikeasti nautinkin työstä todella paljon!
Viime viikolla ainakaan ei vielä ollut mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä...kohdunsuu täysin kiinni ja jäljellä 2-3cm, mitään limatulppaa en ole huomannut enkä supistuksiakaan....Vauvan koko arvioitiin viime viikolla, 3600gr.....Tässä loppuvaiheessa ilmeisesti kasvua voi tulla vielä aika reippaastikin vai voiko?
Minun mielialat ovat olleet yhtä vuoristorataa ja "melo"dramatiikkaa on riittänyt. Välillä on ihania, rauhallisia ja onnellisia päiviä ja sitten taas iskee epävarmuus ja pelot ja vähän masentunutkin olo. Mies on ollut aivan ihana ja huolehtivainen koko ajan, mutta välillä olen aivan älyttömän epävarma meidän parisuhteesta, vaikka mitään syytä siihen ei ole. Olo on kyllä välillä todella epäviehättävä, painoa on tullut kunnioitettava määrä ja turvotusta riittää...
Tällä viikolla on alkanut nyt ystävien taholta kova pommitus ja puhelin on soinut todella paljon. Minun ultran perusteella laskettu aika olisi ollut jo tällä viikolla. Meiltä varmasti olisi lähtenyt heti "tiedotetta", jos jotain olisi tapahtunut, mutta uteliaisuus on kova. Meillä on paljon aivan ihania ystäviä, mutta nyt olen ollut hyvin sisäänpäinkääntynyt tämän loppuraskauden aikana enkä jaksaisi tapailla ihmisiä. Kovasti ystävät ovat kutsuneet itseänsä tänne loppupäiviksi seurakseni, toisaalta liikuttavaakin. Paras ystäväni(miespuolinen) ja vauvan tuleva kummi soitteli Saksasta ja hänen kanssaan oli kyllä aivan ihana puhua. Me olemme valinneet neljä kummia ja kaikki ovat lapsettomia ja jollain lailla sinkkujakin ja tajusin yhtäkkiä, että aika kansainvälinen kummiryhmä on kasassa. Kaikki kummit ovat äärettömän läheisiä ystäviä ja he ovat todella innoissaan odotuksessa mukana ja luulen, että heille lapsettomina tämä kummilapsi tulee olemaan todella tärkeä.
Ystävänpäivänä riitti draamaa, kun tyttäreni(15v) lähti nyt ensimmäistä kertaa yksin ilman saattaja-apua isänsä luo San Franciscoon ja sieltä sitten isoäidin luo San Diegoon. Hän on matkustanut Amerikkaan viisivuotiaasta asti, mutta nyt ajattelin, että hän ei enää tarvitse "lappua kaulaan". Hän halusi ihan itse mennä lentokentälläkin. Kaikki ei mennytkään sitten ihan niin hyvin, mutta toisaalta hän kyllä oppi lyhyessä ajassa pärjäämään itsenäisesti. Lento New Yorkiin oli peruttu ja ehdotin, että hän tulisi kotiin. Hänelle kuitenkin annettiin lento Munchenin kautta San Franciscoon ja vaihtoaikaa kentällä olisi tunti. Lento olikin 40 minuuttia myöhässä ja hänellä 10 minuuttia aikaa vaihtaa konetta. Oli juossut aivan hullun lailla eikä häntä tietenkään päästy portista läpi, vaikka kone ei vielä ollut lähtenyt. Sitten sainkin aivan hysteerisen soiton ja tyttö oli todella hädissään ja itkuinen eikä tiennyt mitä tehdä, kukaan ei auttanut häntä kentällä, vaikka tuijottivatkin, kun tyttö itki suoraa huutoa. Minä aloin itkemään ja hätäännyin täällä päässäkin. Onneksi joku kiltti siivoojamies oli tullut tytön seuraan ja yrittänyt small-talkilla pitää tunnelmaa yllä(How is the weather in Finland?) ja tyttö oli mennyt infotiskiltä toisella. Hän ei suostunut antamaan puhelinta minulle tai kenellekään virkailijalle. Monen tunnin odotuksen jälkeen oli itse pystynyt saamaan hotellihuoneen Lufthansalta ja lähtenyt sinne ihan yksin. Siinä vaiheessa hän oli jo todella helpottunut ja onnellinen ja nautti hotellielämästä....Seuraavana aamuna hän otti bussin kentällä ja lento oli nyt Lontoon kautta San Franciscoon ja taas olisi vaihtoaikaa tunti...ja taas tuli soitto, kun kone oli laskeutunut, että lento myöhässä...Nyt hänellä oli 25 minuuttia aikaa juosta portille ja oli taas juossut hullun lailla, mutta ehti kuin ehtikin aivan viimeisenä!
Lento oli alunperin Finnairin ja sieltä ei tullut koko aikana mitään tukea. Lufthansan mukaan oli täysin vastuutonta, että tyttö oli lähetetty alunperin Munchenin kautta, jossa vaihtoaikaa vain tunti...kuitenkin nuori tyttö ja yksin matkustava. Mutta.....tyttö on nyt kaiken jälkeen todella onnellinen ja ylpeä itsestään. Halusi ehdottomasti hoitaa kaiken yksin, vaikka minä olin aivan hermorauniona kotona.....Nyt hän onkin jo San Diegossa ja nauttii Kalifornian lämmöstä ja varoitti, etten synnyttäisi ennen kuin hän on takaisin kotona 24 päivä. Huomasin tämän draaman keskellä kuinka äärettömän paljon rakastan tätä isoa lastakin...olen ollut niin kiinni tässä omassa raskaudessa ja kyllähän näinkin isot lapset vielä kaipaavat huomiota.....
Paljon tsemppiä meille odottajille......Itse tiedostan, että tämä on hyvin todennäköisesti näin vanhana jo viimeinen vauva...joten nämä odotuspäivätkin ovat niitä elämän viimeisiä odotuspäiviä....!

...apua kirjoitan aina järkyttävän nopeasti ja viesteistä tulee ihan ylipitkiä ja sanat menevät sekaisin. Unohdin vain lisätä viikkoni eli nyt on 39+3 ja 16 viikon ultran mukaan on merkitty neuvolakorttiin laskettu aika viikkoa aikaisemmaksi eli olisi sen mukaan ohi jo...olen kuitenkin nyt mennyt tämän lasketun ajan mukaan mielessäni...ehkä helpompaa niin ei ole vielä tullut hermoiltua niin paljon.....

jos jostain voi hehkuttaa niin aivan loistavasti nukuttu yö takana.. :wave: Ei tarvinnu kuin 2kertaa herätä wc:n. Jalat ja sormet sen verran turvoksissa, et vissiin kerää nesteet elimistöön.. |O
No nyt on talo siivottuna, ikkunat pestyinä ja pyykit pyykättyinä.. jos leipos vielä sämpylöitä ruualle, ni sit joutaakin jo illan huokaisemaan :saint:

Pessi käynnistettiin rv 42+1 ja syntyi sitten seuraavana päivänä. Taysissa oli ensimmäinen yliaikaiskontrolli rv 42+0, mutta jouduin vielä yöksi kotiin koska olin ensisynnyttäjä ja kello oli jo liian paljon (n. klo15). Sain yhteensä 3x 1/4 tbl sitä käynnistävää lääkettä suun kautta.

Yhteistyössä