** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Täällä edelleen... :headwall:

Alamahassa ja ylipäätään alapäässä ihan tajuton paine ja kusella saa hypätä alvariinsa...limaa tullee runsaasti mut ne supistukset puuttuu. :headwall: Mistä niitä saisi?

Kielo pääsitkö lähölle?

Kylläpä tää meijän palsta on tosiaan käyny hiljaseksi...kaikilla jo kääröt kohta ja mut jätetään tänne aivan yksin... :'( varmaan oon viimenen nyytin hakija helmikuisissa ja maaliskuisetkin perhana puskee ohi... :'(

kyykkyhyppelyäkö tässä vaaditaan.... |O

Otin just 1,5h tirsat...typy ja isukki vielä jäi nukkumaan... |O |O |O

Jeps, mut palaan astioille....jaksuja kaikille!

Jepsu ja Mara 40+3 :heart:
 
Hitsi! Mä en kestä... Olen siis opiskelija ja olen yrittänyt opiskella syksylllä ahkerasti, että saisin mahdollisimman paljon kursseja pois alta ennen vauvan syntymää. No, nyt tuli vikastakin tentistä tulokset, enkä päässyt läpi :'( Perhana, koko syksy tehty töitä ja enkä päässyt yhtäkään kurssia läpi, tuli kyllä itku!

Mukavampaa asiaa. Vauva voi hyvin ja kuorsaa nyt mun sylissä kantoliinassa. Suosittelen kyllä kantoliinaa kaikille! Hyvin vauveli viihtyy siinä, on paljon perempi kuin sitteri =)

Meillä on edelleen opiskeltu imemistä...on kyllä kärsivällisyyttä vaativa taito , en olisi oikeasti uskonut että imetys olisi niin hankalaa kuin se on meille ollut :eek:

Eilen mies sai kunnon kakkakonekiväärisarjan päällensä :D En ole varmaan koskaan nauranut selleista vahingoniloista naurua kuin silloin. Pikkuinen päätti kesken vaipanvaihdon päräyttää isinsä päälle kakat, jotka lensivät isukin housuille törähtävässä kaaressa. :LOL: Mieshän tietysti siirtyi sivuun ja eiköhän vauva töräyttänyt toisetkin kakkakaaret suoraan lattialle ja osittain meidän sängyn päälle. Kyllä mulla oli hauskaa seurasta vierestä :LOL: :LOL:

Tsempit kaikille vielä odottaville! Kyllä ne beibit tulee pian ulos sulostuttamaan elämää =)

Terveisin
Katti ja pieni (11 päivää vanha) :heart:
 
Heltulle paljon onnea pienestä pojasta! :heart: :flower:

Vinjalle synttärionnittelut! :flower: :flower:

Ja Pessi mä olen päivitellyt tonne Vauvat osioon Helmet2008 pinoa, jossa on kaikki syntyneet jo, eli en tiedä tarvitseeko tähän päivittää, jos et erikseen itse halua. Kun kukaan muuhan nyt ei tota ekan sivun listaa tosta saa muokattua kuin sinä.

Jepsu Mie pitelen perää sun kans täällä kun nuo pari tuosta edestä vielä vauvat saa syliin. Ei tapahdu mitään meillä täällä eikä kohdun suu ollut vielä tiistaina edes kypsä. Oli vielä kanavaa jäljellä 3 cm ja kiinteä kiinni..... |O

Vanamo+Viltsu 40+2 :heart:
 
Moips!

Ensin tietty tärkeimmät =) eli isot vauvaonnittelut äippä70:lle ja heltulle! :flower: :heart:

Ja synttärionnittelut vinjalle! :hug:

Pikku-katti: Tsemiä kouluhommien tekoon! Täällä on muitakin opintojen kanssa kärvisteleviä... :D kuten esim. minä, joka en oo saanut viim. puoleen vuoteen myöskään kasaan yhtään opintoviikkoa... toivottavasti joskus jaksais koulutkin käydä loppuun... (sitä päivää odotellessa...) :D

Napaa: Venailen tässä (kauhunsekaisin tuntein) äippäpolikäyntiä. Mulla on puoli kahdelta aika... ns. yliaikakontrolli vaikkei vielä kyllä olla yliajalla =) tuon perätilan takia... sielllä sit saa kuulla että vieläkö odotellaan että josko synnytys käynnistyis itellään, vai joko leikataan... :x :/
Melkein voisin jo masentua kun en sitä leikkausta haluaisi, ja alatiesynnytys (tai sen yrittäminen ainakin) kuulemma onnistuu mikäli pian lähtee syntymään kun perätiloja ei käynnistetä... ja mulla on viimeisetkin paineen tunteet alamahalla ja tuolla alhaalla hellittäneet, kusireissutkin vähentyneet eikä limaakaan tule enää minkäänlaista sorttia, ollenkaan! niin ja supistuksetkaan ei tee enää kipeää. :| niin jotta tuskin se tuolta nyt ainakaan itellään tulemaan lähtee... noussu vaan varmaan on takasin ylös tuolta lantiosta ja tehny mun rintalastan alle mukavan pikkupesän itelleen ja venaa siellä että joku sen mukavasti nostaa ulos... oikein äitin pikku- :saint: :heart: ...no leikataan sit. evvk. =)

emmie 39+4 (ja ä-polille puoli kahdelta siis :D )
 
Päivää

Miksei tällä pysty lainaan toisten tekstiä, ne nappulat puuttuu kokonaan. Ei tää homma nyt edelleenkään wörki. Olisin sanonut sulle Pikku-Katti, että siellä ei voi hakea jäsenyyttä (tai mulla ei ainakaan onnistunut) ennen kuin sain salasanan eevaelleniltä. Eli ensin etsin hänet käsiini ja sain häneltä salasanan, sitten vasta laitoin hakemuksen kerhoon. Mutta kai sekin on taas joku tän palstan "ongelma".

Tänään neuvola, ei mitään uutta. Aikaa Taysiin odotellessa...

Nyt odottelen huoltomiestä, kun eilen illalla meni taas putket tukkoon. Suihkussa käydessäni koko lattia alkoi lainehtia ja vesi nousi ylös samaan aikaan vessan puolella lattiakaivosta. Mies kun kävi ystävällisesti vielä pisteeksi I:n päälle paskalla ja veti vessan, niin siitäkös homma riemastui, kaikki kolme kylpy- ja wc-tilaa lainehtivat. Ja yhden vessan lattia oli laineissa mukanaan ihan sitä itteensä sitten. Että voin kertoo että pikkusen v*****aa. |O Aamulla sitten Tolu-pullot esiin ja lattioita hinkkaamaan kun illalla ei voinut, kun vesi ei mennyt mistään viemäristä alas. Yön aikana oli sentään mennyt. Riitahan siinä sitten tuli vielä kun hermot niin kireellä ja neuvolaankin mentiin naama turvonneena itkun jäljiltä.

Hyvät päivänjatkot vaan teillekin ja onnea onnellisille synnyttäneille ja voimaa ponnistukseen niille jotka vesiään tiputtelevat =)

Kipsu 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Päivää

Miksei tällä pysty lainaan toisten tekstiä, ne nappulat puuttuu kokonaan. Ei tää homma nyt edelleenkään wörki. Olisin sanonut sulle Pikku-Katti, että siellä ei voi hakea jäsenyyttä (tai mulla ei ainakaan onnistunut) ennen kuin sain salasanan eevaelleniltä. Eli ensin etsin hänet käsiini ja sain häneltä salasanan, sitten vasta laitoin hakemuksen kerhoon. Mutta kai sekin on taas joku tän palstan "ongelma".
Kyllä mä pystyn lainaamaan?!?!?!?!?
 
Vanamo kiitos, anna tulla vaan. :D Pientä supistelua täällä jo ehkä havaittavissa...

Eilen toi neuvolatäti sano et kun saisit nyt jostain kunnon supistukset niin pääsisit varmaan lähölle, on paikat niin pehmeät ja kypsät. Kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kaulaa se n.1cm jäljellä. Olisin aika lailla valmista kauraa...et kiitos vaan kaikki vapaat supistukset tänne hoi! :D

Nyt lähen tontille hetkeks siivoamaan ulkopuolta niin josko sieltä muutamat supparit irtoaa..

Palataan...
 
Eli meille syntyi 5.2 illalla hätäsektiolla ihana pieni poika, painoa oli 2500g.

Vähän kertomusta synnytyksestäni ja meidän pojan aika vaikeasta alkutaipaleesta.
Eli 5.2 aamupäivällä lähdin säännöllisten supistusten taka synnärille, siellä pojan sydänkäyrässä oli vähän jotain ongelmaa, joten pääsin heti sisään sairaalaan. Siinä sitten käyrillä maattiin koko päivä, supistukset voimistu pikkuhiljaa, mutta alapäässä ei oikein tapahtunut mitään ja vauva ei laskeutunut kunnolla.
No puoli yhdeksän aikaan illalla lääkärituli tekemään sisätutkimuksen ja puhkaisi kalvot, no lapsivesi tuli ja se oli vihreää ja lääkäri totesi, että vauva kääntynyt perätilaan ja napanuoraan oli kietoutunut. Tuli äkkilähtö leikkkaussaliin, en ehtinyt juurikaan tajuta tapahtuneesta mitään. Illalla 12 aikaan heräilin nukutuksesta, mies oli nähnyt jo pojan, joka oli keskolassa, koska oli juonut lapsivettä ja sitä oli myös keuhkoissa. Silloin oli vielä kaikki ihan hyvin. Seuraavana päivänä meille kerrottiin, että vauvan tromposyyttiarvot olivat menneet aika matalaksi ja jos vielä matalenevat joutuu vauvan siirtää lähikaupungin sairaalaan, koska siellä paremmat mahdollisuudet saada asiaan apua. No niinhän siinä kävi, että keskiviikko iltana vauva siirrettiin toiseen sairaalaan ja me perässä seuraavana aamuna.
Vauva oli keskolassa lampun alla keltaisuuden takia ja nenämahaletku oli,koska ei syönyt kunnolla vielä itse. Ja kaikenlaisia tutkimuksia ja verikokeita vauvalle tehtiin koko ajan.
Me käytiin tiheään vauvaa hoitamassa ja syöttämässä, pikkuhiljaa vauvan tromposyyttiarvot ja muut lähtivät paranemaan ja vauva pääsi jo "normaali huoneeseen" ei tarvinnut olla enää missään letkuissa kiinni. Maanantaina meille jo sitten lupailtiin että labrakokeden tuloksesta riippuen päästäisiin takaisin lähisairaalaan vauvan kanssa. Ja tulokset olivat hyvät, maanantai iltana päästiin takas lähisairaalaamme. Vietin yön vauvan kanssa sairaalassa ja seuraavana aamuna otettiin vielä verikokeet ja koska tulokset olivat hyvä pääsimme tiistai ilatana kotiin vauvan kanssa.
Nyt olemme kolme yötä nukkuneet kotona ja vauva voi hyvin, syö ja nukkuu pääasiassa =)

Vieläkään ei varmasti tiedä mistä tuo tromposyyttiarvojen aleneminen johtui, mutta lääkärin mukaan luultavasti tuosta rankasta alusta, lapsiveden nielemisestä jne.
Ensi viikolla kontrolliaika vauvalla ja otetaan kokeita ja katotaan että arvot on pysyny hyvinä.

Mutta nyt on kaikki hyvin, toivottavasti jatkossakin.

Myöhästynyttä ystävänpäivää vain kaikille!
:heart: Marie82 ja poika 10 pvää.
 
Onnea taasen kaikille vauvaantuneille :flower:

Vähän kadena olen lueskellut kuinka tulee monta vauvauutista päivässä. Pääsis itsekin jo tosi toimiin, mutta niinpä vaan näyttää ettei tästä tule mitään vielä aikoihin. :headwall:
Odotellaan odotellaan.

Olen tässä siivoillut ja mokkapalat tulossa uunissa. Jos lähtis tyttelin kans käymään ulkosalla reippailemassa. Tiedä vaikka sais näin perjantain kunniaksi suppareita aikaan.
Nyt on pari päivää naksunut mahassa ja vaavi on jättänyt potkut vähän vähemmälle. Verenpaine edelleen aikas korkeita lukemia antaa (sain viimeksi ohjeet seurata paineita kotosalla). Jostakin muka olin lukevinani, että enteilin synnytyksen alkua (pah, taitaa olla toiveajattelua). Tässähän tätä omaa napaa nyt tulikin.

Mukavaa päivää kaikille ja myöhästynyttä ystävänpäivää!

Pallukka 38+4
 
heipähei ja aurinkoista viikonlopun alkua!

synttärionnittelut vinjalle ja vauvaonnittelut heltulle! :flower: nopeaa toimintaa heltulla, jospa se omakin vaavi ymmärtäis tulla yhtä rivakasti sitten joskus kun hommiin päästään :)

kiitokset pikku-katille hyvistä nauruista ja tosiaan täältäkin tsempit opintojen pariin.. pystyt varmaan ainakin jonkin verran opintoja suorittamaan, kunhan se vauva-arki tasaantuu. ainakin moni tuttu on sanonut, että pienet vauvat nukkuu niin paljon, että omaakin aikaa jää ihan mukavasti :)

Hissukalle ja emmielle voimia niihin yliaikaiskontrolleihin. toivottavasti Hissukka palaat palstalle ens kerralla nyytin kanssa :). ihan mielenkiintoista muuten, että Hissukan kontrolli on jo viikoilla 41+4 kun taas meillä saa vasta soittaa ja varata (parin päivän päähän) sen kontrollin, kun noi viikot on jo täynnä. mutta tässä vaiheessa noilla päivillä ei oikeastaan oo enää hirveesti väliä.. odotusta on jo sen verran pitkästi takana, että viikko sinne tai tänne ei tunnu missään :D.

omissa tuntemuksissa ei oo hirveesti mitään uutta. olo on hyvä ja mitään merkkejä ei oo tullu ja tuskin tuleekaan :). lounasta vois mennä puuhaamaan, kun aamun urheilut on jo takana. minni80 mulla on ollut tosiaan niin hyvät voinnit, että oon läpi raskauden pystyny treenaamaan aikalailla entiseen tapaan. saliohjelmaa on vähän muokattu, mutta lenkit menee edelleen intervallitreeninä osin juosten, osin kävellen (välillä koko matka juosten, mutta ihan viime viikkoina on matka keskeytynyt koviin kivuttomiin suppareihin välillä). lenkit on 5-10km ja salilla kävin aiemmin 4-5x viikossa. lääkäri käski lopettamaan salin viikko ennen laskettua (kivuista johtuen) joten nyt on kortti kuivumassa. kotona oon silti pystynyt jumppaamaan ihan mukavasti, kun ei tunnu tuo vatsa pahemmin tiellä olevan ja lenkillä oon käynyt joka päivä ihan jo raittiin ilman ja oman pään tuulettamisen vuoksi. mutta kyllä se treeni tuntuu varmasti taas erilaiselta sitten kun lapsi on ulkoistanut itsensä ja ihan innolla odotan sitäkin aikaa :).

kielo2008 noi sun merkit kuulosti jo tosi lupaavilta! vieläkö oot kotosalla vai pääsitkö lähtemään?

jaksamista jepsulle ja vanamoBrlle epätoivon aaltoihin! kummallakin on niin paljon oireita ollut, että se lähtö voi kuitenkin tulla ihan millon vaan...

kivaa päivänjatkoa kaikille! toivottavasti vielä moni pääsis lähtemään tänään :)

shiva 41+1
 
Hei muut epätoivoilijat!
Minä olen huomannut viime päivinä, että epätoivo ja väsymys tulevat jotenkin aaltoina. Illalla pari tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa alkaa harmittamaan- joka osittain johtuu siitä että yö on taas edessä ja ajatus unettomuudesta ei tunnu kivalle. Päivä menee yleensä hieman paremmin, koska silloin ei ole ketään kenelle olojaan valitella. Itkut on täälläkin muutamaan kertaan otettu, kun harmittaa ja pelottaa yhtäaikaa.

Olen myös huomannut, että nälkä on kadonnut! Eka kertaa raskausaikana ruoka ei vaan tahdo maistua! Oisko merkki? :LOL: :LOL: MInä olen alkanut näitä merkkejä pongaamaan.... ja ei oo kovin hurraamista...yritän nyt kuitenkin jotain napostella ja syödä kunnon ruuan tarpeeksi aikaisin, ettei sitten illalla tule huono olo.

Vauva on kovin aktiivinen. Kovasti möyryää ja pyörii tuolla. Minustakin tuntuu, että se on tehnyt jonkin pesän tuonne ja ettei ole ihan tajunnu tämän jutun jujua....

 
shiva kiitos vastauksesta liikkumisen suhteen, vatsatonta aikaa odotellessa..

aamulla neuvolassa kävin.muuten kaikki hyvin, verenpaineetki paremmin alakantissa mut yllättäen sai vauvan painoarvioksi jo 4,2kg!!!vaikka viime viikolla ja sitä edellisellä oli n.3kg.
meinas sitte et katotaan ens keskiviikkoon ja sit arvioon äitipolille et pitäiskö käynnistää.tympii siks ku viimeks käynnistettiin ja nyt oon ollu nii mielissään ku myrkytysoireet pysyny pois et kotoa sais lähtee..täytyy nyt sitte toivoa et alkais syntyyn itekseen ennen keskiviikkoa.
pupitunteet täälläki vaihtelee laidasta laitaan.epätoivoa iloa itkuun pillahdan ihan tyhmistä asioista ja kannan hirveesti huonoa omatuntoa siitä kun en pysty esikoisen kanssa kaikkea touhuaan kun painaa tonne luuhun ja lonkkiin ja millon mitäki vaivaa.ja mika hulluinta musta ajatuski siitä et joutuu oleen esikoisesta öitä erossa laitoksella olo ajan saa tipan silmään..
minni ja vauveli 38+3
 

Yhteistyössä