** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Onnea Marie82:lle pienestä pojasta! :heart: :flower: Toivotaan kaiken olevan tosiaan hyvin kontrollissa.

shiva Kiitos kannustuksesta, kyllä täällä vielä aikaa vierähtää. Oireita on mutta mulla ei paikat kypsy itellään vaan tarvii tod.näk. sen käynnistyksen.
On ihana kuulla että voit hyvin ja vauvakin viihtyy, tosin varmaan olis sustakin ihan kiva päästä jo raskaana olemisesta ja siirtyä vauva-arkeen. Noilla viikoilla tosin se jo helpottaa tieto siitä että on kontrolli tulossa ja siellä käynnistys mitä luultavimmin. Nää päivät ennen kuin mitään varaillaan on varmasti kaikkein puuduttavimipia. Uskoisin näin. Tsemppiä siis sinullekin! =)

Vanamo+Viltsu 40+2
 
Moi aikoihin ja anteeksi poissaoloni. koen huonoa omatuntoa siitä jollain tasolla, mutta elämä on melkosen täyttä ja suoraan sanottuna tietokonetta en ole aukassu kertaakaan kahteen viikkoon luukunottamatta sitä synnytyskertomusta sillon, jonka tänne kirjotin. Joten ka aluksi ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!! Tekis mieli lukea kaikkien synnytyskertomukset, mutta ei ole ikinä aikaa käydä läpi noita sivuja..never :( . Toivottavasti kaikilla mennyt hyvin synnytykset ja vauvat voi hyvin.
Kasassa oleville vielä jaksuja loppumetreille. :hug:

Meillä menee Pullan kaa oikein hyvin. Poika on tyytyväinen ja niin ylisöpö. Koliikkia pukkaa. Käytin vyöhyketerapiassa toissapäivänä ja eilinen meni ilman yhtäkään vatsanväntöä, kuten yökin ja tää päivä tähän mennessä. Olipa vaan ihana nukkua jopa n. 7h yön aikana!

Missäs pinossa me jatketaan juttua, kun vauvat sylissä? On menny ohi kaikki. Se kerhokin on, mutta en vissiin ole saanu siihen oikeuksia..hakemuksen jätin joskus.

Ajatuksissa olette kaikki, vaikka en ehdi nykyään enää juuri ikinä koneelle.

:heart: nelli ja pulla 2vk 1pv =)
 
marie82 onnittelut vauvasta! :flower: :flower:

vinjalle synttärionnittelut! :flower: :flower:

kipsu tosi kurjia nuo putkihommelit... :hug:
meillä kans muutama vuosi sitten...

vika neuvola käyty.kaik ok.painoa olikin ny tullu kilon verran...
vko sitten oli laskenu joku 300g eikä muutenkaan täs viimesen kuukauden aikana ole noussu mitenkä kamalasti

:attn: tännepäin saa myös lähettää noita ylimääräsiä supistuksia ja mielellään ne kaikista kovimmat!

nyt semmonen fiilis et pakko saada tänään synnytys jollain keinolla käyntiin!
mä haluun... en jaksa enää odottaa että jotain tapahtuu...

tiiti 41+0
 
Moikka kaikille! Minäkin yritin eilen illalla käydä tänne kuulumisia jättämässä, mut ei auennut kuin valkee sivu...omituista! Varmaan johtuu siitä päivityksestä, kun tuntuu et sen jälkeen rupes takkuilemaan... :'(

Minun LA:ta ei tainnu löytyä ekan sivun listalta, mut jos sitä vielä voi päivittää, niin LA oli 9.2. ja ennestään meiltä löytyy tyttö 2v. Ja KYSiin ollaan menossa synnyttämään.

Tänään kävin neuvolassa. Vissiin vähä nestettä pukkaa kun kolmeen päivään oli tullu 400g painoo. Verenpaine oli OK, samoin pissa ja sydänäänet. Taas oli se täti joka saa ihan uskomattomia SF-mittoja, niin sanovaan että hän jättää sen merkkaamatta, kun ei sillä enää ole merkitystä vauvan kasvun suhteen! Ihmetyttää nuo eri käytännöt! :/ Täällä sitten tosiaan ensi torstaina hyökätään suoraan aamusella Äitipolille jos mitään ei tapahdu. Sillon ois viikot 41+5, mutta toivotaan hartaasti, että viikonloppuna tulis lähtö! ;)

Onnittelut vauvautuneille! :flower:

tiiti79 Mulla kans ruppee olemaan epätoivoinen olo...Supparit loppuu ennen kun säännöllisiksi kerkiivät! Sauna toi eilen tullessaan ihan peräti yhen kunnon supistuksen,mut sinne lauteille jäi loput...Supistuksia ja voimia sullekin, kuin myös muillekin! :hug:

piiu ja masuasukki 40+6
 
Moikka!

Onnea vauvaantuneille ja olipa kiva lukea taas yhdenlainen synnytyskertomus. Vauvelille onnea! :heart:

Kasassa juu edelleen.

Ihan kaamea himo lakritsiin tällä hetkellä. Kohta oon vetänyt puolipussia ja ei tekis tiukkaa tuo toinenkaan puoli pussista. Toimispahan maha sitten tosi kivasti ja vielä kun eilen tein hernekeittoa.. hmm :$

On muuten meno mahassa paljon hiljentynyt. Ennen aina aamuisin alkoi jumppa ja nykyään se eka kerran masussa venyttelee ehkä puolen päivän aikaan. Tänäänkään ei ole kertaakaan tarvinut kylkiluita painella sisäänpäin.

On tuo Shiva melekonen kuntoilia. Jos mää otan kaksikin juoksuaskelta niin alapää huutaa hoosiannaa. Ei voi kuin hattua sulle nostaa!

Mumetsu ja ehkä jotain 38+5 tai jotain siihen suuntaan

ps. saas nähdä montako ystävänpäivä vauvaa tähän ketjuun eilen syntyi. Eiköhän ne parinpäivän päästä itsestään ilmoittele. Sitä odotellessa


 
piiu84 suppareita sinne myös! minulla ensi perjantaina kun vkoja 42 aika äippäpolille..toivottavasti ei tarvi mennä.. kun tapahtuisi tässä vkonloppuna jotain..

väliil täs supistelee ja selkää juilii kovasti,mutta sitä säännöllisyyttä!

nelli olipa kiva kuulla sinusta.toivotaan että koliikkioireet katoavat.
 
Kyllä se tai tiistai olla kun niisku-neiti lähti, kun eikös se käyny neuvolassa kääntymässä? Mulla oli itellä nimittäin samana päivänä neuvola, en muuten varmaan muistais! ;) Omaa napaa tulee enemmän tuijotettua ja pää on pehmenny entisestään;eihän sinne tunnu enää mitään jäävään kiinni! Kaikki pitää muistilapulle kirjottaa, jos meinaa vielä 5min päästä muistaa, mitä se toinen sano! :LOL:

piiu ja masuasukki 40+6
 
Olen edelleen täällä, tai oikeastaan olen ollut sängyn pohjalla ja tuijonut kelloa. Supistuksia tulee edelleen 10 minuutin välein, mutta nyt jo ihan säännöllisesti. Tarkoitus on, että mies tulee töistä neljän jälkeen ja sitten ainakin käväistään OYS:ssa sanomassa "Hyvää päivää!". Sen kun laittavat takaisin, ei tuo matka kovin pitkä ole. Onpahan myöhemmin kerrottavaa, kuinka ajoimme edestakaisin tuota väliä ja teimme ennätyksen turhilla käynneillä. No, tuo olisi vasta eka käynti :LOL: .
 
kielo2008 Onnea matkaan ja pakkohan niitten on sisälle ottaa, jos supparit kipeitä, vaikka tulisivatkin 10min välein. Siellä on sit kivunlievitys lähellä, jos vaikka äkkiä tiheneevät! :) Ihan jännittää sinun puolesta, että nyt sitä mennään! :hug:

piiu ja sinnikäs masuasukki 40+6
 
Moi, tulin sieltä polilta takas... ei todentotta oo mitään tapahtunu viikkoon :headwall: :headwall: :headwall: , vauva edelleen pt (ylläri, ylläri) ja kohdunkaula pidentyny 1,5 cm -> 2 cm!!! :LOL: :LOL: :LOL:
eli se ei tule tuolta koskaan. ens viikolla uus kontrolli.
 
Emmie sulla oli mahd. eri lääkäri kun kaula pidentyny... :kieh:
mulla kans keskiviikkona neuvola ja sitten katotaan poliaikoja tms jos ei siihen mennessä oo mitään tapahtunu...tuskin

Marielle onnittelut vauvan syntymästä! :heart: onneksi kaikki on nyt hyvin kuitenkin ja toivotaan että ne arvot ei enää nouse/heittele. :hug:

Kielo tsemppiä matkaan! toivottavasti tuut vasta käärön kans kotiin seuraavaks. :hug:

Tiitilläkin kuulostaa hyvälle...ehkä säkin pääset lähölle pikapuoliin..

mä täällä taas touhuillu vaiks mitä...lenkiltä tultiin just ja pirteä ilma oli.

Kaippa sitä täytyy luovuttaa taas kerran ettei tää minnekkään oo syntymässä...järkkyä painetta pitää alapäässä kokoajan ja alaselkä on ihan menkkasärkynen mutta siinäpä se....
Tuskastuttaa....ja ukkoki lähtee töihin tossa kuuden jälkeen.... :headwall:

Nyt meen laittaa ruokaa.

Jepsu ja Martti 40+3 :heart:
 
ai niin, meinasin unohtaa ihan...Nelli oli kiva kun kävit moikkamassa! Hyvä että pojalla masuvaivat helpottanu.

Vauva 0-12kk osiossa on ainakin helmet 2008 palsta ja sitten kerhopuolella jonne saa evaelleniltä saasanat. Yksäriä vaan sinne niin...
 
Oon täällä jo jonkin aikaa lukenu teidän juttuja, mutta saanen vielä liittyä seuraan. Esikoista odotellaan ja rv 39+3. Just tulin neuvolasta ja kaikki ok. Pää liikkuu vielä...Tietääkö joku onko sillä hirvee merkitys synnytyksen kannalta, onko se kiinnittynyt kuin tiiviisti sinne vai ei?

Oli lohduttavaa lukea muiden opiskelijoiden ajatuksia. Ite pitäis tehdä gradua, mutta ajatukset niin tässä elämänmuutoksessa ja synnytyksen odottamisessa, ettei pysty keskittyy ihan mihinkään. Neuvolassakin vaan purskahdin itkuun, kun tuntuu, ettei jaksais enää odottaa ja toisaalta se elämänmuutos jännittää niin paljon. Lohduttavaa, että muillakin samoja ajatuksia. Ei jaksa enää seurailla mitään merkkejä...ei usko enää edes, että supistelee, vaikka supistelis...Nyt päiväunille, kun yö meni levottomasti. Toivottavasti uni tulisi.

O-mamma 39+3
 
Kiitos Jahvetti Tsempeistä!

Kysyisin muilta että onko teidän ruokahalussa tapahtunut loppuraskaudessa tai loppuviikoilla muutosta? Minulla on tullut vähän semmonen oksu olo ja ruoka ei tahdo maistua. Suussa on omituinen maku... Päänsärkykin tuntuis olevan tuossa ihan mutkan takana ja muutenkin nuutunut olo. Saattaahan tämä kaikki johtua vaan tuosta unirytmin poukkoilusta.... samoja kokemuksia? Ehkä ulkoilu auttaa. Voihan tämä sisätilakin saada tuollaista aikaan... :ashamed:
pupi rv 38, huomenna alkaa 39...
 
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijamamma:
Pää liikkuu vielä...Tietääkö joku onko sillä hirvee merkitys synnytyksen kannalta, onko se kiinnittynyt kuin tiiviisti sinne vai ei?

Ei ole mitään merkitystä =)

Mulla ei yksikään lapsi (4) ole laskeutunut tai kiinnittynyt (vaikka neuvolassa niin väitettiin!!!) ennen synnytystä.
Tämä nelonenkin oli vielä 1h ennen syntymäänsä niin korkealla, ettei lääkärin sormet meinannut ylettää päälakea koskemaan.
Hieman enemmän työtähän se vaati punkea vauva ylhäältä alas asti, muttei sillä sinänsä mitään merkitystä ollu.
Etenkin uudelleen synnyttäjillä hyvinkin yleistä ja tavallista, että vauva jää kiinnittymättä =)

Jahvetti ja tyssi 6vrk
 
Opiskelija-mamma!
Tervetuloa joukkoon. Ihan samoja minäkin olen täällä miettinyt...
Kyllä täälläkin itku välillä pääsee kun tuntee itsensä niin saamattomaksi ja ärsyttää oma kärsimättömyys!Toivottavasti saat unesta edes hetkeksi kiinni!
 
Tervehdys taas. Eilen kävin siellä äippäpolilla. Kaikki ok verenpaineesta, päänsärystä ja turvotuksesta huolimatta, verikokeet oli kunnossa. Pikkunen kasvaa ja ultrassa vain heilutteli kättään että täällä ollaan, ei mtn kiirettä maailmaan... :heart:
Itsellä saamaton, tukala ja tuskastunut olo. Kun kävelee, on kuin haarovälissä ois 10 kg paino. Selkää jomottaa. Supistelee silloin tällöin muttei kivuliaasti. Höh :headwall:
Ens viikolla torstaina taas kontrollikäynti eli näillä näkymin mua kontrolloidaan vielä maaliskuussakin...
Miksi pitää olla niin malttamaton kun ei se näköjäs mtn auta :'(
Onnittelut vauvautuneille :flower: ja meille helmikuisille supistusaaltoja :wave:
t. Rosaeh ja Pikkunen 39+3
 
Täältäkin ONNITTELUT kaikille tuoreille ja jo kokeneemmille äideille! Tuossa vaan omaa oloani purkailin.

Rosaeh--sulla taitaa olla samana päivänä LA. Täällä myös oikeen väliin ärsyttää kun tuntuu niin viihtyvän tuolla mahassa tuo vauva. Sit vielä ehkä valmistauduin lähtemään huomattavasti aikaisemmin synnyttämään kun mun kolmella siskolla kaikilla syntyny tosi paljo etuajassa vauvat. Taitaa päiväunet siirtyä kun tulee alppihiihtoa...Aina kun jotain muuta tekemistä, pitää hyödyntää tilaisuus.

Omamma 39+3
 
:wave:
SUUR ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE JA SYNTTÄRISANKARILLE!! :flower:
Mäki tääl vielä kärvistelen..tosin pienillä viikoilla teihin moneen verrattuna. Eilen illalla tuli eka kerran tosi tuskanen ja epätoivoinen olo, mut pahimmillaan voi mennä vielä liki kuukausi... :'( Tähän asti menny yllättävän positiivisesti, nyt alkaa vointi sen verran olla :'( et sais alkaa syntymään!
Oireita synnytyksen suhteen ei sit ole ei minkäänlaisia..tai ainakaan mitään kovin konkreettista, siksipä olenki yrittäny keksiä itelle kaikenmoista muuta tekemistä, ettei ajatukset pyöris kokoajan oman navan ympärillä.
Nyt taijan lähteä jatkaan tuota ruuan laittoa..teen isomman satsin pottu-jauheliha-muusia ni on pakkaseen asti..
zuku ja mussukka 38+2 :ashamed:
 
Onnea Marie pikkuisesta pojasta!

En ole tänään viitsinyt vastata puhelimeen ollenkaan. Mua niin kyrsii nuo samat ihmiset, jotka joka juuttaan päivä kyselevät, että joko joko??!! Viestiä olen luvannut laittaa heti kun jotain tapahtuu. Luulisi riittävän :headwall:

Siivoilin äsken, kipeästi kiristeli mahaa. Mut eipä enää :kieh:

40+5
 

Yhteistyössä