** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

opiskelijamamma Juu, en niiden perusteella ihan sukupuolta määrittäis. Poika tää on kyllä jo ihan muidenkin merkkien perusteella. Mahan muoto valitettavasti on suoraan eteenpäin kun tytöstä oli ihan levinnyt ja ton vuoksi supistukset kiristää vatsalihaksia niin pirusti. 7 vuotta välissä niin nollatilanteesta lähdin taas tätä mahaa kasvattamaan. Mut Hyviä öitä!
 

ei täällä varmaan ketään hereillä. Ite ei saa unta millään. Tulee sen verran keljun tuntoisia supistuksia kymmenen minuutin välein. Ei vaan jaksa uskoa, että ne tihenis ja kipeytyis. Koko päivän ollut semmonen menkkaolo, niin on jo ihan loppu näihin "jokohan nyt"luuloihin....
Emmie taisi jäädä sairaalaan...Kumpa pääsisi perässä. Lähden syömään jotain...
 
minä kukun kanssa täällä. Jotenkin oletin, että saunan jälkeen uni olisi maistunut.... tässä sitä taas kärvistellään. Maha painaa ikävästi eikä sitä kivaa asentoa tahdo vaan löytyä... eipä muuten ihmeempiä
Pupi ja rv39+2
 
Hereillä ollaan, maha kurni niin kovasti, etten pystynyt enää olemaan nousematta jääkaapille :D ..Kaakaot juotu ja leivät syöty. Nyt alkoi sitten rv 42.. niin mielellänihän olisin jo synnyttänyt, mutta ei niin ei. Parina yönä olen kärsinyt kovista mahakivuista, ja jotenkin osasin odottaa niitä tällekkin yölle, mutta ilmeisesti tuo illalla tehty 5 km reipas kävelylenkki paransi asiaa ja sain nukkua kivuttomasti. Ensi viikolla pitäis olla aika taysiin, katsovat eteneekö tää synnytysasia ollenkaan ja joko siellä mahassa riehuu 4 kilonen... Jotenkin uskon, että synnytyän sitä ennen.. siis oireita ei ole, mutta... ;)

Opiskelijamamma: Kaikki ovat veikanneet meille poikavauvaa, kuulemma sykkeet ja vatsan muoto ( takaa katsoessa ei huomaa että olen raskaana) + linea negra viittaisivat siihen ja tietysti luulimme itsekin alusta lähtien niin, mutta niin se bruno cacciatore kuitenkin kertoi 100%: n varmuudella, että tyttö tulee :D

Sitten kyssäriä jo synnyttäneille: meneekö maha sekaisin aina enne synnytystä, vai voiko olla ettei näin tapahdu? Minulla tuo mahan toimiminen tuppaa olemaan tosi surkea..

Lammiska 41+0 ja tyttövauveli
 
Täällä ollaan yhäti, oireitta :headwall:

Onnitteluja vauvautuneille :hug: :flower:

Kenzie64, olipahan tytölläsi seikkailua kerrakseen, loppu hyvin kaikki hyvin.

Moneskohan huono yö jälleen putkeen... ei jaksa edes laskea. Vessassa hyppäämistä, painajaisia ja v****sta. Eilen illalla tuumasin miehelle ettei täällä kohta ole edes muita keskustelemassa kun kaikki pääsee/päässeet lähtemään tositoimiin.

Voishan sitä rauhassa odotellakin jos ei olis niin tukala ja tuskainen olo... Kohta ei edes sängystä pääse ylös, päätä särkee ja verenpaine huitelee pilvissä. Anteeksi kun valitan mutta kun ei mistään positiivisesta asenteesta tunnu nyt millään saavan kiinni :'(

Kaikesta huolimatta, jaksuja meille sinnikkäille odottajille ja hyvää sunnuntaipäivän jatkoa :)

t. Rosaeh ja Pikkunen 39+5
 
Edelleen täällä :headwall:

pupi tarkotin just niitä valopalloja/tähtiä mitä just näkyy silmissä välillä...on nääs yksi raskausmyrkytyksen oire niin mietityttää kaikki nykyään...

Menin tosiaan unille sillo ysin jälkeen ja nukahdin ihme kyllä. Hiukan ennen 1:30 heräsin supistuksiin ja tunnin päästä jo ukkoakin varottelin et kovia laukoo täällä päässä. Noh yritin ja sainkin nukuttua n.3:00-5:00. Hiukka ennen viittä taas heräsin supistuksiinja taas noita mahtavia jytkyjä...aaltoina tultiin ja kestot mahtavia jo. Nyt en miehelle enää viittiny soitella vaan oottelin että palaa kotiin. Hää tuli sitte tuossa 6:20 ja siihen asti oli supistellu n.10-12min välein. Noh, tässä sitä istutaan ja ylösnousu alkoi mahan tyhjennyksellä. Et saas nähä minne tää päivä vie vai viekö minnekkään... Lupaavaa tämä kuitenkin on.

(oon salaa ihan innoissani :LOL: )

Nyt kahvin keittoon josko sais jotain alas...
suppailee silloin tällöin ja tytön kans täällä valvotaan...iskä nukkuu. :heart:

Jepsu ja Martti lähtökuopissa 40+5 :heart:

Ai niin ihan omaa napaa oli taas mun jutut...mutta tsemppiä vauvanhakuun lähteneille! Minäkin ehkä perässä.... :whistle:
 
Hienoa Jepsu!
Pidetään nyt peukkuja!

Lammiska, minulla kanssa maha on ihan poikamaha ja takaa ei raskaus paljoa näy. En tiedä kumpi tulla köllöttelee, mutta poikaa olen ajatellut mahan muodon takia. Tyttöä salaa vähän toivotaan... tottakai poikakin kelpaa! Hauskaa siis että "peli ei vielä pelattu"... Kunhan tässä pääsis sen vaan piakkoin toteamaan... Nytkin tuntuu että ylöspäin on tyypin mieli... ja punkeaa vähän niinkuin väärään suuntaan.
Minäkin täällä vähän ajattelen, että taidan olla se viimeinen kommentaattori pian, mutta nyt äkkiä peiton alle takaisin, jos uni vielä jatkuisi
Pupi 39+2
 
heippa!

käyn välillä urkkimassa et moniko lähteny B)
tohon lammiskan kysymykseen tulin vastailemaan eli ei mulla menny maha sekas ennen kumpaakaan synnytystä et ihan hyvin voi olla menemättä. eikä niitä peräruiskeita taideta nykyään enää pahemmin antaa.
ja noi sykkeet ja mahanmuodot on huuhaata, joillain pitää paikkansa ja joillain ei. siis että tytöllä korkeemmat sykkeet ja tyttömaha leviää. mahan muoto monesta asiasta kiinni. tosta on tehty ihan tutkimuskin ja olikohan se noissa sykkeissä joku prosenttin puolto sille et tyttösykkeet korkeemmat et eipä hurjaa merkitystä B) tällä kakkosella oli koko ajan korkeemmat sykkeet mitä veljellänsä ja loppua kohti ne sykkeet hidastuu varsinkin jos kyseessä iso vauva.

joo mutta jaksuja teille vielä kasassa oleville :hug: supistustuulia puhaltelen :whistle:

cruella ja peikkis huomenna 2 vkoa :heart:
 
Huomenta!

Täällä onkin tekstiä taas tullut...
Eilen en oikeastaan kerennytkään käymään, kun vaan kerran nopeasti lukasin juttujanne.

Joten tänne ei mitään uutta. Yöt olen nyt nukkunut todella hyvin. Ei minkäänlaisia tuntemuksia tai supistuksia lähettyvilläkään. :( Joten mä olen täällä sitten varmasti viimesien joukossa kirjoittelemassa. Taitaa tuonne maaliskuun alkuun mennä ennen kuin käynnisteltäisiin jollei sitten tämä tiitiäinen sitä ennen ilmoittele itsestään.

Ciba 39+4
 
Cibasamallaisissa mietteissä täällä minäkin! Loistavasti nukuttu yö takana.. oikeestaan oon tyytyväinen ettei illalla tullu löhtöä, olin sen verran väsyny koko päivän touhuamisen jäljiltä!
Tääl isäntä alkaa jännittään, et koska lähetään :D kyselee kaikenmoista.. eilen saunassa ihmetteli miks mun maha on ihan kova :ashamed:
No tän päivän aattelin ottaa rennosti ja nautiskella..jospa sitä sais niinkin ajan kulumaan. tuntuu et on niin pitkään tässä "nautiskellu", et alkaa pikkuhiljaa kaipaamaan jotain "tekemistä".
Synnytys oireet puuttuvat täysin.. :'( siks kateellisena teitä lueskelen, jotka lähtöä teette..
zuku ja "iso" pieni 38+3/tai 39+4
mulla on viel niin "vähän" viikkoja et ei sais etes valittaa...:ashamed:
 
c81
en suoraan sanottuna jaksa lukea noin montaa sivua viestejä (eli en tied onko kukaan kertonut..), palaan paremmalla ajalla, mutta ilmoitan, että meille on syntynyt 13.2 pieni tyttö 2,89kg, 48 cm. Viikoilla 38+2. Juuri kotiuduttiin.. kerron lisää myöhemmin...

C81 + rinsessa
 
Onnittelut c81 pienestä tytöstä :heart: Maasta nämä pienet pirpanatkin ponnistaa...!!! Tsemppiä teillekin 3h välein syöttöihin (oletan että samalla mallilla menette tekin pienestä syntymäpainosta johtuen..). Me odotellaan tiistain neuvolaa ja josko olisi paino noussut vihdoin 3 kilon yli ja hieman syömään herättelyt helpottaisivat siinä samalla.

//Piiju ja pikkulikka 2 vk 1 pv
 
ONNEA c81 :heart:
Olipa pikkuruinen neiti..

ja omaan napaan heti.
Tänään taas tuli sitä räkäkönttiä. Onkohan tuo sitä limatulppaa vai?? Netissä siitä puhutaan verinaarmuisena. Ei tuo mitään verinaarmuista ollut, tosi sitkeää limaa joka venyi ja venyi ja pystyi pikkareista paperilla koupasemaan pois. Olkaa hyvä tarkasta kerronnasta! :LOL:

Maha on kipee, ei supistus kipeä vaan kipeä muuten vaan. Ollut eilisestä saakka. Tai oikeastaan se on kokoajan kovana tuo vatsa. siis pinta. Mene ja tiedä taas.

Mahtava ulkoilukeli! Tyttö heräs jos seiskalta joten mennään vasta ulkoileen päikkäreiden jälkeen kun tuo on ihan mahdoton termiitti ja väsykiukuttelee. Nytkin heittelee selkänsä taakse pinnilaatikkoa tyhjäksi. On sitten kiva astua pinnien ja pantojen päälle. Kiva kiva

Nyt on pakko mennä rauhoittaa tuon pimu ja vielä se sänkyyn päikkäreille, että päästään edes joskus ulos.

Mumetsu 38+6 (kait, en ikinä muista)
 
Onnea c81! Ja onnea jos oli muitakin vauvaantuneita, aika pikalukua on kun on taas monta sivua tekstiä!

On taas moni tainnut synnärille lähteä, ihanaa! Ei meitä täällä enää taida hirveen monta olla ketkä ei vielä ole päässyt tosi toimiin.

Meillä ei kyllä mitään hajua kumpi tulis (neidistä oli poikaolo...), vaikka noi mahanmuodot ja sykkeet ja linea negrat ei oikeesti mitään kerro niin kiva niistä on silti arvuutella! Maha ei oo levinny sivulle ni vois olla poika (tosin ei ollu neidistäkään levinny), sykkeet ollu aika samat kun neidillä ni vois olla tyttö, tytöstä ei ollut linea negraa ja nyt on navan yli ni vois olla poika... Viime yönä mies näki unta että oli tyttö, ja hän ehkä enemmän veikkaa tyttöä kun on sitä mieltä että hän ei toista miestä tähän taloon taida saada :D ja tuo koirakin kun on narttu niin on ihan tyttöjen piirittämänä täällä :D

Eilen supisteli aamulla vähän aikaa, sitten helpotti vähäks aikaa ja koko alkuillan ja illan supisteli, välillä kipeemmin ja välillä ei niin kipeesti, aikalailla vartin välein. Ja jotenkin maha oli koko ajan kovan tuntuinen. Tää aamu alko kipeillä suppareilla mut taas helpotti. Välillä on vähän sitä limaa tullut, enemmänkin tulee ilmeisesti tosi vetistä valkkaria, oikein valahtaa välillä. Mistäs sen erottaa onko lapsivettä vai valkkaria? valkkariks kyllä epäilen mutta silti vähän mietityttää kun lapsivettä kuulemma on aika vähän että mitäs jos se onkin sitä :/ Mitäs sitten jos ei huomaakaan että vedet menee??

Muuten vaikka olo on välillä aika onneton/kurja niin ei mulla mikään kiire ole synnyttämään (vaikka se vauva oiskin jo ihana saada!). Jotenkin kun la lähestyy niin se synnytys on taas ruvennut pelottamaan :/ Lähinnä se kipu ja kuinka osaa lähteä oikeeseen aikaan sairaalaan, tuo yksi turha reissu sais riittää.

Näissä aatoksissa Vinja ja Urmi 38+6
 
Ei tuu mittään... :snotty:

Minne mun supistukset hävis?aivan uskomatonta...ne oli jo niin lähellä loppusupistuksia...just mun tuuria. |O |O |O

Ei muuta kun uusia oottelemaan.....

Olo on kyllä yhtä outo kun eilenkin....

Nyt mennään syömään taas jotain...

Jepsu ja Martti 40+5 :heart:
 
Noista tyttö-poika oloista sen verran et mä arvasin heti alussa et nyt tulee poika kun oli niin huono olo. Tytöstä ei kertaakaan.

Tytöstä oli lineanegra tissien alle ja arpia ei tullu yhtään. Ei oksennusoloa. Nyt taas maha revenny ja lineanegraa ei oo. Ja alkuun tuntu et kokoajan oksettaa.
 
Päiviä vaan. Jepsu Voi hyvänen hyssykkä!!! :headwall: :headwall: Just näin. Ootellaan uusia.

Linea negra mulla taas tytön kans loppui tohon napaan ja nyt menee koko vatsan halki rintojen alle asti. Maha on kuin postiluukku tossa edessä ja pahoinvointia oli 24h vaikkei ylös asti tullutkaan. Mut noi merkit nyt on ihan yhtä tyhjän kans yleistää, mut yksilötasolla uskon et ero on tyttö ja poika raskauksissa. Kullakin omat eroavaisuudet.

Supistelen myös täällä tasaiseen epäsäännölliseen tahtiin ja inhottavia kuopasuja tuntuu kohdunsuulla ja alavatsalla mut niistä en jaksa juurikaan nyt välittää. Viltsu mönkii tuolla masussa ja tuntuis olevan suht tyytyväinen oloonsa toistaiseksi ainakin, joten tulkoon kun haluaa.

Joka yö menee osittain kipuillessa mut nyt en jaksa edes alkaa toivomaan mitään tapahtumia. Seuraan vain että vauva liikkuu sen jälkeen kun supistaa.

Vanamo+Viltsu 40+4 :heart:
 
Termos vaan kaikille :headwall:

Onnea c81 :flower:

Siinähän se taas yö meni ilman mitään. No tietty karmeet lonkka- ja jalkasäryt oli mutta siitä selvittiin. Nyt taas pystyy levon jälkeen puolisen päivää liikkumaan kunnes loppupäivä menee kaavojen mukaan sänkyhommiksi ja itkuksi. Aloitin aamun soittamalla Taysin SVO:lle ja kysyin näkeekö ne mun käynnistysaikaa koneelta. No eipä nähneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Ensi viikolla pitäis olla aika taysiin, katsovat eteneekö tää synnytysasia ollenkaan ja joko siellä mahassa riehuu 4 kilonen... Jotenkin uskon, että synnytyän sitä ennen.. siis oireita ei ole, mutta... ;)

Lammiska 41+0 ja tyttövauveli
Onko sulla Lammiska jo aika olemassa vai onko tuo vaan arvio että ensi viikolla pitäisi olla? Kauanko sulla meni aikatiedon saamiseen? Minä olen päivää sinua jäljessä viikoissa ja neuvolan lähete laitettiin Taysiin viime maanantaina 40+0. Silloin oli oyl Jukka Uotila kuulemma neuvolaan kuitannut, että viikko-kaksi menee kun saa ajan. En pysty odottamaan näiden lantiokipujen kanssa viikkoa. Kävellessä menee pahimmillaan jalat alta, on kuin olisi pari nikamaa alaselästä/persuksesta poistettu ja siitä vihlova kipu. Mutta silti ei "synnytytä" yhtään...



 
heipsan vaan kaikille!

victoria crown ja c81 onnittelut vauvoista! :flower: :flower: :flower:

emmiekös pääsi lähtemään...tsemppiä! vai jokoha siellä nyytti kainalossa...

jepsu harmi...

tääl ei oloissa muutoksia...
perhana kun ei tuo yö enempiä supistuksia tuo tullessaan... :kieh:
aina välil tosiaan supistelee,osa aika kipeitäkin,mut mut..
ja täällä kans tulee välil tuota vetistä valkkaria tai limaa,mitä sit onkaan..
miettiny kans voisiko olla lapsivettä joukossa..kolmesta edellisestä lapsesta ei tuommoista ollu.kahesta ekasta kun alkoi ihan selvästi lapsivettä tulla ja kolmosesta supistelulla lähtö.tuota limaa tullu ny enemmän kuin aikaisemmissa.nuo kolmehan tulivat ennen laskettua aikaa.. tiedä sit minkälainen tapaus tulos...
kai se vaan täytyy yrittää "nauttia" tästä viimeisestä raskaudesta loppuun asti...
onneksi vauva liikkuu hyvin masussa niin ei semmosia tarvitse murehtia.väliin tosiaan tuntuu että koittaa tuosta mahan läpi tulla...

tiiti 41+2
 
kipsu ja lammiska tiedä vaikka törmäisimme taysissa... minulla aika äippäpolille perjantaina..
jos tää nyt ei sitä ennen suostu syntymään..
minä sain aika nopeasti kirjeen sieltä.neuvolasta laittoivat tietoa taysiin kun oli viikot 40+0 joka oli siis perjantai,ja olisiko ollut sitten tiistai kun posti toi kutsun.ja minulla kun kaikki ihan ok,niin ei aikaisemmin sinne tarvitse mennä kuin vasta 42vkoa täynnä.toivottavasti ei sit enää lähetä kotiin..aika on kyllä aamusta ja minullahan jo neljäs lapsi ni voisi aika nopsaan tulla..
tällä hetkellä kyllä toivon että lähtisi ihan itsestään käyntiin,onhan tässä vielä 5päivää ennen sitä..
 
Elikkäs nyt on hissukkakin jakautunut.Perjantaina otettiin sairaalaan sisään,lauantaina alettiin käynnisteleen ja tänään aamuyöstä hätäsektiolla tupsahti sitten poika maailmaan mitoin 3465g ja 50,5cm.
Molemmat voi oletettavasti hyvin! :)

Hän itse kertoileepi tarkemmin jahka kotiutuu.

Onnea siis hissukan perheelle!! :flower:

Mamitre 38+5
 
Tulinpahan "tsekkaamaan" tilanteen tällä puolella. Kaikille jo vauvansa saaneille PALJON PALJON ONNEA! Ja odottajille kärsivällisyyttä, jaksamis :hug: ja uskoa tulevaan. On kyllä paremmin kuin hyvin muistissa viimeisten odotuspäivien olo :ashamed:
Täällä tyttö tuntuu kasvavan silmissä :) Maitoa tulee vaikka muille jakaa ( ja "jaankin" sillä luovutan taas sairaalalle). Mun on pakko lypsää rintapumpulla ennen syöttöä ylimääräiset pois, jotta vauva ei tukehtuisi maitovirtaan. Hänelle jää siis syötäväksi paksu & kermainen takamaito, joten eipä tuo ole ihme jos tyttö pulskistuu :D
Ikää neidillä on nyt 9 päivää ja vaikuttaa toistaiseksi helppohoitoiselta vauvalta. Lähinnä hän vain syö ja nukkuu. Pieniä masunväänteitä on silloin tällöin, mutta olin varautunut miljoona kertaa yössä heräävään tai monta tuntia putkeen itkevään vauvaan. Olen aivan ihmeissäni, että näin helpolla voi mennä :eek: Aiemmat lapset kun eivät ole näin vähillä vatsanväänteillä selvinneet, niin odotin automaattisesti tästä samanlaista tapausta. Hyvä näin. Olen erittäin onnellinen ja tyytyväinen. Nyt saa itsekin nukkua edes vähän. Odotusajasta viimeiset reilut 3kk nukuin TODELLA huonosti. Yöllä herätessäni olin heti pirteä kuin mikä eikä uni vain tullut, nyt kun herää, niin peti tuntuu NIIN mukavalle ja lämpöiselle ei sieltä millään haluaisi nousta. Nukkuminen on taas kivaa! Illalla nukkumaan mennessä ei tunnu siltä, että taas on yksi yö edessä, josta pitäisi selvitä.

Yrittäkäähän jaksaa vielä loppurutistus! :hug: kaikille!

babygirl & baby babygirl 9pv
 
Nyt kilahtaa ihan täysin...

Pesin pyykkiä tuolla "pyykkituvan" koneessa ja menin hakemaan niinjoku oli kasannu mun pyykit koneesta pesukoneen päälle. Vittu mun pyykkeihin ei tarvii mennä koskemaan saatana! Ihan palo käpy taas... Kirjotin varausvihkoon harakan kokosin kirjaimin et älä koske toisten pyykkeihin!

Ääliöitä! :headwall: :headwall: :headwall:

Toivottavasti ilta toisi tullessaan kovia suppareita joilla päästään lähölle...

Jepsu ja Mara 40+5 :heart:
 

Yhteistyössä