** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Blaaaah!!!!!!!
Mulla hajoo jo jalkoväli. Vauvan pää on laskeutunu tosi alas ja tunnen sen ihan sormella,et sais alkaa tuleen jo ulos! Supistelee kivuttomasti tai pienen kivun kera päivisin mut sit öisin ei mitään.Nukun yöt kun tukki vaikka käynkin vessassa n.4 krt.
Alapäätä muutenkin vihloo ihan sikana kun vauva liikkuu..Missä on ne tujut supistukset..niitä tänne jo kiitos!! :kieh:

Onnea Marie pojasta!!


Mamitre 38+3
 
Poksuuko teän mahat?

Sanoin eilen tutulle jolla 3 lasta, että mun mahasta kuuluu välillä POKS ja välillä pulppuamista.
Hänen mukaan se enteilee synnytystä kun paikat paukkuu.

En muista tätä eka raskaudesta. Ja jos enteils synnytystä niin mun ois pitänyt jo monta kertaa olla synnärillä kun tätä on ollut jo monta viikkoa.

Tyttö katsoo tuossa lattialla lastenohjelmia ja äskenkin mahasta kuului POKS ja se kuuli sen tuohon asti ja kääntyi katsomaan. Eli en yksin kuvittele näitä ääniä.

poks poks terveisin Mumetsu

ps. Mamitre, mää en uskalla vaan kokeilla tuota alapään värkkiä ja koklata missäs se vauvelin pää sijaitsee. En tiiä miksen, tuntuu vaan jotenkin pelottavalta.
Mutta ei se mies ainakaan ole seksinaikana valittanut, että estettä ois edessä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mumetsu:
Poksuuko teän mahat?
Joo, ja lurisee :D
Yksi päivä, kun yllättäen tässä koneen ääressä istuin, niin kuului sellainen ihme napsahdus mahasta.
Ajattelin, että jaahas, nytkö menee vedet. Nousin ylös tuolista; ei mitään.

En mäkään uskalla käydä paikkoja sorkkimaan/tunnustelemaan..
 
poksuu ja lurinaa kuuluu.. monesti kans aatellu et nytkö lorahtaa housuun asti mut ei niin ei.
Monesti yöllä heränny kun kuulunu poksahdus kun esim. kylkeä kääntäny.

Mä oon nyt ihan tajuttoman pahalla päällä ja väsyny..meinaa käpy palaa joka asiasta. ei kertakaikkiaan vaan jaksa yhtään mitään. täällä käyn lukemassa juttuja ja ehkä välillä pikkasen piristyn mutta nyt ei jaksa. masentaa. :'(
 
Heips teillekin.
Yritin teillekin eilen useasti ilmoitella itsestäni, vaikka alkuperäinen tammikuinen olenkin, mutta kun tökki niin tökki...

Siispä meille syntyi pieni prinsessa sunnuntaina 10.2.2008 klo 23.14. Strategiset mitat 3955g ja 51.5cm ja pipo 35 cm.
Onneksi ne viime perjantaina tehdyt painoarviot sitten todellakin heittivät ja paljon.

Kiitos matkaseurasta!! :flower:
 
Onnittelut Mirkkulille vielä!! :heart: :flower:

Tosiaan eilen päivitin jo tytön tiedot tuonne vauva puolellekin mut sit viestejä kaitoili ja luulin jo kuvitelleeni koko jutun. Paljon onnea tyttösestä tosiaan!

Vanamo+Viltsu 40+2 :heart:
 
mirkkuli onnea!!!
Törmättiinköhän myös sittenki Koksissa :whistle: :D
Meijän tyssihän syntyi 9.2. ja lähettiin 11.2. joskus klo 15 kotiin, et ollaanhan me saatettu siinä aamusella törmätä :D
Missä huoneessa olit? :p Kuutoseen ainakin tais tulla sunnuntaina syntyneitä =)
 
Näin iltasella sorruin sitten tulemaan palstalle kuitenkin... ;) Onnittelut taas kaikille nyytin jo hakeneille :flower: Marielle erityisesti halaus, hyvä että vauvanne voi nyt hyvin rankasta alusta huolimatta.

Eilen illalla saunan jälkeen alkoi tosi kovat supistukset, pari tuntia tuli 6-9 minuutin välein, mut sit loppuivat ku seinään! :headwall: Siis ne oli jo niin kovia, että kaurapussin kans läähätin sängyssä... Ja silti loppuivat. Yöllä tuli vielä muutamia satunnaisia, mut sen jälkeen on ollut ihan rauhallista.

Päivä on mennyt kivasti miehen kanssa puuhaillessa, käytiin ajelemassa (ihan vähän töyssyisiäkin teitä ;) ) ja syömässä kaupungilla. Kotona vielä siivoiltiin. Mutta eipä taida olla tarkka vauva masussa, kun ei näköjään laskettuna päivänä aio syntyä...

Pupi: mullakin on välillä tosi etova olo eikä oo läheskään niin usein kova nälkä tai juurikaan tee mieli mitään. Neuvolassa täti sanoi, että enteilee tuokin synnytystä, että on huono olo.

Tsemppiä taas kaikille meille, kohta NE on meillä kaikilla sylissä :hug:

t. Piipi + typykkä 40+0 :heart:
 
Mirkkulille onnittelut vauvan syntymän johdosta! :heart: :flower:

Pessi kiitos halista! :hug: Mulla on nyt tosi paljon mielialat heitelly ja välillä on tosi paska fiilis...inhottavaa kun sitten ei kiinnosta mikään. Mieskin tänään just sanoi et häntä aina "pelottaa" et onko hän aiheuttanu pahan olon tms sanomalla tyhmästi jotain tms mut lohduttelin et hormoonit ne vaan heittää...jotenkin ei vaan millään jaksais sitä 15 päivän ylitystä toistamiseen...ekasta kun niin pitkään kärvistelin.
Pahalta kuitenkin näyttää, vaikka paikatkin jo kahelle sormelle auki. plaah...

Piipille onnittelut la:sta!
Cruella taitaa olla ainoa joka omana päivänään pojan pyöräytti.

Supistuksista onkohan nää supistuksia ku alamahalla sellaisia repiviä kipuja vai mitäköhän ne on? ihan ihmeellisiä...en muista tytöstä tällasia.. :/

maha lurissu koko päivän...taitaa olla suolilla ahdasta :x vai oiskohan se merkki jostain? :LOL: :LOL:

Jepsu ja Martti 40+3 :heart:
 
Mullakin on usein kauhea raivo päällä tai mieli maassa. Mies onneksi ihanasti ymmärtää, sanoi että kyllä hänelläkin olisi pinna tiukalla. Mut en mä normaalisti ole tälläinen.. :(

Eniten tosiaan ottaa päähän ihmisten kyttäily puhelimitse. Eräs sukulainen soitti 3 kertaa, en vastannut (koska tiedän mitä asia koskee..). Oli sitten pitänyt mennä ahdistelemaan äitiäni.
Päätin jo äsken, että laitan puhelimen kiinni ja avaan vasta kun vauva on syntynyt :LOL:

Ihan niinkuin ei itsellä käämit palaisi tässä odotellessa, pitääkö vielä muidenkin lietsoa.. GRRR!

Mua ei huvita lähteä täältä kotoa mihinkään. Mies pelaamassa nyt+huomennakin 150km päässä.

40+5
 
Mä kans oon ärähtäny jo monesti ja just tänään sanoin ukolle sen vanhemmista et mua oikein pelottaa et millon mä räjähdän kun ne hyppää alvariinsa meillä. Joka helevetin päivä pitää käydä.aargh. tyttöhän siitä nauttii kun käyvät mutta nyt pitää ottaa mammakin huomioon.

Ja sit tänään tontilla kun keräilin roskia niin appiukko sano mulle et älä nyt mee sinne siivoilemaan niin mä jotain kilahdin jo hampaiden välistä niin mies sano et anna sen touhuta vaan. et älä mee kieltämään... jo nyt on kumma ettei omalla tontilla saa siivota prkl. :headwall: :headwall: Muutenkin mua ärsyttää suunnattomasti ylihöösääminen. Kivahan se on kun apua saa mut liika on liikaa.eivät tunnu tajuavan.

Niin ja se asia et kun on sanonu monta kertaa et mä ilmotan kun vauva syntyy niin silti pitää soittaa et joko etkö vieläkään oo lähteny...millo sää oikein lähet? vitustako minä tiiän! :headwall: :headwall:

Siis kertakaikkiaan voi ihmiset olla perseestä joskus. Pitäs koittaa ymmärtää antaa levätä ja ku tietää et varmaan itteäkin veetuttaa kun ylimenee niin muuta kun lietsotaan vaan...


Sorry purkaus, mut helpotti!

Kiukku Jepsu
 
Juu maha poksuu ja lurisee. :)
Mä en koe mitään pahaa/kamalaa jos ite koklaa paikkoja.Kun vaan pesee kädet hyvin ja desinfioi niin ei se sen kummempaa oo. Ei se vauvaa mitenkään vahingoita..ronkkiihan ne kätilöt/lääkäritkin :)
Ei meilläkään mies oo sanonu et seksin aikana sitä mitenkään huomais vaikka asiasta on tietonen.
Mä oon vaan niin utelias seuraan miten asiat etenee :p

Tänään on taas ollu hiukan puhtia touhuta..aamulla käytiin koko perhe ruokaostoksilla,sitten oon pessy pyykkiä,lämmittäny taloa ja kanniskellu kellarista puita sekä tehnyt pitsan...namii!!

Ajattelin tänään,et meiän vaavi varmaan syntyy sunnuntaina kun on mun nimpparit,meidän nuorempi poika kun viimeksi syntyi mun synttäri päivänä niin voishan tää sit tulla nimipäivänä sopivasti!! :D

M 38+3
 
Jepsu:
Supistuksista onkohan nää supistuksia ku alamahalla sellaisia repiviä kipuja vai mitäköhän ne on? ihan ihmeellisiä...en muista tytöstä tällasia.. :/
Mulla oli kans tollasia tossa pitkän aikaa päivällä ja niiden lisäksi supisti vielä kipeästi useaan otteeseen, mut en tiiä mitä ovat. Jotain hyödyllistä toivottavasti. Meillä oli ihan jo tunne että tänä yönä pääsis nyytin hakuun, mut paskat mitään taas tunnu kun ilta tulee.

Törmäilen mäkin tohon suihkun hanaan mut onneks vaan ihan kevyesti ettei nyt ihan mustelmiin asti. Sattuis vauvaakin jo sellainen kun tossa sen pepun ja mun nahan välissä ei ole kuin kalvot ja lihasta. Ei mitään pehmeetä oo koko mahan alueella ennen vauvaa. Tuntuu ihan Viltsun peppukankut läpi ja polvet kun kokeilee.

Nyt meen pois ja jos supistuksia tulee niin en taatusti kerro kenellekään etteivät säikähdä ja mee pois taas.


Vanamo+Viltsu 40+2
 
Heh katon täällä Euroviisukarsintoja ja vähän tuo Ninja oli kaamea. Eihän se osaa edes laulaa!

Mahan kanssa törmäilystä,
kun ruokaa teen niin huomaan, että nyt masu on liian lähellä hellaa taikka kun tiskaa tiskejä (on meillä konekkin =) ) niin kun lopettaa niin paita edestä on märkänä. Välillä unohdan masun (miten mahdollista?) ja yritän liian pienestä välistä ängetä ja mahaan sattuu kun törmää..

Vitutus,
Joo-o. Sitäkin löytyy. Varsinkin kun mies joutuu painamaan töitä kun hullu kun porukkaa saikulla sen töissä ja päällikkö kun on.. Ja kun töistä tulee puhelu ja se lupautuu tekemään taas jotain simopitkiä vuoroja, niin voi pieksut kun mulla kihahtaa. Huudan vaan taustalla, että PIIP mie lähen tämän yksin sitten synnyttämään ja ota tyttö mukaan töihin yms yms.
Mulle ei tule onneks puheluita nyt, että joko?? Esikosta enemmänkin. Toisaalta olis mukava jos tulis.
Mutta taas naapurinnaiset, vide niitä mä en kestä! Aina se sama virne naamalla ja kysellään, että "joko joko.. ja noilla viikoilla olin jo synnyttänyt kaikki lapset..". Monesti saatan ikkunasta kurkistaa, ettei ketään näy lähettyvillä jos vaikka haen postin. Ja jos oon pihalla ja joku tuttu nainen kävelee vaikka pyörätiellä niin singahdan vauhdilla puun haku paikalle hakemaan polttopuuta sisälle. Niitä mää en vaan jaksa nyt, siis kotiäitejä kyselemässä.
Seko seko tekstiä

Makean himo TAAS päällä. Jospa kävis syömässä vaikka mysliä ja sitten kävis mutkan sairaalakassilla ja ottais muutaman geishan sieltä.. hmm :whistle:

-M-
 
Mä oon kanssa ihan sekaisin jo näiden kaikkien eri kipujen kanssa. Maha poksuu ja lirisee ja kovettuu ja välillä niin repiviä kipuja alhaalla. Huono olo sekä henkisesti että fyysisesti. Jotenkin ei vaan usko, että tää ikinä syntyy. Ja ottaa niin päähän kaikki, jotka vähänkään sanoo "ei yksikään vauva ole mahaan jäänyt"-tyylisiä kommentteja. Ei muutenkaan kiinnosta nähdä ketään, sillä tuntuu, ettei kukaan ymmärrä, miltä tää tuntuu. Siskojen kanssa jutellu ja niillä onneksi ollu samoja fiiliksiä, paitsi että vauvat syntyny jo aikaisemmin. Että täällä ollaan samoissa tunnelmissa. :ashamed:

Omamma 39+3
 
Minäkin kattelen näitä eurovisio juttuja. Ninja oli ihan karseeeeee... kaikilla tavoin. Hävetti sen puolesta kun se hehkutti itteään. Eikö noilla ihmisillä ole lainkaan kritiikkiä itseään kohtaan.

Minullakin ollu tänään huono päivä :| Maha on ollut jotenkin kipeän oloinen. Lienekö sitten jotain suppareiden poikasia ja vauva pitää kovaa menoa... Ottaa koville. Onkohan tänään ollut ilmassa yleisesti joku huono karma, kun niin monella tuntuu olevan kanssa hermo pinnassa. Hetki kerrallaan mennään etiäpäin!
 
Iltaa =)

Minäkin olen törmäillyt mahan kanssa, yksi mustelma on ollut siinä nyt parisen viikkoa :/ Mitään ei ole kuitenkaan sattunut. Kerran maha meinasi kärähtää hellan etulevyllä, kun se oli kuuma ja sekoittelin takalevyn kattilaa... Yleensä availen kaapin ovia niin että pamautan sillä mahaani.

Nyt on siivottu ja rassattu Tolulla ja sairaalakloorilla viemärivesien tahrimat paikat. Lassila-Tikanojan kurakuskit kävi rekkansa kanssa avaamassa meidän putket. Voi sitä sotkua. Miehillä ei mitään käytöstapoja, sieltä vaan varoittamatta sisään kuraisilla saappailla, eli saimme pestäväksemme sekä kolmen paskaisen vessan lattiat ja seinät että kulut niihin + pisteenä I:n päälle matot. Siinä se iltapäivä sitten menikin, nyt kyllä vetää putket. Seurauksena aivan ennenkuulumaton selkäsärky, en päässyt vessanpöntöltä ylös ja kävely oli poissuljettua muutaman tunnin.

No, tokenihan se olotila. Tänään on nyt sitten vedetty pitkän kaavan mukaan eli totaalinen siivous hieman suuremmassa mittakaavassa, sauna ja sitten se kolmas ihan vaan sen takia, jotta saisimme lääketieteellistä todistusaineistoa yhdistelmän toimivuudesta :D

Juu ei mitään, ei supistele, ei. Hyvää yötä! Kipsu 40+4
 
Kolottaa ja vihloo..

Kokeilin muuten sitä rintapumppua kun joku mainitsi siitä.
En kyllä pumpannut tuntia, mutta muutaman minuutin molempia. Kauempaa en voinut kun maitoa näyttää olevan tulossa, terniä pukkas jo ja kyhmyjä tuntuu rinnoissa.
Kyllä tuolla laitteella saa suppareita aikaan, suosittelen sille kuka sitä voi käyttää :attn:

Pitääpä muistaa "piilottaa" nuo geisha kääreet ennenkuin mies tulee töistä.. Hyvää oli!

Mun äiti soitti muuten äsken ja oli TOSI huolissaan... Se oli joutunut selkäsärkyyn vetäsemään kaks sirlaludia ja ne vetää siltä jalat alta (kolmiolääkkeitä ). Eli jos meillä tulis yöllä lähtö, niin se mietti, että millä se tulee meille. No onhan taksikin keksittty. Sitten se murehti, että miten hän voi tytön kanssa olla jos oma olo on tokkura ja tyttö alkaa yöllä huutamaan yms ( yleensä nukkuu koko yön ). Kaikkea nuo mummot murehtii.
Sanoin vaan, ettei yöllä tule soittoa meiltä.

-M-

 
Heips vaan kaikille! Kotona edelleen...himpun verran on supistellu, mut veikkaampa et heti kun sänkyyn pääsee niin jonnekin ne häviää!!! :'(

Mulla on kans hermo välillä niin tiukalla, et tulee ukollekin tiuskittua pikkuasioista. Eilen olin sitten itkuherkällä päällä, en ees aina tienny mikä itkettää (onkohan ne paikat niin kiinni ettei se lapsivesi mahdu alhaalta menemään :p :LOL: ). En ees yleensä kauheesti vetistele, en ainakaan syyttä suotta. Jepsulle kanssa jaksamisia, samassa veneessä ollaan, ja samanlainen ärhentelijä täältäkin löytyy! :hug: Mua kans ruvennut ärsyttämään, jos joku kysyy kun näkee meikäläisen norsun kokosena tulevan vastaan, että et oo vielä lähteny!Daa,enpä oo ite huomannutkaan olevani vielä kasassa...ituttaa!

Masu-kolareita on onneks sattunu vähän, mut sain minä joku kuukaus sitten semmosen kunnon verirokaman aikaseks, enkä ees tiedä mistä se tuli! Esikoisen aikaan taisin kerran polttaa jäljen masuun, kun puuhellall keittelin jotakin...vaikea hahmottaa nuita omia mittoja! :LOL:

Joku tais kysyä tuosta päänkiinnittymisestä...Meillä kans heiluu vieläkin, ja neuvolan täti vaan sano, et jos vettä kauheesti hulahtaa, niin mielellään ambulanssilla synnyttämään.

Vielä oli äsken mielessä jokin juttu, mutta eihän tässä päässä mikään pysy! :headwall:

Onnittelut vauvautuneille! :flower:

ja hyvää yötä kaikille!

piiu ja masuasukki 40+6
 
Mä niin nostan hattua teille kaikille, joilla on jo mennyt aika lailla yli ja vielä tunnutte silti olevan ihan kasassa... :saint: Voi kun osais olla yhtä positiivinen!

Mietittekö koskaan kun käytte vaikka vessassa, että jos nyt...jos nyt menis vedet ja pääsis lähteen??? Ja sit pettymys kun ei mitään...

Illalla(ja yöllä) monesti miettii, että ehkä ensi yönä ne supistukset alkaa kovenee ja niihin herää, ja aamulla pettymys kun mitään ei ole tapahtunut. Onneksi on mies tukena. Välillä tuntuu, että kohta pimahtaa, jos ei tuu lähtö.

Mutta lähden unta yrittämään. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja kiitos kannustuksesta.

 
Tulin lueskelemaan tänne ketkä ovat vauvautuneet. Teitä/meitä onkin jo jonkin verran.

Onnea kaikille!!!!!

Toinen neiti nukkuu, mutta toinen on jo valvonut kohta 3 tuntia. Ja annas kun saan kallistettua pääni tyynyyn niin varmaan toinen neiti herää valvomaan, että näin ne yöt sitten menee kun nyytin saa vihdoin ja viimein ulos.

Voi että kun osaisi tsempata oikein teitä, jotka vielä olette kasassa, mutta tuntuu, ettei oikein osaa mitään järkevää toivottaa tai sanoa. On vielä niin hyvin muistissa se oma toivottomuuden ja tympeyden tunne, mutta niin se on että hyvää kannattaa odottaa ja se hyvä on niin uskomattoman hyvä tässä tilanteessa.

Halaukset teille kaikille, jotka supistuksia odottelette.

Kiinamama ja neitit 12pv
 

Yhteistyössä