Mullakin tippuu tukka päästä. Mulla on pitkät paksut hiukset, ja nyt pelkään et ohenee huomattavasti. Hiuksia on jokapuolella, ärsyttävää! Varsinkin kun en ehdi/jaksa imuroida liian usein...
Imetystä aion jatkaa siihen asti kun poika on 7 kk. Tai jatkan senkin jälkeen, mutta imetyskerrat vähenee koska palaan opintoihin. Lähemmäksi vuoden ikää olisi mukava imettää osittaisesti, jos kaikki menee hyvin.
Iltarutiineista; poika menee nukkumaan 19-20 aikoihin, riippuu moneltako on herännyt toisilta päiväuniltaan. Ennen nukkumaanmenoa leikitään lattialla, ja käydään sitten yhdessä laittamassa verhot alas joka huoneesta, iltapesut ja yökkäri päälle. Sitten imetys ja jos ei nukahda heti syömisen jälkeen, hengailee hän sylissä hetken kunnes laitan pinnikseen. Siellä yleensä juttelee ja halailee pupuja jonkun aikaa. Tuttia käyn laittaa muutaman kerran. Eilen nukahti jo klo 19. Heräsi syömään klo 01 ja toisen kerran 05 ja herättiin uuteen päivään klo 07. Yöunet yleensä 10-12 h.
4 kk neuvola oli keskiviikkona. Mitat 6740 gr ja 63,8 cm. Rotarokotteen viimenen satsi saatiin ja jälleen kerran aiheutti sen, että kakkaa ei tullut 3 vuorokauteen. No tänään sitten senkin eestä!
Poika on käänytynyt mahalleen jo 3 kk ikäisestä lähtien ja nyt pyrkii kovasti pääsemään etenemään. Jalat ja kädet viuhtoo hirmuisesti mahalla ollessaan ja peppu nousee ylös konttausasentoon. Poju turhautuu jossain vaiheessa kovasti, kun ei etene. Veikkaan ettei kauaa mene enää et lähtee liikkeelle...Sylissä ollessaan punnertaa istumaan koko ajan ja jalat on melko jäntevät ja jos sylissä seisottaa, pysyy siinä ihan mielissään hyvin tomerana. Hurjaa...oon sanonut pojulle, et ei tarvi vielä niin kauheasti osata, ole äidin pikkuvauva vielä...Neuvolalääkäri kirjoittikin neuvolakorttiin, et poika on "liikkunnallisesti taitava".
Poika ei tykkää kylvettämisestä! Huutaa ihan kurkku suorana joka kerta kun kylvetän. Vastasyntyneenä ei huutanu, huuto alkanut ehkä n. 2 kk sitten. Kauhistuu jo ennen kuin laitan hänet ammeeseen. eilen käytin vauvan suihkussa äitini kanssa, huusi silloinkin. Onko vinkkejä miten saisin hänet tykkäämään peseytymisestä?? veden lämpötilaan olen kiinnittanyt huomiota, enkä laita niin kuumaa vettä kuin suositus on. Suihkussa voisin muuten käyttää, mut yksin vauvan kanssa suihkussa käyminen on hankalaa. Tämän huutokonsertin takia kylvetän vain kerran viikossa.