Helmikuun Helmet 2014 *Syyskuussa*

Pakkauksesta Meille tulossa siis esikoinen mutta otetaan kuitenkin rahana, omaa silmää ei miellytä laisinkaan nuo äp vatteet. Aivan kamalan räikeitä.

Vatsakivusta Täällä on vatsakipua kanssa, ei kyllä tunnu siltä miten supistuksia kuvaillaan. Mutta vatsassa tuntuu inhottavalta aina kun kävelee/ liikkuu/ kääntää kylkeä. eli aina kun maha vähänkin liikakahtaa. Ei kiva. En ole kyllä huolestuntkaan, epäilen jotain kohdun kasvuun liittyvää.

Sukupuolesta Onko joku muu joka ei halua tietää kumpi tulee?

Rumpali 18+2
 
Heipä hei taas!

Maanantaina oli toinen neuvola, siellä ei mitään erikoista. Vilkas kaveri oli masus, kun terkkari joutu pitkään etsii, että sai sydänäänet paria sekuntia pidemmäks aikaa kuuluviin =) Seuraava käynti on sit ens kuun alussa.

Viikonloppuna oli taas muutaman kerran tuntemuksia alavatsalla, jospa ne sit oli vauvelin aiheuttamia =) Nyt ei oo taas pariin päivään tuntunu mitään. Mies kovasti odottelee, että hänkin tuntis liikkeet masun läpi :)

Harjoitussupistuksia ei oo ollu. Välillä vatsassa tuntuu painetta ja nivusissa pientä kipuilua, lähinnä iltaisin. Jalat on alkanu tulla helposti tosi kipeeks ja vähän on turvotustakin töiden jälkeen. Terkkari suositteli hankkiin tukisukat. Niiden täytyy kuulemma ehdottomasti olla reiteen asti, tietääkö joku mistä sellaisia sais edullisesti, pääkaupunkiseudulta tai netistä?

Masu on kasvanu ihan pikkaisen. Viikonloppuna oltiin päivä kaupungilla ja illalla farkut puristi inhottavasti. Varmaan saa kohta ottaa äitiysfarkut käyttöön. Löysin Bebesiltä just mun tyyliset Mamalicious-farkut. Sain vielä topin kaupan päälle.

Me etsitään koko ajan uutta kämppää, yks kiva löydettiinkin. Nyt vaan odotellaan tietoo, et saadaanko se. Hankintoja ei oo vielä tehty. Vasta viime aikoina ollaan alettu miettiä mitä kaikkee pitää ostaa. Olis kiva ostaa ne sit suoraan isompaan kämppään.

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa. Onneks siinä näyttää olevan neutraalin väristä tavaraa. Me kun ei haluta tietää sukupuolta :)

Näin muuten ekan unen vauvasta. Työkaveri teki mulle ultran ja sanoi että se on tyttö. Sit se syntyi, mutta oli paljon isompi kuin pikkuvauva, käveli jo melkein ja mä sanoin, että en mä tämmöstä halunnu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Äitiyspakkaus - mä en oo vieläkään osannu päättää otanko vai en.. esikoisen kaa en tainnu käyttää ku paria vaatetta sieltä, mut se on vaan vähän sellanen "perinne" et pakkohan se on ottaa :D mun äiti meinas lentää selälleen kun sanoin että en taida ottaa sitä nyt, "siis miten niiin et ota?" :D
Kelalla on aina niitä pakkauksia kauheet määrät jemmassa et varmana me kaikki saadaan tän vuoden pakkaus. Viimeks synty toukokuussa ja saatiin edellisen vuoden pakkaus. Kelalta sanoivat että yleensä kesäkuuhun mennessä usein aletaan jakamaan kuluvan vuoden pakkausta..kumma systeemi mun mielestä..

Sukupuoli - mä en halua tietää, ja tästä aiheesta sais vaikka tappelun aikaseks. Oma mielipiteeni vain on että kivempi pitää yllärinä, ihan samalla tavalla niitä vaatteita ja tavaroita voi ostella vaikka ei tiiä kumpi tulee..

Tänään pokspoks 19+0 ja ens viikolla ultra ;)
 
Heipä hei!

Aiemmin on tuntunut jotain liikehdintää mahassa, mutta eilen ja tänään ei. Miksiköhän?

Me otamme äitiyspakkauksen ehdottomasti! Siinä on niin paljon hyviä puolia, että ei voi jättää otamatta. Laaja valikoima kauniita vaatteita ja hyödyllisiä tarvikkeita. Samalla se luo erikoista yhteenkuuluvuudentunnetta muiden vauvaperheiden kanssa. Ja sitten kun lapsi on isompi, hän voi kavereineen kuvista katsella kuinka heillä on ollut samanlaisia vaatteita.

Kaikinpuolin siis äitiyspakkaus on tosi hyvä ja ihana juttu! 140 euroa ei millään korvaa sitä!

Kelan sivujen mukaan uusi pakkaus tulisi vuodenvaihteessa. Kuva uudesta pakkauksesta julkaistaan varmaan aiemmin. Minkäköhänlainen on uusi pakkaus?
 
Voi emlu mitä masentavaa tietoa jaatkaan! ;) Mä olin ihan innolla oottanu sitä ens vuoden äitiyspakkausta! Ei mulla mitään tota nykyistäkään vastaan oo, mutta jostain syystä oon saanut päähäni, että haluaisin sen uuden. :D Joka tapauksessa me otetaan pakkaus, koska siellä on kaikkea hyödyllistä ensimmäistä lasta ajatellen, ja onhan se vaan niin ihana päästä hypistelemään kaikkea kerralla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja emlu
Mäkin luulen että meille helmikuisille tulisi vanha pakkaus.. Mulla olis seuraava neuvola 27.9. jolloin tosiaan antavat ne kelan laput, mut en nyt muista et pitikö niitä samantien alkaa laittamaan eteenpäin? Se vaan jäänyt mieleen, ettei paperin lähetyksestä mennyt kauaa pakkauksen saamiseen. :)

Ja vielä sukupuolesta - me ollaan miehen kanssa ajateltu niin, että jos joskus kolmas vielä saadaan (ai miten niin meen asioiden edelle ;D), ni siltä jätettäis sukupuoli yllätykseksi. Tietty sekin vaikuttaa kumpaa tämä kakkonen edustaa. Kun on jo poika ennestään, olis aika yllätys jos tyttöä ennustettais. Olis ainakin kolmatta varten sitten jo kummallekin vaatetta olemassa. :)
 
Ei niitä äitiyspakkauslappuja tarvinnu ainakaa 2012 heti pistää menemään, oliks siinä joku et viimeistää kuukautta ennen laskettua aikaa hakee tjs. Tosin kuka sinne asti malttaa oottaa, ite ainakin pistin heti eteenpäin, että pääsee tutkimaan sisältöä. Sen käsittelyssä vaan meni aikaa, muistaakseni paperin viemisestä meni yli kuukaus ennenku paketti saapu postiin. Jos tota pakkauksen tilaamista venyttää pidemmälle, niin kerkeisköhän se uus pakkaus tulla jakoon? En tiiä, tuli vaan mieleen, jos joku haluaa mieluummin sen uuden :p
Me meinataan kysyä sukupuolta, en malta odottaa sitä tietoa, kun se on saatavilla aiemminkin :D Tosin viimeksi ei saatu tietää ja elettiin jännityksessä loppuun asti, saa nähä miten käy tällä kertaa..
 
Me toivotaan myös, että sukupuoli selviäisi :) Miehen mielestä maha-asukas oli jo nt-ultrassa niin pojan oloinen, että haluaisin tietää onko sieltä oikeasti poika tulossa. Minua helpottaisi tuo tieto jo ihan järjestelyiden kannalta, tykkäisin hommata pojalle jotain sinista ja tytölle vaaleanpunaista :) Mutta saa nähdä selviääkö tämä. Oma äitini ihmetteli, että haluan tietää etukäteen, kun hänen odotusaikanaan ei kuulemma tuollaisia tosiaankaan kerrottu. Eikä ultristakaan saanut mitään valokuvia mukaan, hyvä jos ruudulta näytettiin, miltä masuasukas näyttää. Eikö ole ihanaa, että nykyään on mahdollista halutessaan saada sukupuoli selville? =)
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Kelaan paperit pitää lähettää viim. 2kk ennen laskettua-aikaa. Ite meinaan vähä venyttää, mut ei taida silti olla mahdollista saada uutta pakkausta, kun la jo tammikuun lopussa.

Ninzi&Papu (joka potkii kokoajan :heart: ) 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
miss_piggy
Tänään olis ollut meidän keskenmenneen raskauden laskettu aika... 12.9 piti syntyä toukan maailmaan elävänä :( No, en osaa kuitenkaan pahemmin asiaa surra siinä mielessä, että meni kesken niin aikaisessa vaiheessa mutta onhan se surullista.

Eilen olin kaupungintalolla sellaisessa luentotilaisuudessa koskien raskausajan liikuntaa, sieltä sai ihan hyviä jumppavinkkejä mukaan, ja tänään pitäis mennä illalla asahi-tunnille :) Välillä on nyt tuntunut jotain ihme pistelyitä alamahassa muniksien kohdilla, olisko kasvukipuja. Ja vasemmalla puolella selässä pistelee.. Toivottavasti ei tuu taas se samainen selkäkipu josta just kesti viikko toipua :mad:
Eipäs sitten muuta. Huomenna vasta poksutaan!

18+6
 
Meillä ei toivottavasti sukupuoli selviä ennen kuin tulee pihalle... :D Oishan se toisaalta ihan kiva tietää etukäteen, mut sit taas toisaalta... Onneks kaikkea saa sellasilla väreillä et käy sitte molemmille... :)

Me luultavasti otetaan äp, vaikka ollaan jo nyt saatu aikas paljon tavaraa muualta, isäntä olis enemmän sitä mieltä et otetaan mieluummin se äp, kun raha, kun siinä laatikossa on kuitenkin niin paljon kaikkea, ja kun kyseessä on kuitenkin eka.

Täällä on ainakin vielä vältytty liitoskivuilta, tai sitte kärsin niistä unissani, enkä oo rekisteröiny (mun unenlahjat on ihan omaa luokkaansa, ainakin vielä...) :D Eiks ne tunnu sellasilta repäisyiltä, varsinkin jos nostaa jotain tai kääntyy äkkiä?

Potkuja odotteleva Suvisnii & Masukki 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: emlu ja Talvikki14
Otan äippäpakkauksen tietysti :) ja liitoskivuista, mä ainakin koen että ne on kipuja mitkä tuntuu kuin luita revittäis irralleen toisistaan. Mulla pahat kivut jo nyt, mitähän lie loppua kohden..istuminen ja kävely tosi haasteellista :p
 
Poks 18+0!

Tänne ei mitään ihmeellistä, odottelen maanantain neuvolakäyntiä ja erityisesti rakenneultraa joka on siis niinkin myöhään kuin 3.10., eli joutuu vielä lähes kolme viikkoa malttamaan mielensä. :D

Äitiyspakkaus otetaan ihan ehdottomasti. 140 euroa on niin onneton summa, ettei mitenkään korvaa ÄP:n sisältöä. Mun makuun tämän vuoden äitiyspakkauksen sisältö käy justiinsa hyvin.

Liitoskipuja tai supistuksia ei ole näkynyt, reilun kuukauden vaivannut issiastyyppinen kipukin vaikuttaisi kadonneen. Muutenkin taidan elellä oireetonta ja leppoisaa keskiraskautta kun väsymyskin on viimein helpottanut.

Eipä tänne muuta, töihin vaan ja sitten viikonloppua viettämään. :)
 
Heippa! Eipä ole tähän uuteen pinoon tullut vielä kirjoiteltua. Esikoinen pitää kiireisenä,lukemassa olen kyllä käynyt. Olo edelleenkin oireeton ja tasainen,hiukka on alkanut tuntumaan välillä masussa kipuja kävelyn aikana välillä,mutta pientä se on. Mulla ollut neuvoloiden väli nyt 5vkoa ja seuraavaan neuvolaan on vielä melkein 2 vkoa aikaa. rakenne-uä on 14.10 vasta. Sukupuoli otetaan selville mikäli se onnistuu,ainahan vauva ei ole yhteistyö haluinen :D Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä,tuota vaatetta on ihan älyttömästi tuolta neidiltä joka on vasta 1v 4kk. Hyviä vointeja kaikille ja uusille tervetuloa! :flower: :)

Bluebaby ja vauveli 17+0 POKS!!
 
Meilläkin esikoistyttö 1v 4kk, jonka vanhoja vaatteita kaapit täys. Odotan sinne ru:hun ja sen jälkeen aion kyllä karsia vaatteita pois, enempi tai vähempi riippuen kumpainen tulossa.
Heräsi muuten kysymys niille, jotka sukupuolta aikovat kysyä. Ajattelitteko kertoa sukupuolesta kaikille, mikäli se selviää vai pitää sen omana tietonanne vauvan syntymään saakka? Ollaan mietitty että mahdollisesti perheillemme kerrottaisiin, mutta ei kenellekään muulle. Toisaalta olis kiva pitää se salaisuutena kaikille, ultraustuloskaan ei ole koskaan 100% varma. Sitten täytyy vaan pitää salaisuutena että mekään tiedetään mitään, muutenhan kaikki hiillostaa koko ajan kertomaan kumpi tulossa :D
 
Rakenneultra maananataina ja kyllä jännittää. Toivottavasti masussa on kaikki hyvin :).

Olo alkaa pikkuhiljaa paranemaan ja ihana kun ei koko aikaa kuvota ja okseta. Välillä toki huonoja hetkiä edelleen on, mutta pääasiassa olo on jo siedettävä. olen päässyt treenaamaankin 3-5 viikossa taas. Ihanaa. Painokaan ei vielä ole noussut grammaakaan. Pian varmaan alkaakin sitten hurja loppukiri painon kanssa ;).

Rakenneultrassa varmaankin kysytään sukupuoli jos kaikki muuten on hyvin ja jos näkyy. Pääasia on toki, että vauva voi hyvin.
 
Keskiviikkona oli toinen neuvolakäynti. Täytyy sanoa, että aika turha käynti, kun vointi on ollut hyvä ja mitään ihmeempiä mieltä askarruttavia kysymyksiäkään ei ollut. Painoa oli tullut muutama kilo lisää ja verenpaine pysynyt samana ja muutenkin kaikki oli ok. Tietenkin oli kyllä ihanaa, kun kuunneltiin pikkuisen sydänääniä. :heart: Meillä oli neuvolassa, joku harjoittelija ja mulle tuli vähän vaivaantunut olo siellä. Hän ei oikein osannut hommiansa. Toivottavasti ensi kerralla on vain oma neuvolatäti paikalla. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten hyödyllisempi, kun käydään läpi kelan papereita.

Mä otan ehdottomasti äitiyspakkauksen, koska siellä näyttäisi olevan kaikkea hyödyllistä. Saas nähdä saanko tämän vuoden pakkauksen vai ensi vuoden. Omasta mielestäni tämän vuoden pakkaus näyttää ihan mukavalta.

Me halutaan kyllä tietää vaavin sukupuoli. Kiva päästä sitten ostelemaan sopivan värisiä vaatteita. Toivottavasti seuraavassa ultrassa sukupuoli selviäisi. Siihen vaan on vielä niin paljon aikaa (11.10). Pakko vaan jaksaa odottaa. :)
 
Nyt ei lahopää muista, että onks meil ollu jo aikasemmin puhetta aiheesta kestovaipat?

Kuin moni meinaa käyttää, on käyttäny, meinaa kokeilla etc... Kokemuksia otetaan vastaan kun meillä ajateltiin ainakin kokeilla... :)

Ai niin, tänään poks 18+0 :D
 
Viimeksi muokattu:
Onpa taas aikaa menny ettei oo muka kerenny kirjotteleen.. Lukemassa kyllä käyn useammin.

Äitiyspakkausta en ota, ku on tuolla kaapissa tallessa se toppapuku ja kaks muuta vauvan toppista plus ainaki viis sellasta välikausihaalaria, muutenkin pakkauksessa suurin osa tavaroista sellasia etten tartte. Mieluummin ostan sillä(kin) rahalla vaatteita, jotka on sopivia vastasyntyneelle ja käytännöllisempiä. Mitään muita vaatteita kun en oo säilyttäny, eihän mun koskaan pitäny sitä kolmatta lasta maailmaan saattaa....

En millään meinaa pysyä perässä siitä kuinka paljon viikkoja on kasassa, nytki aattelin että vissiin 17+, kunnes tarkistin kalenterista ja onhan sitä jo 18+4. Kohta puolivälissä jo! Hirmuisen nopeesti menny aika.
Tää toukka on ollu ilkee mulle ja majaili aika pitkään selkä maailmaan päin, joten en tuntenu liikkeitä ennen ku vasta pari viikkoo sitten. Kahdesta aikasemmasta jo viikoilta 12-13 tuntunu. Nyt onneksi sitten lähes päivittäin tuntuu.. Ja tuntuu olevan aamuaktiivinen tyyppi, tosin aamut onki ainut aika päivästä ku ehdin istua rauhassa paikallani. Joskus iltasin tuntuu kans liikkeitä, mutta aika harvon. Toki tietty sinänsä normaalia, vaikka ei liikkeet tuntuis vieläkään, vaan kun on tottunu siihen että tuntee ne aikasin, niin oli aika tuskaa ootella...

Rakenneultra ois 30.päivä ja mies on sitä mieltä että ei kysytä sukupuolta. Joten jääköön se arvoitukseksi sitten syntymään asti :)
Musta on ihanaa kun mies haluaa olla mukana neuvola ja ultrakäynneillä, noiden kahden isää ei hirmusti kiinnostanu enkä kyllä itekkään halunnu sitä mukaan sillon toista oottaessa. Ei ollu suhde ihan kunnossa.. Nyt tilanne aivan päin vastoin.
Neuvolakäynnit oiski kyllä ihan yhtä tuskaa mulle jos mies ei ois mukana, kun mulle riittäis että oisin käyny kuuden-kahdeksan viikon välein nyt ainaki sinne viikoille 30 asti. Mutta ei, kun jostain syystä siellä pitää laukata 4viikon välein. Jossain vaiheessa uutisoitiin sitäki että äitiysneuvolakäynnit vähenee, olen kyllä nyt eri mieltä siitä, täällä ainaki pikemminkin päinvastoin.
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii

Yhteistyössä