Helmikuun Helmet 2014 *Marraskuussa*

Tänään pokspoks 27+0 :)

Eilen menin lääkäriin kun oli kummia särkyjä alapäässä + ne "normit" lonkkakivut :/
Passittivat sairaalaan kätilön luo ja ottivat kaikenlaisia testejä.. kaikki oli ihan ok vauvalla (sain myös ekstra ultran <3 ) ja niin mullakin, paitsi et vielä ootellaan verikokeiden tuloksia. Huomenna vielä lääkärin luo..
 
Tuntuu olevan paikkakuntaisia eroja myös tuon sokerirasitustestin teossa. Itse sain ohjeen paastota 12h, mutta vettä saa juoda normaalisti. Mutta kokeen aikana kiellettiin lähtemästä mihinkään, vaan piti odotella aloillaan odotustiloissa.
Ensimmäistä kertaa olin nyt testissä, ja käsitykseni mukaan viimeinen.

Huomenna maksetaan äitiysavustus tilille. Jos kävis katsomassa löytyiskö vaikka tuttipulloja, itkuhälytin tms..
 
miss_piggy
Sokerirasitus takana, oli aika tuskasta. Taju meinas lähteä ja sitte makoilinki pari tuntia...
Tuloksista ei mitään tietoa, ilmeisesti lähettävät ne neuvolaan. Eiköhän nuo ilmoittele sieltä jos on jotain häikkää. En ihan heti haluais uudestaan tuota kokeilla..

26+6
 
miss_piggy inhaa jos tuli noinkin huono olo kokeen aikana. Siskolleni kävi samoin, meinasi pyörtyä ja sitten saikin makoilla sängyssä lopun aikaa.
Mulla tuo eilinen meni ihmeen tuskattomasti, mitä nyt sitten kotiin selvittyäni vähän heikotti ja kädet tärräsi. Nyt on vaan vasemmassa kyynärtaipeessa komea mustelma, siitä kun kiskaistiin verinäyte kahteen kertaan. Oikea käsi selvisi yhdellä pistoksella ja se ei niin ottanut itseensä.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Olen kyllä kateellinen teille, jotka saatte jo hypistellä äitiyspakkauksen sisältöä.. Vasta sain päätöksen että sellainen on myönnetty, sitä saapuvaksi odotellen..

sokerirasituksen ohjeena täällä päin oli, että 12h paastoa ja lasillisen saa vettä juoda aamusta.. sekin paha vielä edessä.

Tänään muuten hyvä päivä. Kontrolli ultrassa kaikki hyvin. painoa kaverilla 698g :D
Ja sukupuoli on vieläkin mysteeri, rakenneultrassa ennusti tyttöä ja nytten eri lääkäri sanoi äkkisiltään pojan vermeet nähneen jalkovälissä.
(Ja minä kun podin edellisellä viikolla niiiiiiiin huonoa omatuntoa kun en kirppikseltä pystynyt ostamaan 50centillä ihanaa pinkkiä hello kitty mekkoa pienelle, kun se tuntui niin väärältä, vaikka lekuri tyttöä lupaili. pitäisi näköjään luottaa enemmän tuntemuksiiinsa)

isänpäivä lahjan ostin miehelle, mutta ei sitä sen enempää juhlita tässä talossa. Onhan hän isä jo, mitä nyt pojat enkeleitä ovat..

poks 24+0!!!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Äitiyspakkaus otettiin koska siellä oli pienempi haalari kuin oli varastossa ;D että mä olen pihi... olihan net muutenki musta ainaki kivan näköisiä ja siellä oli jopa niitä 50cm vaatteita jokunen, ei ihan huku pikkunen kuteisiinsa :)

Sokerirasitus oli eilen ja "hysteerinen" neuvolantätini soitteli jo kesken kokeen että nyt oli yks arvo 1 numeron liian iso :D ja sen takia sitten tota sokeriseurantaa alotellaan ens viikon neuvolassa... Meikä otti sitä kolanmakusta litkua ja se kurahti mulla jo juuessa päähän ja tuntu koko ajan päässä ja oli sellanen aaltoileva ällötys niin kauan kunnes pääsin sairaalan kahvioon aamupalalle... Koko kroppa oli sekasin ku pääsin kotia hikoilin ku porsas ja samantein sohvalle torkuille ku joutu herään tunnin aikasemmin ku normisti :whistle: ja ku pikku ukkeli tuli koulusta ja pötköteltiin sängyssä niin olin sitten nukahtanut toisetki päikkärit... Ja ilimotti samontein että kokoarvio ultra myös - aloin vaan pohtia että toi "mister möykky" oli jo rakenneultrassa sen 2-3pvää ikästään isompi...

Nimistä... Ukkelit kiusaa mua :D ukko on vakaasti päättäny notta Einari ja pikku-ukkelin kuumin ehotus on Skylanders elikkä Kaisla-Antero... Mulle se on vaan edelleen Möykkämakkara :LOL: Ku mie ukkelille sanoin mitä oon ihan oikeesti aatellu sen ilme kerto että se kaipaa pientä makustelua, onhan se toki hitusen vaikee mutta kävis esikon nimen kans yksiin ku olis samantyylinen :)

EMY06 ja Möykkis 26+0
 
Mulla oli ohjeena, että 12h paasto ja edes vettäkään ei saa juua, ellei oo ihan pakko. Suuta sai ihan vähän kostuttaa ja jos piti ottaa jtn lääkkeitä ni sen kans sai ottaa vettä. Hampaidenpesun kanssaki piti käyttää mahd. vähän vettä :D Itellä ei tosiaankaan tullu mitään oloja siitä litkusta.. tylsäks vaan aika siä kävi ku ei ollu tekemistä, paitsi räplätä puhelinta :D
Onko teillä muilla alkanu tuleen viä maitoo? :p Ku mulla tulee silleensä suht paljon jo, että mun pitää jopa öisin pitää rintsikoita+suojia, ku ilman ois yökkäripaita ihan maitoläikkiä täys :D

Inkku ja Helmi 28+4
 
miss_piggy
Täällä ei oo vielä maitoa näkyny :D

Tuosta sokerirasituksesta vielä, mullakin otettiin 2xvasemmasta taipeesta ja kerta oikeasta. Ja ekku ottivat sormenpäästä jonkun näytteen minkä piti olla alle 8 että sen ylipäätään pystyi tekemään sen kokeen. Makuvaihtoehdot oli vadelma ja sitruuna, otin sen sitruunan. Ja tosiaan varmaan puoli tuntia sen litkun juomisen jälkeen siinä odotushuoneessa alkoi pukkaamaan hikeä päälle, ja tuli semmonen olo että ei saakeli, kohta pyörryn. Oon pyörtyny aika monesti, niin tunnistan merkit :D
Ei muutaku koko kansan nähtäville maate siihen peräsohvalle, ei siinä muutakaan voinu. Loppuajan onneks sain sitten maata siellä yhdessä näytteenottohuoneessa. Tais jäppinenki olla jonkunlaisessa sokerihumalassa tuolla mahassa ku sätkytteli kauheesti :D Ja tosiaan, ku kotia pääsi niin jotenki sellanen horkkanen ja hömelö olo jatkui muutamia tunteja :)

26+6
 
Minulle labran hoitaja sanoi kyllä että suurimmalle osalle iskee heikotus ja ällö olo, mutta itse pääsin sitten tosi helpolla. Mun litku ei maistunut muulle kun makealle, ei tainnut olla mitään makuaromia :)

Tänään tilattiin rattaat (iiik) Vähän jäi mietteliäs oli, kun Lastentarvikkeen myyjä sanoi että aika paljon myydään rattaita ja siihen sitten erillinen kantokoppa, joka toimii hyvin vastasyntyneellä. Saa vähän pidettyä kustannuksia alempana. Ja samaa sanotaan kyllä myös valmistajien sivuilla, joten kai siihen on sitten luottaminen. Ei pahemmin itsellä kun ole tuota kokemusta, kun esikoinen on kyseessä.
Päädyttiin sitten Emmaljungan Super Nitro rattaisiin, erillisellä kantokopalla, jolla siis saa tehtyä niistä vastasyntyneelle sopivat.
 
Huomenta,
Isänpäivästä löysin kirjakaupasta alennuksesta tuommoisen vauvaomistajan oppaan, huoltokirjan tapainen ja ajattelin sen antaa huomenna :)

Maitoa täällä on tuullut enemmän ja vähemmän jo kuukauden päivät...

Tässä ois suunnittelilla jospa laittaisin vauvan vaatteet hoitopöydän laatikkoihin, saataisiin meijän vaatekaappiin enemmän tilaa. Mietin vaan et pitääkö ne pestä ennen pienelle laittamista?

Potkuista ne alkaa olemaan jo aikas kipeitä, en osaa paikallistaa mihin elimiin se potkii, keuhkot? Se on ku sähköiskun sais.. Ihanaahan tuo kuitenkin on.

Huomenna ois poksupvä, ti sokerirasius (yök) ja ke lääkäri nla.

Rumpali 26+6
 
Vaatteista, mä ite kyl pesen ja silitän kaikki vaatteet mitä saan/ostan. On ne sitte uusia tai kirpparilta ostettuja :) saman teen myös kaikille lakanoille yms. Tietää sit ainaki sata varmasti, että ne on puhtaat, jos joku tahmatassu on niitä sattunu hypisteleen :D
 
Kyllä itsekin ajattelin kaikki pestä. Uusissa vaatteissa saattaa olla käsittelyaineita, lakanoissa väriaineita jotka eivät ole välttämättä kiinnittyneet kunnolla. Olisi ikävää jos niistä tulisi heti ihottumaa tms.

Maitoa ei ole näkynyt tällä suunnalla tipan tippaa. Ei toki haittaa ettei vielä tulekkaan mutta toivottavasti kuitenkin jossain vaiheessa nousee että pystyisi imettämään.

Toissa yönä minut potkittiin taas hereille ennen viittä. Saa nähdä onko samanlainen yökyöpeli myös syntymän jälkeen. Saattaa tulla siinä tapauksessa unettomia öitä tälle mammalle |O
 
Kyllä mä aion pestä kaikki vauvan tekstiilit. :)

Maitoa on muutaman kerran tullut ihan tippa rintsikoihin, mutta ei mitään sen kummempaa maitotulvaa havaittavissa.

Mies on tänään jo useamman kerran "kauhistellut" mun mahan kokoa, miten iso se onkaan. Ja kyllähän tuo on siinä määrin isoksi jo kasvanut, että alkaa vaikeuttaa mm. sukkien ja kenkien pukemista. :D
 
Minäki aion pestä kaikki vaatteet ennen käyttöä, uutena ja käytettynä ostetut.. Pitäis tuo äitiypakkaus pikkuhiljaa tyhjennellä hoitopöydän laatikoihin ja muutenkin vähän kotia järjetellä. Ihan outoa, että laskettuun aikaan on vajaat 3kk ja ihan oikeasti tässä voipi rueta kunnolla jo asioita järkkäilemään ja hankkimaankin, kun aiemmin tuntu, että oli liian aikasta kaikelle :D Maha tuntuu kasvavan päivä päivältä isommaksi eikä tämä raskaana oleminen enää niin herkkua ole; selkä ilmoittaa olemassa olostaan pienenkin rasituksen jälkeen helvetillisten kipujen kera.. Tunnostaa, että tässä saattaa kuukaudenkin päästä melko avuton olla.. Töissä en ois tosiaan pystyny enää aikoihin olemaan.
 

Yhteistyössä