Helmikuun Helmet 2014 *Marraskuussa*

Mulla myös paineet syynä noihin heikotuskohtauksiin. Erään kerran mittasin paineet heikotuksen ollessa päällä ja lukemat oli 96/67. Ihan järjestäen kotimittaukset keikkuu siellä 100-110/65-75 paikkeilla.

Syön salmiakkia ihan hyvillä mielin, kun ei hirveästi ole pelkoa paineiden pompsahtamisesta korkeisiin lukemiin. :D

(Poikkeuksena neuvolassa mitatut verenpaineet. Ne huitelee _aina_ jossain 140-150/85-90!)
 
Täällä mennään päivä kerrallaan..lonkkakivut ihan järjettömät aina töiden jälkeen ja nyt on alkanut kumma särky alapäässä, siis ihan siellä itsessään. Aattelin luovuttaa ja huomenna käydä päivystyksessä, eikai sitä pidä itteään ihan loppuun vetää ihan vaan sen takia ettei haluis saikkua hakea :/
Mä oon muutenkin ihan täynnä tätä raskaana olemista, maha vaan kasvaa ja ahdistaa :D

Tänään 26+5 - 93 päivää jäljellä :D
 
Mitä mieltä ootte jo äippäpakkauksenne saaneet vaatteista ja kuoseista?? :) Minusta oli ihan mukavan näkösiä kamppeita, osa enempi ehkä semmosia poikamaisempia.. Tosi arvokas se sisältö ja tosi paljon kyllä avuksi.. En kyllä tiiä missä haavemaailmassa oon eläny, mutta jotenki kuvittelin, että siinä mukana tulisi myös tutteja/tuttipullo jne.. :D
 
Mullaki verenpaineet alhaalla ja samoiten noita huimauksia. Inhottavaa kun kaupassa iskee kauhee tuskanhiki päälle ja päässä heittää ja siihen ku iskee vielä supistus päälle ni on melko tukalat oltavat. Neuvolasta sain neuvoksi vaan ottaa rauhallisesti esim ylösnoustessa, mutta ei se nyt hirveesti auta tohon ku se kohtaus iskee milloin vaan. Salmiakkia minäkin oon välillä ostanut jos kovin pahaksi on mennyt :) ja ylipäätään kaikki suolainen käsittääkseni nostaa paineita..
 
miss_piggy
Verenpaineesta: Mulla diagnosoitu ns. jännitysverenpaine, 2 kertaa tehty vuorokausimittauskin joka sen todistaa todeksi. Kotona paineet ihan hyvät, mutta aina neuvolassa tai lääkärissä tai kun joku muu mittaa, paineet pomppaa ylös.

Äitiyspakkaus täällä tongittu läpi :) Ihan kivaa tavaraahan siinä oli, ainoat tarpeettomat on vaan nuo kestovaipat. En meinaa siis alkaa käyttämään.

Isänpäivästä, ehkä ostan miehelle jonkun isänpäiväleivoksen, ei sen kummemmin mitään erikoista. Ja omalle isälle laitan kortin menemään.

26+4
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet :) Kivaa, että tänne tulee vielä uusiakin mukaan.

ON Mulle iski noidannuoli sunnuntaina. Viheliäinen vaiva. Ja juuri kun pääsin kehumasta, että miten hyvin tämä raskaus on mennyt ilman suurempia selkäkipuja. Nyt jo onneksi vähän helpottaa, vaikka tosi kipeää vielä tekeekin. Onneksi en jäänyt sunnuntina sohvalle makaamaan vaan kävelin vedet silmissä ympyrää ja luulin, että kuolen :(.

Pahoinvointi/huimauskohtauksista Mulle aina silloin tällöin iskee noita kanssa. Viheliäisiä ovat. Varmaan tosiaan paineet heittelevät.

Vähänkö mä olen kade teille suomessa asuville, jotka saa äitiyspakkauksen. Täällä kun ei sellaisia jaella :(.

25+3
 
Kiva, että saa vielä liittyä! :)
Eli 23 vuotias, esikoista odottava täällä kirjottelee. La on 26.1. TAI 3.2. ja synnytyssairaalana toimii Tays. La on sen takia vielä epäselvä, koska viime kontrolliultrassa vauva oli viikkoa pienempi mitoiltaan mitä mulla oli viikkoja kasassa. Ens viikolla uus kontrolliultra, ni siellä varmaan selviää, että kumpi se noista päivämäärästä on :) täältä on tulossa varma tyttö! :heart: Jouduin käymään lapsivesitutkimuksissa ja sukupuoli on katottu kromosomeista. Viikkoja mulla on kasassa 28+2.

Tykkäsin myöskin äitiyspakkauksen tavaroista ja vaatteista, mutta myös munkin kohdalla kestovaipat jää käyttämättä :D
Verenpaineet mulla ok, mutta mittailen niitä aina välillä, ku joskus tuntuu, että syke on kauheen kova. Verensokereita mittailen pari krt viikossa, ei oo mitään akuuttia hätää sen kanssa, mutta ihan varmuuden vuoksi halusivat neuvolassa, että mittailen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Berttaliini
Hei vaan kaikille ja tervetuloa uusille!

Eilen kävin sokerirasituskokeessa. Oli kyllä helppo homma, kun olin jo mielessäni rakennellut kaikenlaisia kauhukuvia kaikkien kertomusten perusteella. Makea liemi vaan alas, ja sitten odotellaan. Muutama pistos, ja se siitä. Tylsäähän se odotteleminen on, mutta onneksi olin varautunut kirjan kera, niin sekin aika meni mukavasti.
Tulokset sain tänään ja kaikki näytti hyvälle.

Käytiin tänään miehen kanssa katsomassa vaunuja. Itse ihastuin Brion Go-yhdistelmiin, mutta ovat kyllä niin kalliit, että en tiedä raskiiko niitä hankkia. Mutta oli ensimmäinen paikka missä käytiin, joten täytyy käydä vielä pari paikkaa katsomassa ennen päätösten tekoa.

Äitiyspakkausta en päätynyt ottamaan, sillä siskoni sai kesällä vauvan ja häneltä tulee aika paljon vaatteita ja tarvikkeita sitten meille. Sisällön olen kyllä nähnyt ja oikein kivoilta näyttivät. Vähän ehkä mielestäni kuitenkin pojille sopivampia. Rahana siis otettiin avustuksen, ja sillä sitten hankitaan tarvittavia juttuja.

Niin ja siitä isänpäivälahjasta... Olen kyllä hieman taikauskoinen ja pelkään sen tuovan huonoa onnea "juhlia" etukäteen syntymätöntä lasta. Sen verran kauan ollaan pikkuista odoteltu, että odotellaan vielä tätä maailmaan ennen lahjoja :)

26+2
 
Viimeksi muokattu:
Niin, eihän kukaan kiittele jälkikäteen sitä et on rääkännyt itseensä ihan loppuun raskauden aikana eikä jäänyt saikulle. Täällä tänään käynyt monta kertaa mielessä et jos selänkipu lisääntyy tätä vauhtia niin ehkä kestän 1-2 viikkoa. Alaselkäkipu sätelee jalkaan asti, tuntuu et menee alta. Aamusta hyvä mutta puolen päivä aikaan alkaa muistuttelee itsestään ja sit onki illasta jo paha.

Isänpäivän lahjasta mä haluaisn jotain pientä antaa vähän niinku Hortensia sano, itse en oo vielä keksiny et mitä se käytännössä olisi.

Äitiyspakkauksesta mekin päätettiin avustus ottaa rahana, tilille ei ole vielä kilahtanut. Ihana kuulla teidän löydöistä laatikon ihmeistä :)

Tervetuloa uusille!
rumpali 26+2
 
Nykyäänhän ei pulloja/tutteja ole äippäpakkaukses ettei vaan edistetä pulloruokintaa ym :p Ja en aio ostaa isukin päivälahjaa tuolle isukille, kun ei se mun isi ole ;) Yök ylihuomenna meen rasittuun sokerista, ei paljon nappais..
 
Mä sain äitiysavustuksen viimekuun vika päivä tilille.
Mulla on kans vähän sama ajatus ton isänpäivälahjan suhteen, että tarkoitushan on muistaa sitä omaa isäänsä eikä puolisoaan. Toki olen lasta auttamassa ikänsä mukaan isänpäiväkortin/lahjan teossa, mutta kuitenkin niin, että se lapsen kädenjälki on siinä pääosassa eikä minun taiteiluni. Mutta toi isyyspakkauksen antaminen vaikka just isänpäivänä, jota joku aikaisemmin ehdotti, on ihan kiva idea. Varsinkin kun tähän aikaan äitikin saa äippäpakkauksen. Itse tein esikoisen odotusaikaan isälle isyyspakkauksen, mutta tällä kertaa en jaksa väsätä semmoista :D
 
Vaunuista puheenollen, mä ostin huuto.netistä lähes käyttämättömät yhdistelmävaunut hintaan 54e, ku vaunujen ovh hinta oli 280e. Pariskunta keltä vaunut kävin sit noukkimassa, ni heillä oli n. 4kk vauva siellä, eli olivat käyttäneet vaan vaunujen kantokoppaa sen aikaa. Muuten ihan koskemattomat. Olin aika tyytyväinen hankintaan :) siinäki säästy pari euroo :D suosittelen muillekkin tori.fi:tä ja huuto.nettiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Berttaliini
En minäkään muuten olisi alkanut mitään isänpäivälahjaa edes pohtimaan miehelle, mutta kun tuon isyyspakkauksen keräsin kasaan, niin päätin sen nyt isänpäivänä sitten antaa. :)

Yyyyh, mulla on nyt menossa kenkut 12 tuntia ennen sokerirasituskoetta, paastovaihe. Ei edes vettä saa juoda (kuulemma aamulla pienen huikan voi hörpätä halutessaan). Aamulla sitten kahdeksi tunniksi tylsistymään labran odotustiloihin... Toivottavasti loppupäivä ei mene kovin pahoinvoivana.
 
Minusta tuntu se sokerirasitusta varten paastoaminen ihan hirveältä, tuntuu että nälkä tuli paljo herkemmin mitä yleensä ja pari kertaa piti sitte iha oikeasti keskeyttäähi koko paastoaminen.. Kolmannella kerralla mahto vasta onnistaa, että pääsin peräti sinne sokerirasitukseen asti :D Itessään siitä litkusta tuli hetkellisesti iha hirveän huono olo, mutta onneksi sain kotona olla ne väliajat nii ei ehkä niin pahalta tuntunu.. Onneks arvot sit oli ok, paastoarvo nyt roikku hippasen siellä rajoilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Sokerirasituksessa mulle pahaa oloa tuotti istuminen, mutta kun pyysin päästä makuulleen niin olo parani ja sain jopa nukuttua näytteiden ottojen välillä. Mulla on parin viikon päästä toinen sokerirasitus, toivottavasti arvot pysyy ennallaan.

Eilen mun Kelan sivuilla luki, että äitiyspakkaus on myönnetty 4.11. ja tilauspäivä on 8.11. ja siitä kahden viikon sisällä toimitus. En jaksais odottaa...
 
Täällä sitä istutaan labran odotustiloissa. Kohta on ensimmäinen tunti kärvistelty. Toistaiseksi mitään oloja ei ole ollut, suu vaan on totaalisen rutikuiva ja silmät luppasee, voisin laittaa tähän pitkälle penkille pötkölleen, muttei kehtaa kun muitakin ihmisiä on riittävästi ympärillä. :D

Onneksi nappasin iPadin matkaan (ristikkolehden lisäksi). On edes jotain virikettä.
 
Mä en oo vieläkään päässy tekee Kelan hakemuksia, kun työsopparin saaminen on niin hemmetin vaikeeta :/ Ens viikol pitäis olla paperit Kelalla :O

Isänpäivänä annan lahjaksi Jokerit-bodyn :)

Selkäkipuja on alkanu tulee helpommin, vähän mietityttää miten jaksan vielä 9 viikkoa töissä. Ja töö väsymys vaan jatkuu ja jatkuu.. Ei varmaan saada kämppää ikinä valmiiks, kun ei riitä energiaa sisustamiseen ja shoppailuun.

Vali-vali taas.. Parempaa päivää muille! :)
 
Mun piti käydä aika alkuvaiheessa siellä sokerirasituksessa. Itelle ei ollu niin paha kokemus. Appelsiininmakusta litkua sain :D onko tää teillä ensimmäinen vai toinen kerta ku joudutte raskauden aikana tuolla rasituskokeessa käymään?
 
Mä en ole pitänyt kelan papereiden kanssa mitään hoppua, hakemushan onneksi tarvitsee jättää sisään viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa. :)

Sokerirasituskoe meni yllättävän nopeasti ja tuskattomasti. Kauhulla odotin oksettavaa oloa, pyörrytystä jne., mutta ei niin mitään oloja tullut. Mitä nyt kaveri mahassa kyllä veti melkoiset jytäbileet sokeriboostista. :D
Kotiin selvittyäni kyllä iski pieni tuskanhiki, huimaus ja kädet vähän tärräsi, mutta olo kohenee tässä kun sai vähän syötyä jotain ja etenkin juotua vettä!
Huomenna soittelen neuvolaan ja kyselen tuloksia. Suuresti kyllä hämmästyn jos RD-diagnoosi rapsahtaisi.

Tää mamma ottaa nyt sohvalla leväten ja Netflixistä jotain hömppää katsellen. Leppoisaa päivää kaikille! :)

Lisäystä vielä, mulle tämä oli ensimmäinen sokerirasituskoe. Vadelman makuista litkua tarjottiin minulle, ei se mitään herkkua ollut, muttei niin kamalaakaan kuin pelkäsin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä