Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

Täällä levätään loppuviikko, ens viikolla yritän mennä töihin. työpäiviä ois vaan 6 jäljellä, paljon haluaisin vielä viimestellä ennenku jään pois. Lekurin mukaan kaikki kunnossa, vauva painaa vaan valtimoita josta olo, onneksi ei siis mitään vakavaa.

Synnytys jännittää mutta eiköhän luonto hoida asian jotenkin.. Voi tosiaan olla että kun tätä seksikästä ja sensuellia oloa jatkaa viel 10 vk ni on ihan sama miten se tulee ulos, kunhan vaan tulee terveenä :)

Olipas äsken melkone urheilusuoritus, leikkasin varpaankynnet, asennon löytäminen mahan kanssa ei ollut mikään iha helppo juttu. Ku kumartuu menee tuo vauva joka poikittain keuhkoista lpäi, siltä ainakin tuntuu :D

Se on ihan totta Nael mietin ihan samaa ku luin ton artikkelin, miten tää ois vaa jotain vatsavaivaa, melkonen turvotus... ja tosiaan harvoin närästyksestä tms saa vatsan hytkymään. Jokkainen tyylillään.

Mukavaa päivää kaikille siunatussa olossa oleville.
 
Kiitos Hortensia ja Nael ja muut... Ehkä mä voin sit relata tuon asian kanssa. Esikon aikana vain nuo sykkeet oli tasasen varmasti samat joka neuvolassa alusta asti.

Vauva möyrii todella kipeästi oikeaa kylkeä vasten jo toista päivää :x Eilen illalla kävin Hobitin ensi-illassa oman tyynyn kanssa että saan aseteltua itteni mukavasti penkkiin, oli kyllä rankka 2t40min :D Vauvaki oli sitä mieltä kun kympin nurkalla lähin teatterista että "mitä hittoa äiti, luulin että oltiin jo nukkumassa" kun alko jytisemään... Mielessäni jo aattelin että tais olla viimonen leffa, ens vuonna en taija päässäkkään ollenkaan :(

EMY06 ja nasumöykky 31+0 poks :)
 
Meillä mies ehdotti josko mentäis uutta Hobittia katsomaan, mutta mä jouduin tyrmäämään idean (tai oikeammin sanoin, että joutuu menemään yksin tai pyytämään mukaansa jonkun muun). Ekan Hobittikokemuksen perusteella vaan arvelin, että jos silloin takamus puutui kolmen tunnin istuskelusta niin mites nyt sitten. :D
Saati sitten, että vessassa ravaamiselta jäisi puolet leffasta näkemättä.
 
Täällä oli kontrolliultra tänään ja pikkuinen on ottanut kasvupyrähdyksen. Ollaan noustu -2 käyrältä ihan keskikäyrän tuntumaan. Kylläpäs oli kivoja ultrakuulumisista. Saatiin 3d kuvakin pikkuneidin kasvoista ja ihan on siskonsa näköinen. Tosiaan nyt kolmatta kertaa tytöksi lupailivat. Nyt ajattelin uskoa lupausta ja shoppailija pieniä vaaleanpunaisia vaatteita. Olipas ihanaa ostaa jotain vauvalle. Joululahjat on myös nyt ostettu. Eli hyvin täällä ollaan aikataulussa ;).

Sairaslomalla olen 80% supistusten ja pahanolon takia. Kohta olisi joululomakin. Ei ole enää pitkäaika kun helmikuisia alkaa syntymään.

30+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Mua ärsyttää kun oon viimeks nähnyt vauvan ultrassa silloin kun oli RU, eli tosi kauan sitten :x En tiedä onko sitten synnytystapa-arviossa ultra, luulisi olevan. Täällä siis ei ultrata muuta kuin kaksi kertaa periaatteessa koko raskauden aikana, eli nt ja ru.
Höh, ihan epistä kyllä kun joillakin paikkakunnilla ultrataan aina neuvolalääkärissäkin. Mutta tämmöstä se on täällä pohojammaalla :D

31+6
 
Meillä ainaki on pinnis varmaa kaks kk sitte ollu kasailtuna sängyn vieressä.. ei yhtää hätiköityä ei... :D mites muuten ihmisillä on hankinnat tehtynä.. ? :) meiltä uupuu edelleen vaunut ja sitteri näistä isommista hankinnoista. Vaatepuoli on aikalailla ok, vaippoja ym pienempiä "tarvikkeita" ei oikeestaa oo hommattuna.

Huh, 32+1 jo !
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
Noku mullakin tuli just fiilis et taidanpa pistää pinniksen pystyyn tänään :D

Vaatteita on suht paljon kertyny, siis niitä pieniä. Sit syntymän jälkeen pitää ostaa enemmän kun tietää kumpi tulee :) vaippoja yms ei oo vielä.
Rattaat meillä jo on, täytyy vaan sit se sisaristuin virittää niihin. Sitteri pitää hommaa ja turvakaukalo josta oon tehnyt itelleni hirween ongelman :D en vaan osaa päättää minkä ostan :D help me! Esikoisen kaukaloa ei enää oo, kerkesin pistää etiäpäin. Ja oishan se ihan kiva että olis ihan uus!
 
Meillä on pinnis ollut kasattuna siitä lähtien kun posti sen toi kotiovelle, eli reilu kaksi kuukautta. :D
Meillä myös, mutta sen paikka on vieläkin auki. Ajattelin että yöllä nukutaan vauvan kanssa isossa sängyssä ja päivällä lapsen voi laskea pinnikseen, joka sijoitetaan olohuoneeseen. Näin koska se ei mahdu makuuhuoneeseen. Oma sänky seinän vierelle yms. tyylillä. Jos tämä ei toimi niin sivuvaunuksi yksi laita pois tyylillä blokattuna sängyn ja seinän väliin ja heivataan se telkkari pois makuuhuoneesta. :popcorn:
 
Tänään maalattiin viimeinen maalikerros vanhaan pinnasänkyyn, joten viikonloppuna ajattelin laittaa patjan & pehmusteen ja pestä siihen lakanat. Muutenkin olen olen ollut vauvan huoneen kimpussa viime päivät, kun mies sai tapetit seinään ja vaatekaapin kasattua. Pikkuhiljaa :)

Muuten alkaa olla kaikki aikalailla valmiina. Vaunut tuli pari viikkoa sitten ja sieltä täältä olen hankkinut vaatteita jonkin verran että pärjätään alkuun.
Nyt sitten vaan puuttuu perustarpeita (tutteja, kosteuspyyhkeet, kuumemittari, nenä friida yms..)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on pinnis kasattuna ja kissasuojaverkko rakennettu siihen kiinni, ollut tuolla makkarissa jo 1,5kk. Hoitopytäkin on valmiina makkarissa, vauvan vaatteuta olen pöydän lipastoissa säilyttänyt, ne täytyy vielä pestä ja silittää ja käydä kokoarvio läpi, isommat laittaa vielä jemmaan meijän vaatekaappiin. Pitäisi pinnasänkyyn ostaa uusi patja.

Muuten hankinnat on kyllä aika lailla kasassa. Puuttuu vielä pajansuojukset pinniksen ja vaunuun, pinnikseen aluslakanat, hoitopöydän alusta (on semmone megapöytä ni täytyy ite tehä pehmuste vaahtomuovipatjasta. Nii ja kylpyamme ja pikkutarvikkeet (vaipat ja purkkelot). Muutama tuttipullo pitäis kans ostaa. Eli markettireissua vailla ready to rock :) Ainii ja itkuhälytin, toivon kyllä et sen joulupukki ymmärtäis tuoda :))

Ajattelin laittaa pullataikinan tulemaan, tekee nii mieli mustikapiirakkaa <3, sain siivottuakin vähän.

Hyvää viikonloppu kaikille!
6 työpäivää jäljellä.
Rumpali 31+5
 
Meillähän mies silloin kesälomalla heinäkuussa innostui remontoimaan pikkusällin huoneen valmiiksi. Siis tapetoi ja maalasi seinät, uusi kattopaneelit ja laittoi listat paikalleen. Yhtään ei ollut innoissaan toinen, eipä! :D

Nyt siellä on jo sen pari kuukautta pinnis kököttänyt paikallaan ja muutama viikko sitten saatiin poitsun vaatekaappikin haettua kaupasta. Hoitopöytä uupuu vielä. Vauvanvaatteita olen pessyt pari koneellista, loput ajattelin hoitaa äitiysloman alettua. Aika kun menee nyt joulua valmistellessa. :)

Mua on tainnut nyt parina kolmena yönä supistaa, koska herätessä on maha ollut ihan kivikova pallo ja tuntunut inasen kenkulta. Mennyt sitten kyllä ohi pian.
Muutenkin yöt on katkonaisia, heräilen parin-kolmen tunnin välein vessaan ja samalla joutuu yleensä nappaamaan Rennietäkin. Mutta eiköhän tämä tästä.
Onneksi viikonloppu on jo meikäläisen osalta alkanut hetki sitten! :D

POKS 31+0!
 
Öööh, melkein hävettää. Hankintoja on tehty vähänlaisesti. Turvakaukalo on, muuta sitten oikeastaan ei. Pari kesällä ostettua vaatetta. Kyllä minä sitten joulun jälkeen alennusmyynteihin...

Supistukset jatkuvat ja myllerrys myös. Luulen, että vauva mahtuu vielä kääntymään ympärikin ihan "helposti" ja niin myös tekee.

Alle 15 työpäivää jäljellä. Ai ihanuus! :)

Sivuhuomioina kommentoin myös Hobittia. Kävin katsomassa ensimmäisen osan silloin vuosi (?) sitten ja voi PETTYMYS kuinka huono se oli. Ja miten sellaisesta pienestä kirjasta on edes viitsitty tehdä kolme lähes kolmen tunnin elokuvaa. Liika on liikaa.
 
Huh huh, nyt ois si ihan kaikki joululahjat tullu ostettua. Luojan kiitos! Tiistainen Ikean 2 tunnin reissu meni hyvin, ainoostaan kiukutteli rakko puolivälissä reissua ja likka oli just siinä asennossa, että jokainen askel minkä otin ni vauva paino suoraan rakkoon. Sitte keskiviikkonen Ideaparkin reissu, 9 tuntia!! Mut seki meni hyvin ja ei taas kiukutellu muutakuin rakko ja alaselkä. Siel nyt onneks pääsee useasti istuun jos tarvii. Tänään sit viel oli vika kaupunkireissu joululahjojen osalta ja seki kesti 6 tuntia. Mut en kyl enää tollasia päiviä jaksais ja onneks ei tarviikkaan :D

Hankinnoista kaikki ois ny niinku valmista vauvaa varten :) ikeasta hankin viimeset tarvittavat tavarat (hoitoalustan, siihen päälliset, korit vaipoille, rasvoille yms. Pari pinnasängyn lakanaa) ja tarttuhan sieltä nyt vähän muutakin :D tuttipulloja on kolme (yhtään en oo ite ostanu, kaikki oon saanu) ja tutteja on 6 kpl. Pinnasänky on ollu jo kans varmaan 2 kuukautta oman sängyn vieressä oottelemassa, sitteri löytyy, vaunut, turvakaukalo, vaatteita (ja vielä saan tutulta muovikassillisen), sitte on vielä toi joulu tulossa, että saa nähdä mitä sieltä tulee :D ennen joulua ja tuskin kyllä sen jälkeenkään en enää paljoa mitään hanki. Ainoot mitä nyt tarvitsen vielä on itkuhälyttimet ja matkasänky. Mut tosiaan, odotan eka joulun yli :)
Eli toisinsanoen, mulla on kaikki hankinnat tehty ja jos tyttö päättäisi nyt tulla, ni olisin valmis :) ajattelin laittaa pinnasänkyyn jo petivaatteetki valmiiksi. :D ehkä on vielä aikaista, mut aina ne voi vaihtaa jos tuntuu että kerkee pölyttyyn. Mullahan on siis vauvalle jo 8 eri pussilakanaa :p mut niitäkään en oo yhtäkään ostanu.

Ens viikolla aattelin pakata sairaalakassia valmiiksi ja rupee roudaileen sitä autossa, ku porukoillaki vietän viikonloppuja, ni jos sattuukin, että tulee lähtö ni on kassi valmiina :)
En tiiä oonko sit jotenki yliaikasin valmiina, ku oon valinnu vauvalle kotiinlähtö vaatteetki valmiiksi :D

Maanantaina ois neuvola ja mua pelottaa vähän vaa'alla käynti :S saa nähä paljo taas tullu.

Katrinainen oliks teillä minkä takia vielä ultra näin "loppuvaiheilla"? Seurattiinko teillä kasvua tarkemmin?

H-hetkeen 6 viikkoa ja 1 päivä. Jaiks! Sunnuntaina taas poksuu :) :heart: ja jouluun on enää 11 päivää <3
 
miss_piggy
Onneks mun ei tartte ostaa ainuttakaan joululahjaa ja stressata niistä. Oli aika hyvä päätös tää lahjaton joulu :D En inhoa mitään muuta niin paljon kuin joululahjojen ostelemista.
 
Inkku90: Mulla on takana 2 raskausmyrkytystä ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsin. Olen sen takia ollut ylimääräisessä istukkavirtaus ultrassa rv 24. Siellä sitten totesivat vauvan kasvavan -2 käyrällä ja siksi sovittiin kotrolliultra näin myöhäisille viikoille. Mutta nyt kaikki oli hyvin ja tyttö oli noussut keskikäyrän tuntumaan, joten lisäultrille ei ole tarvetta.

Täällä on pinnis, vaunut, turvakaukalot jäljellä edellisten jäljiltä. Uusi patja pitää vaan ostaa. Muuten vaatteitakin on aika hyvin. Jotain pientä on toki osteltu. Sairaalakassia alan pakkaamaan rv 36 luultavasti. Jos nyt synnytys aiemmin käynnistyy niin mies saa sitten tuoda tarpeellisen sairaalaan :).

Eilen olin pikkujouluissa ja kylläpäs supisti loppuillasta kunnolla. Varmaan väsymys vaikutti asiaan kovasti. Nyt aamusta on neiti pitänyt kunnon jumppaa masussa. Vielä on täälläkin tilaa kääntyillä. Suurimman osan ajasta on kuitenkin pää alaspäin.

Missä vietätte joulua? Me mennään anopin lihapatojen äärelle.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Me vietetään joulu meidän kämpässä. Miehen isä lähtee joulupukkeilemaan ja mies lähtee kuskiksi kun appiukolla ei ole autoa. Laittavat sitten rahat puoliksi tms. Mun oma isä on iltavuorossa täällä kaupungissa jouluaattona, joten äiti tulee isän kyydillä tänne ja mun seuraks jouluaattona :)
Pitäis jaksaa vielä joulusiivot tehdä ja sitten tosiaan kootaan tuo pinnis, ja mies saa ripustaa olkkariin vähän talvisemmat verhot.

Täällä taitaa tulehdukset tai mitkälie olla ohi, ei oo oireita ollut oikeestaan enää viikkoon. Ja tais auttaa tuo ceridal, millä oon öljyilly alapäätä ainaki pari kertaa päivässä.

Sektiosta lueskelin jos siihen joutuu perätilan takia... Yyh...joku katetrin laitto vaan ei kuulosta kovin kivalta operaatiolta...

32+1
 
Me ollaan miehen kanssa ensimmäistä kertaa joulu kahdestaan kotona. Aiempina vuosina ollaan joko suunnattu äitini tykö, isäni luo tai sitten täällä meillä ollaan oltu porukalla. Nyt sitten päätettiin pyhittää joulu kahdenkeskeiselle ajalle ja otetaan pyhät rennosti lepäillen. :)

Jo se on aikakin tämä 7. yhteinen joulu kokeilla joulunviettoa kotona kaksin. :D
 
Äh. Olen ihan ihmeessä vaatekokojen kanssa! Alkaa ottaa päähän. Etenkin kun olen boikotoinut H&M:ää, mut se on melkein ainut mahdollinen, missä voinut käydä paikanpäällä ostamassa äitiysvaatteita, edes jokusen. Sitten jostaki koko XL ja nyt ostin rennot housut kokoa L, mutta meinaavat tippua päältä! Ja tukivyö koko L ei taida auttaa mua missään vaiheessa raskautta...
Tänään kävin koittamassa äitiysuikkareita, mutta eipä nekään ole mulle kelvollisia, rintavarustus ei mahdu, vaikka maha mahtuiskin. Ostinpa myös Carriwell Seamless bra, ja siinäki katoin kokotaulukkoa, mutta liian pienet nekin on. Miten voi olla mahdollista?!
Ainoat melkein kelvolliset on bikinit, joiden hinta yli 100e. En mahda ostaa, nekin turhan "antavat" ja haluaisin uida, enkä pyöriä jossain porealtaassa.

Vauva on ollu aika hiljainen liikkeissään nyt n. 3 päivää. Kyllä liikkuu, mutta ei paljon eikä ole mitään kovia potkuja tms. En tiedä sitten, että eikö mukaa enää mahdu liikkumaan, viikkoja vasta 30+4.

Mulla kun on ollu viikosta 21 supistuksia, niin eilen Prismassa jouduin jäämään nojailemaan ostoskärryyn, kun tuli niin kova supistus, ettei auttanut vaikka hidasti kävelyvauhtia. Sanokaa mun sanoneen, että meidän vauva syntyy ennen laskettua aikaa.

Tää oli tälläinen murina viesti. Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille!
 

Yhteistyössä