Jee, piti tulla ihan tuulettamaan onnistumisen fiilistä. Mahduin tänään ekaa kertaa raskauden jälkeen vanhoihin suosikkihousuihin. Ne vielä on vähän paksumpaa kangasta vyötärön kohdalta, joten peittää kivasti raskauden jälkeisen löysän nahkalerpakkeen. JES! Ekstrakiloja on vielä 6kg edestä, mut kyllä ne näköjään tippuu vaikkakin hitaasti. Ehkä mä tätä vauhtia olen rantakunnossa kesäksi 2014
Eilen tuli käytyä Tallinnassa koko perheen voimin. Lastenvaatteita oli melkoinen valikoima, erityisesti mekkoja tuli ostettua kun oli sellaisia mitä ei täältä löydä vaikka etsisi kissojen ja koirien kera. Hinnatkin mukavan edullisia, valikoimasta puhumattakaan. Ekaa kertaa tuli tehtyä samalla ruokaostokset paikallisesta supermarketista. Iso kassillinen tavaraa ja 15e paloi rahaa. Täällä olis mennyt varmaan 30e-> samaan määrään. Isoista vaunuista oli apua ton ostosvuoren roudaamisessa, tavarakoriin mahtuu yllättävän iso määrä tavaraa
Laivassa kyllä *itutti armottomasti kun tultiin hytin ovelle. Ilmoitin varatessa, että tarvitaan hytti johon pääsee vaunuilla. No eipäs päässyt, ovi oli aivan liian kapea. Vaikka ilmoitin varustamoon hyvissä ajoin vaunujen leveyden etc. Onneksi meidän vaunuissa on renkaille pikalukko niin saatiin ne irti, muuten olisi KALLIS hytti mennyt ihan hukkaan. Kanssamatkustajat vaikutti tavalliseen tapaan idiooteilta. Siitä vaan tönittiin vaikka oli pieni vauva sylissä, ja näytti olevan selvin päin. Eipä tulis itsellä mieleen. Hissilläkin menivät ne, jotka eivät sitä olisi ainakaan ulkoisesti päätellen tarvinneet. Kiva oli vanhusten ja lapsiperheiden odottaa kun 20v pissikset pelkää rikkovansa rakennekynnet matkalaukkua roudatessa! Miksi ihmiset ovat nykyään niin itsekeskeisiä ja piittaamattomia?
Olipahan muuten vesisade Tallinnassa, en ole tollasta muutamaan vuoteen nähnytkään. Vettä tuli ihan kuin saavista kaataen, ei auttanut edes täysmittainen sadetakki suojautumisessa. Onneks tuli ostettua vaihtovaatteeksi kelpaavaa tavaraa ja pienelle oli vaihtovaatteet matkassa mukana ja pysyivät kuivana kun olivat hoitokassissa muovin alla. Luojan kiitos että olen alusta lähtien pakannut hoitokassiin uloimmaksi muovipussin johon laitan tavarat, juuri sateen varalta. Vaunut pysyivät onneks melko kuivina. Meillä on sellainen sadesuoja niihin ja nyt oli kyllä jokaisen euron arvoinen mitä siitä maksettiin! Ja silläkin saatiin hoitolaukku osittain suojattua, poislukien alareuna.
Oma aika on vähän vieras käsite. Jotenkin tuntuu tosi oudolta, jos menen edes lähikauppaan ilman omaa pikkuista. Yhdessä konsertissa kyllä kävin muutama kk sitten, sielläkin olin kokoajan huolissani vaikka pieni olikin isänsä seurassa sen ajan. En mä kuitenkaan joudu kotona istumaan päivästä toiseen, vauva kulkee sinne minne minäkin
Jos on meno johon ei sovi mukaan niin sinne emme sitten koe olevamme tervetulleita ollenkaan. Vauva on nyt osa perhettämme ja näin tulee olemaan silloinkin kun hän kasvaa. Liikuntaa pääsen harrastamaan vaunulenkkien muodossa, on muuten yllättävän tehokasta kun työntää täpötäysiä vaunuja jyrkässä ylämäessä ja yrittää keretä kotiin ennen kuin kylmätuotteet ovat pilalla tai vauva vaatii ruokaa/kuivitusta
Ja jumppaan kotona. Ei yksinkertaisesti ole varaa tai edes kiinnostusta maksaa kuntosalille 60-80e/kk muutamasta jumpasta. Kotona voi itse päättää mitä tekee ja milloin se sopii aikatauluun. Ei vaadi muuta kuin nappaan jumppamaton kaapista, nostan vauvan viereen lattialle ja alan tekemään. Pieni seuraa innoissaan ja pääsee välillä osalliseksi jumppaankin. On innoissaan kun kohottelen toista hiukan ilmaan tosta oman rintalastan päältä, silleen että vauvan rintalasta vähän irtoaa mun omastani ja tuon lähelle naamaa takaisin alas. Nauraa kikattaa riemuissaan ja äidin kädet väsyy ennemmin kuin vauva kyllästyy
Punnerruksia tehdessä on myös innoissaan jos otan tohon lähelle pääpuolta seuraamaan. On niin huisia kun äidin kasvot tulevat tohon 5-10cm päähän
Lueskelimpa tuossa neuvolan tekemiä merkintöjä mun potilastietoihin kun ne vihdoinkin sain hankituksi. Olipahan mielenkiintoisia toteamuksia, saattaapa potilasasiamies näistä hiukan kiinnostua. Perätilaa ei huomattu siksi, kun hoitaja ei lähettänyt jatkotutkimuksiin koska potkut tuntui yläosassa vatsaa. No, linkkuasentohan ei suinkaan ole mahdollinen selitys eihän? Kiva todeta, että sektio olis voitu välttää esim ulkokäännöksen avulla jos tämä yksi olisi tehnyt työnsä kunnolla eikä alkanut olettamaan mitään ilman tietoa. Jos vielä raskaudun joskus, niin tod.näk. seurannan saa hoitaa yksityinen neuvola tai oma lääkäri. Ei tarvi ainakaan miettiä onko tutkittu kunnolla vai mietitty verorahojen säästöä. Oma lääkäri sentään ultraa joka kerta eikä pikavilkaisusta peri edes mitään maksua. Viimeksikin etsi jopa sukupuolen merkit meille vaikka meni siinä aikaa, eikä sekään maksanut. Harmi kun ei loppuraskaskaudesta saatu hänelle aikaa.
Ohhoh, novelli tästä taisi taas tulla. Lienee aika lompsia nukkumaan yösyötön kautta. Kohta tuo pieni kuitenkin vaatii yöpalaa :heart: