moikka
Pilkku: sympatiat! Meillä on sama meininkin yöunien suhteen, tosin päättelen sen johtuvan kapalosta luopumisesta. Mutta joo, siinä missä ennen nukuttiin tosi hyvin, jopa 6h putkeen, nyt on yksi 3-4 tunnin pätkä heti illasta ja aamuyö yhtä hulinaa. Herätään tunnin välein suunnilleen 04 lähtien. Viime yönkin klo 04, 05 ja 06. VAuva itkee ja minä syötän ja sitten hän nukahtaa hetkeksi ja herää taas. Ei rauhoitu ilman rintaa. Olen ihan tosi väsy, ja kuudeltä hän onkin sitten jo valmis heräämään. Mies ottaa hänet silloin alakertaan toviksi ja tuo takaisin yläkertaan kun lähtee töihin seitsemän jälkeen. sitten nukutaan ehkä vielä tunti kylki kyljessä. Mutta joo en tiedä mistä johtuu ja toivon, että menee ohi pian! Neuvoja mulla ei ole, mutta kiitollisena ottaisin kyllä vastaan
. Tod näk se paras neuvo on se, että kärsivällisyyttä vaan!
Halibut; meillä on myös oravat välikatossa ja pesä on autokatoksen kattorakenteessa, jonka alla vauva nukkuu päikkärit. Mä hankin vaan hyttyssuojan, jolla peitän vaunut. Toivon, etteivät uskalla sen läpi yrittää. Oravilla on 3 poikastakin, mutta ei ole näkynyt lähellä vaunuja kuitenkaan. Itkuhälytin on tietty siinä koko ajan, eli kuulen, jos tulisi jotain rapinaa.
Minä siirryin muuten
takaisin toppahaalariin päikkärien ajaksi, kun ulkona oli tänään 11 astetta. Muuten olen käyttänyt äp-pakkauksen makuupussia ja siellä alla vaan sisävaatteita plus pipoa ja hanskoja. se on kuitenkin niin avonainen, ettei sillä minusta tällä kelillä pärjää, jos ei pynttää tosi paljon alle. Toppahaalarin alla on vaan sisävaatteet; body, housut, sukat ja sitten pipo ja hanskat. En usko, että tulee kuuma.
Allergiatestit tehtiin eilen, eikä sieltä löytynyt mitään, mutta allergologi sanoi että on vaan 50% mahis, että näkyisi, vaikka allergiaa olisikin. Sain ohjeeksi noudattaa 2 viikkoa totaalista maidotonta ja munatonta dieettiä ja sitten aloittaa käyttää ensin toista viikon ja sitten toista omassa ruokavaliossa. Ja jos oireita tulee, ts. kakka menee taas pahanhajuiseksi ja limaiseksi, on tod näk kyseeessä allergia vaikkei prick-testi sitä näyttänytkään. ja jos näin, maito ja/tai kananmunaa pitää välttää koko imetyksen ajan. toisin kuin lastenlääkäri, tämä kokenut allergologi sanoi, että
näin pientä vauvaa EI pidä missään nimessä siedättää, ts. jos on yliherkkyyttä jonkun ruuan suhteen niin pois vaan se äidin ruokavaliosta.
Nyt imuroimaan!
Tuulis ja rakas 3kk
ps. mä olen muuten koko ajan laskenut väärin, siis että 12 viikkoa on 3 kk, vaan eihän se ole. Siirryn nyt tästä kalenterikuukausiin kun mummi oivasti eilen muistutti, että eiköhän se 3kk tule huomenna täyteen kun on 22.5. ja poika syntyi 22.2.