Töihin palaan todennäköisesti tammikuussa -14, talous ei kestä pidempää vapaata. Onneksi mulla on heti alkuun pitämättömät lomapäivät, joten pikkuneiti ehtii sopivasti melkein vuoden ikään. Enkä mä haluaisikaan vuoden kiireisimpään aikaan (ennen joulua ja sen aikana) palata töihin. Varmasti on hirveä kiire ja moni asia muuttunut, eli menee aikaa oppia kaikki uudet jutut mitä on äippävapaan aikana tullut. Järkevintä kaikkien kannalta, niin lapsen, minun kuin työnantajan.
Jännästi eroaa toi suositus
seuraavan kierroksen osalta. Jotkut lääkärit on sitä mieltä että heti voi ryhtyä "hommiin", osa suosittelee 6kk ja osa 12kk taukoa. Voi toki olla, että on kiinni yksilöstä et miten toipuu jne. Ei kyl toistaiseksi ole suunnitelmissa round 2, yllätyksenä kun tuli tämäkin lapsukainen (ihana sellainen, päivääkään en antaisi pois :heart
Mites muut sektioäidit miten olette toipuneet? Mä en enää huomaa ollenkaan koko sektiota ellen katso peilistä itseäni täysin nakuna. Haava/arpikipuja ei ole, kävely+juoksu sujuu täysin normaalisti vaikka nyt rapakunnossa oon raskauden jälkeen. Vatsa kyl pömpöttää ikävästi, mut niin nyt varmasti olis vaikka olis alakautta tullut kun sehän kai tulee siitä kun vatsalihakset löystyy kun maha kasvaa. Vielä tuntuu pieni rako vatsalihaksissa eli en ihan hetimiten uskalla alkaa treenata vatsaa. Lenkkeilyn uskalsin jo aloittaa kun tuntuu hyvältä, pitkiä kävelyitä tein kyl jo ennen jälkitarkastusta
Pienen unirytmi: 20 nukkumaan, 24 syöttö+vaipanvaihto, 6 syöttö+vaipanvaihto, 8-10 herää ja syö. Päivällä nukkuu päikkärit kun siltä tuntuu, kun silmät lurpahtelee niin vien sänkyyn ellei nukahda lattialle omalle pehmoalustalleen
On kyllä kiva juttu kun nukkuu niin hyvät yöunet, saan itsekin levättyä riittävästi ja päivälläkin menen päiväunille samaan aikaan jos on tarpeen. Nukkuu tosi suloisesti vieressä ja naureskelee herätessään kun näkee minun kasvot
:heart: Ihana herätä toisen iloiseen nauruun ja ääntelyyn
Eka rokotus olisi tiistaina, ei oteta kuin 5-rokote. Siinä on ihan tarpeeksi cocktailia tuon ikäiselle ja pidän rotaa ja pneumokokkia kovin tarpeettomana. Ovat kuitenkin harvinaisia tauteja. Ja niihin on molempiin olemassa hoitokeinot kunhan tajuaa käydä lääkärissä riittävän ajoissa eikä jää kotiin ihmettelemään ja odottelemaan mahdollista kuivumista jne. Meillä on selkeä juttu, että pahasti ripuloiva/pahasti oksentava lapsi/aikuinen tai flunssainen pikkuinen viedään lääkärille heti eikä vasta 15. päivä. Yksityiselle pääsee aina eikä mun mielestä ole paha juttu jos vajaat 80e siitä joutuu maksamaan. Täällä on yksityisellä 24/7 päivystys eikä siellä tarvitse edes jonottaa. Toki maksaa kaiketi tuplasti, mutta silti ollaan valmiit se hinta maksamaan jos on tarpeen. Olen käynyt myös itse siellä kun on tullut paha tauti yöaikaan ja saanut aina hyvää hoitoa. Rokotteista jätetään ottamatta rotan ja pneumokokin lisäksi influenssa, ei ole luottoa kyseistä piikkiä kohtaan lainkaan sen sikainfluenssakohun jälkeen. Ainoastaan otetaan pitkään käytössä olleita ja kunnolla tutkittuja ja aina mahdollisuuksien mukaan muiden kuin Glaxon (narkolepsiaa aiheuttaneen rokotteen valmistaja) valmistamia. Toki pitää maksaa ite kaikki kulut piikeistä, mutta pieni satsaus se on lapsen terveyteen. Lisänä otetaan vesirokkorokote täydentämään perusrokotuksia vaikka se toistaiseksi taitaa olla saatavilla vain Glaxon valmistamana. Atoopikkoa ei viitsi kiusata vesirokolla, kutinaa riittää jo ihan tarpeeksi. Otan sen myös itse samalla, en ole sairastanut vesirokkoa ja tarhasta se kulkee varmasti kotiin. Itsekin kun olen atoopikko niin eipä kyllä nappaa sitä tautia sairastaa, aikuisella se on muutenkin yleensä aika paha.
Ai niin, vihdoinkin me saatiin meidän auto myytyä pois!
Olipahan homma saada siitä käypä hinta, mutta onnistui kun ei antanut heti ekalle yrittäjälle matkaan mukaan pilkkahinnalla. Niin helposti päästään julkisilla kulkemaan ettei ole mitään järkeä mennä autolla. Bussilla pääsee nopeammin kun ei tarvi etsiä parkkipaikkaa ja
tapella turvaistuimen kanssa huutava lapsi kyydissä. Toi turvaistuin kun on kaupassa käydessä aika hankala ja PAINAVA, kokoajan pitäis heiluttaa että neiti pysyy tyytyväisenä eli vaunut on paljon kätsymmät. Korin saa nätisti siihen vaunujen jalkapäätyyn sen työntöaisan ja vaunukopan väliin ja pysyy siinä sopivan tukevasti, eli kädet on täysin vapaana
Ohhoh, taisi tulla novellin pituinen teksti