Monella tuntuu jo pikkuset syövän kiinteitäkin. Joku kyseli joskus, että miks on alotettu... Meillä ainaki ihan siitä yksinkertasesta syystä, että 4-kk:n neuvolassa terkkari sanoi, että voijaan alotella niitä siinä 5:n kuukauen ikäsenä, alotettiin jo n. viikko ennen, koska en halunnu sitä samaan aikaan, kun sai sit 5-kk:n neuvolassa ne rokotteet, kun oli sit pari päivää vähän itkusempi, niin tiesinpähän, että se johtu ihan niistä rokotteista eikä ainakaan mistään ruuasta.
Meillä saa nyt lounaalla parsa- tai kukkakaalia tms. + lihaa, kalaa tai kananmunaa, ite oon tehny kaikki ruuat pojalle. Mielummin syötän itetehtyä kun kaupan purkkiruokia, kiva keitellä niitä, kun kerralla tulee aina reilu satsi ja siitä riittää sit tosi moneks kerraks. Puuroo syö sit lounaalla tai iltapalana, joskus 5-7 aikaan. Riippuu aina vähän päivästä, millon sattuu maistumaan. Senki teen ihan vaan hiutaleista ja laitan sit aina jotain hedelmää tai marjaa sekaan, mustikka, päärynä ja mansikka on maistuneet kaikki ainaki oikein hyvin. Yks purkki on meillä sitä Valion Onni-puuroo, mut siinä on niin paljon ja se säilyy avattuna vaan vuorokauen, niin pitää ootella vielä, että poika jaksaa syyä siitä n. puolet kerralla ennenku annan sitä, kun en yleensä viiti heittää ruokaa hukkaan.
Annemiini meillä poika on nukkunu mahallaan pari kertaa päikkärit, kun on sattunu semmonen päivä, ettei oo muuten suostunu nukkumaan. Ihan rauhallisin mielin annoin nukkua ja nukkukin ne tosi hyvin. Kyllä minun mielestä voi nukuttaa mahallaan, jos ei oikeesti muuten onnistu. Ennenhän kaikki ovat tehneet niin. Minäkin osaan yhä edelleen nukkua lähinnä vain mahallani, joskus ehkä hetken kyljellään.
Pilkku ymmärrän. Minusta tuntuu kans vähän haikeelle antaa noita kiinteitä, mut minkäs teet, kun ei se pelkkä rintamaito vaan riitä pitämään sitä nälkää enää vaikka imettäs miten tiuhaan ja imeehän hän toki aina syönnin päälle kuitenki myös tissiä. Aion kyllä jatkaa imetystä vielä mahollisimman lähelle sitä vuon ikää, jos vaan mahollista. Kuitenki poika liikkuu jo senverran paljo, että tarvii sitä energiaa. Ei siis ihan vielä ryömi, mut se on tosi lähellä. Tänä aamuna melkein käänty pari kertaa selältä mahalleen, mut halus kuitenki jatkaa sit vielä selällään leikkimistä.
minä vaan -84 + Vesku 5,5kk