HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

Bettis: Olen todella pahoillani veljesi kuolemasta mutta en usko et sureminen vaikuttaa vauvaan kovin pahasti ainakaan. Miun isä kuollut 13.12.1995 ja äiti 9.12.2007 ja molemmat siis haudattu joulun aikaan joten täälläkin on tunteet pinnassa<3

Kengumamma: Tsemppiä teille kovasti ja toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin!

Äitimaa: Kukaan ystäväpiiristäni tai sukulaisista ei tietääkseni tällä hetkellä odota vauvaa. Mutta kahdella läheisemmällä ystävällä on vauva ja muutamalla tutulla=) Ja kaksi "yrittää" vauvaa=)

Miulla neuvola viikon päästä maanantaina silloin rv 17+6 ja rakenneultra 4.10 rv 21+2(vasta huoh!)

Tänään en aiokkaan vaan siivota niin ku reilun viikon oon tehny ku lapset koulussa vaan lähden ystävän kanssa käymään kaupungissa ja kebabilla;) Työtön olen siis edelleen ja oottelen et pääsisin töihin!

äitx2 ja riesa rv 17+0
 
Heips kaikille helmimasuille! Ihanan pitkiä rakkaustarinoita teillä :) meillä on vielä aika tuore juttu.. ruvettiin seurustelemaan 07/07, mentiin kihloihin 10/07, lopetettiin ehkäisy 01/08 ja mentiin sitten naimisiin 06/09, esikoinen syntyi 11/10. Nyt siis takana pikkusen päälle 5 vuotta :D tervetuloa uudelle/uusille palstalaisille! En ole oikein perillä tämänhetkisestä keskustelusta kun ollaan vieläkin reissussa täällä thaimaassa.. kohta viikko sairastettu ripulia/ oksennustautia (ollaan tällä hetkellä paikallisessa sairaalassa) tyttönen on tipassa. Aamulla olis tarkoitus lentää suomeen turvaan!!! Kävin siis tänään ultrassa varmistamassa että pikkuisilla ei ole mitn hätää. Ei onneksi ollutkaan :) pienoisen kielimuurin takia saatiin myös veikkaukset sukupuolista.. mulle voi siis päivittää poika ja tyttö :) ihanaa että iloksilla on kaikki kunnossa! Kauheeta pötköä kun yrittää kirjottaa kännykällä :| voikaahan hyvin ja jaksamista pahoinvoinnista kärsiville :heart: terv omppu+ sisko ja sen veli rv 16+3
 
Kiitos kaikille, jotka vastasitte. :heart: Tuli hyvä mieli, kun nyt tietää, että rauhassa saan surra. Veljen kuolema oli kuitenkin todella iso ja kova pala. Ja kun nuori olen itsekin vielä. Ja velikin nuori.

Iästä puheen ollen, minkä ikäisiä ihmisiä täältä löytyy? Minä oon silloin 21 kun ensimmäinen vauva tulee <3

Juu ja en vieläkään jaksa odottaa rakenneultraa! :D
 
Bettis On varmasti, aika on onneks se joka tässäkin kohtaa pelastaa. Itse olin 15v kun mun isä kuoli ja kun kuolema ei ollut "luonnollinen" niin kalvaahan se. Mutta aika on auttanut, ikävä varmasti on ikuisesti mutta sen kanssa osaa elää.

Mä olen tänä vuonna täyttänyt 30v.

Omppuf Oijoi :( ompa teillä vähän ollut kurja reissu. Tyttöselle paranemisia.
Oooo, sisko ja sen veli. Onko ihanempaa? :heart:

Mulla on sitten ihan järkky himo muumilimsaan :p
 
Bettis: Mulla on ikää 31v.

Eilen illalla supisteli ihan kiitettävästi :( Mulla on nyt jo toinen sairaslomaviikko menossa ja perjantaina olis tarkoitus mennä kokeilemaan töitä. Ei paljon tarvi touhata, kun jo väsähtää tai alkaa supistella. Mitähän töihin paluusta mahtaa tulla...

Mulla on myös olo, että rakenneultraan on vielä julmetun pitkä aika, ei millään jaksaisi odottaa!! Rakenneultraan mennessä on viikkoja sitten 21+1, joten olisi ihan hyvin tuo ultra voinut olla viikkoa aikaisemminkin ;) Mutta ehkä nyt sitten näkyy kaikki rakenteet paremmin ja sivuseikkana haluaisimme tietää myös sukupuolet, mikäli mahdollista :) Oon kyllä lukenut jostakin, että jotkut ultraajat ovat närkästyneitä siitä, jos sukupuolta kyselee rakenneultrassa. Pitäneeköhän tämä paikkaansa...?

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 17+1 :heart:
 
Bettis: 25-vuotias olen, ja just kerkiän 26 vuotta täyttämään ennen kuin tämä vauva
syntyy.

Omppuf: Aika hurjalta kuulostaa teidän loma, tsemppiä ja paranemisia sinne!

Kantoliinoista ja -repuista oli ollut puhetta ja itsekin olen manducan ajatellut hankkia, ainakin täällä päin on nettikirppareilla ollut todella siistejä käytettyinä myynnissä n.50-70€ hintaan.

Kohta lähdettävä neuvolalääkäriin, tarkistetaan kohdunkaulan tilanne kun supistelee kipeästi
todella usein ja sit saikku jatkuu ton oksentamisenkin takia:(

Täällä taisi olla muitakin joilla saikku jatkuu todennäköisesti äitiysloman alkuun, miten teillä
päivät menee ja käykö aika pitkäksi?
Mulla on ainakin super tylsää päivät kun esikoinen
hoidossa ja mies töissä. Netistä katselen sarjoja ja luen kirjoja, niin ja päikkäreitä yritän nukkua
että aika kuluisi nopeampaan:)

Charlott ja nöttönen 14+6
 
ketunhäntä tervetuloa :wave:!

Bettis, mä luulen että pahempi juttu on jos et sure ja hautaat tuntees. Pahempaa on myös varmaan jos joutuu olee kauheessa stressissä koko raskauden ajan, ei luulis olevan haittaa jos silloin tällöin suree/stressaa.

Tuuliannaliina, musta sun oireet kuulosti siltä et oiskohan supistellu.

Ikää tulee pian 29-v. Esikoisen saadessa oli 22-v ja silloin tuntui että oon ihan juniori kun oltiin sairaalassa :LOL:. Mä oon kanssa aina ajatellut et haluun lapset melko nuorena niin saan heidän elämässä olla pidempään ja näkisin mahdollisesti myös lapsenlapsia. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

Äippäloma tais muistaakseni alkaa 27.12. Mulla ei kyllä suurta muutosta tuu kun kotona oon nyttenkin lasten kanssa.

Raskaana olevia ystäviä löytyy useampikin. Lisäksi ollaan käyty tuolla srk-talolla perhekerhossa ja siellä on paljon tuttuja ja raskaana olevia :). Meillä on myös neuvolatäti tehnyt aina sellasen vauvaryhmän missä on samanikäisiä pikkusia noin puolenvuoden ikähaitarilla. Toivottavasti nyt olis taas samanmoinen =).

Kengumamma peukut pystyssä että saatte vastaukset pian :hug:.

Rakenneultra on vasta 20+6 ja tuntuu että joutuu oottaa vaikka kuinka kauan.... kaks viikkoa ja pari päivää!!

Kantoliina ja manduca löytyy molemmat tästä huushollista. Esikoista pidin paljon liinassa, kakkosta en niinkään ja hommasin tuon manducan. Kuopus ei siinä oikeen oo enää sen jälkeen viihtynyt kun oppi kävelemään. Manduca on kyllä kätevä kun siihen on helppo laittaa, liinan kanssa ei mee niin helposti kun pitää sitoa.

(.)Hankintoja oon nyt tosiaan miettinyt ja löysin ihanat brio happyt, niissä oli suolanen hintapyyntö, mut meinasin et meen niitä ens viikolla mahdollisesti katsomaan.
Itkuhälytin ostetaan varmaan uutena ihan joku perusmalli vaan.
Olotila on taas helpottanut, liian vähästä juomisesta tulee edelleen huono olo, mutta iltapahoinvointi on melkein tiessään :D. Tässä raskaudessa tää pahoinvointi on kestänyt selkeesti kaikkein pisimpään!
Mulla on yöt ollu melko huonoja viime aikoina. Ei oikeen tahdo löytää millään hyvää asentoa ja aina pitää käydä pissalla yöllä. Lisäks tuo kuopus on vallaan tullut öisin väliin.

Selis ja wotwot 18+4
 
Vihdoin sain itseäni niskasta kiinni että saan vähän kirjoiteltuakin!

Parisuhde Alettiin seurustelee 6/08, muutettiin yhteen 9/08 ja 10/08 jätettiinkin ehkäisy pois.
Ensimmäisenä vuosipäivänä 6/09 minua kosittiin ja hääpäivä sovittiin siitä vuoden päähän. 09- kesällä ostettiin myös oma koti.
Kesken hääsuunnitteluiden plussasin 1,5vuoden yrityksen jälkeen, naimisiin mentiin 6/10 ja esikoistyttö syntyi 11/10. Keskenmeno 1/12 ja nyt odotellaan tätä mussukkaa! <3

Täällä ilmottautuu yksi sairaslomalainen! Supistelee ihan levossa ollessakin. Toivon todella ettei tälläkertaa tartteis sairaalaan lähtee pötköttelee! Parempi ottaa jo tässä vaiheessa levon kannalta. Aamuisin vien tytön hoitoon ja mies töistä tullessaan hakee. Päivät oikeestaan pötköttelen sohvalla. Luen, neulon villasukkia, katon Täykkäreitä, surffaan netissä (=nettishoppailen), ja kevyitä kotihommia teen, lähinnä pyykinpesua ja ruuanlaittoa. Tytön lelut on pitkin taloa, kun en yksinkertasesti uskalla niitä keräillä. Kumartelu saa pahimmat supparit aikaseks. Ja kun se levittää ne kuitenkin heti kun tulee kotiin.

Ikää täältä löytyy tällähetkellä 22, loppuvuodesta 23. Mies on 31.

Äitiysloma taisi alkaa 3.1.2013, sinne asti saikkuillaan!

Hankintalistalla on sitteri ja kaukaloon lämpöpussi tai toppapuku, kokoa 62 oleva vaalenpunainen toppapuku löytyy mutta on sekin aika hemmetin suuri alkuun. Tuo esikoinen oli syntyessään marraskuussa kolmikiloinen niin se puku oli sopiva vasta lopputalvesta. Toki hihoja ja lahkeita saa käärittyä, mutta tykkäisin kyllä että vaatteet ei näytä "lainaryököiltä". Ja jos sattuu olee poika, niin sit pitää ostaa "pojanvärisiä" vaatteita. :) Muuten ei mitään isompia tarvita. Sisarrattaita mietin, mutta ei välttämättä tarvita. Sit jos jostain sattuu edulliset löytymään niin ehkä.

Rakenneultra on 21.9. jolloin rv 20+1. Toivottavasti sukupuoli selviää! Mies ei haluisi tietää, mutta oon päättäny että kysyn! :)

Liikkeet tuntuu jo tosi selkeinä! Nyt on pari päivää pikkunen myteltäny ihan mahottomasti. Mikään ei oo niin ihanaa kun tuntea pikkuisen jumppatuokiot! Taitaa tulla yhtä eläväinen kun esikoisestakin. Isäänsä siis tulee! ;)

(.) Mittailin tuossa paisunutta rintavarustusta ja laskuri antoi kuppikooksi 70G! Järkyttävää. :D Pitäis varmaan ostaa uusia liivejä. Ajettelin kyllä että melkein ois sama rueta pitää jo nuita imetysliivejä... Ensi maanantaina olisi taas lääkärissä käynti. Pelottaa jos supistukset on tehny tuhojaan kohdunsuulla. Toivottavasti ei!

Pitäis lähtee pyyhkii autosta pölyt. Saa mies sit imuroida. :) Ja parin tunnin päästä pääsen kirjastoautolle hakee lisää lukemista! Ihana kun se pysähtyy tohon meidän postilaatikolle, ei tarvii lähtee kylälle 15km päähän kirjastoon. :)

Voikaahan paksusti!

Pink 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Kengumammalle tsemppiä ongelmien kanssa ja Omppufille parempia vointeja ja turvallista kotimatkaa!

Täällä on lähipäivinä tuntunut voimistuvia liikkeitä. Tuntuu reagoivan kaikkein useimmin syömiseeni ja yksi päivä siihen, kun mies hermostui (lähinnä itselleen) ja minäkin hermostuin siitä. Hermostumisen seuraksena alkoi sen sortin väpätys vatsalla, että piti oikein pysähtyä ja rauhottua.

Eilen oli neuvola ja sain kuulla ekan kerran sydänäänet. Oli se kyllä ihanaa, kun kuuli että siellä sitä vipelletään. Kovasti tämäkin tapaus meni karkuun sitä laitetta, mutta pienen jahtauksen päätteeksi se ääni sieltä löytyi selkeänä ja kauniina. Muutoin ei neuvolassa ollut mitään ihmeellistä, paitsi kyselivät jonkun lomakkeen miehen väkivältaisuudesta. Mietin, että olisiko se kysytty jo aiemmin, mutta olin nyt ekaa kertaa ilman miestä. Kaikkea ne kysyvätkin, mutta ymmärrän, että jollekin äidille se varmasti on tarpeen. Sitä en sitten tiedä, kuinka moni "hakattu" oikeasti avaa suunsa.

Rakenneultraan "enää" 15 päivää! Silloin on viikkoja sitten 19+4, jos en aivan väärin laskenut.

Hankinnoista En ole itse vielä ostanut mitään, mutta olen neulonut kahdet töppöset ja yhden myssyn. Lisäksi neuloin ja ompelin yhden peiton, jota voi käyttää vaunuissa ja pinnasängyssä. Siskolta saan sellaiset pienikokoiset vaunut, jotka mahtuu mihin autoon vaan ja lisäksi turvakaukalon. En ole niitä vielä hakenut kotiin. Näiden lisäksi saan aivan mahtavat vaunut, jotka ovat aikoinaan olleet minun! Vuosi oli silloin 83. Äiti on ne säästänyt ja sisko käytti niitä omilla lapsillaan. Nyt on sitten minun vuoro käyttää niitä omalle lapselle. Ne ovat aivan järjettömän hienot! Ne on melkein kuin nämä http://i16.photobucket.com/albums/b16/Helea/Kuva050.jpg, mutta väriltään ruskeat vakosamettiset ja niissä on kaunis kirjailu sivuilla. Lisäksi sisko toi Lontoon reissulta hauskan potkupuvun tuliaisiksi. Vaatteita tulen saamaan ihan älyttömästi, kun äitimme on säästänyt meidän vaatteet ja lisäksi säilönyt siskon lasten vauvan vaatteet talteen. Siskon muksut kaikki tyttöjä eli prinsessatavaraa luvassa, jos meille tyttö tulee. Jos tulee poika, niin saapi sitten pukeutua pinkkiin :p No ei vaines. Aivan ihania ne 70-80-luvun vanhat vaatteet, joita äiti on säilyttänyt.

17+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
itse täytän 26 ens viikolla :)

Tänään kävin neuvolassa ja aika mielenkiintoinen oli käynti. Paikalla oli opiskelija ja neuvolan täti keskusteli oikeastaan kokoajan tämän opiskelijan kanssa. Tunsin itseni hieman ulkopuoliseksi. Kaiken lisäksi omat paperini oli sotkeutuneet jonkun toisen saman sukunimen omaavan kanssa. Neuvolan täti vielä kertoi kenen paperit ne oli mikä tuntui todella hassulta. Keskustelivat opiskelijan kanssa myös siitä kuinka olivat antaneet väärän rokotteen väärälle ihmiselle koska olivat katsoneet vain nimeä eikä sos.tunnusta. Sokerirasitukseen sain lähetteen ja sinne sain ajan ensiviikolle. Vastaanotolla mittasivat myös verenpaineen ja molemmilla suu loksahti auki kun se olikin täysin normaali, ei yhtään kohollaan. Molemmat kun odottivat sen olevan kohollaan koska minulla sitä lämmikettä tuossa vyötäröllä on niin kuin neuvolan täti sen ilmaisi. No seuraava käynti on sitten marraskuun alussa ja rakenneultra 15.10 :)

Hankinnoista Kauheasti ei olla itse mitään hankittu. Miehen äiti tosin on kohta ostanut internetin tyhjäksi ties mistä tavaroista. Ajattelin itse kutoa töppöset ja tumput sekä mahdollisesti myssyn. Kavereiden vauvoille olen kutonut töppösiä ja yhdelle virkkasin peiton. Vauvan vaatteiden kutominen on jotenkin helpompaa kun ne tulee niin nopeasti valmiiksi :) Äitini on säästänyt minulla olleen äitiyspakkauksen vuodelta-85 ja kaikki vaatteet hyvässä kunnossa. Jos tulee tyttö niin omat mekkoni on vielä tallessa ja pojalle saadaan sitten joitain vaatteita miehen puolelta.

Keltakukka Nuo vaunut näyttävät melkosamoilta kuin mitä itselläni oli -86. Ne olivat BRION ja myös samaan sarjaan rattaat. :)

lemmuli ja mörriäinen 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Ikää tulee olemaan tämä sama 28, kun pikkuinen syntyy - täytän kyllä sitten toukokuussa 29. Mieskin kerkiää vielä alle 30-vuotiaana isäksi, kun täyttää sen 30 maaliskuun alussa. :LOL: Ai kauhia, kun sitä onkin vanha. :eek:

Maarit* mäkin kyllä luulin, et ei se laskettu aika saatika viikot muutu noin pienistä, mut niin se vaan muuttui. En sitten tosiaan tiedä, onko aluekohtaista se, miten kärkkäästi muuttavat niitä. Jokatapauksessa, ultrassa todetulla nyt mennään, kun kuukautisista laskettu on jätetty pois käytöstä. :)

Muita odottajia ei lähipiirissä ole, tai ainakaan ei ole tiedossa vielä. Yksi pariskunta kyllä toivoo perheenlisäystä ja ovat siis aktiivisia sen suhteen, että näin tapahtuisi. :) Viime vuonna kyllä tuli lähipiiriin kolme lasta, kaikki poikia. Ja olen tosiaan omasta ystäväporukastani ensimmäinen, jolle on lapsi tulossa. Kaikki elävät niin kovasti mukana. :)

Omppuf voi ei, onpa ikävää - parempia vointeja sinne!

(.) Tänään on taas nukuttu pitkään, katkonaisesti tosin. Flunssa on kyllä ankea kaveri. Päätä on särkenyt taas melkoisesti eikä asiaa helpota se, että välillä tuntuu huimaavan ikävästi. Niin ja vatsan toiminnot on hyvin oudot, tulee meinaan kakkosasialle hätä hyvinkin äkkiseltään, vaikkei vatsa ole löysänä. Omituista.
Ihanaa kuitenkin, että aurinko on paistanut melkein koko päivän ja muuten on siis ollut oikein hyvä fiilis. Ai vitsi, tänään ois kunnantalolla infotilaisuus tuosta Kuuskaistasta - pitänee mennä paikalle pällistelemään. Kiinnostaisi hirveästi hankkia se, valokuitu on aina valokuitu, mutta kuukausittainen käyttömaksu on järjetön eikä siihen sisälly muuta kuin käyttöoikeus eli ei nettiä tai muitakaan palveluita. Laskeskeltiin äkkiseltään, et kuinka paljon tulisi hintaa per kuukausi niillä palveluilla, mitä halutaan niin 80e on hyvin lähellä. Nykyinen netti maksaa alle 30e/kk. En voi käsittää, miten pelkkä kuukausittainen käyttömaksu voi olla niin korkea - johan se liittyminenkin maksaa 1353e... :D
Noh, katsotaan, mitä tyypit selittää ja uppoaako se selitys kehenkään.

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 16+5
 
Mä olen kateellinen, siis ihan todella. Kyllä, juurikin Keltakukka ja lemmuli
ettette ees usko. Mitä ihanuuksia niistä vaatteistä löytyykään, voi että. Mun äiti ei oo säästäny mitään, ei yhtään mitään. Meitä on kolme siskoa, et olis voinu ees jotain kivaa olla, mutta ei. Toki ymmärrän, et kun omakotitalosta oli lähettävä niin säilytystilaa oli rajallisesti, mut silti. Ees jotain. Miehen kummitädiltä olen 2 froteepotkarit saanut, n90-luvun alusta ovat, ne on mun aarteet. Ja nuo keltakukan vaunutkin, voi äly :) Ne vakosamettivaunut on jotain niin ihanaa. Ja käytönnöllisetkin, iso vaunukoppa jossa vauva saa nukkua makoisat unet.

Hassua kuinka noi neuvolankin käytännön tässäkin eroaa, en mä oo koskaan saanu mitään lappusta mistään pahoinpitelyistä. Ainut mikä on ollu niin se alkoholi/tupakki/huumeet kysely. Hyvähän se on, että koetetaan selvittää ja auttaa, mutta sitten juuri se, et onko vastaaja rehellinen. Kuinka moni uskaltaa raskausaikana paljastaa, että pahoinpidellään, tai ylipäätään koskaan. Hiljaisia kärsijöitä on ihan liikaa :( Ja et miten sitten puututaan jos jotain hälyyttävää ilmenee. Niissäkin varmaan käytännöt eroaa paljonkin.

Johan olikin tosiaan erikoinen lemmulin neuvolakäynti. Oikein herättää luottamusta :O Mulla kävi esikoisen aikaan niin, et täti kans katteli eri ihmisen papereita ja rupes pelotteleen et mulla on eri rhesus tekijä kun vauvalla. Mä olin ihan kauhuissani ja sitten th alkoikin nauramaan, et oho, et sää ookkaan tää tyyppi.. Yeap.. Se oli kyl muutenkin ihan dingdong, mukava kyllä mutta aivan kauhea hösöttjä ja asiat aina sekasin.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
:heart:Liikkeet Jep, nämä mitä olen viikonpäivät epäilly liikkeiksi on vahvistuneet vaan... Ja kylläpä käy mylläkkä aina sen jälkeen kun oon syöny tai juonu jotain makeaa/makeahkoa (mehua, hedelmiä tms). Iltapäivävilli kestää jopa yli tunnin! :) Ja toinen vipellystuokio on sitten illalla illallisen jälkeen. Mahdoton miten kovasti kutittaa=) :heart:
 
Äiti maa siksi minuakin kalvaa vielä syvemmältäveljeni kuolema, koska ei ollut "luonnollinen" kuolema..
Kukaan ei aavistanut. Joo on ihan hyvä surra, koska jos yritän haudata tunteet, tunnen itseni vielä huonommaksi ja silloin tulee vielä huonompi olo. Rakastin veljeäni, hän oli ainoa isoveljeni ja häneltä olin odottanut koska, minusta tulee täti, mutta nyt olen hänelle kertonut että hänestä tulee setä, ja tiedän että tulevalla lapsellani on ikuisesti oma suojeleva enkeli mukana. Samoin kuin mulla. :heart:

Nyt on luultavasti muutto eessä, onneks saa "luistaa" siitä. ;D Tai ei ainakaan tarvitse rehkiä ja paljon on auttajia!

Piti sitä vielä kysyä, että löytyykö tästä keskustelusta sillaisia pariskuntia joilla olisi eri uskonnot miehellä ja naisella? Tai uusia ihmisiä uudessa uskonnossa, johon on vaihtanut puolison myötä? :) Kiinnostaa vaan tälläisetkin seikat :D
 
Bettikselle jaksamista!

Omppufille ja perheelle paranemista!

Onkos muuten kellekään tullut masuun selkeää raskausviivaa? Täällä ei näy mitään, ja eihän kaikille tulekaan, tai voi tulla hyvinkin myöhään. Silti olisi kiva kuulla, miten muilla on.

Liikkeitä tuntuu välillä jotain pientä, useimmiten ei mitään. Viikolla 15 todettu istukka etuseinämässä, eli liikkeitä ei varmaan kuulukaan vielä ihan hirveästi tuntua. Mitään pitkäkestoista liikesarjaa ei ole tullut, enkä ole huomannut ruokailun vaikuttavan vauveliin. Saattaa olla rauhaisa tapaus, tai sitten mylläys alkaa tuntua vasta myöhemmin:) Kovasti on alkanut pieni tuntua jo ihan oikealle ihmiselle, ja en malttaisi odottaa viikolle 25 pääsemistä, kun silloin pieni voisi jo jäädä eloonkin, jos sattuisi syntymään. Toki kovasti toivon, että päästäisiin niihin 37+ viikkoihin, mutta kaikenlaista sitä odottava äiti miettii:)

Pilkku_ 18+5
 
BETTIS, voimia:hug:

USKONNOSTA, mä oon eronnu kirkosta, ollut ateisti mieleltäni koko elämäni... ja maailmankatsomus täysin muuttunut nyt alkuvuodesta.Mä olen havahtunut energia-asioihin yms nyt (ja voisin liibalaabatella yleismaailmallisesta jumaluudesta, luontoäidistä, energioiden vetovoimasta yms mutta ehkä on parempi etten, jottei kukaan saa musta mitään hullua kuvaa :D :D ) mutta mulla on sellasia kokemuksia tältä vuodelta, jolloin tajusin ettei maailma olekaan niin mustavalkoinen, ja saanut aika voimakkaat vahvistukset että nyt suuntani on oikea.
Mutta kuten itse ajattelen. oikeaan suuntaan voi mennä montaa reittiä :)
oikeastaan olen jollain tasolla tiennyt aina asioiden olevan näin kuin nyt uskon, mutta omille tuntemuksille tuli vasta nyt vahvistusta sen verran että uskallan luottaa niihin :)

isäntä kuuluu kirkkoon ja lapset on kastettu. isäntä hieman naureskelee munn luomu-energiahörhöilylle :LOL: mutta juu, ei se mua haittaa:D Jokainen tavallaan:heart:

SUPISTUKSISTA, olenkohan ainoa joka ei oo koskaan tuntenu ennen synnytystä supistuksia..:LOL: Siis sellasia et ne oikee huomaisi? Mulla on aina ekat supparit tulleet vasta kun oon lähteny synnyttää, tai tyyliin pari päivää ennen. Hengästyttää, ja voimaton olo toisinaan mutta kohtu ei todellakaan ole supistusherkkä, hyvä tietysti näin.

Olikohan jotain muuta... pää on niin hiton laho nykyään ettei mitkään asiat pysy päässä. tulpat korviin ettei ajatukset karkaa:LOL:

Ainiin, kuopus 10kk+ otti ekat 3 askelta putkeen ilman tukea:whistle::':)heart: Mun vauvvvva:heart:

T:Neiti + Vauvvaset 15+4... ehkä:LOL:
 
Kiitos, Pilkku_ ja Neiti-81

Musta on mielenkiintosta kuulla just että mitä ihmiset on mieltä uskonnosta. :)

Eipä ole tullut raskausviivaa. Vatsa pömpöttää kyllä kivasti jo, mutta enempikin voisi olla ;D Olen aikalailla kärsimätön.

Nyt siivoamaan!
 
Bettis Surutyö kannattaa vaan kahlata läpi. Raskasta mutta kliseisesti aika lievittää tuskaa. Itse menetin kolme vuotta sitten läheisen ystävän, silloin tajusin mitä suru oikein on. Tosin esim. oman lapsen menettäminen olisi vielä paljon paljon kauheampaa... Voimia sinulle!

Laskettu aika Mulla np-ultrassa todettiin viikot 11+3, kuukautisten mukaan ois ollu 12+1 mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Rakenteen jälkeen ehkä sit muutetaan jos sama ero päivissä?

Hankinnat Meillä on nuorimmaiset lapset 8v eli mitään vauvajuttuja ei enää ole, kaikkea on siis hankittava. Turvakaukalo hommattiin jo, hitsi miten hieno tuo telakkasysteemi :O Kehitys kehittyy :D Yritän vaatteet etsiä edullisesti kirppareilta, mitä nyt törsäsin jo toppahaalariin ;) Ja tilasin kuvioharsoja netistä, nykysin on kaikkea kivaa!!! :D

Parisuhde Me ollaan nuoripari vaikka "vanhoja" ollaankin. Vajaa pari vuotta ollaan yhessä oltu; muutettu yhteen, kihlauduttu, menty kesällä naimisiin ja nyt ootetaan ekaa (ja vikaa) yhteistä lasta. Ihanaa kun on vihdoin löytänyt sen oikean :heart:
 
Mulla tuli vahva linea negra, eli tämä raskausviiva esikoisella, ihan tissien alta alas asti. Kummastakaan tytöstä ei tullut yhtään mitään.
Nyt on taas tissien alta mutta vaan napaan saakka, eikä ihan niin tumma. En tiiä, ihan hämää :D

Pilkku_ Mä taas toivon, et saan pitää tän kaverin mahassa pitkään. Haluan niin nautiskella niistä viimeisitä viikoista, kun tiedän, et on viimeinen. Menis ees kerrankin yli rv 40. Hui, olispa muuten todella pelottavaa joutua synnyttään jo ennen rv 30. Ei saisi lasta heti kotiin ja mitkä kaikki ongelmat saattas olla edessä pienellä :| huh huh, menis nyt vaan oikein pitkälle. Täälä on 2 syntyny 38+6 ja viimeisin 39+0. Tähän asti, en ole edes loppu raskauksissa ollut mitenkään vaivanen tai tuskainen, toivottavasti nytkin niin. =)
 
Moi vaan kaikille ja tervetuloa Ketunhännälle minunkin puolestani!

Täällä on taas ehditty puhua vaikka mistä, muistaisinkohan vielä mitä te puhuitte edellisellä sivulla? Ainakin kantoliinoista oli puhe. Minä kokeilin muutaman kerran sidottavaa liinaa ja lisäksi meillä oli semmoinen toisen olan pussi (en todellakaan muista virallista nimeä :D ), joka rasitti kuitenkin älyttömästi selkää joten montaa kertaa en sitä käyttänyt. Kun tyttö oli 7kk, saatiin PataPumin taaperoreppu, joka oli aivan ehdoton esim. Italian matkalla, kun Roomassa ei pärjännytkään lainkaan matkarattailla kun jalankulkijoille oli varattu tilaa autotien reunalla sen 40 senttiä... :)
Eli en usko, että jaksaisin kantoliinasta taaskaan innostua, mutta katsotaan miten needy tuleva lapsukaisemme onkaan.

Itse olen 24v, mies on 29.

Laskettua aikaa ei Kuopiossa muutettu, vaikka nt-ultrassa lapsi oli 5 päivää isompi kuin menkkojen mukaan. Itse tiedän ovulaationi ajankohdan, jonka mukaan lapsi olisi 3 päivää isompi kuin menkkojen mukaan. Mutta aikaa ei siis muutettu. Katsotaan sitten rakenneultrassa, onko koko yhä viikkoja isompi, jos sen sitten vaikka vielä vaihtaisikin. Itseäni jostain syystä vaan häiritsee kun itse haluaisi ajatella, että raskausviikko vaihtuu aina perjantaisin, mutta neuvolassa se vaihtuukin vasta seuraavana keskiviikkona.

Ajattelin neuloa mahdollisesti ainakin yhdet villasukat ja isoäidinneliöistä peiton, mutta vielä en ole ostanut lankoja. Lankoja olisi kyllä iso korillinen, mutta kutakin väriä (noin 30 erilaista...) on liian vähän, enkä (=pikemminkin mies :) ) halua liian riemunkirjavaa.

Nyt lähden löhöilemään, voikaahan kaikki hyvin!

Nappikeitto ja Pyöriäinen 18+4 (tai jotain)
 
SYNNYTYKSISTÄ: mulla esikoista alettiin käynnistää r.myrkytyksen takia rv 38, 39+2 suvaitsi vihdoin syntyä. Keskimmäinen synty 41+5 ja kuopus synty 40+4. Tämä raskaus ei kyl takuuvarmasti mene yliajalle:LOL: Mut mulla siis hyvin pennut mahassa viihtyneet, Onneks.! Ennenaikaisuudesta tosiaan voi olla monenmoista vähtiä... Toivotaan et kaksoset pysyis ainaki vkoille 37+ masussa:heart: Mielellään 38+ (tietty voin olla erimieltä kun maha on valtava ja kremppaa jos jonkinmoista:LOL:) mut tietty mitä kauemmin, on se lasten etu :heart:


(.)

Mä tolla dopplerilla leikin ja olipa metkaa!:O:LOL:
Mä tunnen liikkeitä tosiaan, mutta vaan alhaalla ja sivuilla. Istukat edessä ja ne tosiaan vielä vaimentaa: mahassa oli ihan kaamee mylläys menossa, sykkeet 150-170 molemmilla ja potkuja sateli:LOL::LOL: mutta tosiaan, yhen taisin tuntea vain, muut potkut tuli istukoihin ilmeisesti :D Doppler huusi hoosiannaa ku toisia niin julmasti häirittiin:LOL: Ihan uskomatonta:heart: siis meille on oikeesti tulossa 2 VAUVVAA...:O:LOL: Koskakohan sen sisäistää...? Sitten kun alkaa liikkeitä tuntua enemmän ja lopullisesti kun syntyvät :D?
 
Neiti-81: Mulla on myös uskomaton olo, että meille on tulossa kaksi vauvaa! :heart: Viime viikolla vielä tuntui, että mahan kasvu on pysähtynyt, mutta tänään ihan "pelästyin", kun pysähdyin kokovartalopeilin eteen. Maha on kasvanut viikossa tosi kovasti! :) Miten iso mahtaa mahasta tullakaan, kun on nyt jo niin iso?
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja Neiti-81
Heipat monen viikon jälkeen! Aloitin työt reilu kolme viikkoa sitten ja nyt on todellakin semmonen "ruuhkavuodet" -olo. Olen lueskellut teidän hyviä juttuja aktiivisesti, mutten ole oikein löytänyt aikaa kirjotteluun.

Parisuhteesta
: tavattiin 05/03, jolloin myös muutettiin yhteen :LOL: kihlauduttiin 07/03, avioiduttiin 11/04...esikoinen syntyi -06, toinen -07, kolmas -10, km -11 ja nyt mennään rv15+. Ikää molemmilla 38, joka tuntuu juuri nyt olevan se paras ikä :)

Lastensaati-ikä: itsellä se oli 32, kun kolme vuotta yritettiin esikoista, aiemminkin olisi saanut tulla. Mutta kuka mitenkin. Paras aika on silloin, kun on oikean ihmisen kanssa, eikö vain?

Synnytyksestä
: esikko rv37, toinen rv40, kolmas rv 42 (käynnistys) ja mukavin noista oli toinen, rv40 syntynyt. Esikoinen oli tosi pienikokoinen, joka aihetti keltaisuutta, syöntiongelmia yms. Viimeisin taas sai minut melko kookkaaksi, kun ei ajallaan tullut ja synnytys oli tosi raskas, johtuiko sitten käynnistyksestä, en tiedä. Mutta kun ei näitä valita saa, niin odotellaan miten tällä kertaa.

Liikkeistä: en ole oikein varma tunnenko mitään. Oikein yrittämällä pientä kutittelua, mutta tod. olematonta. Josta johtuen olen tietenkin taas paniikissa, että joku on vialla. Onneksi huomen aamulla on neuvola, jossa toivottavasti saadaan sydänäänet heti kuuluviin. Edellisessä, 3. raskaudessa tunsin liikkeet rv14, nyt siis menossa 15+5. Ultrassa ei yllättäin sanottu mitään istukan paikasta enkä muistanut kysyäkään.

Yhtäkkiä tänään kaiken tohinan keskellä tuli hymy huulille: meille tulee vauva :heart: Välillä sen unohtaa, kun oireita ei oikein ole, vatsa on kasvanut, muttei mitenkään hurjasti eikä liikkeitäkään vielä oikein tunnu.

Voikaa hyvin!

Mamiksi monelle rv 15+5, kera poikain 6v, 5v ja 1v.
 
Linea negraa ei näy ja mahdollisesti ei tulekaan. Äidilläni ei ole ollut meistä kummastakaan eikä lähisuvussa muutenkaan. Toki eihän sitä tiedä, jos se myöhemmin tulee, mutta en odottele sitä tulevaksi. :)

Uskonto minut on kasvatettu perus ev.lut. meiningillä eli suorastaan tapakristityksi. Kirkkovihkimisen annoimme mun vanhemmille ja muulle suvulle periksi, mutta heti seuraavalla viikolla molemmat erosimme kirkosta. Olen koko pienen ikäni ollut kyselijä ja epäilijä, täällä landella kun oli tapana laittaa lapset seurakunnan päiväkerhoon niin jo sieltä asti eli voimakas skeptisyys koko kristinuskoa kohtaan, erityisesti Raamattua kohtaan. Kasvaessa se vahvistui ja rippikoulussa osasin kokeissa ja muissa rakentaa vastaukseni aina sen mukaan, mitä tiesin ihmisten haluavan lukea aiheesta. :D Viime aikoina olen käynyt melkoista junttapullaa äitini kanssa tulevasta, koska hänen mielestään minun tulisi liittyä kirkkoon, että tämä lapsi kastettaisiin kirkkoon. Olen nauranut ja sanonut, että lapsi saa itse 12-vuotiaana liittyä kirkkoon, jos niin haluaa, mutta kastetta ei tule olemaan. Äitirakas on niin tapakristitty kuin vain olla ja voi. Nyt on sitten kysellyt, miten nimiäisten kanssa toimitaan ja tuleeko lapselle kummeja jne.
En pidä itseäni ateistina enkä mitenkään sellaisena, että kieltäisin minkään olemassaolon, pidän itseäni vapaa-ajattelijana ja yritän oppia arvostamaan eri uskontoja ja kulttuureja ilman kristinuskon tuomia ennakkoluuloja. Sen haluan omalle jälkikasvullenikin antaa tähän alati globalisoituvaan maailmaan - muissakin kuin uskonasioissa. :)

Äiti maa sun muumilimpparihimo tarttu muhunkin, sellainen tarttui kaupasta matkaan. :LOL:

Tää flunssa tuntuu vaan pahenevan... Päätä särkee tosi paljon, kurkkuun koskee ja nenä on kipeä. Siis nenä on liian kuiva, mutta tukkoinen. Ei mitään järkeä, mutta näin se vaan menee. :D

Kohta suihkun kautta sänkyyn, että jaksaa huomenna mennä töihin. Tiukkaa kyllä tekee.
 

Yhteistyössä