P-L:Täytyypä kurkata tuo hesarin juttu. Mä itse rakastan pinkkiä, nytkin fuksian värinen neuletakki ja tykkään tytöilläkin pinkkiä käyttää, usein se kyllä yhdistyy raitoihin, limeen, ruskeaan, melkein ihan mihin vaan ja pojalla voi hyvin käyttää lilaa ja pinkkiäkin. Tosin tuo meijän 6v ei laita päälleen kyllä todellakaan vaaleanpunaista, mutta just lila, punainen, oranssi ja no, kaikki muut käy. Ja juurikin retro on ihan pop. Just kirpulta menin ja ostin yhdet oranssit ja yhdet ruskeat potkarit, käyvät ihan kummalle vaan.
Mun kans kihataa välittömästi ihmiset jotka (ja vielä lapsen kuullen!)menee ilmoittamaan, että no sehän on tytön/pojan juttu. Ja kovaan ääneen ihmettellään miksi kyseinen lapsi sitä harrastaa. Niinkun esim. ratsastus miellettään tyttöjen harrastukseksi, miksi sitten maailman parhaat kilparatsastajat on miehiä!? Grrrrrr....:kieh:
Nökönen:Joo, kyllä mä sitä luin. Todellakin, lapset tulee kasvattaa suvaitseviksi ja toisia kunnioittaviksi mutta ei siihen mun mielestäni liity milläänlailla se, ettei anneta lapsen olla tyttö/poika. Miksi siitä täytyy tehdä tommonen haloo kun eletään vuotta 2012 ja tytöillä on ihan yhtäläinen oikeis tehdä sitä mitä pojatkin ja myös toisinpäin. Kaiken lisäksi nuo tyypit on mun mielestäni vähän myöhässä, ennemmän tuo olis kohattaunu vaikka 15v sitten
. Ja mun mielestäni lapsella on oikeus olla tyttö tai poika kun ei se tekemiseen ja olemiseen vaikuta jos niin päättää.
Meillä tuo 6v leikkii tyttöjen kanssa barbeilla ja poneilla, joskus omissa roolileikeissään valitsee tytön osan
ja samoin tytöt pojan osan.
Mansikki82:Toi on niin ärsyttävää, mitä ihmettä se kenellekkään kuuluu juoko vai ei? Heti ollaan raapissa naamaa, et "jaa, sää oot raskaana" kun et juo. Ei mun ainakaan yleensä edes tee mieli ja kuinka monta kertaa siitä on saanu kuulla. Kun ei omaa tätä suomalaisten alkoholi kulttuuria niin siitä kyllä todellakin saa kuulla : / Mutta todellakin, se on hankalaa koettaa keksiä ja jos sun kohdallasi ei se lääkekuurikaan auta. Sano vaikka, et sulla on eilen ollu ihan hirvee migreeni ja ei nyt maistu. Tsemppiä
(.)Tosiaan siellä kirpparilla tuli käytyä.. Voi vihne, mutta kun oli niin edullisia! Jooh, ostin sitten kans hennesin mama paitaa.. 2 kipale, semmonen tummaluumu neuletakki ja aivan ihana harmaa hihaton neuletunika. Siis, en mä vaan voinu vastustaa!
Wiitahepo: Me ollaan tän vuoden elokuussa oltu 8v naimisissa. Mies oli 20v ja minä 22v eli aikas nuoria ja ihan rehellisesti voin myöntää, että kyllä siinä oli sitäkin, että haluttiin näyttää että ollaan tosissamme. Vaikka eihän siihen olisi sormuksia tarvittu
. 10v ollaan nyt yhdessä oltu. Eikä kyllä kaduta, olihan se ihanat juhlat ja sanamme on pitänyt vaikka harva sitä tuntui uskovan. Miehen vanhemmat alkaa nyt vasta pikku hiljaa lämpeemään minulle.
Muttei nykyaika ainakaan täälä etelässä kukaan juuri ihmettele, (ainakaan päin naamaa) jos ei olla naimisissa/kihloissa. Ennemmin tuntuu, että leuka loksahtaa kun kertoo olevansa 30v 8v naimisissa ja pian neljän lapsen äiti.