HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Kiitos vinkistä P-L ja Nökönen. Tuo antibioottikuuri on tosiaan klassikko tuolla saralla. Tässä porukassa vaan ei välttämättä mee läpi...kun moni tosiaan mieltää, että "lääkekuuri" = raskaana. Ja valehtelu varsinkin läheisille kamuille on tosi vaikeeta. Oispa helppoo olla nyt mies, niin ei tarviis selitellä juomattomuutta. Sais vaan korkeintaan outoja katseita...Itsekään en siis mikään suurkuluttaja ole, mutta en absolutistikaan. No, näillä mennään... Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mie tuota kalenteria kokeilin ihan metallisella avainrenkaalla ja hiuksella ja siitä sain la päiväksi 8.2.2013, laskurit tuon 7.2.2013. Ja poikaa lupaili niin vatsan päältä, kuin ranteella ja kämmenseljällä. Päivällä pitäis mennä yli, saa nähdä miten käy.

Monet on naimisissa tai vähintäänkin kihloissa. Meillä ei kihloja ole, eikä välttämättä edes tule. Naimisiin menolle me ei nykypäivänä nähdä tarvetta, voihan rakkautta juhlia ilman häitä ja kihlojakin. Yhteinen koti ja arki merkitsee miulle enemmän kuin symboliset sormukset. Luottamus on kaiken a ja o jokatapauksessa parisuhteessa. Susiparina elellään 8. vuotta, ollaan tunnettu toisemme ala-asteelta lähtien. Mie jotenkin tiesin jo silloin, että yhteen kuulutaan ja kai tuo mieskin vähän sitä tuumi, ainakin niin miulle on aikoinaan sanonut. Kait tää on sitten sitä rakkautta ensisilmäyksellä :heart: , mutta eihän sitä vielä ala-asteella vakavasti aleta "olee" kun oltiin ujoja. Paljon vaiheita ja erilaisia ihmisiä on molempien elämiin välillä kuulunut, mutta jonkinlainen magneetti meitä on aina yhteen vetänyt, ei siihen vastaan kannata pyristellä. Nyt ollaan tässä tilanteessa ja toivotaan, että saadaan meitä ainakin yksi lisää :)

Wiitahepo & pikku-hippo 5+2
 
P-L:Täytyypä kurkata tuo hesarin juttu. Mä itse rakastan pinkkiä, nytkin fuksian värinen neuletakki ja tykkään tytöilläkin pinkkiä käyttää, usein se kyllä yhdistyy raitoihin, limeen, ruskeaan, melkein ihan mihin vaan ja pojalla voi hyvin käyttää lilaa ja pinkkiäkin. Tosin tuo meijän 6v ei laita päälleen kyllä todellakaan vaaleanpunaista, mutta just lila, punainen, oranssi ja no, kaikki muut käy. Ja juurikin retro on ihan pop. Just kirpulta menin ja ostin yhdet oranssit ja yhdet ruskeat potkarit, käyvät ihan kummalle vaan. :) Mun kans kihataa välittömästi ihmiset jotka (ja vielä lapsen kuullen!)menee ilmoittamaan, että no sehän on tytön/pojan juttu. Ja kovaan ääneen ihmettellään miksi kyseinen lapsi sitä harrastaa. Niinkun esim. ratsastus miellettään tyttöjen harrastukseksi, miksi sitten maailman parhaat kilparatsastajat on miehiä!? Grrrrrr....:kieh:

Nökönen:Joo, kyllä mä sitä luin. Todellakin, lapset tulee kasvattaa suvaitseviksi ja toisia kunnioittaviksi mutta ei siihen mun mielestäni liity milläänlailla se, ettei anneta lapsen olla tyttö/poika. Miksi siitä täytyy tehdä tommonen haloo kun eletään vuotta 2012 ja tytöillä on ihan yhtäläinen oikeis tehdä sitä mitä pojatkin ja myös toisinpäin. Kaiken lisäksi nuo tyypit on mun mielestäni vähän myöhässä, ennemmän tuo olis kohattaunu vaikka 15v sitten :D. Ja mun mielestäni lapsella on oikeus olla tyttö tai poika kun ei se tekemiseen ja olemiseen vaikuta jos niin päättää.
Meillä tuo 6v leikkii tyttöjen kanssa barbeilla ja poneilla, joskus omissa roolileikeissään valitsee tytön osan :) ja samoin tytöt pojan osan.





Mansikki82:Toi on niin ärsyttävää, mitä ihmettä se kenellekkään kuuluu juoko vai ei? Heti ollaan raapissa naamaa, et "jaa, sää oot raskaana" kun et juo. Ei mun ainakaan yleensä edes tee mieli ja kuinka monta kertaa siitä on saanu kuulla. Kun ei omaa tätä suomalaisten alkoholi kulttuuria niin siitä kyllä todellakin saa kuulla : / Mutta todellakin, se on hankalaa koettaa keksiä ja jos sun kohdallasi ei se lääkekuurikaan auta. Sano vaikka, et sulla on eilen ollu ihan hirvee migreeni ja ei nyt maistu. Tsemppiä :)

(.)Tosiaan siellä kirpparilla tuli käytyä.. Voi vihne, mutta kun oli niin edullisia! Jooh, ostin sitten kans hennesin mama paitaa.. 2€ kipale, semmonen tummaluumu neuletakki ja aivan ihana harmaa hihaton neuletunika. Siis, en mä vaan voinu vastustaa! :D

Wiitahepo: Me ollaan tän vuoden elokuussa oltu 8v naimisissa. Mies oli 20v ja minä 22v eli aikas nuoria ja ihan rehellisesti voin myöntää, että kyllä siinä oli sitäkin, että haluttiin näyttää että ollaan tosissamme. Vaikka eihän siihen olisi sormuksia tarvittu :). 10v ollaan nyt yhdessä oltu. Eikä kyllä kaduta, olihan se ihanat juhlat ja sanamme on pitänyt vaikka harva sitä tuntui uskovan. Miehen vanhemmat alkaa nyt vasta pikku hiljaa lämpeemään minulle. :LOL:
Muttei nykyaika ainakaan täälä etelässä kukaan juuri ihmettele, (ainakaan päin naamaa) jos ei olla naimisissa/kihloissa. Ennemmin tuntuu, että leuka loksahtaa kun kertoo olevansa 30v 8v naimisissa ja pian neljän lapsen äiti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nökönen
Miulla ei ole myöskään ongelmaa alkoholittomuuden kanssa. En edes muista millon viimeksi olisin ollut humalassa! Tm.n jälkeen yritin juoda saunaolutta ihan siksi kun olisin voinut, mutta se maistui pahalle niin mies sai vetää sen kitusiinsa. Mie olin kyllä ajatellut, että jos tässä kierrossa ei olis tärppiä tullut olisin kokeillut yhtä drinkintapaista. Ei nyt sit tarvia, mutta ei kyllä harmitakaan, sen drinkin voi tehdä myös ilman alkoholia. Meidän kaverit ja perheet on jo tottuneet siihen, etten ota, niin ei tartte selitellä, oon aina kuskina tarvittaessa. Alkuun kysyivät, että miksei kelpaa, sanoin ettei vaan maistu, niin riitti vastaukseksi. Miun puolella sukua alkoholia kuluu vaan muutamilla, miehen puolella sit välillä senkin edestä. Alkoholisteja ei ole, mutta kaikissa juhlissa ja iltamissa on aina vähintäänkin riitävä tarjoilu, mieluummin runsas. Mie kai nuorena tyttönä olen kiintiöni täyteen juonut niin ei enää maistu.

Mansikki82 voihan siihen "ootko raskaana, kun ei viina maistu"- kysymykseen vastata, että "kunpa olisinkin", ei kai se ole valehtelua? Tai vastata kysymykseen kysymyksellä "millähän todennäköisyydellä olisin raskaana?". Tai savolaisesti ja jättää vastuu kuulijalle (voi olla tai sitten ei- tyyliin tai mistäpä näitä tietää). Myöhemmin sitten kun raskaus tulee julki ja joku osaa laskeskella 1+1 niin voi sanoa, ettei tiennyt vielä silloin tai ettei halunnut kertoa niin aikaisilla viikoilla tai vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin, koska väistämättä uutisella saa erilaisia reaktioita aikaiseksi.

Uusia oireita! JEEEEE! Tänään siis tuli todella lievää kuvotusta, mutta tuli kuitenkin. En tiedä sitten oliko myötätuntokrapulaa, kun mies oli eilen kaverinsa polttareita viettämässä, tietäähän sen miten siinä kävi... Lisäksi hajut alkaa voimistua ja tisseissä lievää kipuilua. Jospa tässä vielä saisin nauttia ihanista kamalista raskausoireista. Ja kyllä, olen ikionnellinen näistä uusista oireista! Pönttö mikä pönttö, ei siitä mihinkään pääse. ;)

Wiitahepo & pikku-hippo 5+2
 
Hei lisään vielä muistaessa, että luin jonkun vastaavan jutun tuosta sukupuoliroolittamisesta ja jotenkin jäi sellainen kuva, että vanhemmat enemmänkin peittelee sitä, että ihmiset on erilaisia kuin sitä, että onko nainen vai mies. Miksi lapsi ei saisi huomata ihmisten eroavaisuuksia? Mitäs sitten tapahtuu kun lapsi jossain vaiheessa huomaakin, että vitsi, ei me kaikki ollakaan ihan samanlaisia ja toiset osaa tehdä jotain paremmin kuin toiset. Isossa maailmassa miehet ja naiset erotellaan kuitenkin. Mie ajattelen, että erilaisuus on rikkaus eikä kaikkien tarvitse olla "vain ihmisiä" vaan he voivat olla ihan juuri sitä mitä ovat. Eihän lapsilla tuon ajattelun mukaan (kärjistettynä) ole äitiä ja isää vaan huoltajahenkilöitä. Siskot ja veljet = tyyppejä jotka asuu meillä?

Miun kummipojan lempiväri on pinkki ja ei arastele pitää pinkkejä vaatteita koulussa. Hänellä on ihan oma vahva tyyli jo vaikka on vasta 9v. Katselee jo tyttöjäkin vaikka vasta syntyi... Niin se aika vaan kuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: Nökönen
Jospa se minäkin uskaltautuisin jo täältä mukaan Helmikuun Helmiin. :wave:

LA 12.2.2013/ Selma_ / 3. / OYS

Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta jotka ovat iältään jo 7 ja 9 vuotta. Nyt sitten tämän nykyisen miehen kanssa olemme jo jonkin vuoden yrittäneet lasta ja 2 vuotta takaperin tulikin keskenmeno viikolla 11 ja vuosi sen jälkeen oli kohdunulkoinen raskaus. Nyt siis jännityksellä odotellaan kuinka tässä käy.

Meille varhaisultra on varattu 25.6. juuri tuon menneisyyden takia..
 
Tervetuloa Selma_ =)

Tohon värikeskusteluun, että onneks nykyään just kaikki värit sopii kaikille eikä ole mitään "tyttöjen ja poikien" värejä, tietty jos tytön saan niin hälle jotain pinkkejä vaatteita varmaan hommaisin tai pojalle vaaleansinisiä, mutta tykkään hirveesti esim. turkoosista, vihreestä, ruskeesta, valkosesta yms, väreistä jotka sopii hyvin molemmille =)

Saako muuten kysyä että minkä ikäsiä tulevia mammoja täällä on, joiden nimimerkistä se ei ilmene? :)
 
juomattomuuden salailusta: Mä käytin esikon odotusajan alussa sitä, että ostin muutaman juoman valmiiksi, avasin ne ja pesin ja laitoin tilalle limpparia. Kukaan ei huomannut mitään vaikka korkit ehkä saattoivat näyttää avatuilta. Nyt mitään ongelmaa ei ole kun en ole moneen vuoteen juonut kun 2 kertaa vuodessa jos sitäkään :)

sormustestistä: mulla on jo kerran näyttäny oikein tuo ja sitten se kiinalainen kalenteri, uskon kuitenkin että silkkaa tuuria :D Nyt tuo näyttää vähän molempia, pyörii ja heiluu... saas nähdä ;)

Ikä: 23

Omppu ja pähkinä 4+0!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Mäkin yritin tota sormustestiä ja ei siitä kyllä voinut sanoa pyörikö vaiko menkiö edestakas, teki molempia, eli niinku Mansikki82 sanoi, ihanku ei tietäs vielä :D

Tein tänään vielä ton digitestin ja näyttöön pamahti raskaana 2-3 eli kaipa se sitten on uskottava =)

Näin unta viimeyönä että synnytin pojan jonka nimi oli Max, hällä oli tumma tukka ja iso pää sekä korvikset korvissa, sellaset timantit :D Se oli outoa, mutta rakastin häntä heti =) <3

Vauvahaaveita86 & Elohiiri 4+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa mammat,

Ristiäiset
Meillä pidetään kotona lähipiirille ristiäiset. Pappi puhuu ja kastaa ja tämän jälkeen kahvitellaan iloisissa tunnelmissa.

Värit
Itse kun odotin tyttöä ajattelin että meille tulee tyttö joka pukeutuu kaikkeen muuhun paitsi pinkkiin, ei röyhelöitä ja muita. Kuinkas kävikään. Pinkkiä paikat täynnä ja ystävän häissä tytöllä sellainen kermakakkumekko että huh. En osaa sanoa omalta osaltani mikä sai pinkkii villiintymään. Huone on onneksi neutraalin värinen, pinkein somistein. Itse olen kuitenkin sitä mieltä ettei väreillä väliä. Veljeni on puettu punaiseen pienenä minun vanhoilla vaatteilla. Ihan kelpo mies siitä tuli :)

OmaaNapaa
Hieman jomotusta alamahalla koko ajan. Eilen olin menossa koko päivän ja koko päivän oli tunne et nyt vuotaa mutta ei, vessassa tarkistettu aina että kaikki on kunnossa. 11 päivää ultraan :) Aika se vierii!

LOVE 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Taustoja siis vuodattelin juuri tuolla keskenmenonjälkeisessä pinossa, mutta siis tännekin: km 5/11, yksi lapsi ja nyt kovasti jännäillen vahvistuuko tämänaamuinen digitesti tulos raskaana 1-2 vkoa..
 
Tervetuloa uusille miunkin puolesta!

Oireista: Mie turposin eilen illalla ihan ihmeellisesti. Alavatsa oli ihan pallona, söpöhän se oli ja ihailin sitä, kun luonnollisesti oletan sen olleen oire pikku-hiposta :) nyt vähän meinaa huonoa oloa pukata, mutta ei ei okseta tai ällötä mikään, vielä...

Täällä ikää ensiodottajalla 30 (huom! lausutaan kahdeksantoista ;) ) Minkä ikäisiä isovanhempia tulokkailla on? Miun vanhemmat on 67 vuotiaita molemmat, kun virallisesti isoihin saappaisiin astuvat ja miehen vanhemmat myös molemmat 51 vuotiaita. Heidän lapsuuden kodit, sekä miun että miehen vanhempien, ovat kaikki keskenään noin 20 km:n säteellä toisitaan, mutta eivät ole ikäeron takia tunteneet toisiaan aiemmin.

Täällä alkaa olla monilla jo työnimiä. Kulkeeko nimi jo puheessa "siviilielämässä"? Miulla kun noita mielitekoja ajoittain on niin oon ihan reteesti miehelle sanonu, että, pikku-hippo tahtoo (esim.) berliininmunkkia, jota eilen aamulla teki mieli... Jännä miten nykyään aamuisin tekee mieli makeita ruokia, kun normaalisti ei aamulla makea ole maistunut ollenkaan.

Vauvahaaveita86 Mie näin ennen plussausta hammasunen, jossa kitalaen puolella oli kaksi ylimääräistä hammasta ihan oikeiden hampaiden vieressä molemmilla puolilla omansa. Ne ylimääräiset hampaat oli ihan murskana ja tosi kipeät, mutta eivät irronneet vaikka muruset heiluivat. En oikein tiedä kannattaako unelle keksiä selityksiä, kun hampaat yleensä tietää huonoja juttuja... Vai voisiko sen tulkita kahdeksi alkioksi, jotka on vielä kehittymässä ja pysyvät kiinni kuin takiaiset? Se olisikin tosi hyvä! Kipu varmaan enteilisi pahoinvointia raskauden aikana? Taidan tykätä tuosta tulkinnasta, pahoinvointia myöten. Pitääkin seurata, jos tulee uusi vastaavanlainen uni, että onko hampaat ehjemmät :)

Wiitahepo & pikku-hippo 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvahaaveita86
Moi kaikille!

Wiitahepo, minäkin turposin eilen päivällisen jälkeen aivan pallomahaksi. Mua on aina ärsyttänyt se Activian(?) mainos, jossa puhutaan ilmapallomahasta, mutta nyt kuulunkin samaan kastiin :D. Maha oli niin pyöreä pallo, että ihastelin itseäni peilistä kyyneleet silmissä. Heh, minäkö tunteellinen hölmö!

Tein sitten eilen teidän innoittamana tuon sormustestin, ja se pyöri ehkä hitusen enemmän kuin heilui. Joko on molemmat tulossa tai tyyppi ei ole vielä ihan varma, niin kuin jotkut jo sanoivatkin!

Väsymys on kyllä ihan älytöntä, toivottavasti helpottaisi kun on tämä kesä aika työntäyteistä...

Me pidetään sitten lapselle nimiäiset niin kuin esikoisellekin. Mies ei kuulu kirkkoon, ja minä aion erota jossain vaiheessa kun en uskonnollisuudesta perusta. Mentiin maistraatissa naimisiinkin eikä hyödynnetä millään tavoin kirkon palveluita. Lapsemme on ainoa päiväkodistaan, joka ei mene kirkkojuttuihin, mutta onneksi päiväkodista löytyy aina hänelle hoitaja näitä tapauksia varten, ja et-tunnit on tietenkin koulussa sitten onneksi. Mulla on traumoja uskonnoista :-D, en tykkää pakkokasteen ajatuksesta.

Taisin jo joskus kertoa, että me kerrotaan vanhemmillemme plus muille sitten 12. viikon ultran jälkeen, jos kerrottavaa on. Sisko tietää jo, tosin ei äidillenikään paljastuminen ole kaukana ollut. En tiedä epäileekö, kun olen ihan hirmuisen huono valehtelemaan.

Mitkä oireet on muilla odottajilla nyt eniten pinnalla?

Nappikeitto + pikkunappi 5+4
 
Täällä ikää 32 vee fyysisesti, henkisesti vähän vähemmän! =)

Oireista: Ensimmäiset oireet olivat kyllä ehdottomasti rintojen turvotus ja arkuus. Myös painon tunne alavatsalla. Jonkin verran on ollut kuvotusta sekä tosi usein nälän tunne. En muista yhtään enää millaiset oireet oli noilta tyttäriltä.

Kavereille kertominen: Mies on ollut niin täpinöissään, että on joillekin meidän yhteisille kavereille sanonut. Itse en ole kertonut kuin kahdelle ystävälleni ja yritän pitää asian niin, että kertoisinkin mummuille ym. vasta sitten kun on 12 vkoa ohitettu. Viimeksi oli niin inhottava sanoa että meni kesken. : /

Siskon tyttö 10kk on ollut täällä, on saanut taas muistella minkälaista se taaperon kanssa touhuaminen on. Silmät saa olla selässäkin. :)

Selma_ 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Wiitahepo se oiskin ihana yllätys jos sieltä kaks pientä löytyis =)

Mulla on eniten pinnalla oireista väsymys, huimaus ja yleisesti outo olo :D Ja ajoittaisesti niitä elohiirimaisia tuntemuksia =)

Meidän vanhemmat on hieman päälle viiskymppisiä kaikki, mun äidille tästä tulee ensimmäinen lapsenlapsi ja miehen vanhemmille tulee olemaan kolmas. Kunpa kaikki menis hyvin <3

On kyllä niiiin vaikea olla kertomatta tästä kaikille, niin paljon pyörii ajatuksen koko ajan tän aiheen ympärillä, koskakohan sitä pystyy taas keskittymään muihin juttuihin??
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heips!

Kertomisesta Mies meni eilen lipsauttaamaan niin minun kuin omalle äidilleenkin. Molemmat oli yhtäaikaa meillä käymässä ja oli sit vahingossa möläyttänyt. Ite oon kertonu parille kaverille.

Ikäkysymykseen Minä olen vielä 22, loppuvuodesta 23. Mies on 31. Minun äiti vietti juuri 4kymppisiiän! Ja isä on 57, minun mummukin (äitin äiti) on vasta 63. :D Miehen vanhemmat on 53 ja 57.

Sormustesti lupaili selvästi tyttöä. Ja tytön minä uskon tuolla masussa majailevan, ihan senkinpuolesta että meillä pupuiltiin 2 päivää ennen ovulaatiota. Ja ne tyttösiittiöthän on niitä pidempi ikäisempiä... Esikoinenkin on tyttö. Tosin silloin olin ihan varma että poika on tulossa.

Täällä tekis kauheesti mieli jäätelöä! Oonkin syönyt tällepäivää jo yhden. Eilen taisi mennä kaksi... :ashamed: Nyt on alkanu tulee muitakin oireita. Jos kerkee tulla nälkä niin tulee huono olo. Pakko saada jotain suuhun ettei tule oksu. Ei oo vielä tilanne niin pahaksi päässy. :) Kiukkuinen olen kans. Eilenki ihan suutuin siskon kihlatulle. Mua vaan ärsytti. No ehkä hän ymmärsi että hormooneista vaan johtuu, mies nimittäin kertoi hänelle vauvasta... Oon niiiiin huono pyytämään anteeksi. :( Tissit on kipeet ja pinkeet. Selkeesti ei vielä kasvanu oo mutta ne ei oo enää sellaset löysät ajokoiran korvat. :LOL: Alamasu on turvotuksesta kasvanut. Tiukka paita kun on päällä niin vois luulla että olisin pidemmälläkin. Ja kun se turvotus tosiaan on vain alamahalla! Iltaa kohden turpoo sit koko maha. Se kyllä turpoo muutenkin tosi herkästi. Varsinkin jos syö hiilareita. Pudotin tuossa karppaamalla kahdessa kuussa yhteensä 5kg. Nyt plussan myötä otin vähän lisää hiilareita ruokavalioon (ruisleipä :p ... ja se jäätelö....) niin vajaan kilon verran on tullut kahdessa viikossa takaisin.... Yritän pitää noi hiilarit aisoissa ettei ihan hirveesti ylimääräisiä kiloja raskauden myötä tulisi. Esikoisesta tuli 13kg.

Pink 5+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Selmalle ja Maizylle tervetuloa joukkoon ja onnea plussista!

Ikä Olen kolmekakkonen, ehdin täyttää 33 noin kuukautta ennen vauvan syntymää (jos nyt suunnilleen la. osuu kohdille). Mies samaa vuosikertaa. Isovanhemmat ovat 55-65 -vuotiaita ja iso-isovanhempia on elossa yksi; minun kasikymppinen mummoni.

Oireista Minulla on helpottanut rintojen kipeys, enää vain aavistuksen hellät. Väsymyskin on jo inhimillisempää, mutta paha olo... Taas heräilin yöllä pahaan oloon, aamulla söin sängyssä jo hapankorppua ja banaania, välillä laantuu, mutta ei häviä kokonaan. Oksentanut en ole (vielä) kertaakaan, tänään oli jo aika hilkulla. Yritän väkisin syödä jotain, hyvin harvoja asioita tekee mieli. Lähinnä vain tumma leipä/hapankorppu, banaani, mustikkakeitto ja appelsiinimehu ei kuvota. No, eiköhän tämä 1,5 kuukauden (!!!) päästä helpota! Siskoni lohdutteli, että tähän pahaan oloon kuulemma tottuu. Toivottavasti. Mulla olisi huomenna tentti, joka alkaa tasan 8. En tajua, miten pääsen liikkeelle niin aikaisin ja vielä niin, että saisin syötyä jotain ennen lähtöä...

Mieheltä kysyin tänään, että mitä kauheaa hyttysmyrkkyä se on itseensä sumuttanut. Oli kuulemma stickiä, jonka tuoksusta olen aiemmin pitänyt... :LOL:


P-L rv 6+0
 
Meillä on myös on kaikille tuleville isovanhemmille ensimmäinen "mummotettava" (tai ensimmäiset, jos unen tulkinta sattuiskin oikeaan :D )

Miulla on ollut jotenkin epäuskoinen olo tähän asti, mutta kun noita oireita on alkanut ilmaantumaan niin on mielikin hieman rauhoittunut, ei ihan niin paljoa pelota, että olisi huonoja uutisia tulossa taas. Ultraan asti jokatapauksessa ainakin jännittää, siihen on vielä 2 täyttä viikkoa. Liian pikään... :headwall:

Eilen illalla kun iltapalan söin niin tuntui, että olisin siitä mennyt humalaan, kai se oli huimauksen ja väsymyksen yhteisreaktio. Kamalasti on alkanut nyt väsytelläkin ja välillä joo huimaa niin kovasti, että pitää ottaa jostain kiinni, ettei kaadu.

Onhan tuo aika vaikeeta olla kertomatta edes jollekin yhdelle, mutta koitan malttaa mieleni. Toissapäivänä yritin soittaa yhdelle ystävälle ja päätin, että jos hän vastaa niin kerron uutisen heti (hänelle olen päättänyt ensimmäisenä asian kertoa), vaan ei vastannut, onneksi (ehkä), soitan sitten ultran jälkeen, oli hyviä tai huonoja uutisia.

On jäätelö hyvää, kun yksin syö! :whistle:

Wiitahepo & pikku-hippo 5+3
 
Ikä:Minä täytin tänä vuonna 30v, mies on 28v. Isäni on ollut kuolleena jo 15v, 61 olisi näinä päivinä täyttänyt :| Äiti täyttää 51v. Miehen äiti on 49v ja isästä en ole varma..:ashamed: hipoo 60v kumminkin. Kaikki työelämässä. Ja meidän lapset on tällä hetkellä ainoat lapsenlapset kaikille. Mulla on kyllä 2 siskoa ja miehellä 2 siskoa ja veli, muttei ole kenelläkään vielä lähimain, että alkaisivat serkkuja tekemään, vaikka ikää riittäiskin. Harmi sinänsä. Isoisovanhempia on miehen yli 80v mummut, mun 77v mummini ja samanikäinen pappani.

Työnimi: Tuon Uskon vaan keksin, kun tuntui välillä usko loppuvan koko hommaan :). Mies puhuu "koodinimi Eemeli" :heart: joka hyvin luultavasti olisi virallinenkin nimi jos poika tulisi.

Unia:Näen ihan hirveästi, mutta näin raskaana ollessa vielä enemmän. Viimeyänäkin, että join viiniä, tiesin olevani raskaana mutta join silti, kauhea morkkiskin oli, mutta silti join ja mieheltä salaa. Paras uni on kyllä ollut se, jonka näin kun kuopusta odotettiin. Näin unen jossa anoppi kastoi lapsen salaa Oliviaksi. Ei muuten, mutta tyttö sitten syntyi Olivian päivänä :heart: Että oliko sitten etiäinen?

P-L:Samaa vikaa, haistan ihan erilailla. Mies hörppäs eilen kulauksen Ed:iä ja käveli mun ohi, haistoin sen heti! :)

(.) Lapset haettu heti aamusta kotiin ja ehditty jo juhlia miehen nuorimman siskon valmistujaisia. Kyllä on ihanaa kun on taas tuo termiittikolmikko kotona :heart: on sitten niin autiota kun poissa ovat. En kyllä taas hetkeen päästä yhtään mihinkään. Minun tarvis ajaa nurmikko :x mies teloi selkänsä perjantaina ja lupasin sen ajaa.. Se alkuun pääseminen on niin muka hankalaa ja se ahdistus etteikö se ikinä lopu :LOL:.. Noo, enköhän mä taas selviä ja hyvää hyötyliikuntaahan se on.

Äiti maa & Usko 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Tuo pähkinä tuli siitä, kun mun mielestä vauvat näyttää aina näin alusta johonkin viikolle 12 asti pähkinöiltä ultrassa. Esikoinenkin oli pähkinä.. joskus käytetään arjessakin tuota sanaa, mutta tosi harvoin :)

Omat vanhemmat on 46 ja 53, miehen vanhemmat 47 ja 52. Elossa vielä mun 2 mummoa ja ukki. Miehen puolelta elossa myös kaksi hänen mummoaan. Kaikki isomummot taitaa olla päälle 80-vuotiaita ja mun ukki jotain 78?

Tuleva lapsi on mun vanhemmille toinen lapsenlapsi ja miehen vanhemmille nro7. :)

huomenna pitäisi uskaltaa soittaa neuvolaan ja varata varh.ultra ;) Jännää! :)
 
heipähei,

sydän kurkussa pamppaillen tulin kurkistamaan tätä listaa. Koskaan aiemmin ei ole ollut mitään mahdollisuuksia edes ajatella kurkkivansa odotuspuolelle...
mutta nyt saattaisi olla mahdollista liittyä seuraan.

En halua vielä listalle sillä haluan käydä virallisessa veritestissä ennen kuin tässä alkaa kovasti "juhlimaan".

Laskettu aika olisi 20.2, sillä hedelmöityspäivä on 30.5 ja -paikka oli sairaala, eli hoidoilla alkuunsaatu raskaus.

Takana on 6 vuotta yritystä eikä yhtää alkanutta raskautta ennen tätä.
Toivottavasti saan liittyä vielä seuraanne :)

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille !

iloksi 3+4
 
Onnea iloksi ja kiva kun sinäkin pääsit tai ainakin pian pääset tälle puolelle =)

Mulla ois huomenna soitto klinikalle ja meinaan pyytää myös ton veritestin, en tiedä kuuluko se automaattisesti kun on hoidoilla aikaansaatu raskaus? Mutta kuitenkin, sellaiseen haluaisin. Niin ja koska sinne varhaisultraan on järkeä mennä? Siinä mielessä järkeä että saisi vähän jotain varmistusta, ettei turhan ajoissa mene?

Työnimestä, meillä ei ole vielä ehtinyt mitään varsinaista työnimeä tulla paitsi tuo elohiiri kun ekoihin oireisiin kuulu tuo elohiirimäinen tykytys :) Saa nähdä jääkö käyttöön vai tuleeko tilalle jokin muu...
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
minäkin tulen tänne jo varovaisesti kurkkimaan :) .
La 5.2.2013 toinen tulossa ja PHKS olis sit meidän synnäri, jos sinne asti päästään. Meidän pieni on saanut alkunsa 15.5. ivf:llä. Nyt jännätään pysyykö hän matkassa mukana :)
kovasti mietin että pitäskö käydä ultrassa ennen neuvolan ekaa ultraa joka on 29.6. eli sillon viikkoja 8+3. Katotaan riittääkö kärsivällisyys ;)


hiippis 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Omppuf

Yhteistyössä