HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

Raskaana olo on minusta vaan niin ihanaa vaikka ei tosiaan mee niinkuin oppikirjoissa! Ja se palkinto. Sitä ei voi sanoin kuvata. <3 Vaikka kokoajan on pelko että pieni syntyy reilusti ennenaikojaan niin jotenkin en siihen nyt usko. Kyllä me täysiaikaiseksi päästään! :) Ja vaikka ei ehkäisyä aloiteta niin ei varmaan tietoisesti yritetä. Ei ajoiteta seksiä ovulaatioon. ;) Nyt tuntuu että tämä kahdenvuoden ikäero vois olla aika passeli myös seuraavaa ajatellen. Mutta en todellakaan mitään hormonaalista ehkäisyä aloita eikä kumikaan tunnu meidän vaihtoehdolta. Jos seuraava päättää tulla heti perään niin on tervetullut!

Pink 33+2
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka ja Viivi76
Graavilohesta kysymys..mies teki itse graavilohta...se oli sellaiseen muoviin pakattu se lohi mut mies sanoi että se ei ollut vakuumipakattu...eli voinko nyt sit syödä tota ukko kullan suolaama lohta?

En todellakaan haluu enää olla tämän raskauden jälkeen raskaana...tää on rankkaa vaik kaikki hyvin...inhottaa ku ei jaksa noiden isompien kans porhaltaa samaan tahtiin ku normioloissa =(

Tänää ihana löhöpäivä...outoa ku tuntuu et kaikki muut porhaltaa pääkolmantena jalkana jotain joulun hyväks...joo leivottiin myökin eilen pipareita ja huomen sit paistetaan kinkku ja tulee vieraita...ei sen kummempia =)

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

äitx2 ja riesa rv 32+4
 
Huomenta!

Joka ei mulla ole mitenkään hyvä sellainen..KIUKKU kuvaa tätä valtavan hyvin. Ja huippuna se, että en edes tiedä mistä tää yhtäkkiä tuli. Kone nyt jumittaa kyllä, mutta ei se mua yleensä ihan näin kiukkuun saa :LOL: Ehkä se on vaan tää raskas olo raskaana olosta! Pari päivää nyt tuntunut, että lähtee koko häpyluu irti, selkä antaa kokonaan periksi ja pakarat ovat niin jumissa etten eilen meinannut päästä kavereille sisälle, kun sinne on rappuset. Mutta kunhan tuo tammikuu koittaa eikä tarvitse enää niin rauhoitella tätä menoa, niin lähden todellakin tekemään jotain liikuntaa, jos sillä saisi nämä paikat jotenkin toimimaan ennen synnytystä. Kun tuntuu ettei pytylläkään saa kunnolla väännettyä! :whistle:

äitix2 Oliko se muovi ihan pussi eli kauppa oli itse sen pussittanut? Muuten oli varmastikin vakuumipakattua.. Itse kyselin eilen kalatiskiltä ei pakattua tuorekalaa, jotta olisin kanssa saanut sitä kraavia tehdä. Löytyikin norjalaista lohta, mutta kun huomasin pyyntipäivän olevan 16.12. niin jätin sikseen. Kai rannikon kasvattina sitä jotenkin haluaa kalansa pikkasen tuoreempana. Täällä keskellä Suomea ja maaseutua ei vaan oikein ole vaihtoehtoja. En siis olisi sitä ottanut vaikka en olisi ollut raskaanakaan, kala on kuitenkin herkästi pilaantuvaa!

Toisesta lapsesta meillä ei miehen kanssa ole ollut puhetta, toki kaksi olen aina itse halunnut ja suht pian tässä on toimittava, jotta ei ole tota ikää liikaa! Ja kivahan se olisi ettei sisaruksilla olisi kauhean iso ikäero. Itse kun olen vanhempien iltatähti, niin mulla ja veljellä on yli 10 vuotta ikäeroa. Jotenkin se sisarussuhde ei ole sellainen kuin voisi olla, kun toinen on muuttanut jo pois kotoa ja toiseen kaupunkiin, kun on itse ollut hyvinkin pieni. Epäilen vaan, että mies ei tämän mun vali-vali-raskauden jälkeen ole kauhean innokas heti kuuntelemaan taas montaa kuukautta mun vaivojani :LOL: Ja ennen toisen lapsen suunnittelemistakaan meidän on pakko löytää se isompi koti, tänne just ja just tullaan kolmisin mahtumaan!

Jos alkaisi siivoomaan, saisi tätä kiukkua purettua edes siihen. Ajatuskaan ei meinaa luistaa, kun niin kiukuttaa. Laitoin puhelimenkin äänettömälle etten vaan vastaa kellekään. Mies on onneksi töissä niin säilyy perhesopu! :p

Keisha 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ollaan jo viikolla 35! Äitiyslomakin alkoi, eli nyt saa rentoutua ihan vapaasti loppuajan:) Toivoisin vauvan tulevan pian vuodenvaihteen jälkeen, koska alan olla jo kyllästynyt koko raskauteen. Mitään ihmeempiä vaivoja ei ole, nivuskivut loppui kun lisäsin liikuntaa. Muutenkin tuntuu, että omalla kohdalla paikallaan olo pahentaa vaivoja, ja liikunta helpottaa. Kävelenkin tosi vauhdikkaasi, mutta kumartelu ei onnistu. Voisi sanoa, että olen aika helpolla päässyt, ja siitä toki erittäin iloinen. Sympatiat on vuodelepäilijöiden puolella, onneksi kukaan meistä ei enää pitkään joudu olemaan makuupotilaana. Stressaan vain aika paljon, että jotain tapahtuu tässä loppumetreillä, ja siksi haluaisin vauvan "turvaan" masun ulkopuolelle. Jotenkin ei vieläkään aina tajua, että meille hyvin todennäköisesti ihan oikeasti tulee vauva. Olen haaveillut lapsesta todella kauan, vaikka emme ehtineet yrittää tätä ollenkaan. Raskauduin siis varmoista päivistä, joita olimme käyttäneet ehkäisynä kuukauden sitä ennen. Toiveissani vauva on ollut jo useamman vuoden, mutta ei niitä yksin noin vain tehdä, niin asia meni nyt sitten näin. Mielelläni olisin ollut äiti jo pari vuotta aiemmin. Tiedostimme kyllä tuota ehkäisyä käyttäessämme, että näin voi käydä, ja olen todella, todella kiitollinen, että raskaus alkoi noin helpolla. Voin vain kuvitella sen tuskan, kun odottaa kuukausitolkulla ja aina ne menkat alkavat. Tiedättekö muuten, kuinka helposti omat vanhempanne ovat raskautuneet?
Olen itse ihan uteliaisuudesta miettinyt, kuinka perinnöllistä tämä on. Meillä molempien vanhemmilla lapset ovat tulleet hyvin helposti. Oma äitini on raskautunut kaikki neljä kertaa ensimmäisellä yrityskierrolla, siksi olin itsekin varovaisen toiveikas, ettei se välttämättä ole vaikeaa.


Lapsiluku toivottavasti ainakin kaksi, ehkä kolmekin. Mies haluaa kaksi, mutta minä ainakin vielä haaveilen kolmannesta. Katsotaan mikä tilanne on, kun tämä ensimmäinen saadaan maailmaan. Ehkäisemme varmaan jonkun aikaa tämän syntymän jälkeen, mutta toivoisin olevani ensi jouluna tai hyvin pian sen jälkeen uudelleen raskaana, tosin alkuvaiheessa vasta. Haluaisin ehtiä hetkeksi töihin lasten välissä, ja mielestäni ihanteellinen ikäero olisi vähän alle kaksi vuotta, mutta yli puolitoista. Tiedostan kyllä, että nämä ei aina toteudu, lapsia ei tule tilaamalla, mutta tämä on haave.

Ihanaa joulunaikaa kaikille meille odottajille!

Pilkku_ ja pyllerö 34+2
 
Perheluku on täällä täysi lapsen synnyttyä. Tämä toinenkin sai alkunsa vähän kuin vahingossa. Mulla ei ollut seksielämää kuin kerran kesäkuun alussa ja siitä masuasukki sai alkunsa. En ollut kuukautisiakaan enää merkannut minnekkään, kun mitään säpinää ei ollut ollut. Sitten piti neuvolassa sanoa, että "ööö, voiko sen laskea yhdynnän mukaan sen lasketun ajan". Eka lapsikin sai alkunsa niin, että kun mulla oli kymmenisen vuotta ollut vaihtuvia nopeita suhteita ja sitten tapasin yhden miehen ja viikon puuhastelun jälkeen tulin raskaaksi. Että ottavaa on ollut. Ja nyt on ikää niin paljon, että riskit on suuret ja muutenkin tämä elämäntilanne on sellainen, että ei minulla ole jaksamista eikä taloudellista mahdollisuutta enempiin lapsiin. Toivon vaan, että tämä masuasukki olisi terve syntyessään, niin erilainen on ollut mahassa ollessaan kuin esikko. Esikko oli jo mahassa läheisyyttä kaipaava: kun laitoin mahalle käden, niin etsiytyi aina siihen ja alkoi pukkia kättä käsillä tai jaloilla, maha muutti aina asentoa toiseen reunaan - oli se hassua. Muutenkin esikko on viihtynyt aina sylissä ja ahkeraan pitää edelleen silitellä ja paijata. Tää maha-asukki taas lähtee aina karkuun, kun nostaa paitaa ja laittaa käden mahalle! Muutenkin on rauhallisempi.
 
Neuvolan täti sanoi, että varmasti tuoretta kalaa, eli juuri pyydettyä, suoraan kalastajalta ja kasvattamosta tullutta voi syödä - pitää varmistaa kalan tuoreus - sitä voi syödä. Kuulemma tuoretiskillä voi olla jopa vakuumista purettua kalaa myynnissä(!).
En tiedä miten yleistä listeria on, luin kyllä joskus jotakin tilastotietoja ja muistan yllättyneeni siitä, miten usea odottava äiti saa sen.
 
Meillä ei ainakaan kaupassa edes tuoretiskin myyjät tienneet tarkkaan miten kala, joka "irtona" on heille tullut on ollut pakattuna. Kaikki kalat kun noihin ketjuliikkeisiin tulevat melkein poikkeuksetta tukun kautta, mikö tarkoittaa sitä, että kala pyydetään ja toimitetaan sitten esim. Kuopioon tukkuun, jossa se käsitellään ja pakataan uudelleen ja toimitetaan sitten kaupoille. Ei oo tuoretta, ei! Ja lisäksi kaupoissa pitää tiskillä olla merkittyä koska se kala on pyydetty!

Listeria on ilmeisesti yllättävän yleistä, mutta normistihan se ei terveelle ihmiselle aiheuta välttämättä edes mitään oireita, niin iso osa tartunnoista jää rekisteröimättä.
 
Hei ja anteeks, mut pakko vähän kehua, miten hyvin meillä kävi tuon kala-asian kans. Miehelle puhuin nimittäin torstaina, että pitää varmaan ostaa tuorekalaa jostain ja tehä ite graavia, niin sepä oliki perjantaina käyny tuossa meijän kylän kalasavustamolla ja varannu täks aamuks yhen palan kylmäsavulohta ja ilman vakuumiin pakkausta :D Olipa aika kiva ylläri, on varmasti tuoretta kalaa, kun meijän kylällä on myös kalojen kasvatuslaitos, niin se on sieltä tänä aamuna siihen savustamolle menny. Muovipussiin olivat sitte erikseen sen meille pakannu=)

minä vaan -84 + juniori 34! POKS!! :heart:
 
HEIPPA!

PokspokspoksPOOOOOOKSSSSpokspoks! 34+0 :xmas:

Eipä mulla mittäään asiaa ole, muutaku tulin poksumaan ja toivottamaan Ihanaa, lämmintä ja rauhallista joulua kaikille mammoille, masuille ja koko perheelle! :heart: :xmas: :heart:

Täällä on joulutortun tuoksu! Ihanaa. Ylihuomenna jouluaatto :heart:

Bettis ja rakas 34+0 (35) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Bumble ja Viivi76
No jos Bettiskin, niin kyllä sitten minäkin eli POKS 33+0! :D

Täällä on niiiiiin tylsää. Ei mitään tekemistä. Joulusiivot tehty, piparit leivottu, koiran kanssa potkukelkkailttu, kinuskikarkit "leivottu" ja seksiäkin harrastettu, kun ei enää muuta keksitty! :D Ei vaiskaan, lysti se sitäkin on välillä harrastaa, edellistä kertaa en edes muista.

Epäilin, että tulen tylsistymään lomalla todella nopeasti ja niin se sitten tapahtui ihan kolmessa päivässä vaikka saan olla kotona ja on vielä seuraakin. No, en todellakaan kuitenkaan valita, kun asiat on oikeesti hyvin. Huomenna on sitten suunniteltua ohjelmaa koko päivälle, niin kyllä se tästä taas lähtee.

Olisinpa muuten hoksannut leipoa jotain suolastakin, kun nyt ei enää tuo makea oikein uppoa kaiken sen kinuskin jälkeen. Ehkä huomenna sitten!

Keltakukka 33+0
 
Lapsiluku musta on vaan hyvä, kun tietää itse, mihin pystyy ja mihin ei - jos se lisäys lapsilukuun heti ei oo paha niin mikäs siinä. :) Kumien kanssa täällä tosiaan tohelletaan sitten lapsen syntymän jälkeen, ettei nyt ihan heti toista tulisi.

Hedelmällisyyden perinnöllisyys on itselle ainakin ihan mysteeri, sen tiedän, että minut on aikoinaan laitettu alulle häämatkalla :D Suvussa on tosiaan monenlaista, toiset ovat raskautuneet melkeinpä ajatuksesta ja toisilla sitten meni vuosia ennen kuin onnistui... Siihen kuitenkin vaikuttaa kahden ihmisen hedelmällisyys pääasiassa, ja mitäänhän ei voi tietää ennen kuin sitä toden teolla annetaan lapsen tulolle mahdollisuus.

Mä löysin tänään verhot vaavin huoneeseen - tai siis kankaat paikallisesta kangaskaupasta ja saan ne huomenna hakea valmiina verhoina sitten.:heart:

Kala-asiaan mulla on aina ollu oma kalatoimittaja, kun setäni hoitelee täällä noita kalaherkkuja - sieltä tulee taatusti tuoretta graavia ja savustettua lohta meidän joulupöytään. :) Onneksi näin. Ja tosiaan, kala on suomalaista, koska setäni ei muuta käytä.

Keltakukka mulla ei oo vielä tylsyys iskeny, mutta toisaalta, on tässä vielä muutama viikko ennen kuin alotan tuon oman lomailuni... :D Kyllä se sitten ehtii iskeä päälle jossain kohtaa ellen sitten innostu taas lukemaan sitä kasaa kirjoja, joka tuolla lukemista odottaa... :D

Kuten jo sanoin, niin notkun linjoilla kuitenkin koko joulun, mutta teille, jotka ette niin tee toivotan rauhaisaa joulun aikaa, nauttikaa ruoasta ja seurasta :heart:

Mistä tätä räkää oikein tulee?! Niistän koko ajan ja nyt toi kiristynyt pakkanen viel pistää vielä veretkin niistäessä tulemaan ulos. Hitsi vieköön. Ihan kuin ois turpaansa saanu. :D

Paistettiin muuten kinkku numero yksi eilen... on muuten hyvvää. :whistle:

MrsR&MrR ja EePee 32+2
 
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua teille kaikille helmikuisille!! :heart:

Mulla ei ole kyllä mitenkään rauhallinen joulu, olen kuoleman väsynyt ja isäntä vaan ilmoittaa että heidän suvun puolelta on tulossa ihmisiä kylään. Ei mitään vastaan mutta oon niin väsynyt että mä vihastuin vaan asiasta. Kuvittelin tehneeni asian aika selväks kun en ees omia sukulaisiani ottanut kutsut tai pyytänyt. Niin ei, ja täällä murjotetaan taas.. En millään jaksais. eikä mitään tietoa aikatauluista yms.. :mad:

Eka joulu omassa talossa ja kodissa, kai siitä jotain hyvääkin löytyy..

kengu
 
Kinkku uunissa ja puuroa meinasin alkaa kohtapuoliin hauduttelemaan, joululaulut soi :heart: on niin jouluinen olo :heart: masussa melskataan oikein vauhdikkaasti :) huomenna lähdetään aamusta liikenteeseen, ensin miehen vanhempien luokse ja sieltä sitten minun mummolaan, jossa oikein vanhanajan sukujoulu :)

Rauhallista ja iloista joulua kaikille masuilijoille!
Heidukka ja Mytty 31+4
 
Ihanaa joulun aikaa ja onnekasta uutta vuotta 2013. Täälä kuusi koristeltu, mä olin kyllä taas tapani mukaan odottamassa vasta aattoaamuun, mut mies ehti puhua ääneensä, et hakee sen sisällä :) mikäpä siinä, komea kuusi on kyllä ja lapset onnessaan kun saivat koristella.

Kengu ompä kyllä ärsyttävää.. Meillähän meinas mun äiti, minulta kysymättä, et he, siskot ja isovanhemmat tulis tänne meille. Juu, ei!! Ei todellakaan tarvi tulla.. En tajua mistä se senkin NYT keksi. Ens vuonna voin harkita, nyt en. Rahallisestikkin noiden suursyömäreiden ruokinta olis ollu ihan melki mahdotonta.


Joulun rauhaa toivotellen Äiti maa & Alli 34+1
 
Moikka mammat!
Lapsiluvusta ei vielä ole harmainta hajuakaan. Jos tästä selvitään henkisesti ja taloudellisesti hyvin yksin niin tulevaisuus jää sitten nähtäväksi =)

Hedelmällisyys on sitten kumma ja epäreilu homma. Koko ikäni äiti ja tädit ovat varoitelleet että tässä suvussa on riittänyt raskauteen se kun näkee miehen kalsarit. Nyt odottelen kaveria joka sitten viis veisasi kumin käyttö yrityksestä ja ajoissa otetusta jälkiehkäisypilleristä alle 30h (Suositellun ajan sisällä alle 30h yhdynnästä, 72h sisään pitäisi vielä olla ok).
Siskoni sen sijaan yritti exänsä kanssa lasta yhteensä 7 vuotta, josta viimeiset yksityisissä hedelmöityshoidoissa. Jäipä hänellä ainokaiseksi ellei ihmeitä tapahdu, suhde kariutui sitten pitkän liiton jälkeen ja eipä taida ihan tosta vaan olla tollasiin hoitoihin enää varaakaan. Mutta jaksoivat onneksi yhden maailman suloisimman siskontyttöni saattaa tänne vaikeuksista huolimatta =) (Ylpeä täti)

Itse ehkäisen selibaatilla toistaseksi sitten, muuhun ei ole luottamista :LOL:

Nyt taidan loikkia vanhempieni luokse ihmettelemään jouluhössötystä, jos vaikka ranne antaisi jotakin hyödyllistä tehdä. Yritän viihtyä siellä joulun yli mutta jos perhe ja siskojen lapset (tai pahin ehkä äitini) kaikki käyvät siellä päivätolkulla ylikierroksilla niin pakenen tänne lueskelemaan =)

Hyvää joulua kaikille mammoille ja masuvaaveille!!! :heart:
Ainiin, ja yhdelle syntyneelle! :heart:

Vempukka ja Kaveri 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Meillä onneksi sellainen tilanne, että ei tarvitse itse laittaa mitään tänäkään vuonna - mennään ensin anoppilaan ja sitten mun vanhempien luokse joulun viettoon. Kahdet lahjat sitten avattavana. Kivvoo. :D Minä siis täällä menen vain valmiiseen pöytään tylysti - kaksi kertaa.
Ensi vuonna täytynee sitten itse laittaa ruokailut ja muut, pyytää molempien vanhemmat ja sisarukset joulun viettoon. Siksi olen tänä vuonna kieltäytynyt laittamasta joulua ollenkaan. :) (antijouluihminen olen, jos joku ei muista)

Tänään taidan paketoida noi lahjat ja siinä samalla voisin ehkä kuunnella joululauluja. Ehkä. :D

Meidän tirriäinen pitää kanssa kunnon melskettä välillä, melkein pitää taputella mahaa, että rauhottuisi edes hetkeksi. Ne kymmenen potkua/liikettä tulee kyllä aika nopeassa tahdissa, kun melskaus alkaa. :LOL:
Itse yritän tällä hetkellä houkutella kakkosasiaa tulemaan, viimeksi maanantaina sellaisen tehnyt... Alkaa olla hyvin, hyvin turhautunut olo. Ei ole auttanut normimaitotuotteet, kahvi eikä energiajuoma. Nyt on kyllä sellainen tunne, että tänään se kakka viimein tulee. Pakkohan sen on. :D

Tähän ihanaan tietoiskuun päätän oman osuuteni tällä kertaa. :)

MrsR&MrR ja EePee 32+3
 
ihanaa joulua kaikille helmimasuille! <3

Meilläkin otetaan lunkisti sillä kahtena seuraavana päivänä kutsuu valmiit pöydät, ensin miehen puolen ja sitten mun :) olen mä muutaman kakun ja pari lanttulootaa tehny tuliaisiks, mut siinä kaikki. Kuusi seisoo ulkona tänävuonna vaikka appiukko sellaisen meinasi meille väkisin kantaa sisälle mutta minä pistin kampoihin :D rennolla fiiliksellä otettu tämä joulu ja mieli on oikeen hyvä <3

mrsR tsemppiä kakkosen vääntöön, kyllä se sieltä vielä tulloo! :D

hedelmällisyyden perintö no empä osaa mitään tohon sanoa, meitä on monta joten kai ihan hyvä on ollu aiemmissakin polvissa, mut on väsätty juhannuksena ja meillä nää muksut on tarkkaan harkittuja ja tän kakkosen kohalla viivytti raskautumista esikon olemassa olo kun seksi selkeesti vähenty hänen synnyttyään ja kun nukkuukin meiän sängyssä niin jouduttiin salamyhkäisiin puuhiin milloin minnekkin jotta saatiin tää aikasiks :D seuraavat muksut on sit vielä vaikeempii tehrä jos ei ketään saada meiän huoneesta ulos :)

(.) meillä mies tokas tänään et haluis nytkin mennä 4d.hen kattomaan vauvaa :D pikkasen on myöhässä ajatustensa kanssa, enkä mä enää ees välittäs siitä ku kohtahan vauva on jo täällä ja ens kuussa ultrataan lääkärissä muutenkin.

Nyt taidan lähtee koiruuden kanssa pitkälle lenkille kun mies tuli salilta ja kattoo poikaa :)
Nauttikaahan joulusta ja masuista niin minäkin aion tehdä <3
taikamaailma rv 31+1
 
Tunnelmallista Joulua kaikille mammoille!

Ihanaa kun on kuusi ja kynttilät ja lunta ja pakkasta ja joulun tuoksuja :heart:
Pian nuo tuoksut vaihtuvat maitopukluihin ja kakkavaippoihin, sitten on hyvä muistella tätä aikaa :xmas:

Me vietetään aamupäivä kerrankin rauhassa kotosalla; keitetään puuro, käydään kävelyllä ja aamusaunassa, avataan jokainen yksi lahja kuusen alta. Sitten mun äidin luo illaksi, siellä odottaa kunnon juhlaillallinen ja pukki.

Ihanaa Joulua!

Halibut 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: Bumble
Päivän tehtävistä suoriuduttu!

Jotenkin on koko päivän itkettänyt. Kun lähdin liikenteeseen puolen päivän jälkeen, tuli radiosta uutinen Arttu-pojan kohtalosta. Siitä se sitten alkoi. Hautausmailla käytiin ja se nyt ei varsinaisesti piristä mieltä myöskään. Viimeiseksi kävin vielä viemässä pellon reunaan koiramme hautapaikalle kynttilän. Että jos me tuomme uutta väkeä maailmaan, niin on sitä väkeä sitten vuosien varrella täältä poistunutkin. Ei nyt ole tarkoitus masentaa ketään, mutta aika hartaaksi tämä vetää.

Huomenna menen siskon luo "valmiiseen" pöytään. Me tehdään porukalla ruokia, mutta minä pääsen yleensä melkoisen helpolla. Ilmeisesti ruuanlaittokyvyilleni ei anneta suvussa kauheasti arvostusta :) Koko päivä meneekin huomenna sitten siellä. Joulupäivänä tulee mies kotiin ja silloin rauhoitutaan kotosalla ihan keskenään.

Keltakukka 33+1
 
Erittäin ihanaa joulua kaikille! :xmas:

Ehdottomasti parasta vuodenaikaa eletään ;) Paitsi että tein tänään sen verran hommia (kuusen koristelu, rosolli, lihahyytelö, pikkuleipiä, siivousta...), että nyt se perhanan verenpaine nous ensimmäisen kerran yli rajojen. Elikkäs 152/91 oli korkein arvo mitä sain, rauhoittumisen jälkeen 140/88 eli selvästi koholla on. Loppuillan olenkin sitten makoillut sohvalla ja mies on passannut ja hoitanut pikkumiehen sänkyyn. Mullahan oli viime raskaudessa lievä toksemia ja yksi syy lapsen pienipainoisuuteen luultavasti oli juuri se korkea verenpaine, tosin se oli korkea viimeksi jo viikolta 20 asti. Nyt on onneksi päästy näinkin pitkälle, mutta eihän tuon tarvitsisi nousta yhtään. Miten teillä muilla, seurataanko kenelläkään muulla verenpainetta tai onko ollut raskausmyrkytystä?

Jouluruuasta sen verran, että kalat on munkin herkkua ja aion itsetehtyä graavilohta syödä. Anoppilassa taas on vakuumipakattua kylmäsavulohta ja sen kierrän kyllä kaukaa. Maksalaatikkoa ajattelin myöskin hieman maistella, mutta en paljoa. Muuten ei tule mieleen mitään vältettäviä, ei harrasteta tuorejuustoja, majoneeseja tai mätiä :)

Keltakukka: pakko sanoa, että mullakin on ollut jotenkin ihme-herkkäpäivä. Aamulla meni siihen pisteeseen, että pääsi itku kun mies ei vaan ymmärtänyt (en enää edes muista että mitä). Itkun jälkeen olo helpottui eikä loppuillasta enää ehtinyt herkistellä kun oli niin paljon tekemistä. En tiedä tekeekö se tämä joulunaika vai raskaus, todnäk. molemmat. :) Miesrukat, ei ole helppoa niilläkään... ;)

Ja nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä aattoa viettämään. Meilläkin menee aamupäivä kotosalla. Pojan päikkäreiden jälkeen mennään anoppilaan aterialle ja sinne tulee pukkikin sitten. Illaksi tullaan kotiin avaamaan loput lahjoista (niitä on aina niin paljon ettei kehtaa kaikkia roudata anoppilaan... :D).

cannes ja piskunen 32+2
 
Oikein Ihanaa Joulua Kaikille!!! :xmas:

Me mennään huomenna minun vanhempien luo syömään, saunomaan ja joulupukkikin käy! Joulupäiväksi mennään sit miehen äidin ja hänen miehensä luo. Päästään siis valmiiseen joulupöytään molempina päivinä. :p

Supistuksia on nyt ollut ehkä jopa vähemmän kuin aikasemmin. Torstaina poksuu 34+0 ja silloin käyn vielä ä-polilla kontrollissa. Mietin vaan että mitähän ne sit enää voi vaikka kypsymistä oliski vielä tapahtunu?! Noh katsellaan...

Pink 33+3
 
Herkistelyä ollut täälläkin jonkin verran. Itku irtosi mullakin tuon Arttu-uutisen jälkeen, tuli niin paha mieli asiasta. On aina niin väärin, kun lapsi menehtyy traagisesti. Ja se, mitä vanhemmat ja muut läheiset joutuvat näinä pyhinä käymään läpi... Ei edes viitsi miettiä enempää. Mä kanssa monesti näin joulun aikaan mietin niitä ihmisiä, jotka ovat jo poissa täältä, mutta aina mukana sydämessä... Isovanhemmat, kummisetä, hyvä ystävä... Tähtinä taivaalla, muistoina sydämessä. :heart:

Mä oon tänään niin mättäny kalaa napaan, ettei oo tosikaan. On se vaan niin hyvää. :) Mitenhän sitä huomenna selviää, kun ois kahdet ruokailut edessä... :D Onneksi sain sen kakkosasian tehtyä - tuli varmaan pari kiloa köykäsempi olo. :LOL:

cannes mulla on aina ollu verenpaine koholla, myös silloin kun urheilin aktiivisesti (5krt/vko treenit, viikonloput pelireissuilla) ja koko raskaudenkin ajan ne on olleet sitten koholla, mutteivat ole kohonneet lisää eli mitään raskausmyrkytysepäilyä sen tiimoilta ainakaan. Toki jos alan lukemaan niitä oireita, niin luulotautisena diagnosoin itteni helposti siihenkin. Pirullista. Toivon mukaan sulla rauhottuu nyt näinä joulunpyhinä noi verenpaineetkin, ei meinaan ole hyvä, jos ne paineet pistää myrkytyksen liikkeelle. :hug:

Hitsi vieköön, pitää huomenna vähän laittautua, kun tulee muitakin kuin vaan oma porukka anoppilaan - onneksi vasta kahdeksi mennään sinne niin saa rauhassa löhöillä sängyssä. :)

Jospa sitä huomenna illasta ehtisi vähän päivittää, mitä kaikkea saa lahjaksi - veikkaan että tirriäinen saa jo ensimmäiset joululahjansa. :)

Nautinnollista jouluaattoa mammoille, masuille ja Piia-Liisan pienelle miehelle!
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka

Yhteistyössä