HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Sainpas varattua ajat! Verikoe on jo 17.7. ja np-ultra sitten 29.7. :) onneksi voi varata sunnuntaillekin ultria, niin mieskin pääsee kerrankin mukaan. Häntä kovin harmitti, kun niissä ultrissa, joissa tuli huonoja uutisia, hän ei ollut tukena. Ja sokerirasitus 6.8., joku manaili sitä litkua, niin täällä se on ainakin aika lähellä limpparin makua, ja siihen aikaan on jo niin hirveä nälkä, että taisin viimeksikin juoda sen vain, että tulisi parempi olo... tosin nukahdin samoin tein, kun pääsin odotushuoneeseen, mutta niinpä ne olikin sekaisin, sokerit meinaan.. :( taitaa olla tälläkin erää :(

Tsemppiä päivään, minä alan tekemään nyt nokkoskeittoa lapsille, on kuulemma lempiherkkua :D no kai, kun siihen saa satamiljoonaa kananmunaa laittaa :D
 
J+ Minä repeilin täällä noille viuh-viuh -äänille. :LOL: En siis edes tiedä, millainen laite tuo doppler on, mutta joku viuhtova varmaankin. :p

Vitamiineista Mä syön säännöllisesti vain D-vitamiinia, ja satunnaisesti B:tä (jossa siis foolihappoa). Omega 3 -kapseleita syön myös silloin, jos tulee viikkoja, että ei tule syötyä kalaa. Mutta nyt kun liha on kuvottanut, olen syönyt ihan mukavasti kalaa, joten en ole niitäkään syönyt. Mulla taas kynnet tuntuu tavallistakin kovemmilta ja terveemmiltä. Tosin mulla on aina ollu hyvät kynnet. Maitoa ja maitotuotteita menee ja paljon! Ennemmin vannotan terveellisen ruoan nimeen.

Kaksi viikkoa ja sitten toivon mukaan helpottaisi tämä paha olo ja oksentelu. Tai ainahan sitä saa toivoa...

Mä en oo mitään vauvajuttuja vielä hankkinut, mutta eilen tuli postissa tarjouskuponkeja sekä Kimperiin että Retrokkiin (mun mielestä kivoimmat lastenvaatekaupat täällä Jyväskylässä) ja ne on voimassa ensi kuun loppuun. Ehkä käyn jotain ostamassa... Yhden ystävän kanssa juttelin vähän aikaa sitten siitä, kun en jouda oikein kirppareilla koluamaan, mutta pitää jossain vaiheessa vähän etsiskellä kestovaippoja yms. No, pari päivää sitte kertoi, et oli nähnyt halpoja vaippoja ja ostanut meille, lisäksi on pino hänen itsensä ompelemia vaippoja ja retro makuupussikin (samanlainen kuin mulla&miehelläkin oli lapsena) on odottamassa. Aivan ihanaa!

P-L 10+3
 
Hei vaan kaikki äitykät pitkästä aikaa :)

Oli kiva sekä hieman kurja lukea tätä heinäkuun ketjua...jaksuja ja haleja pikkusen menettäneille.

Itse olen voinut mega pahoin viimeset 4viikkoa, ja liikkuminen rajottuu sängyn ja sohvan sekä jääkaapin välille...mikään ei jaksa kiinnostaa ja koko aika äksypäksy olo :( toisin tämä ei minua yllättänyt, onhan tämä koettu jo neljä kertaa aikasemminkin...tämä ei ole raskasta ainoastaan itselle vaan myös perheelle mutta toivotaan että tämä alkaisi olla jokusen viikon päästä takanapäin.

Eka neuvola oli jo rv 6+4 ja viikkoa myöhemmin kävin "hätä" ultrassa kun varmistettiin että ei ole kohdunulkoinen voimakkaiden vatsakramppien vuoksi...sillon jo syke näkyi hyvin ja vaavikin oli oikeassa paikassa, kovien vatsa kramppien syytä ei keksitty mutta pääasia että kaikki on hyvin. yksityisellä käytiin sitten rv. 8+3 ja lasketuksi ajaksi varmistui 1.2 eli täysin sama kun kuukautisista laskettuna. vauvan mitta oli 1,9cm tuolloin. kunnallinen ultra on rv.12+3 eli parinviikon päästä :)

jahka pahaolo hellittää(jos hellittää) niin poltan varmaan tän sohvan :) sen verta tutuksi on tullut kun tässä on päivät joutunut köllöttele...odotan jo kovasti että pääsen vertymään salille..sen verta on tässä päässyt löllähtämään pahanolon aikana..

seurailen kyllä mielenkiinnolla taka-alalla kaikkien teidän odotusta vaikka itse toistaiseksi hitusen vaisummin osallistun. Jaksuja meille kaikille :)

10+4
 
voi wiitahepo :hug: se osu sit sun kohdalle se tuulimuna :( laskeskelin et jollakkein meistä osuu varmasti tuulimuna kun ne on niinkin yleisiä mut oisin pistäny vaik pääni pantiks et se oon vaik mä. IIsot tsempityjset uudelle yritykselle! toivottavasti plussa pärähtää pian udestaan! :)

Täällä nostaa päätään tuttu maha-vaiva, mille en oo vieläkään saanu selitystä ja epäilen mahdollista keliakiaa tai jotain.. eilen söin ison täytetyn patongin päivällä ja loppu illan kärvistelin maha kivistyksen kanssa. Eikä ollu eka kerta vehnätuotteiden jälkeen. jestas mikä kivistys tuli ihan vaan leivästä yks päivä. Mulla kyllä oli viime raskaudessa maha hellänä koko ajan enkä pystyny syömään isoja annoksia koko aikana. Nyt vissii sama juttu koska maha täyttyy linnun annoksesta ähkyyn saakka. Tosi outoa. Kai se mahan limakalvokin sit muttuu herkäks niink suunkin, mä kärsin nimittäin aftoista viimeks enkä voinu käyttää normihammastahnaa ku suu oli niin hellä. ONKS MUILLA OLLU samaa koskaan?

Jeps jeps ihana kesäpäivä, aamu meni pihalla temmeltäessä ja kun tuo lapsonen herää päikyiltä niin suunnataan leikkarille heittelemään hiekkaa :)

taikamaailma & hapsi2 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Wiitahevolle paljon tsemppiä uuteen yritykseen! Oli varmasti piinallista käydä niissä ultrissa...

Uusille ja kaikille muillekin terveisiä! En ole varmaan kuukauteen täällä ehtinyt kirjoittelemaan, mutta muiden jutut olen lukenut.

On: kävin tänään veriseuloissa ja tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Toivottavasti ei tarvitsisi aloittaa lääkitystä, vaikka edellissyksyn arvot huitelikin reippaasti raskaana oleville asetetun arvon ulkopuolella... Plaah.

Viime viikolla oli neuvola, en saanut minäkään sydämensykettä kuunnella, vaikka toiveikkaana sitä terkalta pyysinkin. Mutta np-ultra on sitten 23. päivä, huh kun jo toivoisi näkevänsä pienen eloisana ruudulla...

Nappikeitto + pikkunappi 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
åmena
Ilmottaudun joukkoonne :) Kolmas tulossa, LA 1.2.2013 ja synnäri TYKS.

Kakkosen ja kolmosen ikäero jää meilläkin pieneksi, vain 1v 2kk.

Tänään oli lääkäri, ens viikolla ultra. Lääkärin mukaan kohtu on hiukan isompi kuin näillä (menkoista lasketuilla) viikoilla pitäisi, voi olla että LA siirtyykin ultrassa tammikuulle.


åmena 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja åmena;26656520:
Ilmottaudun joukkoonne :) Kolmas tulossa, LA 1.2.2013 ja synnäri TYKS.

Kakkosen ja kolmosen ikäero jää meilläkin pieneksi, vain 1v 2kk.

Tänään oli lääkäri, ens viikolla ultra. Lääkärin mukaan kohtu on hiukan isompi kuin näillä (menkoista lasketuilla) viikoilla pitäisi, voi olla että LA siirtyykin ultrassa tammikuulle.


åmena 11+0
laskeskelin että minun laskuillani ei ihan täsmää tuo laskettu aika ja viikot. minun la on myös 1.2 kuukautisista laskettuna ja ultrassa sain tismalleen saman ja minulla on tänään rv 10+4 vasta perjantaina olisi tuo 11+0. vois kyllä tosiaan olla että laskettu aikasi olisi tammikuun lopulla. :)
 
åmena
Katsoin juuri neuvolakortista ja huomasin että niinhän ne on merkanneet sielläkin että viikkoja olisi 10+4 :O Mielestäni on kyllä tasan 11 kun lasken menkoista jotka alkoivat 24.4., vai laskenko jotenkin väärin?
 
Onnellinen31: Kierron pituushan vaikuttaa myös paljon, voi hyvin olla sama laskettu aika vaikka toinen olisikin päivissä edellä. :)

aftat: Mulla on aftoja myös enemmän raskaana ollessa, ei mitenkään riesaksi asti, mutta juurikin plussan aikaan oli. Ja muutenkin huomaa suusta, hampaita pestessä ikenet vuotaa,normaalisti ei juurikaan.

åmena: Tervetuloa mukaan :) Mä olen lähes varma, että vaikka la ei itsellä muuttuisikaan niin synnyttämään pääsee tammikuun puolella. Yksikään kolmesta ei ole mennyt yli lasketun. Tosin tälle viimeiselle sen kyllä soisin :)

Viivi76: Limpasta se minun mielestäni menee. :) hyvä kirja vaan mukaan niin aika menee siivillä sokerirasituksessa. Minäkin varmaan sinne pääsen kun ikää on yli 25v. Painoindeksi on tasan 25 ja isän puolen mummulla sokeritauti.

P-L: Ompa sulla ihana ystävä! =) Voi hitsi, retromakuupussi, kuulostaa hieman upealta!

(.) Salaa ehdin jo ajatella, et väsymys näemmä helpottaa.. Kakkan marjat, pienet ja punaset... *haukotus*... Väsyttää meinaan enemmän kun laki sallii. Hampaat irvessä raahasin itseni lasten kanssa kauppaan. Sohva kutsuu jahka saan keittiön taas sen näköiseksi, että kehtaa olla. Tää on muuten IHANA talo mutta, joo mutta löytyy. Keittiö on älyttömän pieni, eli se on sekaisin välittömästi kun siellä puuhastelee ja mä inhoan sekaista köökkiä:kieh:
 
Työnnän minäkin sormeni soppaan. Viikot ja la pitäisi täsmätä kaikilla. Et jos kahdella on sama la, niin viikkojakin on kasassa yhtä paljon. Jos lasket åmena menkoista eteenpäin (24.4 ja kiertopituus 28 päivää), saat tuon tasan 11 viikkoa. Mutta la on silloin 29.1. Mut jos la on 1.2, niin silloin viikkoja on kasassa 10+4. :D (päivä sinne tai tänne ei liene nökönuukaa, lapset tulevat sitten maailmaan, kun ovat valmiita)

P-L
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Alkuperäinen kirjoittaja åmena;26656778:
Katsoin juuri neuvolakortista ja huomasin että niinhän ne on merkanneet sielläkin että viikkoja olisi 10+4 :O Mielestäni on kyllä tasan 11 kun lasken menkoista jotka alkoivat 24.4., vai laskenko jotenkin väärin?
luulen että laskettu aikasi tipahtaa tammikuun puolelle usean päivän...
mutta tosiaan jos kuukautisesi on alkanut tuolloin 24.4 niin rv ois 11+0
 
luulen että laskettu aikasi tipahtaa tammikuun puolelle usean päivän...
mutta tosiaan jos kuukautisesi on alkanut tuolloin 24.4 niin rv ois 11+0
kiertosi pitäisi olla peräti 34päivää että täsmäisi tuon viimesten kuukautisetesi ja 1.2 lasketunajan kanssa.. jos kiertosi on 26-33päivää niin laskettu aikasi jää tammikuun puolelle.. :) mutta tuo ultrahan sen sitten sinetöi se "virallisen" lasketun ajan...mikä minun kohdallani ainakin tarkoittaa lähes poikkeuksetta +1-2viikkoa :D
 
Itse asiassa tuo 24.4 kuulosti niin tutulta päivältä, että piti tarkistaa kalenterista, että mullahan oli kanssa menkat viimeksi silloin. :D Olin kipeenä ja ootin kovasti inssiä, ja kierto venyi vielä hitusen tavallistakin pidemmäksi. (Mulla siis la 2.2)
 
Wiitahevolle iso halaus:hug:


Täällä odotellaan ensi viikon nt-ultraa, jännittää ja toivoisi ajan vain kuluvan äkkiä. Siitä on jo yli kolme viikkoa, kun edellisen kerran on nähnyt vauvan. Melkein varasin jo uuden yksityisen ultran, mutta sitten päätin malttaa mieleni, ei se satanen ihan pikkuraha ole kuitenkaan. Ensi viikolla alkaa varmaan tässäkin ketjussa sitten kuulua jo näitä toisia ultrakuulumisia, toivottavasti jatkossa kaikki iloisia:)

Pilkku 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippatiralllaa!

Pikakuulumiset täältä =)

Sain huomiseksi ultra-ajan naisten polille :) Ihanaa päästä piinasta... Ällö olo jatkuu sekä tissikipu mut niin myös vuotoki : /

Mut huomenna kaikki selviää, jippii! Kerroin pomolle koko stoorin, itkuhan meille molemmille tuli ja hän vielä kysyi miksen aiemmin ole kertonut jotta olisi voinut järkkäillä kevyempiä töitä :heart:

Tervetuloa uusille ja palataan linjoille huomenna!! JEAH!!

Hedy81 & *
 
Olenkohan mahdollisesti pidemmällä raskaudessa!!??
Kaivoin nimittäin doplerin esille ja sillä sain puolentunnin etsimisen jälkeen istukan äänet (en sydänääniä) mutta laite tunnisti jostain myös kuulumattomat sykkeet 130-142 välille moneen kertaan.. Mahtaako olla totta. Istukan virtaukset kuuluivat hienosti ja kone antoi sille normin oman sykkeeni 70.

Siis nyt olisi kasassa menkoista mitä rv? 7vkoa? ei voi kuulua vielä? vai onko sitten istukka siinä hollilla edessä että tuo on mahdollista??!

Kengu
 
Heipat ja kiitokset!

Mie tänään kävin suunnittelemassa sitä lääkkeellistä keskeytystä ja taas muuttui diagnoosi "ihan tavalliseksi" keskenmenoksi, ei siis ollutkaan tuulimuna. Alkion kehitys oli pysähtynyt rv 5+2 eli yli 4 viikkoa sitten. Ei siis oletettavasti ole koskaan edes sykettä ollut. Sain jonkun pillerin (mie kun en nimiä muista) ja huomenna pitää puoli 8 olla polilla saamassa lisälääkitystä. Mie yritin saada ne lääkkeet kotiin, mutta eivät antaneet. Toivottavasti ei vaan tartteis olla siellä yötä... Viimeksi jäi kovin hilkulle sen kotiinlähdön kanssa, mutta pääsin kuitenkin. Lääkkeet vissiin tehoaa miulla tosi hitaasti. Pitäkää miulle peukkuja, että huomenna mie pääsisin nopeasti saikulta pois ja kotiin potemaan.

Olisihan se ollut ihanaa saada se oma nyytti helmikuussa kainaloon, mutta mie olen onnellinen siitä, että moni teistä sen tulee saamaan. Mie vielä jään jonottamaan omaani. Tätä mie toisaalta osasin jotenkin kokoajan odottaakin, tosi epäilevä olo on ollut alusta asti. Miun tuurilla, kun nyt on ollut tuulimuna ja keskenmeno, seuraavaksi tulee kohtukuolema ja sitten vasta saan vauvan syliin asti, porras kerrallaan.

Miulle taitaa tulla kesäflunssa, kun kurkkua kipuilee ja on nuutunut olo... Olisin myös siksi halunnut olla huomenna kotona. Mansikkamaan kävin putsaamassa ja räkätit oli ehtineet maistella yhtä monesta marjasta kuin sain ehjiäkin. Illalla herkuttelen mansikkamaidolla :p

Wiitahepo

Miusta on kyllä typerää, kun joutuu maksamaan tällaisesta keskeytyksestä yhteensä 55 €. Enhän mie olisi halunnu, että raskaus menee kesken... Ymmärtäisin, jos elävän abortointi maksaisi vaikka enemmänkin...
 
Åmena tervetuloa :wave:. Mullakin on laskettu ihan helmikuun alussa ja viimiset menkat oli 28.4. Kiertopäivistä riippuu miten pitkällä on. Mullakin on neuvolatäti merkannu kolme päivää enempi korttiin kun mitä laskureilla on ja lasketun laittoi 1.2. Meillä on niin lähekkäin lasketut ettei tiedä vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä :D.

Jiii, mikäs tilanne. Uutisia odotellaan!

Hedy81 :hug:. Tsemppiä huomiseen ja ihanaa että pääset tarkistaa tilanteen.

Sokerirasituksesta piti kommentoida kun kaveri oli tossa reilu kuukaus sitten siellä niin sanoi että oli se juoma muuttunu. Ei ollu enää mitään limpparin tapaista ja oli ollu tosi pahaa :x. Yöks ja mulla on kuun lopussa se aika.... Kirjan ajattelin kanssa sinne ottaa mukaan tai jonkun hyvän lehden. Varasin ajan vielä tuonne sairaalan labraan kun siellä kulkee ihmisiä ja aika menee rattosesti jo siinä kattellessa.

onnellinen31 ompa sulla ollut kurjaa pahoinvointia. Itelläkin järkkyä etomista, mutta ei se ihan noin pahaa oo. Tsemppiä!

Kengumammalla onkin raskauksien kanssa sattunut ja tapahtunut :hug:. Kyllä tollaset koettelemukset varmaan kasvattaa todenteolla.

Vitamiineista syön foolihappoa, d-vitamiinia ja omega3:ta. Sitten syön vielä kalsium-magnesium valmistetta niinä päivinä kun oon liikkunu. Seuraavaks ois tarkotus hankkia joku raskaanaoleville tarkotettu vitamiini valmiste.

Hankintoja: On tullut muutama vaate valmiiks ostettu. Samoin oon tuplia katellut ja mahdollisesti kaverilta sellaset hankin käytettynä. Myin vuos sitten tuplat juur pois....

Wiitahepo, mä ainakin peukutan että pääset kotiin yöks ja kaikki menis hyvin. Tuu ihmees kertomaan kuulumisia :hug:.

(.) Ällötyksen määrä tuntuu täällä vaan kasvavan, huoh. Tietty oon tyytyväinen kun on selkeitä oireita ja masukin on jo kasvanut, mutta tää olotila vie kaikki mun voimat ja alhanen hemppa ei yhtään kyllä auta. Mua on alkanut ihan perus vesi ällöttämään ihan hirveesti, ennen joion helposti päivässä kolmekin litraa ja nyt tökkii. Kivennäisvettä oon nyt sitten myös juonu kun täytyyhän sitä nesteitä saada.

Selis ja wotwot 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippa!

Pikapikaa omaa napaa: Käytiin ultrassa. Meidän oikea neuvolalääkäri on lomalla, niin tuuraamassa oli lääkäri tk:n puolelta. Pitkän etsinnän jälkeen löytyi 3,03cm pitkä kaveri joka voi oikein hyvin! <3 Alakautta ei pikkuista saanut millään kuvaan, mutta mahan päältä löytyi heti! Syy isolle mahallekin selvisi, mun kohtu on jyrkästi eteenpäin kallellaan. Verikokeissa kävin samalla reissulla. Pissanäyte pitää viedä vielä uudestaan kun siinä oli ollu jotain bakteereja... Np-ultrakin varattiin ja se on 26.7. :)

Nyt voi torstaina lähteä hyvillä mielin reissuun!

Onnellinen Pink 9+5
 

Yhteistyössä