Huomenta!
Kengumamma onpas sinua koeteltu! Tuollaista ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan, ei tietenkään minkäänlaisia menetyksiä. Itsellä on mennyt tämä alkuraskaus lähinnä 'realistin' silmin; hienoa, että syke on löytynyt vielä 7+1, mutta en tuuleta vieläkään, vaikka tissit on ajoittain kipeät, mahaa juilii ja on huono olokin välillä vielä. Jotenkin olen vain valmistautunut siihen, että tyhjennys on kuitenkin taas edessä :/ toivottavasti olen väärässä.
Neiti-81 mulla on sellainen muistikuva, että se kynsihomma johtuu kalsiumista? Käytätkö paljon maitotuotteita? Nyt, kun masussa on kaksi, sitä menee tietenkin tuplana kaikkea vitamiiniakin, joten jos et käytä maitotuotteita paljoa, suosittelen jotain kalkkivalmistetta ehkäpä. Neuvolassahan ei kannateta mitään yrtti- tai luontaistuotteita, mutta totuus on, että ne olisivat aina parempia kuin täysin teolliset valmisteet, joissa on usein lisäaineita. Kuitenkin niistä täytyy tietää jotain, ettei nyt ala syömään vaikka kilotolkulla persiljaa, koska se voi aiheuttaa ihan oikeastikin keskenmenon suurina määrinä syötynä, että sillä en lähtisi esim. hemppaa nostelemaan, vaikka siinä paljon rautaa onkin. Normaalisti ruoassa käytettynä sekään ei aiheuta yhtikäs mitään
Kun ostatte vitamiineja katsokaa, että vitamiinit on kelaatti tai sitraattimuodossa, ei oksidina, koska se oksidi on sama asia kuin rahastus tyhjällä. Oksidi ei imeydy elimistöön juurikaan eikä siitä ole siis oikein muuta hyötyä, kuin valmistajalle tulevat mammonat. Nuo muut muodot ovat hieman kalliimpia, mutta on kyllä hintansa väärtiäkin
Itse käytän tällä hetkellä BerexProta, jossa sinkki, b-vitskuja sekä c-vitskuja ja hyvin foolihappoa sekä helokkiöljyä ja vahvaa kalaöljyvalmistetta. Syön kuitenkin sen verran terveellisesti, etten ihan joka päivä noita öljyjä käytä. Lisänä silloin tällöin ph-balance sekä aamuisin regulat-valmiste. Kaikki muut siiis luonnonantimia paitsi tuo berexpro.
Verenpaineeni oli lähes loistava jälleen eilen (heti kun ei ole tietokaan töihinmenosta
) eli 117/77, tosin yläpaine on hieman alhainen ehkä? Noh, tämän viikon vietän kesälomaa ja sitten ensi tiistaina taasen sorvin ääreen ihmettelemään, tuleeko siitä mitään. Toissailtana kitkin kasvimaata ja heti alkoi juilimaan, että voi olla, että työnteon saa unohtaa.
Ihanaa, kun on välillä viileämpiäkin säitä
Huomenna on mansikkasouvi edessä, tilasin 6 laatikkoa lähikauppaan, jotta saan pakastaa talveksi
Ensi vuonna saa toivottavasti ostaa jo 7
Minä en ajatellut valmistella vauvan tuloa vielä mitenkään. Sitten pari kk ennen synnytystä, jos sinne asti selviydyn, pesen jälleen äitiyspakkauksen sisällön ja tuon pinnasängyn varastosta sisälle. Vaunut ja muut ehdin ostaa sitten, kun ipana on maailmassa ja pikkuveljeltäni varmaan joutaa kaukalo siinä vaiheessa, vaikka taitaa tuolla joku ikivanha vielä olla jemmassakin. Joka tapauksessa ostan vain kierrätyskeskuksesta tai kirpparilta, koskapa en näe itselläni täällä maalla mitään järkeä kääntöaisoille taikka pienille pyörille, joilla ei sohjossa paljon mitään tee. Pidän eniten vanhoista emmaljungista, joissa on isot renkaat, jotka eivät voi puhjeta mihinkään ja koppa toimii mukavasti matkasänkynä, jos lähtee reissuun, toivottavasti joku sellaisista vielä joskus aikoo luopua hyväkseni
Jos asuisin kaupungissa, arvostaisin juuri tuota kääntöaisaa ja ehkä sitä, että vaunut muuntuvat ajan myötä rattaiksi ja olisi paljon tilaa ostoksille.
Jahans, sellaisia ajatuksia tämä aamu sai aikaan
Hauskaa päivää toivoo Viivi+Tiiti 9+2