HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.1.2013
Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS

30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Ensari84 / 1.lapsi / NKL
Selis / 3.lapsi / TYKS
J+ / 1.lapsi / KOS
Sirel /3.lapsi

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS
Minikolibri / 4. lapsi / JS
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS
Bettis / 1.lapsi
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
norpu / 1. lapsi / JS

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS
Hannasi /

6.2.2013
Hemmi / 2.lapsi / ulkomaat
Bliss / 4.lapsi / TYKS

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
Pink89 / 2.lapsi / KAKS (tyttö olo)
iao / 3.lapsi /TAYS
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
didjital / 1.lapsi / SatKS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS

10.2.2013
NeferNeferNefer
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)

12.2.2013
Selma_ / 3.lapsi / OYS
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT

14.2.2013
Maarit* / 5. lapsi / NKL

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)

16.2.2012
Omppuf / 2.lapsi / K-PKS (poika olo)
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS
MrsR / 1.lapsi / K-SKS
MininMama / 2.lapsi / LKS

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS (tyttö olo)
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS

20.2.2013
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS
Nopsu / 2.lapsi
iloksi / 1. lapsi / KYS
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi

21.2.2013
Donna82 / 2.lapsi
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS

22.2.2013
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs
sannak82 / 2.lapsi / EKKS

23.2.2013
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
taikamaailma / 2. lapsi / PHKS
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS

24.2.2013
*saikku* / 1.lapsi / vas/tays
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS

25.2.2013
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS
kengumamma / 3. lapsi / LS
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS
Amore / 1.lapsi / KÄT

27.2.2013
MurSusi / 3. lapsi / KYS
Syysvuokko / 2.lapsi
Charlott / 2.lapsi / KYS

28.2.2013
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS
Tige / 2.lapsi / TYKS
Hedy81 / 3.lapsi / LKS




* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85




Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Nyt on siirrytty sitten heinäkuun puolelle ja kuten aikaisemmin joku kertoikin myös maaliskuisten odottajien ketju on perustettu. Olemme siis päässeet hyvään vauhtiin :)

Pahoittelut ensi alkuun menetyksen kohdanneille sekä onnittelut plussan saaneille!!

OmaaNapaa
Täällä ensimmäinen neuvola ensi viikolla ja odotan jo kiivaasti että kuulisin itse kotidopplerilla pienen sykkeet. Viikkoja vielä muutama liian vähän mutta toivoisin että viikon sisällä kuulisin jo jotain!! Peukutan kovasti!!

LOVE 8+3
 
Lainaan tuolta edellisestä pinosta Marlinia:



"Wiitahepo Ihanaa ku jaksat ajatella nuin positiivisesti Oon tässä miettiny että miten huomenna teen. Perunko sen ultran, soitan neuvolaan ja katon pääsenkö sen kautta ultraan, ja jos en niin varaan sitten uudestaan sinne yksityiselle. Sinne kuitenkin saa hyvin todennäköisesti huomiselle tai viim tiistaille uuden ajan. Kyllä musta vahvasti tuntuu että ei jaksanu pikkunen pysyä kyydissä. Koko "raskausajan" vaan ollu semmonen tunne hyvin vahvasti. Ja yleensä, valitettavasti, mun vaisto ei koskaan petä. "



ja hänelle vastaan:

Marlin Mie olisin siuna jo aikaa sitten soitellut neuvolaan ja pyytänyt päästä varhaisultraan kunnalliselle puolelle, siihen siulla kuitenkin löytyy jo hyvät syyt! Yksityisen ajan peruisin. Oletettavasti itse olisin toivon heittänyt jo likakaivoon, jos olisin yhtään tippaa vuotanut. Toisin sanoen on paljon helpompi olla positiivisesti ajatteleva toiselle kuin itselleen, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Silti olen sitä mieltä, että pitää tutkia ennen kuin luovuttaa täysin. Huomenna vaan heti kun neuvola aukeaa niin soitat, selität tilanteen ja vaadit päästä ultraan. Suomessa on neuvolatoiminta kuitenkin äitilähtöistä, joten vakaasti uskon, että pääset nopesasti tutkimuksiin ja saat sitä myöden vastauksia. Oli ne vastaukset hyviä (jota varmasti jokainen täällä toivoo!) tai huonoja, niin saat mielenrauhan ja elämä voi jatkua. Siksi miekin olen huomenna menossa ultraan, saadakseni mielenrauhan :) Voimia sinne ja ajattele, että raskaana olet niin kauan kuin toisin todistetaan :hug: Toivon, että siun raskausoireet on siirtyneet siun vaistolle, joka siitä kiukustuneena yrittää syöttää siulle pajunköyttä :D
 
On se kyllä aika hurjaa, että ollaan jo heinäkuussa ja maaliskuisetkin on jo oman pinonsa laittaneet. :)

(.) Neuvolaan torstaina ja sitä ennen piiiiiiiiiiiiiitkä alkuviikko. Toivon mukaan selviän niistä. Ukkokultakin lähtee tiistaina työmatkalle. Pöh. Täällä sitten yksin kahden erittäin tarkkaavasti vahtivaisen uroskoiran kanssa. :D Eilisen päätelmillä ajattelin tehdä jatkossa vain iltapäivisin työhommia, ei oikeasti noi aamut natsaa mulle nyt yhtään. Onneks ens viikon duunit onkin kaikki iltapäivävarauksia, niistä kyllä selviää. :) Ukkokulta paisteli äsken pekonia ja voi luoja, kun rupes yököttää. Aluks tuoksu oli ihan ok, mutta vähän ajan päästä rupes kyllä yököttää urakalla. Taitaa mennä tääkin päivä broileripyöryköitä napsien. :) Johan tuossa herättyäni kyllä söin sipsejä ja dippikastiketta, mutta vois sitä jotain muutakin tuon ja jogurtin lisäks. :)
 
J+
LIHAPIIRAKOISTA, ai että. Maitsuvat kyllä niin ihanilta. Kylmänä mieluiten. Iso miinus piirakan rasvaisuudelle. Alkaa närästämään. Oliko ihan pakko mainita lihapiirakoista, nyt on pakko lähteä lähikauppaan ostamaan niitä :LOL:

(.) Maha on aivan järkyttävän kokoinen! Alussa oli pelkkä alavatsa-pömppö mutta nyt näyttää pömppö siirtyneen ylemmäs ja vatsa alkaa pullistumaan tasaisesti jo muutama cm rintojen alapuolelta. Turvotusta(ko) vai ihanko ihka oikee raskausvatsa?

Rintaliivit alkavat olemaan liian pienet eikä mitkään vaatteet tunnu mukavilta. Jos ei alavatsasta kiristä niin sitten rinnoista.

Raskausoireet tuntuu välillä katoavan, rintoja ei arista, eikä paha-olo vaivaa. Välillä tulevat takaisin. Mutta siitä huolimatta olen hirveän huolissani, haluaisin sen dopplerin mutta miehen mielestä se on turha vempele (niin kun kyllä onkin jos tarkkaan miettii ;)). Jos kuulisi sykkeet niin keventyisi mieli kummasti.

Huomenna sitten töihin, saa katsoa miten se onnistuu. Pieni siivous, ja ahkerammin tehdyt kotityötkin saavat aikaan ikäviä vihlasuja ja tuntemuksia vatsassa. Reipas kävelykin tuntuu pahalta, askeleen ''tömähdys'' saa aikaiseksi sen ikävän tunteen.
Työt kun ovat kotiaskarreita ehkä 4-5 kertaa rankempia.
Toki on hyvä ja kiva käydä töissä kokeilemassa, ja jos ei onnistu niin neuvolaan soitto.
Kotona oleminen käy kyllä sekin raskaaksi.. :|

Onko muita jotka kärsivät kivuista/krampeista jos tekee jotakin kevyttä siivousta tai reipasta kävelyä? KU on ainakin poissuljettu 2 ultralla :) ja viikoissakin mennään jo

9+1 :)
 
Pikanen (.) Mulla oli tossa viimeviikolla vatsatauti, ja sen jälkeen oli pari päivää ihan kamala olo. Eilen sitten alkoi helpottaa, ja kun sai syötyä kunnolla (kebabia, nam) niin johan on olo ollut ihmismäinen. Nyt alkokin sitten pelottamaan että oireet katos :( Koskaan ei voi olla onnellinen...
Huomenna töihin, jihuu! Monen viikon kotoilun jälkeen jännittää ihan hirveesti, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin ja jaksan kunnolla. Työ on fyysisesti rankkaa ja kunto mulla on menny ihan alamäkeen, tää raskaus on pistäny hengästyttämään jo pienestä liikkeestä ja hikoiluttaa helposti.

Minikolibri ja poikanen 9+3
 
J+ Täällä kyllä kramppailee! Kumartelut on pahimpia. Mulla on herkästi supisteleva kohtu, niin oon aatellu että ois jo harkkasuppareita. Ei tee kipeetä vaan kohtu menee kireen ja raskaan tuntuiseks. Varmaan joudun aikaisin niiden takia saikulle. Pitää vaan toivoo ettei tekis tuhojaan kohdunsuulla, niinkuin esikoisen aikaan. Olin vuodelevossa rv 25-34, joista sairaalassa 5 viikkoa. Tyttö syntyi ihme kyllä vasta 38+5.

Onkos muilla ollut hankalia raskauksia? Jos on niin seurataanko uutta raskautta tarkemmin? Mulla tosiaan tuo ennenaikaisuuden uhka kaksi vuotta sitten. Rankkaa aikaa oli, mutta onneksi saatiin onnellinen loppu. Herkästi saisin sairaslomaa jos tarve olisi.

Pink 8+3
 
Tervetuloa uusille :flower:

Oon jo monta päivää tässä aina lueskellu tekstejä, mut en oo ikinä päässy loppuun asti, ni sit on jääny kirjottamatta kokonaan, vaikka ei nyt mitään ihmeellistä sanottavaakaan ole...pakko lisätä tähän, et notulipas sitä tekstiä sit kuitenkin jonkin verran :D

Marlin kannattaa kyllä käydä tilanne vielä varmistamassa joka tapauksessa! Voima :hug: täältä
Minikolibri Sama homma täällä, et hengästyy paljon nopeemmin ja yleensä en juuri hikoile (edes saunassa) ja nyt pienetkin fyysiset ponnistukset saa hikoilemaan, kun mikäkin!
Pink89 Mulla oli esikoista odottaessa insuliini hoitonen diabetes, joka hävisi synnytyksen jälkeen. Sen takia ”jouduin” tarkempaan seurantaan, joka tarkotti lopussa viikottaisia ultria. Luulisin nyt joutuvani heti sokerirasitukseen ja katotaan mikä niiden tulos on tällä kertaa. Viimex rasitus näytti raja arvoa ja sit joutusin mittailee sokereita, jotka ei pysyny kurissa edes ruokavaliolla :headwall: Eka neuvola keskiviikkona, ni varmaan käydään tätäkin asiaa siellä läpi.

Ummetus on tuttu juttu täälläkin! Olen myös posliini uskollinen (niin hauskasti sanottu :LOL:) On lapsesta asti ollut aika hidas suolen toiminta ja pojan synnytys vei siitä loputkin. *kannattaa lopettaa lukeminen tähän, jos et halua lukea minun ihan ei putkeen menneestä synnytyksestä* Itselle ei synnytyksestä jääny mitään traumoja/pelkoja, mutta lopun iän vaivan siitä sain pysyväksi muistoksi. Synnytys käynnistettiin rv39+6, koska minulla oli raskausajan diabetes ja vauvan painoarvo oli jo 4,2kg. Lääkäri esitti myös sektio vaihtoehtoa, mutta ajatus pelotti NIIN paljon (tutulla epäonnistunut samaisessa sairaalassa kaksi sektiota). Lääkäri sanoi, että synnytys voidaan nyt myös käynnistää ja näin tehtiin. Viidentenä käynnistys päivänä poika syntyi. Väliliha leikattiin ja poikaa autettiin hieman imukupilla, mutta silti jälki oli aika pahaa…peräsuoli repesi ja peräsuolen supistajalihas katkesi kokonaan. Silti ikävin kokemus synnytyksestä oli se tikkaus, joka kesti ikuisuuden ja lääkäri oli todella tyly eikä puhunut mulle juuri mitään! Lääkäri ompeli ensin vuotavimmat kohdat ja sitten kiiruhti jonnekkin hätä tapaukseen, joten minä odotin tunnin verran jalat telineillä loppuun ompelua. Lääkärin palattua piti luonnollisesti puuduttaa koko alapää uudestaan ja sitten odottaa ja taas jatkaa ompelua joka veikin sitten enemmän, kun hetken!! Seurauksena oli kahden viikon istuma kielto, paljon mangnesiamaitoa, fysioterapiassa käyminen…kyllä peräsuolikin voi käydä fysioterapiassa :LOL: Alustava arvio oli, että paraneminen vie ainakin puoli vuotta, mutta kyllä siihen lähemmäs vuosi meni. Ekan vuoden joutusin aina ennen vessassa käyntiä puuduttamaan peräaukon suun geelillä ja silti kipu oli niin kovaa, että vessassa oli minulle oma pyyhe mitä aina purin ja mies lähti pihalle, kun ei kestänyt kuunnella kipu huutoani! Tämä siitä yhdistelmästä, että suoli ei toimi (ummetus) ja peräsuoli revennyt ja juurikin haavojen parannuttua tuli peräpukamat ja peräaukon haavaumat! Olin terveyskeskuksen vakio asiakas, kun kävin siellä melkosen useasti hakemassa vesiperäruisketta, että sai vatsan tyhjennettyä :ashamed: Nyt suoliston toiminta on ihan normaalin alarajoilla, kuin myös pidätyskyvynkin. Ilmaa karkailee välillä ja vatsan ollessa ripulilla pidättäminen on lähes mahdotonta. Tästä syystä on edessä todennäköisesti nyt se pelkäämäni sektio, koska jos se supistaja lihas katkeisi uudestaan on suuri riski sille, että sitä ei saada enää korjattua = minä vaipoissa, koska ei pidätyskykyä :stick:

Nukun aina mahallaan! Vielä se on onnistunut lukuun ottamatta muutamaa yötä, kun tissit on ollu niin kipeetä, että oon ihan heränny siihen. Sillon ei onnistunu kyljelläkään nukkuminen, koska ne on sit päällekkäin ja alimmainen kärsi ylimmäisen painosta ja oli NIIN kipee…oli pakko yrittää nukkua selällään!

(.) Täällä on tissi kipuilu vähentynyt ja pahoinvointi lisääntynyt, mutta vieläkään en ole joutunut oksentamaan *koputtaa puuta* Ens keskiviikkona ois sit eka neuvola. Oon vaan miettiny, et mitä sanon 6v. pojalleni, jonka joudun sinne mukaan ottamaan. En haluis kertoo vauvasta, kun vasta sit 10.7 ultran jälkeen! Kaippa sanon meneväni vaan lääkäriin ja poika joutuu odottamaan siin neuvolan aulassa...tossa käynnissä voi vaan kestää, ni vähän mietityttää et miten siinä käy!

Tiuhti ja Tipi rv7+4
 
L.O.V.E Tsemppiä ekaan neuvolaan :) Muutama viikko menee lopulta äkkiä, eiköhän ne äänet ala dopplerillakin kohta jo kuulumaan.

Voi Marlin, käy ihmeessä tarkistamassa vielä, ennen kuin luovutat. :hug:

Hikoilusta, minäkin olen huomannut järjettömän hikoilun milloin mistäkin syystä ja välillä tuntuu, ettei ole syytäkään. Toisinaan paleltaa ja hetken kuluttua on hiki. Ei oikein tiedä miten päin ja millaisilla vaatteilla olisi :D

(.) Rinnat kipuilevat edelleen ja varsinkin iltaisin alavatsaa juilii jännästi, tuntuu ihan siltä, kuin kohtu kasvaisi :) Ja niinhän sen ainakin pitäisi tehdä.
Huomenna soittelen neuvolaan ja varaan ensimmäisen ajan, koitan myös, jos saisi varhaisultraan ajan kunnalliselle, kun ei nyt ole varmat nämä viikot ollenkaan, kiitos sekavan kierron.
Innostuksissani kaivoin kotidopplerin jo esille, vaikka täytyy viel kauan jaksaa odotella, että sillä jotakin kuuluu.

Tige 5+3
 
J+
Tiuhti83 Miksi ihmeessä ei sinulle ehdotettu avannetta? Olisi suoli saanut paraantua ihan rauhassa. Ja vaippoja tuskin joudut käyttämään, kyllä avanne on siinä tapauksessa parempi ja mukavampi vaihtoehto. Avannetta kun ei tarvitse hävetä, eikä se rajoita normaalia elämää. Uiminenkin onnistuu :)

Pink89 Minulla se ei tule kovaksi vaan sattuu aivan jumalattomasti. Siltä kun joku löisi puukon alavatsaan. Tunnen sellaista kipuilua jo hetki ennen sitä itse ''kipukohtausta''. Olen hoitoalalla, ja työ on erittäin raskasta ja fyysistä. Nostamista, siirtämistä yms lähes koko ajan.
Vähän veikkaan etten kauaa voi työelämässä olla. Jos oireet tästä vaan jatkuvat.

(.) Jatkuva märkänä-olo tuntuu oudolta. Kaupassakin tuntee kun emättimestä oikein lorahtaa jotakin. Muutama kerta on tehnyt mieli vetää housut alas kassalla ja tarkistaa pikkuhousut onko siellä valkovuotoa vai jotakin muuta :ashamed:

Hei, muilla keskusteluissakin on lisätty poika-vai tyttöfiilis? Pitäisikö meidänkin lisätä tuonne listaan tuntuuko miltä ja pitikö paikkansa. Itselläni poikafiilis ja jos kiinalaista syntymäkalenteria (?) uskoo niin poikahan sieltä ois tulossa :D

9+1
 
Viimeksi muokattu:
Marlin: Toivottavasti menet huomenna sinne varattuun ultraan tai saat pika pikaa sieltä julkiselta ajan. Toivotaan, että siellä on kaikki hyvä. Mulla myös vuoti 6+ viikolla ja osoittautui tulehdukseksi. Vuoto loppui antibioottikuurin myötä.

Tsemppiä myös Wiitahepolle ja kaikille muille ensi viikon ultriin!

Nukkuminen: Mahallaan täällä vielä nukutaan, eikä se vielä ole tuntunut ongelmalliselta, lukuunottamatta repäisykipuja, kun välillä vaihtaa asentoa. Ja sitähän tulee vaihdettua, kun nykyisin pyörii kaikki yöt. Ja nukahtaminen onnistuu ylipäätään huonosti. Päivisin uni kyllä maittaisi :D

Piia-Liisa: Naureskellen kysyit tuolla siitä sunnuntaityöstä ja eikö silloin sitten makseta tukia niin näissä Kelan tuissa siis ma-la tarkoittaa vain sitä, että arkipäiviä lasketaan viikossa olevan 6 eikä viisi niin kuin helposti ajattelisi :) Se on kyllä ihan hölmö laskutapa, mutta kai siihen joku järki sitten on :D

Minikolibri ja Tiuhti83: Tuosta hengästymisestä. Säikähdin sitä aluksi ihan kamalasti, kun olen vuoden alusta kuntoillut ja olen fyysisesti elämäni kunnossa, mutta yhtäkkiä tuli järjettömän helposti hengästyttyä. Se tuli jo ennen plussaa, joten en osannut epäillä mitään. Sitten kun sain plussan, lopetin tupakoinnin ja ajattelin, että helpottaisi muutenkin hengitys, mutta ketut, samaa vinkumista edelleen. Ärsyttää sellanen, kun lenkit on tuskaa ja aina ajattelin, että kun se röökaaminen vihdoin loppuu (14 vuoden jälkeen) niin ihana taas hengittää kevyesti. No, kai se joskus helpottaa.

Ihanaa kun aika kuluu! 8+1
 
En ole tätä ketjua oikein seuraillut kun tuntuu, että viestejä tulee tiheään tahtiin etten pysy yhtään kärryillä!

Mutta nyt huomasin, että Marlinilla on jotain ehkä hullusti : / Tsemppiä ja halauksia ja toivotaan parasta!
 
ulB
L.O.V.E kiitos uudesta pinosta ja tsemppiä ekaan neuvolaan! :)

J+ Mulla on tyttöolo ja kiinalaisen kalenterinkin mukaan olisi tyttö. Äitille en ollut puhunut mitään ja kun kerroin raskaudesta niin sanoi aavistaneensa että näin on ja että tyttö sieltä tulee :D

Marlin, :/ toivon minäkin että menet sinne ultraan, tsemppiä! :hug:

Hikoiluttaa kuin vaihdevuosioireista ja hengästyttää helpommin. Vuorotellen ja samaan aikaan! :D Pyöräily tuntui aika pahalta jo. :<

Nukkuminen, normaalisti nukun lähes aina mahallaan. Nyt on niiin kipeät rinnat, ettei onnistu, nukun siis vasemmalla kyljellä, aika hyvin saanut toistaseks nukuttua. Nukahtaminen on vaan aika vaikeaa, äärettömästä väsymyksestä huolimatta.

(.) Nyt yrjöttää. Oisin voinut kevyesti jatkaa vielä unta, mutta pikkumies päätti toisin...

ulB & helmivauva 6+5 :heart:
 
Tsemppiä Wiitahepolle! Tuu sitten pian ilmottaa kuinka nätti syke löytyy!! :)

Tiuhti83: Voi kauhistus, ompa ollut hurjaa menoa! :(

Täälä raskaudet on kaikki ollu ihan normaaleja.

Ärsyttävä kirjoittaa, kun mulla ei näy tällä hetkellä hymiöt eikä mitkään muutkaan, ei saa edes tekstiä tummennettua. Mä niin haluan uuden koneen!!

Hengästyminen on kyllä ihan kaameaa, raput ylös kuopus sylissä, sen jälkeen on tosi mukava lukea iltasatua kun happi loppuu kesken.. Puuh.

Poika & Tyttöolo: Ei oloja täälä. Ei oo koskaan ollu, keskimmäinen kun oli ainut ettei kysytty niin mun oloni vaihtui melki päivittäin ja se oli jopa aika ärsyttävää. Ja nytkään tosiaan ei ole oloja. Oireet viittais tällä hetkellä enemmän tyttöön, saapa sitten nähdä :) Eilen löysin yhden laatikon täynnä pienia tytön vaatteita, kyllä ne ihanaa olisi jonkun päälle pukea. <3

(.) Olisi se labra sitten tänään. Vasta 10 jälkeen on aika, uuh. Siihen asti tarvis olla syömättä mitään.. Taidan sen jälkeen jäädä siihen sairaalan kiskalle lasten kans jätskille ja kahville! :D Hyi että, eilen kun tuli niitä zombie ohjelmia, mä sitten koko yön juoksin niitä karkuun. Vessassa täyty pari kertaa käydä ja silti ne samat unet jatkui. Ihan kamalia.

Aurinkoista päivää kaikille ja Marlin:lle kovasti tsemppiä, kyllä täälä kaikilla on peukut pystyssä loppuun saakka :)


Äiti maa & Usko 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Kiitokset kaikille tsempeistä tän päivän ultraan! Toivotaan hyviä uutisia kaikille tänään!

Äiti maa, sie olet niin ihanan positiivinen. Miulla olo lähinnä epäuskoinen ja mielessä kävi, että näinköhän kannattaa edes mennä... :snotty:

Ei Nukku-Mattikaan illalla miua tullut hakemaan, vasta joskus kahden tienoilla. Kyydistänsä heitti puoli 7 pois. Ei sillä, että olisin ees sen kupisen vaaleansinisen bemarin kyydissä halunnukaan viettää enemmän aikaa... :stick: Mie lähen omalla kirkkaansinisellä volkkarilla (VW das auto) 11 aikaan ajelemaan kohti kantakaupunkia. Klo 12 sit alkais "etsi pikku-hippo" -peli, toivottavasti mie voitan tänään :D

Henki tuntuu välillä loppuvan täällä myös. Jotkut heinät kukkii, pistän sen piikkiin.

Wiitahepo
 
Viimeksi muokattu:
Josko jo uskaltautuisin ilmoittamaan tiedot tänne...

Neiti-81...........la 22.2.2013.......4./ SatKs.....


Laitoin nyt la:n 28 pvän kierron mukaan (plussasin kp 24, ja mulla normisti 24-26pvän kierto) mutta aina on menny kuitenkin yliajalle niin :D sama se, ketuttaa vähemmän sitten helmikuussa ;)
Varmasti tarkentuu ilman muutoksia 9.7. kun on alkuraskauden ultra (tarkistellaan ettei ole tuulimunaa ja kaikki ok)

Siihen ultraan on siis viikko
. Olen niin rauhallisilla mielillä että jopa mietin ultran perumista.. no, jos en kuitenkaan:LOL:

MARLINILLE jaksuja:hug: Mulla itellä veri on aina tienny huonoa, mutta tosi monella se on ihan normaaliakin. Toivotaan että sielläkin olis kaikki hyvin:hug:

Kiinalainen kalenteri on pitänyt mulla kaikkien 3 kohdalla paikkansa, ja näyttäis samalla kaavalla tämä seuraavakin tulevan ;) en valita:heart: Olen oikein onnellinen näistä ihanista prinsessoista :heart::heart:
Oma olo viittaa kyllä tyttöön jälleen, ja yllätys ois tosi iso jos siel poika olisikin.... :D enhän mä osais varmaan hoitaa poikaa:LOL:

Wiitahepolle onnea ultraan!:flower:

Isäkuukaudesta, sitähän saa siirtää puolivuotta, näin meillä nyt 8kuisen neidin kohdalla, koska loma-aika osuisi muutenkin kesäloma-aikaan+sesonkiaikaan miehellä, joten pitää vasta syksyllä :) Mulla vaan loppuu nyt sit 12 pvää aikaisemmin vanhempainvapaa. Ennen isäkuukautta tosin lapsi ei sitten saa olla kunnallisessa hoidossa. Itse oon kotona hoitovapaalla kun keskimmäinen aloittaa syksyllä koulun:heart: Viime syksynä sain olla kotona äitiyslomalla kun esikoinen aloitti koulun:D Korvaamatonta:heart:
Kituutteluahan se välillä on, mutta on sen arvoista. Oi kun olisi tajunnut jo aiemmin... mä olen painanu töitä aina heti kun lapset on saanu hoitoon laittaa, ja tehnyt töitä tyyliin 24/7:ashamed: Pienemmälläkin ois pärjänny ja saanu olla lastensa kanssa enemmän. Niitä aikoja kun ei saa koskaan takaisin. Kun ovat pieniä.

PINK, mullahan on kaikki raskaudet olleet hankalia paitsi tuo viimeinen.. :D
Ekassa oli r.myrkytys ja käynnistettiin toistaviikkoa kun maksa-arvot ja munuaiseni alkoi antaa jo periksi... toisessa raskaudessa havaittiin vauvalla halkio ja olen siis onnellinen ja ylpeä halkiotytön äiti myös:heart:
kolmannessa raskaudessa kärähdettiin np-ultrassa 6mm turvotuksella ja rv 19 syntyi pieni turner-tyttö lapsiveden puutteen vuoksi (keskeytettiin kun toivoa ei annettu), neljäs raskaus osoittautui tuulimunaksi, sitten olikin 5, 6,ja 7 raskaus jotka päättyivät spontaanisti rv 6-8, tai kkm:kin taisi olla joukossa. 8. Raskaus toi minulle ja uudelle puolisolleni vihdoin Ilonan:heart: 9.raskaus nyt maaliskuussa osoittautui jälleen tuulimunaksi, 10. meni spontaanisti kesken heti plussan jälkeen, eli tämä olisi nyt 11. raskaus mulle.

Mulle siis suositellaan kaikkia seulontoja (kromosomipoikkeavan yhden raskauden vuoksi) ultratutkimuksia mahdollisen halkion vuoksi (saattaa olla periytynyt jostain), lisäksi mulla on kilpparin vajikseen tyroksiinit, riski raskausmyrkytykseen,:LOL: joten seurantaa piisaa....
Mut hei, sokerit on aina olleet hyvät:LOL:

Mut joo, nyt on hyvä fiilis tästä raskaudesta:heart:

Oireita ei vieläkään oikein ole, mut en huolestu, mulla tosiaan jokainen onnistunut raskaus ollut oireeton rv 8 asti, joten hyvältä vaikuttaa.
Perus kuumotusta löytyy.


Jahas, nyt tarttee alkaa laittaa pentuja valmiiks kauppareissulle... kraah :O :D viikon kohokohta: kauppareissu lasten kanssa:LOL:

Mukavaa viikonalkua kaikille!


T.Neiti81+Salaisuus rv 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Wiitahepo: Moneltakos se ultra olikaan? Toivotaan että kaikki olis hyvin!!
MrsR: Hauskoja mielitekoja :D Mutta joo ei vois kuvitellakkaan pekonia :S
Nökönen: Kyllähän se oikea vauvamasu rupeaa jo noilla viikoilla vähän näkymäänkin, tuskin on ainakaan pelkkää turvotusta ;)
J+: Olisko siellä ruvenneet sisuskalut etsimään uutta paikkaansa? :) Dopleri voi olla aika stressaava kanssa! :eek:
Pink: Vuodelepo kuulostaa kyllä aika raskaalta :eek: Toivotaan että sulle ei tällä kertaa tulis tarvetta sairaalaoleilulle! Meillä seurataan kanssa vähän tarkemmin esikoisen kasvainlöydöksen takia, muuten raskaus oli ihan normaali.
Tiuhti: Hui kamala! :eek: Menetkö nyt raskausaikana sitten sinne pelkopolille? Minkä kokonen vauva sitten oli syntyessään?
Marlin: Tsemppiä ultraan! Toivotaan parasta :)
Äitimaa: Mitäs ne mittaili siellä labrassa? :eek:

oloista: Mulla on taas tyttöolo, vaikka kiinalainen kalenteri veikkaa poikaa ja sormus pyörii ja heiluu. Saas nähdä, me meinattiin odottaa synnytykseen asti jos kaikki on hyvin..

Edelleen pahoinvointi jatkuu, ei oikein saa mitään alas (paitsi jäätelöä). Eikös se hormoonin nousu ollut kovimmillaan viikolla 7? Jospa tämä taas kohtapuoliin helpottais :) Tänään pitäis jaksaa vielä jalkapalloharjotuksiin, eilinen reipas kävelykin oli jo huima saavutus x)

Omppu ja pähkinä 7+2
 
Wiitahepo: Kyllä sie tän loton voitat :) Iha varppina. Aa, das auto. Meillä miehen mielestä just saksalainen on auto, muut on surkeita.. *huoh* Tila-autoksi varmaan tuleekin joku zafira, tuo kun ei aja muuta kun opelilla tai just vw:llä.. Mulle kelpais muutkin, en ole merkki uskollinen, pönttöuskollinen vaan :D

Omppuf: Ihan vaan ne verikokeet otetaan mitä np-ultraan tarvitaan :)

Neiti-81: Hurja lista sulla. Ei voi kun hattua nostaa, itseltäni ei varmaan enää löytyis uskallusta uuteen kiekkaan jos nyt kesken menisi.

Kukkii juu heinät, täälä pärskitään koko ajan.
 
Uusille tervetuloa:wave:!

Neiti-81 huh hu, sulla on ollut melkosta menoa raskauksien kanssa :hug:.

Wiitahevolle tsemppiä ultraan!!

Marlin :hug:. Nyt yhteyttä neuvolaan ja tarkistaa tilanne julkiselle puolelle, mä pääsin vähemmälläkin vuodolla julkiseen päivystykseen. Tsemppiä hirveesti.

Hengästyn liikkuessa myös selvästi helpommin kuin aikasemmin. Salille mennessä kun kiipeen rappuset niin puuskutan ihan viimeistä päivää :LOL:.

Raskauksien tarkemmasta seurannasta: Mulla oli ekasta raskausmyrkytys ja esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla pikkukeskosena viikoilla 31+5. Toista seurattiin sitten tosi tiiviisti, mutta kaikki meni hienosti ja sain synnyttää normaalisti kakkosen alateitse. Saapi nähdä onko kolmosesta erikoisseurantaa. Kaikista oon käynyt sokerirasituksesta, nyt joudun jo alkuraskaudesta ekan kerran ja viikolla 26-28 vielä toistamiseen. Meillä siis suku rasitteena sokeritautia, itellä arvot on aina ollut oikein hyvät.

Pink89, vuodelepo ois aivan hirveetä. Ite olin esikoisesta osastolla, mutta en kerenny siellä kauan olee. Mä en saanut edes mennä syömään päiväsaliin vaan ruoka tuotiin mulle sänkyyn....

Sukupuolesta ei toistaiseksi mitään oloa ollut. Kakkosesta oli alusta saakka tyttöolo ja tyttöhän tuli.

Masu pullottaa jo selkeesti hiukan ja ne ketkä tietää on sanonut että huomaa jo hyvin että pieniinpäin ollaan. Reilu pari viikkoa vielä niin ois se ultra.

(.) Lasten kanssa lähetään nyt pian reissuun saaristoon ja tullaan joskus. Koirat on koko aamun oottanu koska me lähetään. Pahoinvointia on edelleen ja toivon että saan nukkuu päikkärit reissussakin.

Selis ja wotwot 9+0 POKS!!!
 
Heipähei,

RiiMini liittyy listalle
20.2.2013
RiiMini/1.lapsi/


Perjantaina on ar-ultra tulossa ja kovasti jännittää löytyykö sieltä mitään. Oireita ei oikeastaa ole, paitsi pientä epämääräistä toimintaa nälkä/syöminen- kategoriassa. Jos en tietäisi olevani raskaana, en ikinä arvaisi. Olo on tosi normaali ja oireeton.
Siksipä se perjantai pelottaa, jos ultrasta ei löydykään mitään.. :/

Marlin
toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug:

Tiuhti83
apua, mikä synnytyskokemus.. Toivottavasti tällä kertaa selviät helpommalla!

Neiti-81 sinulle toivon hyvin menevää raskautta! Aikamoinen historia raskauksien suhteen :( Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

kakkajutuista minä olen, Luojalle kiitos, hyvin vapautunut ko. jutun suhteen. Olen vatsalla stressaaja ja en voisi elää, jos en voisi toimittaa asiaani ihan missä hyvänsä.
Kaveriporukassa usein ovat päässeet nauramaan kakkajutuilleni (käytännössä sille, kun se hätä yllättää AINA ihan väärään aikaan). Yhteen aikaan joka ainoalla lenkillä jouduin puskapaskalle. Hauskinta oli kun paperia tajusin ottaa lenkeille vasta kolmannelle kertaa :p
Vaikka itse olenkin hyvin sinut sen asian kanssa, että jokaiikka kakkii, niin ymmärrän hyvin henkilöitä, joiden on vaikea toimittaa asiaansa vieraassa paikassa. Olen erittäin kiitollinen äidilleni ja isälleni, joiden kanssa piereskeltiin kilpaa. Toisille piereminenkin on hyvin kiusallista muiden kuullen... :D Minulle ei sekään aiheuta ongelmia :D (tietysti hyvät tavat pitää muistaa... )

Kiinalainen kalenteri sen mukaan tulossa olisi tyttö. Minä oikeastaan toivoisinkin tyttöä. Saa nähdä.

Wiitahepo tsemppiä ultraan! Minä uskon myös, että palaat iloisten uutisten kera :)

RiiMini + Mini rv 6+5

muoks. LOVElle kiitos uudesta pinosta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa mammat,

Kotidoppler
Eilen sain dopplerillani kuulumaan pikkuisen sykkeet. Oih sitä iloa ja riemua. Sykelukemakin oli 166 joten hyvältä näytti!! Raskausviikkoja oli 8+3 joten ajoissa sain ihan kotidopplerilla.

Sukupuoli
Itsellä tyttö olo ja tein Raskauskeijun Gender Maker testin ja samaa sukupuolta sekin näytti :heart: Nyt siis odotellaan kumpi sielä köllöttää!

Wiitahepo
Onnea ultraan, tulethan heti kertomaan meille uutiset! Peukutan hyvien uutisten puolesta. Olisit sen niin ansainnut!

Masu
Täällä aamulla maha ihan normin oloinen mutta iltapäivästä ei voi kireällä paidalla erehtyä :)

LOVE 8+4
 
Kiitos kaikki ihanaiset tuesta ja haleista :heart: Merkkaa mulle tosi paljon, varsinkin kun raskaudesta ei tiennyt meidän lisäksi kuin yks mun kaveri.

Minulla tuo vuoto valitettavasti oli keskenmenosta johtuvaa. Ei osannut ihan varmaksi sanoa, mutta epäili että kyseessä saattoi olla tuulimunakin. Hyvin on kohtu tyhjentynyt, enkä tarvi lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa. Tähän osattiin varautua, ja viikonloppuna olen itkenyt paljon asian takia, vaikka varmuutta mistään ei ollut. Nyt ei oikeastaan tunnu edes niin kauhean pahalta. Kyllä varmasti tulen miettimään tässä seuraavan kahdeksan kuukauden aikana, että millä viikoilla oltaisiin menossa. Mutta maailmamme ei tähän kaadu. Meillä on entuudestaan kaksi tervettä, ihanaa lasta. Kolmas tulee kun hänen aikansa on tulla, ja nyt ei ollut hänen aikansa. Mulla on tapana ajatella että "everything happens for a reason", ja niin myös tässä tilanteessa.

Ihanaa kesää ja odotusta teille kaikille! Muistakaa nauttia niistä kasvavista mahoista, mikään kun ei ole itsestään selvää :)
 

Yhteistyössä