HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Marlin kokemuksesta tiiän (vaikka jokainen kokee asiat tavallaan) mutta kyllä se suru ajan mittaan helpottuu, ei varmaan koskaan lopu. Aina sitä ajattelee, että juuri SE lapsi ei saanut syntyä. Jaksamisia teidän perheelle :hug: :heart:
Mulla ei oo tyttö eikä poika oloo.. Pari kertaa oon nähny unta, että puen tyttövauvaa, mutta muuten ei mitään oloa sen suhteen oo.
Jippii, tänään alkoi kesäloma! Saa halailla pyttyä ihan rauhassa :D Tänään taas tullu yökittyä tuolla pöntöllä, onneks ei mitään oo tullu ulos... Maha vaan turpoaa, alkuviikosta pitäis äitiyshousujenkin tulla postiin, oli jo pakko tilata.
Kävin tänään ostelemassa pieniä vaatteita, koska kaksi kaveriani synnyttivät samana päivänä, toinen sai tytön ja toinen pojan niitä pitäisi mennä nuuskuttelemaan tällä viikolla :heart: :heart:
 
ulB
Marlin, pahoittelut täältäkin! :hug:

Riiminin, puskapaskasta tulee ihan mieleen äitini kun vuosia sitten kävi säännöllisesti lenkillä ja jokatoisella kerralla sano et taas joutu pysähtyä puskaan :D Kumpa itelläkin toimis useammin kun kerran viikossa. Ihmekös tuo jos turvottaakin. Aina ollut huono suoli, mutta tämmöstä ei kyllä ennen! Niina ja tervetuloa piti toivottaa :D

Ihanaa kun ystävä tulee tyttönsä kanssa tänne. Valitin kun en saa mitään aikaseksi. Valehtelematta viikon sotkut, etenkin keittiössä. Olen niin väsynyt ja huonovointinen, jotenkin saamaton olo! Hän ehdotti että jos hän tulee avuksi. :) Muutenkin mukava nähä pitkästä aikaa!
Yöllä kosahti digiboksi. Heräsin kun piti jäätävää meteliä. Eipä toiminut enää aamulla. :D Onneksi Eikalla on katsomattomia sarjoja dvd:llä, niin saa sitten edes hetkeksi pois pahanteosta ;)
 
ulB: meillä ihan sama sotku ja samasta syystä... sovittiin miehen kanssa että yritän tänään saada pölyt pyyhittyä, hän voi imuroida illalla kun tulee töistä :D Ja arvaa olenko edes alottanu vielä?? :D Keittiötä sain just vähän raikattua ja pyykkikoneen päälle... ja jo uuvuttaa... no pikkuhiljaa jos yrittäis näitä hommia tehdä...
 
Marlin Todella suuri pahoitteluni! Voimia!

Mie kävin siellä ultrassa ja ne jotka hyviä uutisia povasivat *rumpujen pärinää* kannattaa ehkä jättää lottoaminen...

Ei sykettä. Paremmat näkymät viimeviikkoon verrattuna, mutta ei sitä elintärkeää sykettä. Täti ei nyt kuitenkaan suoralta kädeltä sanonut kaiken olevan ohi vaan ensi maanantaina samaan aikaan kokeillaan syke taas löytää. Jos ei silloin näy, on tämä miun kohdalta sitten käsitelty. Piinaviikko tiedossa. Onneksi on ohjelmaa päiviksi ajan kuluttamiseksi jo koko viikolle, mutta eipä paljon lohduta. Illat ja yöt pitkiä varsin kun yksin olen kotona...

Perseenperseenperseenperse....

Palaan illalla, nyt lähden shoppailemaan.

Wiitahepo
 
Wiitahepo: No voi helvetinhelvetin helvetti :'( ja perseensutturat soikoon. Aivan silkkaa vääryyttä nyt. :hug: ja vielä isompi :hug:
Mutta niinku itsekkin sanoit, raskaana kunnes toisin todistetaan, vielä ei täti todistanut muuta. Koitetaan pitää toivoa yllä, tai minä koitan ainakin. Ja pidän sitä kirvestä vielä pois sieltä kaivosta.
Piinaa, piinan perään. Koeta hyvä ihminen jaksaa :hug:
 
Marlinille voimia ja positiivisia ajatuksia. Kyllähän se oma vaisto nämä asiat monesti tietää... :(

Wiitahepo: Voi ei! Kyllä sua nyt koetellaan. Koita kestää! Ja se kirves me pidetään piilossa vielä ensi viikkoon, eikö niin... :hug:

Tervetuloa uudet!

nessuli & nasu 6+2
 
Voimia marlinille :heart: :hug:

Ja wiitahevolle, toivotaan, että sieltä se syke löytyy ensi kerralla kun menet.

Itseänikin jännittää tilanne ihan hirveesti, sitten kun ultran aika on. Ensi viikon lopulla on neuvola sitten.

Täällä on ollu nyt pahoinvointia melkeen joka päivä. Pienetki hajut saa kuvotuksen pintaan. Kevyitä ruokia pitää syödä, että ei tuu kamala olo ruuan jälkeen.

Heinäkuussa jo ollaan, koko ajan kohti meidän kuuta, toivotaan, että kaikki mukana olevat pysyvät kyydissä. :)
 
Uusi mukaan! LA 4.2.2012 / EtelänHetelmä / 1. lapsi / -

Ehkä uskaltaudun jo tänne. Plussasin eilen kuuden vuoden odotuksen jälkeen, toiveet jo melkein haudanneena, lapsettomuushoitoihin syksyllä lähdössä... Ja sitten, olenkin raskaana, en oikein usko tätä vieläkään... Neuvola-aika on huomenna, viikot ovat vierineet, laskurin mukaan 10 viikko alullaan.

Oireet: aamuetominen, kauhea hengästyminen (meinasin viimeeksi "kuolla" salille), väsyminen. Olo hyvä ja epätodellinen ja jännittynyt. Myönnän olevani hieman sekaisin asiasta.

EtelänHetelmä + MiniAnanas 10 + ?
 
Marlinille iso halaus. :hug: Älyttömän hyvä juttu, että mieli ei ole ihan maassa. Helpottaa varmasti eteenpäin menossa. Kaikkea hyvää jatkoon!

Ja kylläpä nyt Wiitahepoa kiusataan! Hyvä, että on tekemistä tälle viikolle ja koeta tehdä mukavia juttuja, niin ei ajatukset pyöri mahan ympärillä ihan 24/7. Vaikeahan sitä on välttää... Toivotaan kunnon sykkeitä ensi viikolle. :hug:

Isäkuukaudesta vielä. Tajusinkin sen, et sitä voi siirtää, mutta lokakuusta puoli vuotta eteenpäin... ei ole vielä kesä silloinkaan! :mad: No, oikeasti minä vaan olen tällainen luonteeltani, että mua ärsyttää kaikki holhoaminen ja pienetkin epäkohdat. Pitää käskeä miehen kysyä töissä noista isyysvapaista, heillähän voi olla jotain omia sääntöjään (kun ei "normaali" työlainsäädäntö muutenkaan aina päde).

Me käytiin neuvolassa tänään. Ihan mukava likka oli (no oli ihan aikuinen kuitenkin), tosin on siis vain kesäsijainen, että toista kertaa ei häntä tavata. Antoi ison pinon papereita ja täytettiin muutamia lomakkeita. Verikokeen ottaminenkin onnistui, vaikka minä häntä vähän pelottelin (ei ollut kovin tottunut verikokeen ottaja). Hemppa oli vain 126, mulle ei ole koskaan ollut alle 130 (yleensä reippaasti yli 140). Jokohan raskaus ois siihen vaikuttanut. Mikä lie. Verenpaineistakin sain ihan ok lukemat toisella kierroksella. Mulla on aina ihan taivaissa, jotenkin jännitän. Yksin mitatessa on aina ok. Ultria on edessä kaksi ja sitten lääkäri tavataan vain kerran (aika vähän?) ja hän ultraa myös (neuvolassa). Mitään sydänääniä tms ei kuunneltu, en ees muistanut kysellä sellaista. Pissaa ei katsottu ekalla kerralla, jatkossa mun pitää se itse käydä ottamassa pikatestillä ennen aikaa. Ja sokerirasitukseen sitten kuulemma puolivälissä. Sikiöseulonnoista puhui ja saatiin brosyyriakin. Vähän ollaan etukäteen mietitty varovaisesti, että ei ehkä mentäis, mutta ei olla lopullisesti päätetty. Mites te muut?

P-L 9+2
 
EtelänHetelmä Tervetuloa mukaan ja WAU! Kauhean hyvä mieli tulee tuollaisesta, että kuuden vuoden odotuksen jälkeen tärppää ihan luomusti! Onnea tosi paljon! Ja miten vasta EILEN olet tehnyt testin!? Ei ilmeisesti kovin säännöllinen kierto? :heart:

Ps. Sulla on siis kymmenes viikko menossa, eli 9+jotain.
 
ulB
Etelänhetelmä, tervetuloa ja hurjasti onnea!! :)

Heidukka, HYVÄ etten ole ainut :D Kauheeta ollu ku mitää saanu tehtyy, en muutenkaa mikää siivousintoilija ole mut alko tosissaa ahistaa, nyt on kiva olla täällä taas, kun vielä pysyis. :)

Nyt koitan hetken maata vai pitääköhän juosta halaamaan posliinipyttyä. *yöh*

:x
 
voi Marlin :hug:

Etelänhetelmä, ihanaa kuulla noin "onnellinen" tarina! Te varmasti jos ketkä ansaitsette nyt vuoronne. Ihanaa odotusta sinulle, sitä on varmasti odotettu! :heart: Teidän LA on muuten minun ja mieheni 1-vuotis hääpäivä :)

ja Wiitahepolle lähetän kauheesti tsemppiä, kyllä ne äänet sieltä vielä saadaan kuuluviin.

Omaa napaa turvottaa. Ihan kamalasti. Lauantaina yritin etsiä vaatteita, jotka mahtuis päälle ja kaikessa oli kamala olla : / Sokeriarvoja täytyis käydä testauttamasa uudestaan.. Työhöntulotarkastuksessa todettiin niiden olevan aivan ylärajalla, mikä tuntuu tosi oudolta. Mitähän sieltä paljastuu :$
 
Osanotto Marlinille :'(

Itse tarkkailen itseäni jatkuvasti. Tänään oireet selvästi vähentyneet, ei pahasti enää etovaa oloa ja tissitkään ei satu paljoa. Myös valkovuoto lisääntynyt. Tästä vedän taas omat johtopäätökseni ja alkaa ärsyttää, että tässä pitäisi sitten 4 viikkoa odotella np-ultraan, jossa mahdollisesti taas todetaan matkustajan lopettaneen kasvunsa näinä päivinä. Paras kesä ja loma menee tässä tuskaillessa :kieh:

Hassua, että esikoisesta mulla oli etova olo tasan rv 6-8, jonka jälkeen oireet loppuivat kuin seinään ja kaikki meni silti hyvin. Keskenmenossa oli sama juttu, siksi en osannutkaan oireiden loppumista panikoida! Nyt osaan! :O No, mietin just että jos tarpeeksi hysteeriseksi heittäydyn niin pääsisinköhän "tarkistukselle" ultraan vielä tässä välissäkin, ennen rv 11 ultraa? Vaikkei vuotoa olekkaan? Ainahan sitä koittaa voi..? :whistle:

Kun pään sisällä liikkuu tällaista, ei ole kyllä vielä täällä ristiäiset ja vaunut mielessä! :ashamed: Mutta ei auta kuin odottaa ja ihmetellä.

-Pippari ja tyyppi 7+5
 
Kiitos kaikille kaikista halauksista ja kauniista sanoista. :flower:

Kuten jo aiemmin murnattelin, kaikesta joutuu taistelemaan. Hyvä kuitenkin, ettei tarvinnut odottaa heinäkuun lopulle, jolloin olisi normaalisti vasta ultrat alkaneet. Todennäköisesti kuitenkin maanantaina lähtee taas lähete naistentautienklinikalle lääkkeelliseen keskeytykseen, jos spontaania keskenmenoa ei ennen sitä tapahdu.

Todellisuudessa on erittäin epätodennäköistä saada sykettä näkymään maanantaina, koska se käytännössä tarkottaisi sitä, että miun matikan mukaan ensimmäisen positiivisen testin aikaan (1.6.) ei hedelmöttymistä olisi vielä edes tapahtunut, jos nyt olisin vasta 5. viikolla...

Lienen joskus tehnyt jotakin todella pahaa, kun karma nyt miulle sen kostaa...
 
Marlin Hurjan iso halaus ja voimia tämän kaiken käsittelyyn <3

Wiitahepo Tsemppiä tämän jännityksen keskellä! Täällä pidetään peukkuja.

EtelänHetelmä Valtavan upea juttu! Hurjasti onnea teille!

Näin tänään siskoa, joka on ainut jolle olemme kertoneet meidän tilanteesta. Jotenkin tuli kauhea surku, kun sain kuulla, että hänellä on ollut kevään aikana kaksi keskenmenoa. Viimeisin jos olisi kestänyt, olisi ollut LA lähes sama viikko kuin meillä. Kyllä tällainen pistää meittimään.

Ei voi taas muuta kuin toivottaa voimia ja tarrasukkia meille ihan kaikille.
8+1
 
Voi Marlin, kamalaa kuulla tuollaisia uutisia :( Yritä jaksaa! :hug:

Wiitahepo, liikaa huonoja uutisia nyt, Pakko sen sykkeen on löytyä maanantaina! :hug:

Etelänhetelmä, Onnea, Onnea, Onnea! Aivan ihanaa! :heart:

(.) Soitin tänään neuvolaan, ensimmäinen aika on 31.7. Kyselin varhaisultrasta mahdollisuutta, mutta ei uskaltanut luvata mitään. Keskustelee lääkärin kanssa ja soittaa minulle torstaina tarkemmin. Ovat aika tarkkoja sen suhteen, ketkä pääsevät ja ketkä eivät. Tosiaan viime menkat alkaneet 25.5. (itseasiassa löysin kalenterin, johon olen merkinnyt 23.5. joten ota nyt sitten tuostakin selvää :D) ja plussa tuli testiin 27.6. Koska siis viime kierto ollut suht normaalin mittainen, niin se voi olla, etten pääsekään. Aikaisemmat kierrot ovat heitelleet ihan mitä sattuu, vuotoakin on saattanut olla yli 2 viikkoa.

Jos nyt tuonne varhaisultraan ei päästä, niin ehkä menemme yksityiselle. Jos sinne saa aikaa, ainakin nettivarauksessa monta seuraavaa viikkoa on buukattu täyteen.

Tige 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Väläytti se täti mikroskooppisen pienen mahdollisuuden siitä, että olisin raskautunut kohdusta poistumattoman keskenmenon jälkeen heti, jolloin olisin nyt 5. viikolla uutta raskautta, joka sopisi tämän päiväisen ultran tuloksiin. En oikein usko tuohon, olisi megalomaanisen suuri ihme, jos niin olisi tapahtunut. Selkeästi kuitenkin raskaustesti näytti positiivista siellä, joten hormonien tuotantotila on edelleen yllä.
 
Hei kaikki! Ei ole ehtinyt käydä kun lukemassa pinoa harvakseltaan, tämä kesä on niin kiirettä..

Marlinille:flower:

Ja Wiitahevolle tsemppiä :flower:

Omat kokemukset ar-ultrista on semmoiset että minä en enää mene niihin itseäni kiusaamaan. Halu kurkistaa on kova mutta..Pikku miestä odottaessa 2010 kävin yksityisellä viikkoja piti olla 6-7 ja sykkeen näkyä. Kovaa kipua oli vatsalla vasemalla, ja syy mennä siis. No eihän sitä näkynyt ja lääkäri kysyi minulta että näetkö itse sykettä? Olin että wooott, sinähän se lekuri olet! No siitä hän tuli piina ja paniikki. Vielä hän lisäsi että täälä on juu iso kystakin..

Soitin neuvolaan että mitäs nyt ja sitä kautta sain lähetteen yleiselle puolelle parin viikon pääsetä, ja ne viikot oli tuskaa!. No siellä oli vastassa kiukkuinen vanha lääkäri joka sanoi: sitä ravataan yksityisellä ultrassa ennen kuin näkyy edes testissä plussaa. Sanoin että juu plussa oli viikkoja sitten ja kun on kipuja sekä kerroin kystasta. Siihen hän nauroi mikä puoskari siellä oli utraamassa, kystan pitääkin olla tai muuten raskaus ei jatku. ja näytti samalla monitorilta kelluvan katkarapua vahvalla sykkeellä ;)

Ja mitä tastä opin, en todellakaan hassaa rahojani yksityiselle ulraan, ja mene sinne rahastettavaksi. Sekä luotan luontoo että se kyllä kantaa jos on kantaakseen. Kun keskenmenoon ja raskauden keskeytymiseen on yleensä jokin syy, miksi se ei jatku. Eräs opattajani kerran sanoi että kukaanhan meistä ei oikeasti halua sairasta lasta jos luonto osaa korjata vakavat kehitys häiriöt pois alku metreillä, niin kyllä se on etu myös lapselle itselleen. Kuulostaa julmalle jostain varmasti, varsinkin heistä jostka saa paljon selittämättömiä keskenmenoja, ja olen pahoillani heidän puolestaan. Mutta kuten sanottua luonnolla on tapana hoitaa itsesnsä, halutaa sitä tai tässä maailmassa missä nykyihmiset haluaa kontrolloida kaikkea... Tulipa saarnaa:whistle: :LOL:

Tsemppiä kaikille tasapauolisesti :flower:

Vähän täällä tulee käytyä mutta sitten kun tulee talvi niin enmpi jos mukana matkustaja pysyy. Edelleen on kipuja silloin tällöin ja vuilii selkää. Kuten edellä jo mainittu, elämä kantaa ja odotellaan sitä np-ultraa.. Neuvolaankin pitäis soitella ;) kun ei ole kerennyt, ajan saa sitten joskus. Meillä on täällä niin tylsä tyyppi sielä tätinä niin ei ole kiire hänen luo :p Ja muutenkin ajattelin jatkaa vaan kontrolli linjalla sen lafkan kanssa ikinä kun sieltä ei ole mitään apua saanut, pelkkää käyrien tuijottelua...

Taikamyrsky 6+
 
Taikamyrsky mie olen päässyt käymään julkisella, kun yksi tuulimuna alla.

Hirveästi on kysymyksiä.
Jos joku johonkin osaa vastata niin tietoa pöytään.
Mitä konkreettista eroa tuulimuna- ja normaalilla raskaudella on varhaisessa vaiheessa? Mistä ne erottaa vai erottaako?
Miten todennäköistä on, ettei miun ja miehen kromosomit sovi yhteen ja siksi ei saada sykettä nähdä?
Onko aina kyseessä tuulimuna, jos kromosomien epäsopivuudessa on syy? Missä vaiheessa sopivuutta aletaan tutkimaan? Miten se tutkitaan?
Onko meillä vielä mahdollisuuksia saada ihan omia lapsia? :confused:

Ultran täti oli kyllä sitä mieltä, ettei ole tuulimuna. Ja pakko myöntää, ettei ole epäsopivuus käynyt mielessäkään ennen tätä. Mie niin mielelläni tänne jäisin vielä, kun niin ihania olette.
 
J+
Wiitahepo Eikö sinulta ole otettu verikokeet? Sillä saisi hyvin seurattua hCG:n. Muutamassa päivässä sen pitäisi tuplaantua jos ns. normaali raskaus. Jos raskaudessa jotakin poikkeavaa hormooni saattaa pysyä melkein samoissa lukemissa (siis ei nouse, mutta saattaa laskea ja nousta muutamalla satasella).
En ole aivan 100% että onko esimerkiksi tuulimuna sellainen raskaus jossa hormooni kehittyy normaalisti hetken ja sitten pysähtyy? Joku viisaampi voisi varmaan siihen vastata.
Olisiko sinulla ollut nyt mitkä viikot meneillään? Ikävä tuollainen on, tsemppiä ja voimahalit :hug:!

(.) Vatsa senkun pullistuu ja pullistuu. Tänään s-loman jälkeen ensimmäinen työpäivä takana. Aamupuuhat sujuivat ihan hyvin mutta auta armias iltapäivällä. Olin valmis lähtemään tuntia aikaisemmin kotiin kun vatsaa supisteli. Muutaman kerran sain pidellä itkua. Supistelut jatkuivat vielä kotonakin eikä niitä ollut hirveän mukava saada autossakaan. ''Onneksi'' vain suppareita eikä vuotoa. Huomenna onnekseni vapaata, muuten en olisi työkuntoinen.

Pitäisiköhän olla yhteydessä neuvolaan ja hakea sairaslomaa työterveyslekurilta näin ensalkuun. Pomo kun on niin tarkka s-todistusten suhteen.

Vai mitä mieltä te olette, eikö lepo olisi noilla oireilla ihan oikeutettua? Sillä kasvukivut ja supistukset tuntuvat kyllä ihan erillaisilta : /

9+3
 

Yhteistyössä