Helmikuun helmet 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille! Naimisiin päästiin onnellisesti ja nyt toivottavasti elämä taas tästä tasaantuu. Viime viikolla olin s-lomalla supistelujen vuoksi. Eivät meinanneet levossakaan rauhoittua. Onko muilla ollut vastaavaa? Ensi viikolla rakenneultra edessä meilläkin. Jännityksellä odotellaan minkä näköinen tallero siellä on uiskentelemassa.. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Onnittelut jeppanalle naimisiin menon johdosta!! Meilläkin oli heinäkuussa häät, nyt olen saanut vihdoin ja viimein kaikki kortit päivitettyä :) paljonko muille helmimassuille on painoa tullut tähän mennessä?

Minulle on tullut jo 4 kiloa, saapa nähdä mitä neuvolassa sanovat. Ensi viikolla ultra ja lokakuun alussa neuvola ja sit täytyisi jo kelan papereita täytellä.

Terveisin Jemp ja maha 20+1

Onnittelut jeppanalle naimisiin menosta...

Mulla on kans pientä supistelua ollut, mutta ei mitään suurempaa ainakaan vielä...

Mulla ei ole painoa tullu käytännössä vielä yhtään... se vaan jatkaa tippumistaa... viikon aikana on nyt pudonnu taas reippa kilon... No mut onneks tää kaik lähtee itestä pois... sinänsä pitäs kyl saada syötyä ja pysymään se syöminen sisällä et pikkunen ei alkas kärsii tästä... ja sit kun tää oma yleiskunto alkaa kärsiä... Ensi tiistaina oliskin jo rakenne ultran aika... pääsee kurkkimaan suostuuko pikkuinen paljastamaan sukupuolensa :)

Mukavaa päivää kaikille

Anskuli

Hei!

Onnea jeppanalle naimisiinmenon johdosta.
Neuvolassa kävin viime viikolla ja yllättäen verenpaine on koholla. Joudun käymään nyt 2 viikon välein seurannassa. Painoa tullut nelisen kiloa lisää.
Ollaan lähdössä ensi viikolla kreikkaa lomalle, onneksi tuli kesällä hankittua äitiysvaatteita kesäkäyttöön. Vähän jännittää lentomatka 1 vuotiaan kanssa. Myös mahdolliset raskauskomplikaatiot pikkasen mietityttää mutta olen luonteeltani stressaaja.

Rakenneultraääneen vielä pari viikkoa..

Siru

Täällähän tapahtunut paljon kaikenlaista! Ollut niin kiirusta ettei kerennyt käydä edes lukemassa :/
Onnea kovasti jeppanalle myös täältä!
Me just peruttiin matka lämpöön :( harmi kun varattu jo aikoja aikoja sitten ja nyt ei pääsekkään reissuun... Mulla tullut oireena välillä hirveää lonkan kipua, joka vihloo niin että jalka meinaa lähteä alta. Yölläkin olen pari kertaa herännyt siihen että jalka ihan puuduksissa. Varmaan painaa hermoa tai jotain, en tiedä.. Eipä siihen lääkärikään mitään kantaa ota. Panacodia x 4 päivässä... jota tosinkaan en sitten ole ottanut....
No mutta täällä kanssa ultra ensi viikolla. Kovasti jänskättää että onko kaikki varmasti kunnossa. Onneksi vauva liikkuu tosi paljon, joten siltä osin voi olla helpottunut :) Sukupuoli olis myös kiva tietää, tosiaan muuttuisi odotus konkreettisemmaksi. Mitens muut joilla vielä ultra edessä, haluaisitteko tietää onko tyttö vai poika tulossa?
Mutta nyt nukkumaan niin jaksaa taas aamulla olla virkeänä. Öisin herättelee esikoisen lisäksi jo vatsan asukaskin mylläyksellään :)

Kiitokset onnitteluista! Viime yönä heräsin ihan järkyttävään suonenvetoon. Oli pakko lähteä käppäilemään ympäri huoneistoa, senverran imakasti pakaraa veti.. Nämä lienee niitä raskauden "iloja".. Mulla oli lähtöpaino 57,5 ja viime viikolla paino oli 61,7, joten kyllä se ihan kiitettävästi on kohonnut täälläkin.. Tänään olisi rakenneultra. Ystävätär joutunut aamulla samaiselle äitipolille, jonne mennää ultraan. Hänellä rv 26 ja verenvuotoa jo toistamiseen.. pidetään peukkuja, että pikkuinen pysyisi hänellä vielä sisällä ja saisi rauhassa kasvaa! Mukavaa päivää kaikille! :)

Jeppanalle kovasti onnea!

Mulla on myös ollu suonenvetoa öisin pohkeissa. Myös iskias tuntuis vaivaavan.....näitä ihania vaivoja :)

Kyllä minä olen tuota painoakin saanu kerrytettyä jo sellaset 5-6 kg! Tosin olen ottanut lähtöpainoksi normaalin painoni ja tämä raskaushan on saatu aikaan IVF:llä eli nuo hormoonitkin on sitten painoa lisänneet. Tai ainakin haluan niin uskoa :) Nii ja normaalipainoinen olen lähtiessä ollut. Mutta kyllä mulla myös todella muhkea vauvavatsakin jo on, ollut jo kauan aikaa. Ja enkä mielestäni tuota painonnousua juuri muussa kun ihan vatsassa huomaa.

alku ollu enemmän ku hankalaa, mutta nyt näyttää helpottavan...
rv 10+5
tosiaan kohdun vierellä oli joku patti,joka tuotti kipua Tosi paljon ekat 2vk, sitten 3 vk:lla alko lääkäri tutkia ja sit mentiinki kiirreellisenä ja leikkuu jonoon ja tutkittiin ja pois leikkuusta ja taas leikkuu jonoon... tosi tympäsevää... ja sit se että kivut alko vähentyä kokoajan... ja nyt oon ollu noin viikon ihan ok ololla...
oliko veri patti vai jotain vaaville tärkeää vai....
noh, sillon olin menossa leikkuuseen heti, mut toisaalta hyvä että saikkasivat leikataanko vai ei ku nyt oisin kahta kauheemmissa kivuissa leikkuun jäljiltä....

huomenna ultraan pattia ja näkeehän siin taas vaavinki : )
reilu rv7 viikosta lähtien nähny vaavia : ) jännä ku eihän yleensä viell ultrailla : )
sillon rv 7 alko vuotokin...ja ultrassa todettiin että ehkä kaksosista toinen nyt poistuu... noh, en siitä oo moksiskaan,vaikka toive kaksosista onkin ollu.. mieluummin rv 7 kun rv 17...

eka neuvola takana, LA 21.4.

Tänään olikin rakenne ultran vuoro... masu-asukilla kaikki ok, kaikki varpaat ja sormetkin löyty... kovasti pikkuinen nyrkkiä puno, oli varmaan kovasti sitä mieltä et lopettakaa kurkkiminen... Sukupuolikin selvisi...

5viikon päästä uusi käynti mammapolille sokeri seurannan takia ja ymmärsin näin että silloin samalla ultrattaisiinkin, eli pääsee uudelleen tirkistelemään ;)

Täälläki oli tänään rakenneultra ja kaikki pikkuisella ok :) sukupuolta kyseltiin, mutta masu-asukki piti jalkoja niin tiiviisti yhdessä ettei sit saatu selvää... Hyviä vointeja kaikille!

Maanantaina oli rakenneultra meilläkin ja siellä pienoinen oli kokoajan kasvot alaspäin. Lopuksi lääkäri otti kasvoista kuvaa ja sanoi, että tässä vanhemmille lopputerveiset; pienokaisella oli keskisormi pystyssä! :D että sellainen mielenosoittaja siellä.. Mies oli näkevinään pojan pallerot jalkovälissä, mutta itse en huomannut yhtään katsoa.. ja voihan siellä vaikka mitä palleroita olla näkyvinään vielä tässä vaiheessa..
Onko teillä jotain tuntemuksia kumpi tulee? kummasti meille on miltei kaikki tähän asti kertyneet vaatteet olleet vaaleansinisiä, miltei kaikki innokkaat veikkailijat ovat kuitenkin tyttöä mulle veikkailleet, tänä aamuna yksi lääkäri kuitenkin tokaisi, että sinulle on poika tulossa? se on sellainen poppamies, että tiesi alkumetreillä raskaudestani kun vielä kaikilta asian salasin, sanoi että näkee sen naisesta heti. Että nähtäväksi jääpi tietääkö nyt päällepäin vatsastanikin lapsen sukupuolen :P
Mukavaa päivän jatkoa ja loppuviikkoa kaikille!

Hei!

Pitkästä aikaa taas tulin katsomaan mitä muille helmikuisille kuuluu. Kovasti on tullut uusia mukaan. Ihan kadehdin teidän muiden painon nousua, itsellä kun jo yli 10kg ja viikkoja takana 20+5, ainakin toiset 10kg vielä odotettavissa... Näin aina mutta onneksi kaikki on aina lähtenyt ja enemmänkin.
Rakenneultra on torstaina,sitä kovasti odotellaan ja toivotaan kaiken olevan hyvin. Kenties sukupuolikin selviäis siinä samalla. Koskaan aikaisemmin en ole sitä etukäteen tiennyt ja raskaudet täysin samanlaisia sekä tyttöjen että poikien kohdalla, kun sanovat että olisivat erilaisia.
Vauva liikkunut nyt pari viikkoa, vko18-19 vaihteessa tunsin vasta liikkeet.

Emsku
laskettu aika16.2

Heipsan kaikille!

Kovasti on hiljaisia taukoja ketjussamme, kaikilla on omat kiireensä, niin täälläkin.

Mitään erikoista ja uutta ei tähän vaiheeseen kuulu. Pahoinvoinnista on (viimeinkin) päästy kokonaan eroon, joten ruoka ja herkut maistuu taas, herkut liiankin hyvin. Paino on vielä -2kg lähtöpainoon verrattuna, mutta on jo noussut tohinalla, sitähän lähti pahimmillaan -10kg ja kyllä mulla on sitä ylimäärästä, josta ois pysyvästi voinut lähteäkin. Neuvolassa oli sijainen edellisellä käynnillä, joka mittasi sf-mitan ja sanoi hyvin ystävällisesti hymyillen, että "kyllähän sinä ymmärrät, että tästä luvusta suurin osa on jotain ihan muuta kuin kohdun kasvua (eli mun mahamakkaroita), ja koita vaan pitää painosi siellä miinus puolella koko raskauden ajan". Toivottavasti sama ihminen ei ole enää ensi käynnillä, huomautteli painosta joka väliin, mitä en nyt jaksa oikein kuunnella. En tod. aloita mitään varsinaista laihdutusta raskausaikana.

Kotioloissa menee viikonloppusin ihan hyvin, mutta töissä en meinaa jaksaa. On pitkä työmatka, mielettömät työpaineet ja lisää hommia pakataan niskaan, jotta asiat sais tehtyä ennen äippälomaa, vaikka olen puhunut esimiehelle että nykyisin ei voimat oikein riitä, koska on edelleen jatkuvaa huimausta, sydämen tykytyksiä ja kipeitä supistuksia. Kait se sitten on haettava saikkua, kun oikein hulluksi menee ja tuntuu ettei kroppa vaan kestä. Vielä koitan jonkin aikaa sinnitellä, koska saikulta palattua ne samat hommat odottaa pöydällä kuitenkin ja lisää on kertynyt.

Tulipas jaarittelua omaa napaa. Toivottavasti muillakin raskaus etenee hyvin. Meillä tosiaan nyt kakkonen on ultran mukaan eri sukupuolta kuin esikoinen, joten pitänee miettiä pienten vaatteiden karsintaa. Ihan hetkeen ei kuitenkaan kolmosta suunnitella, koska näiden välille tulee ikäeroa vain 1v 9kk. Rattoisaa viikkoa, kohtahan on melkein jo talvi!

Sani ja rv 23+6

Heipä hei kaikille minunkin puolestani...

Kylläpä Sani on saanut ikävää kohtelua neuvolassa. Oliko kyseessä minkä ikäinen ihminen ja kuinka kokenut nla täti?

Minä en ole eläissäni kyllä saanut kuulla tuollaisia ja minulla kuitenkin näissä viimeisissä raskauksia näitä omiakin makkaroita on mukana kulkenut... Nyt enemmän kuin aiemmin :( nyt olen kuitenkin raskausajan voinut niin pahoin ja en ole saanut juurikaan mitään alas ja pahoinvointi jatkuu edellee (ei nin voimakasta enää mut kuitenkin). Tällä hetkellä minulla paino miinuksella 19 kg, kokonais putoamisesta ei ole mitään hajua kun onhan nyt kuitenkin joku kilo varmasti jo takaisinkin tullut... Ja makkaroista huolimatta sf-mitta on saatu hyvin mitattua ja hyvin on saatu selko että kohtu ja vauva kasvaa hienosti... Toki olen saanut hienovaraista kommenttia ylipanosta, mutta tietentahtoinen laihduttaminen minulta kiellettiin... Uskon kuitenki että en enää saa painoa nousemaan ainakaan raskaus aikana takaisin lähtöpainoon... Ja syvästi toivon että en sen jälkeenkään... Lisääkin saa sitten jo pudota...

Minä jouduinkin nyt sokereiden takia seurantaan kun heitti 0.1% suosituksista... tosin kotimittauksissa ei ole korkeita arvoja ollut päinvastoin arvot on alakantissa... noh mut jotain positiivista sitä on se että päästään taas n 25 rv:lla jälleen ultraan :)

Supistelujakin minulla on jonkin verran jo ilmennyt ja välillä ihan kivuliaitakin, mutta niista saa yleensä syyttää itseään kun ei taho muistaa et ihan kaikkee ei pitäs tehä varsinkaan liioissa määrin...

Mut ny pitää lähtee yrittämään syömistä... se kun on edelleen se kynnys et ei meinaa oikeen mikään maistua...

Oikein mukavaa loppu iltaa kaikille

Anskuli rv 22+3

Hei,

Minulla oli myös neuvola tällä viikolla ja kaikki hyvin paitsi hb oli enää vain 101, joten heti määrättiin rautaa. Mua onkin väsyttäny ja huipannu aikas paljon. Kipitin heti apteekkiin ja ostin sen yrttijuoman, jospa se tehoisi äkkiä...Ei tässä helmimassuillakaan enää pitkä aika ole LA:n :) Ottiko moni teistä äitiyspakkauksen? mä päädyin rahaan, kun pakkauksia on kahdelta lapselta, joten vaatetta on.

Hyvää vknloppua!

Jemp ja maha 23+2

Myös minä olen joutunut turvautumaan lisärautaan.

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, koska esikoinen kyseessä. Vielä on paperit lähettämättä.

Täällä muutoin vointi hyvä, mitä nyt välillä selkä on hetkellisesti kipeä ja uutena vaivana on ollut liitoskivut nivusissa.

Olettekos tehneet jo paljon hankintoja? Meillä ei ole vielä mitään.

t. haavelapsesta rv 24+5

Tervehdys täältäkin taas pitkästä aikaa! Meillä on ollut sitten viime kirjoituksen ultra ja neuvolakäynti. Ultrassa kaikki oli kunnossa ja poikaa kätilö vahvasti veikkaili. Esikoinen on myös poika ja hänen jäljiltää on kyllä niin hirmuisesti kaikkea, joten meidän ei tarvitse hommata vissiin mitään muuta kun vaippoja :) Toki täytyy vähän ostaa jotain pientä uutta nuttuakin :) On kyllä hyvä kun syntyvät samoihin aikoihin vuodesta niin menee sitten nuo kaikki kalliimmat hankinnatkin molemmilla näinä eikoina vuosina.. Esikoisen ekat vaatteet, kengät ja haalarit eivät näytä juurikaan edes käytetyiltä..
Neuvolakäynnillä täällä oli myös hb ja rr alhaiset ja rautaa pitää syödä. Olossa en kuitenkaan juurikaan ole huomannut mitään väsymystä tms. Mä en saanut edellisellä käynnillä vielä kelan papereita, ens kerralla vasta sitten. Mut ajattelin kyl ottaa pakkauksen, vaikka en sitä kyllä tarvitsisikaan. Mulla taitaa olla ennestään jo kolme makuupussia, tosi monta niitä kevyttoppiksia ja muutakin.... mut tykkäsin tän vuoden pakkauksesta ja onhan se kiva muisto säästää sielt sit vaatteita lapselle..

Heippa helmikuun helmille!

Kirjoittelin tuossa kesällä ketjuun, mutta jättäydyin taka-alalle, kun koin km:n

Tuolloin lupasin tulla kertomaan, josko tärppäisi uudemman kerran. Nyt olen jälleen raskaana, aivan alkumetreillä, mutta kesäkuun vauva olisi näillä näkymin tulossa meille, helmikuun helmen sijaan. Hyviä vointeja teille!

t. nelli

Hei

ja ensinnä onnea Nellille ja pysyköön maha-asukki mukana loppuun saakka tällä kertaa. Todella kiva että tulit kertomaan uutisen!
Täällä arki puksuttaa menoaan. Työkiireiden ja kaksivuotis-uhman kanssa menee niin ettei ole voinut paljon ennättää raskautta miettiä. Kävimme toisessa ultrassa ja Femedassa vielä ultrassa ja tulevan lapsen sukupuoli olisi myös tiedossa. Tärkeämpää oli että tässä vaiheessa kaikki näyttää hyvältä. Istukka minulla oli tuossa edessä ja senpä vuoksi potkut ym. onkin tuntuneet melko rauhallisina tuolla sivuilla. Ihmettelin sitä jo ennen kuin asia selvisi. Lapsen sukupuoli on kiva tietää, vaikka tärkeintä olisi että terve pikkukaveri sieltä tulisi. Näillä näkymin joudumme ostamaan vähän eri värisiäkin vaatteita kuin mitä on nyt jemmattu.
Olen voinut ihan hyvin. Muutamia liitoskipuja kirjaamatta. Nyt on päällä turhan pitkittynyt flunssa, vienyt voimat ihan kokonaan. Tästä kun pääsisi yli. Maha kasvaa ja näyttää että närästys alkaa taas. Se oli viime raskaudessakin ärsyttävää ihan loppuun saakka.
Hyviä vointeja helmimasut ja myös Nelli kesämasun kanssa.
MaMaLi 22+risat

Onnea Nellille! Aivan ihana juttu, toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun saakka! Tänne kuuluu sitä kuuluisaa väsymystä ja turpoamista, kohtu kohoaa sitä tahtia, että vaikea pysyä itse perässä. Oletteko tehneet paljon hankintoja? Me ollaan siitä onnekkaita, että saadaan aika paljon tavaraa lainaan sukulaisilta. Itse ollaan ostettu vaunut, nekin käytettynä ja oikeastaan ainoat mitä vissiin tarttee vielä ostaa ois kaukalo ja hoitopöytä. Kiloja oli tullut viime nlakäyntiin mennessä 5,5 ja viikkoja oli silloin 21.. odotettavissa on siis vielä aika monta lisää ja on se tuosta taas jo noussutkin.. sain noottia, kun paino oli noussut keskimäärin 600g viikossa. Tämä vatsan kasvaminen ja painon nousu kyllä tuntuu kävelyssä jo kummasti. Ja mitä se sitten loppupuolella mahtaa ollakaan, kun nyt jo tuntuu raskaalta :) Kiristääkö teillä vatsaa? minulla kiristää varsinkin iltaisin aikatavalla.. se tietty kuuluu asiaan, mutta ihmettelen, kun tutut jotkut ovat sanoneet ettei venyminen tunnu missään.. tosi yksilöllistä näemmä. Kiva lueskella kuulumisia, kirjoitelkaa kun ehditte!

Sateista keskiviikkoa kaikille.

Onnittelut myös täältä Nellille.

Täällä myös rakenneultra takana ja masussa kaikki hyvin. Vahvasti kätilö oli sitä mieltä, että poika olisi tulossa ja itselläni ollut koko ajan "poika olo". Jos vielä 4D-ultrassa kävisi kurkistamassa pikkusta. Istukka on hyvässä paikassa takana.
Liikkeitä olen tuntenut nyt suunnilleen kuukauden päivät ja välillä ne tuntee hyvin ihan vatsan päältäkin.
Eilen ostin isäni työkaverilta lähes käyttämättömän turvakaukalon+telakka, perussitterin, imetystyynyn, lämpöpussin, kantoliinan ja hoitoalustan. Paljon tulen saamaan vauvan vaatteita kummitädiltäni ja työkaverilta, jolla laskettuaika 20.11. Itse en ole vielä vaatteita ostellut, ettei mopo ihan karkaa käsistä. Anoppi lupasi ostaa rattaat, joihin saa kiinni turvakaukalon ja oma äitini lupasi ostaa vaunut.
Nyt on ihmiset tulleet töissä kysymään, olenko raskaana, no alkaahan se vatsa olla jo sen näköinen, että eipä sitä kannata enää peitellä. Joitain äitiysvaatteita olen ostanut, miksi ei kaikki vaatteet voisi olla yhtä mukavia ja rentoja päällä.
Työterveydessä mitattiin hb ja se näytti 116 ja neuvolassa mitattiin pari viikkoa myöhemmin 129, enkä ole aloittanut raudan syöntiä. Uskon ehkä ennemmin työterveyden lukemaan, joka on kuitenkin otettu suoraan verestä. Väsyttää aivan sikana koko ajan ja voisin nukkua kellon ympäri. Iltavuorossa (14-22) olen vielä väsyneempi kuin aamuvuorossa, vaikka sillon nukun monta tuntia pidempään.
Alaselkä sattuu koko ajan ja varsinkin työpäivän jälkeen on vaikea päästä kävelemään ja sohvalta ei meinaa päästä ylös, kun sattuu niin kovin. Illalla, kun menee nukkumaan, ei pysty kääntämään kylkeä. Liitoskipuilua ei vielä ole.

Hyvää odotuksen jatkoa helmikuisille.

Linda + rv 21+6

Onnittelut Nellille ja toivotaan että masukki pysyy mukana loppuun saakka.

Mulla on noi liitos kivut kyl ihan huipussaan nyt... kauhulla odottaa loppu raskautta. Oltiin loppu viikosta tyttären kanssa tallinnassa ja kyllä siinä tiesi käveleensä ja istuneensa paljon linja-autossa... Kävelu on välillä kyllä siinä määrin haasteellista et tulee mietittyä pari kertaa lähteekö pidemmille kävelyille... Samoin selkä oireilee ihan sopivasti... Masua kiristää ja supistelee ajoittain aika kivuliaastikin (toivottavasti en toista kauheasti itseäni).

Ensi viikolla mammapoli ja diabetes lääkäri ja ymmärtääkseni myös ultra samalla reissulla... toivon ainakin että vauvan painoa seurattas raskauden myötä kun nois sokereis kerta ollu häikkää... tietää sit varautua jos on pikku dumbo tulossa :)

Mutta nyt lasten nukutus puuhiin...

Mukavaa lauantai iltaa kaikille...

Anskuli

Onpa helmikuisissa hiljaista!

Eli mites kaikilla menee? Täällä vielä toinen viikko edessä sairaslomalla kipeiden supistusten vuoksi. Hieman on huolestuttanut, mutta mitään muutoksia eivät ole kohdunsuulla&-kaulassa aiheuttaneet. Tilannetta seurataan taasen parin viikon päästä. Vauvaa on siis nähty ultrassa parin extrakerran edestä ja siellä se hyvinvoivana myllertää.

Mitään ei olla vieläkään hankittu, mutta vaunut laitettiin tilaukseen :)

t. haavelapsesta rv 28+0

Hei,

Tällä viikolla on lääkäri ja sokerirasituskoe...kävinkin 2 kk sitten ja arvot oli hyvät, mut kun papereissa sanotaan, että pitää uusia, niin se on sit mentävä Yök! mietinki, että nyt on tulossa flunssa, mitenköhän vaikuttaa tulokseen?? muuten on olo hyvä, mutta mahan toiminta voisi olla parempaa :D Meillä ei ole tarvinnut hankintoja tehdä, kun on vauva tavarat hyvässä kunnossa.

Jotain omaa halusin kuitenki vauvalle ostaa, niin ostin finlaysonin aappa-makuupussin, kun en pakkausta ottanut ja joitain vaatekappaleita ostanut.

T: Jemp+maha 26+5

Yhteistyössä