Helmikuun helmet 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipsistä kaikille ! Täältä saapuu vielä yksi uusi odottaja (jos vain joukkoon vielä mahtuu ja sopii), kun ei aikaisemmin tänne ollakaan osuttu.

Olenkin tainnut olla erittäin onnekas oman raskauteni takia, kun tietooni raskauteni tuli vasta 15.12. Laskettu aikani on 13.2.

Onnea vielä kaikille odottajille loppu hetkille ! :)
Terkuin N0ND4, rv 37+1

Tervetuloa joukkoon N0ND4!

Millaisia vointeja kullakin on? Onko kukaan kerennyt vielä jakautumaan?

Minulla olisi taas huomenna äitipoli ja vauvan paino kontrolli... sas nähdä mitä siellä on tulossa ;)

Suppareita on ollut suht säännöllisesti, mut ei viel mitään mullistavaa, mutta onhan tässä laskettuun aikaan vielä se oma aikansa... Jotenkin vain sitä odottaa että jotain alkaisi jo oikesti tapahtumaan kun selkä ei tahdo pysyä enää mukana tässä...

Mutta nyt täytyy yrittää saada tehtyä jotain hyödyllistä että vauvalla olisi kaikki valmiina kun päättää syntyä :D

Oikein mukavaa päivää kaikille

Anskuli rv 37+3

Paljon onnea Haavelapsesta pikku prinssistä <3 Ja oikein ihanaa alkanutta vauva aikaa...

Meillä tässä arvutellaan joko pian päästäisiin lähtemään, mutta taitaa nämäkin oireet olla vain toiveiden elättelyä :D

Sen verran kuitenkin pe mammapoli käynnillä päättivät että jos ei synny ennen niin laskettuna päivänä suoraan synnärille ja näillä näkymin käynnistys... Eli odottelu jatkuu...

Anskuli rv 37+6

Onnittelut täältäkin! mulla oli aamulla neuvola, vauva on ollut kiinnittynyt jo useamman viikon ja sf mitta tuntuu nousevan ja laskevan vuorotellen.. nyt laski alimmaiselle käyrälle.. paino mulla oli laskenut hieman, eikä se ole noussut viimeisen kuukauden aikana yht. kuin 400g.. kai se sitten kuuluukin jossain vaiheessa tasaantua.. onhan mulle kaikkinensa tullut 13kg raskauden aikana, joten eipä tuo sinänsä väliksi vaikkei enää nousekaan.. vointi on ollut ihan ok, kivuttomia supistuksia tulee ja jos tulee yksikin hieman kivulias niin huomaa heti et alka elättelemään toiveita et joko se nyt käynnistyis. Mutta tässä sitä vielä porskutellaan eturessun kanssa menemään! ois kiva kuulla kuulumisia!

jeppana 38+0

Onnea vaan ekalle helmikuiselle!! Täällä kans odotellaan viel muutama päivä, loppuviikosta suunniteltu sektio, joten enää muutama päivä tätä mahaa.

Pitäis tää alkava flunssa saada taltutettua jotenkin.

Hyviä vointeja kaikille!

T: Jemp ja maha 38+4

Jemp miten ne noiden sektioiden kanssa jos on flunssaa?

Ihana ois kyllä saada jo pieni tuhiseja ulkoistettua, mutta meidän kaveri on tainnu päättää pysyä lämpöisessä viimeiseen saakka :D Supistelee kyllä ihan urakalla ja öitäkin on valvottu, mutta ei se sieltä viel pois oo halunnu tulla :) No onneksi ei enää pitkää aikaa laskettuun... ja toivoa sopii että eivät antas mennä yli että ei sit kerkee kasvaa ihan älyttömyyksiin ;) Ja toisaalta hyvä ois tää omakin flunssa saada taltutettua ennen kun aika koittaa... Helpompi ois selvityä urakasta kun sais henkee nenänkin kautta ja ei tulis yskän puuskaa kesken kaiken...

Ei kai he kauheassa flunssassa tee, mut mulla onneks alkaa helpottaa... olen juonut lämmintä hunajavettä monesti päivässä, joten yskä ei sit tullutkaan, Huh!!

Meinaan vaan, et tota leikkausta ei hirveästi pystyis siirtää, kun tuntemukset alkaa olla sitä luokkaa, et milloin käynnistyy synnytys.

Ei kai he kauheassa flunssassa tee, mut mulla onneks alkaa helpottaa... olen juonut lämmintä hunajavettä monesti päivässä, joten yskä ei sit tullutkaan, Huh!!

Meinaan vaan, et tota leikkausta ei hirveästi pystyis siirtää, kun tuntemukset alkaa olla sitä luokkaa, et milloin käynnistyy synnytys.

Sepä se ja kun sullakin noi viikot on jo niin pitkällä et saa toivoa että ei käynnisty ennen suunniteltua päivää... Toivotaan et masukki jaksaa sinnitellä sovittuun päivään ja että flunssa väistyis...

Viimeksi muokattu:
Jees, täällä voitu hyvin (sormien inhottavaa pistelyä ja jalkakipua lukuun ottamatta). Nyt vain odottelemaan, että milloin sopii pikkuiselle tulla maailmaan. Hui, laskettuun ois enää 11 pv.. johan aika on juossut.

Tuli tässä mieleen teiltä udella, jospa joku teistä osaisi antaa hyvää vinkkiä;
Uskallanko pestä kaikki vauvan vaatteet joissa sama lämpötila suositus samassa koneessa, vai mahtaako väriä irrotta? Kyseessä mm. äitiyspakkauksen uudet ja kaupoista ostetut uudet vaatteet. Vanhoista kun tuskin väriä enää irtoo, jotka olleet itsellä tai sukulaislapsella käytössä.

Moikka! Täällä edelleen yhtenä pallona ollaan ja huomenna ois laskettuaika. Vatsa ja selkäsärkyjä on, muttei supistuksia ja taitaa vaavi mennä yliaikaiseksi. Fyysinen väsymys on huimaa ja esikoista en jaksa nostaa syliin yhtään. Yöt on tukalia lonkka- ja jalkasärkyjen takia. Alaverenpaineetkin on koholla ja joudun niitä seurailemaan kotimittarilla. Kummasti silti ei malttais levätä, tänään sulatin pakastimen ja siivosin jääkaapin, eilen vaihtelin ikkunaverhoja ym ym. Syntyis jo, esikoinen syntyi päivää ennen laskettua eli ois tänään jo syntynyt. Mä en muuten pesisi upouusia kovin erivärisiä samassa koneessa, mieluummin sitten vajaat koneelliset... Sani ja 39+6

Heissan kaikille! Huomenna olisi neuvola, toivottavasti viimeinen ennen synnytystä! :) Joka päivä tulee yksi tai kaksi hieman kivuliasta supistusta ja oon aina yhtä innoissani, että joko nyt.. sitten ne hiipuu.. :/ eihän tässä mitään hätää ole, mutta loppumetrit menee hieman madellen, kun odottelee niitä "merkkejä" ja tietää, että synnytys voi käynnistyä milloin vain. Lainasin appiukolta tens laitteen, katsotaan paljonko siitä sittenon apua. Siinä on vain 2 lätkää, synnäreillä yleensä kuulemma käytössä sellaisia joissa on 4, mutta kaipa tuo on tyhjää parempi.. nähtäväksi jää. Vasemmassa nivusessa on aika ajoin ihmeellistä kipua, yhtäkkiä aina tuntuu sellaista kummallista pettämisen tunnetta, vaikkei jalka siis oikeasti petäkään. Nooh, pikku vaivoja silti!:) hyviä vointeja kaikille ja kertoilkaa kuulumisia!

jeppana 39+0

Jeppana, mulla on ollut samantyyppist. En tiedä onko vasemmasta jalasta nivunen jotenkin venähtänyt tuolla ulkona liukastellessa vai mikä, mutta hankaloittaa ilkeästi kävelyä, eikä kyllä enää vaivaa joka hetki / päivittäin. Mutta tammi-helmikuun vaihteessa oli todella kipeänä. Voi toki olla että lapsikin jotain hermoja vasemmalla puolella painaa jotka sitten vaikuttavat jalkaan. Nyt kun tuo jalkakipu on hellittänyt niin nopeampaa kävelyä on turha harkita kun oikea jalka alkaa vetää suonta niin pirusti, eli ihan etana vauhtia täällä jo liikutaan.

Täällä taitaa myös mennä yliaikaiseksi, supistuksia on ja n. 45 sek. mutta ei kivuliaita, eikä montaa peräkkäin. Ihan silloin tällöin vain. Pikkunen jaksaa kumminkin potkia ja möngertää masussa tosi ahkerasti.

Toivon vain, että tää loppuisi jo pian, hirveää herätä öisin ja aamuisin siihen että käsiä särkee kun ei veri kierrä. Oikeasti aivan kamalaa. Käsiä särkee siis korkealta, melkein olkapäistä aivan sormenpäihin asti ja sormet tunnottomana 24/7 muutenkin.

Minulla alkanut tässä lähiviikkoina myös hirmuiset itkukohtaukset. Kaikki vain itkettää kun mikään ei onnistu.. tässäkin nyt ollut kaksi päivää pelkkää itkemistä kun kaikki asiat pistänyt itkemään..

Hirmuista valitusta minulta, vaikka raskaudenhan pitäisi olla maailman ihanin asia.. mutta, toivottavasti kukaan ei ota itseensä, piti vain päästä jonnekin avautumaan. :)

Toivottavasti muut voivat kuitenkin hyvin, loppuun asti ! :)
N0ND4 rv 39+2

N0ND4 minusta tuntuu että tämä loppu raskaus on valta osalle sellaista valitusta ja itku potku raivareita ;) ainakin minulla on... vaikka näinkin ihanasta asiasta on kyse, niin kyllä ne kaikki kivut ja vaivat syö hermoa ja jaksamista. Varsinkin kun mullakin menee yöt selän kanssa valvoessa... Olen tässä miettinyki sitä jo monena iltana et mitenkähä mä tän selän kans suoriudun siitä itse synnytyksestä kun ei kärsi olla selällään, kylellään eikä oikeestaan mitenkään pitkää aikaa :/ Mut kun nyt pääsis tästä edes jo itse asiaan joskus... mulla on loppunut supistukset ym kaikki oireet kun seinään :( välistä on lievää supistelua mutta ei suuremia... vaikkakin mulla teki tämän saman aiemmassakin raskaudessa, ensin tyyntä myrskyn edellä ja sit sitä lähdettiinki kiireel ilman ennakko varotusta :)
Noh ensi maanantaita odotellaan ja jos siihen mennessä ei kaveri päätä tulla niin sit sinne salille ja kuunteleen tuomio et joko alkavat häätöpuuhiin vai vieläkö jatketaan odottelua...

Mukavaa odottelua kaikille ja paljon suppareita niitä toivoville ;)

Anskuli 39+1

Heippa,

viime pe syntyi meille tyttö sektiolla ja kaikki meni hyvin. Maanantaina pääsimme kotiin ja hyvin on lähtenyt arki sujumaan. Sisarukset innokkaana hoitavat uutta tulokasta.

Moikka! Viikko sitten pe 4.2. laskettunapäivänä meille syntyi tyttö 3,4kg 49cm. Päästiin su kotiin ja synnytys meni normisti. Aika menee vauhdilla kahden alle 2v kanssa...

Sani onnittelut pikku prinsessasta koko perheelle :)

Täällä vaan jatketaan edelleen odottelua erittäin epätoivoisesti... laskettun päivään enää muutama päivä ja nekin tuntuu niin tuskallisen pitkiltä... Toivon kovasti jotta ma lääkäri olisi niin suopea eikä antais tän mennä ainakaan kovin kauhiasti yli aikaseks...

tervehdys kaikille täältäkin pitkästä aikaa! Enpä ole kerennyt kirjotella, muuttoa, remppaa ja kaikenlaista hässäkkää ollut. Minäkin olen nyt jo jakautunut. Kolme viikkoa etuajassa päätti poika syntyä maailmaan, syntyi siis jo 23.1. Kotona ollut yllättävän rauhallista ja isoveikka ottanut hienosti pikkuisen vastaan. Vauva tykkää valvoskella öisin, mutta ihmeen hyvin sitä ite vaan jaksaa :)

Onnittelut jo synnyttäneille ja muille kärsivällisyyttä ja hyviä vointeja! :)

mimmun onnittelut teidänkin perheelle pienestä tulokkaasta :)

Minä täällä aktiivisesti käyn kuikkimassa joko muut on päässeet masuistaan ku meidän masukki ei taida haluta ulkoistua ollenkaan :)

Mukavaa vauva aikaa kaikille jakautuneille ja ihanaa odotusta meille vielä odottaville ;)

Hei kaikille! tippa linssissä ja onnesta soikeana kerron, että meille syntyi perjantaina tyttövauva, 2880g ja 50cm pitkä. Painoarvio oli ollut neuvolassa 3600-3700g :) synnytys alkoi itsekseen ja kesti vuorokauden kaikkinensa. Synnytys meni ihan hyvin ponnistamiseen asti, sitten meinattiin joutua hätäsektioon vauvan syd.äänten laskun vuoksi, mutta saatiin riittävän nopeasti imukupilla ulos. Ei jäänyt traumoja! :) nyt on onnellinen olo ja ollaan oltu ystävänpäivästä asti kotona. Paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille ja vielä odottaville tsemppiä synnytykseen!! se ei ollut niin kamalaa kuin luulin! :)

jeppana

jeppana Onnea pikku prinsessan syntymän johdosta :) Pitkä tyttö on painoonsa nähden...

Minä kävin jo tarjoamassa itteeni saikkulassa suppareiden takia, mut ne sit päätti loppua kesken kaiken... Noh siispä tässä jatketaan vielä odottelua... Ma sit käynnistellään jos ei sitä ennen päätä tulla omatoimisesti...

Anskuli 40+4

Onnittelut kaikille jo poksahtaneille helmikuisille!! ja hyviä vointeja odottaville :) Meidän pikku-neiti on kova syömään öisin, hän heräilee vajaan 2 tunnin välein, äitiä meinaa väsyttää välillä kovastikin, mutta onneksi auringon valo päivisin piristää :)

Saisi nämä pakkaset jo loppua, että pääsis ulkoilemaan vauvan kanssa.

Heipä hei kaikille...

Vauvan tuoksuisia terveisiä täältä suunnalta... Meidän perheemme kasvoi ma. 21.2 pikku prinssillä... Kovan työn takana herra oli mutta käynnistyksen avulla herran saatiin häädettyä pienestä yksiöstään tänne meidän joukkoon :) käynnistyksen jälkeen herra tulikin sitten vauhdilla :)

Tänään päästiin kotiin ja totuttautuminen uuteen arkeen on alkanut yli innokkaiden iso sisarusten kera ;)

Oikein ihanaa vauva aikaa vauvautuneille ja ihanaa odotusta vielä odottaville :)

Anskuli

Yhteistyössä