***Helmikuun Helmet 2008*** vko 13

Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
:attn: Osaisko joku sanoo, onko name it vaatteet minkälaisia mitoitukseltaan?? :xmas:
Mun mielestä suht reiluja, tai ainakin verrattuna muihin merkkeihin. Ei tosin niistäkään kyllä 86 bodyt enää meidän pojalle mahdu vaikka pituutta oli 1 v neuvolassa 82 cm. :/ Mutta katselin että name it bodyt mahtuivat pisimpään 86 bodyista, nyt käytössä on kyllä jo 92.

Juomisista... meillä menee tosi huonosti maitoa, kuten esikoisellakin aikanaan. :/ Jos nyt arvioisin että päivän mittaan yhteensä 2-3 dl? Vettä ei juo. En kuitenkaan ole siitä murehtinut, kaipa tuo poika joisi jos jano olisi... saahan sitä nestettä mm. jugurtista ja mandariineista yms mitä poika syö päivittäin. =)

Yö meni ihan pepulleen. :/ Poika itki ja rohisi kahteen saakka ja senkin jälkeen heräili välillä, ja tyttö kävi herättämässä mut kuuden jälkeen ja tietysti pojan samalla. :kieh: Koitan nyt hetken vielä viivyttää päikkäreille laittoa. Kun nyt ensi yönä ei olisi enää pojalla niin kurja olo. :(

Aamulla poika sitten tekikin oikein kaikkien kakkavaippojen isoäidin, tavaraa tuli ulos molemmista lahkeista kun ei vaippa riittänyt... ja enhän mä tietysti heti huomannut kun touhusin aamupalaa. Poika istahti muutamaan otteeseen ympäri kämppää, oli helppo jäljistä nähdä missä. :x (Tuli siis vaatteistakin läpi.) Ja ehti vielä meidän sänkyynkin mönkimään, petivaatteet vaihtoon... :kieh: Tästä tuli siis siivouspäivä. :headwall: Pahimmat pyyhin heti märällä keittiöpaperilla mutta pakko se on kerätä matot kasaan ja luututa koko alakerta sekä vaihtaa petivaatteet.

Pakko kai alkaa tosissaan harjoittelemaan potalle tai pytylle, alkaa pipoa kiristämään kun joka kerta kakan tullessa on vähintään vaatteet vaihdossa kun vaippa ei vaan riitä tuon lasteille. |O

:attn: Osaisko joku sanoo, onko name it vaatteet minkälaisia mitoitukseltaan?? :xmas:
Meille sopivia :LOL:
No aika reilua ainakin minusta jos vaikka H&M:n tai Lindexin saman kokoisiin vertaa...
Meillä on tällä hetkellä NameItiltä sopivia 74 senttiset. Neiti oli siis tossa vajaa 2kk sitten 1veenä 73cm pitkä.
80 senttisissä pitää paidoissa ja housuissa lahkeet ja hihat kääriä ja housut tippuu vyötäröltä... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Juomisista... meillä menee tosi huonosti maitoa, kuten esikoisellakin aikanaan. :/ Jos nyt arvioisin että päivän mittaan yhteensä 2-3 dl? Vettä ei juo. En kuitenkaan ole siitä murehtinut, kaipa tuo poika joisi jos jano olisi... saahan sitä nestettä mm. jugurtista ja mandariineista yms mitä poika syö päivittäin. =)
Meillä aikalailla samoin :wave:
Aamulla juo vellin 2dl, mutta muuten on ihan tuuripeliä kuinka paljon juo...eka max 1-2dl sen lisäki/pv....mut sit on nuo jugut yms mistä tulee nestettä..

Kiitosta hissukka ja jahvetti :flower: Niin ja hissukalle :hug: . Saman verran juomaa menee varmaan meilläkin joskus enemmän ja joskus vähemmän. Kyllähän tuo osaa juoda kun jano on esim. ulkoa tullessa haluaa heti juotavaa, mut tuntuu niin vähältä. Nyt en enään kyllä siitä ota paineita juo mitä juo :whistle: Jahve oo vaan laiska niin määkin :wave: jonkin sortin kevät väsy ollut tän viikon ei jaksa eikä kiinnosta mikään, varsinkaan rakentaminen :ashamed: Eli meillä varmaan tolle tytylle olis 80cm hyviä, kun 74 housut jää lyhyeksi h&m:lta. Nyt nettiostosten pariin :p

mammana, no teillä painaa loppusuorapäälle, niin normaalia, ettei enää jaksa innostaa :hug: Mulla taas päin vastoin sormet (ja suunnitelmat etenki) syyhyää jo niiiiiin kovasti raksahommiin...mut vielä pitää malttaa. Viikolla 17 vasta :xmas: :D

Eli meillä varmaan tolle tytylle olis 80cm hyviä, kun 74 housut jää lyhyeksi h&m:lta. Nyt nettiostosten pariin :p
Uskosin näin...
Meillä H&M 74cm housut just hyviä :D :LOL:
Tosin on meillä yhdet H&M collegepöksyt 86cm ja ne on kohta pienet!!!! :eek: Ihan olen uusina ostanu, etten voi muitakaan syyttää....varmaan olen itse ne pessy joskus jotenki väärin (tais siis mies, tottakai, heh), et ovat päässy kutistuun :whistle: :kieh: Ovat nimittäin suunilleen saman pituset kun 74cm, mutta leveyttä reilusti enemmän :LOL: Onneks niissä on narut :D

Mulla kyllä vähän päinvastaista kokemusta Name Itin vaatteista...oon yleensä joutunu ottamaan kokoa isomman vaatteen :eek: Paitsi nyt on muutama lyhythihainen body, jotka vaikuttaa reiluilta, en oo kokeillu kuitenkaan. Mut pienempänä jäi muutama vaate kokonaan käyttämättä, kun odotin, että poika siirtyy johonkin tiettyyn vaatekokoon ja sit olikin sen koon Name Itit jääneet jo pieniksi :( Ja muutama body oli niin kapeaa mallia, että poika oli ku olis puettu makkarankuoreen :/

Huomenta päivää!

meill poju on alkanu nukkumaan ihan ok unia öisin mutta isosisko on päättänyt ettei meillä nukuta sittenkään...kuuden maissa pyörii viereen ja alkaa kalakatuksen :/ poju nukku tänäänkin 7 asti ja me on valvottu neitin kanssa tuolta 6 saakka...plaah.

Taas on puhjennu yksi poskihammas pojulle...kuolaa valuu ku mikäkin...huh..

oon tässä aamun laiponu. tein pikku pitsoja ja kinkku-paprika-metvursti piirakkaa...tulee mammoja ja lapsia yht 8 kpl käymään niin ois ees jotain tarjottavaa...ja eilen tein tiikerikakun ja nyt kohta teen ihan täytekakun ;)

jepsu

Nyt pitää taas palata juomis asiaan, anteeksi :ashamed: Siis kuin paljon teillä juodaan päivän aikana yhteensä kun vedet ja maidot lasketaan?
Tosi, tosi vähän poika juo, muutaman kulauksen saattaa ottaa ruokailun yhteydessä, siinä se :/ Mä oonkin ollut huolissani tosta kalkin saannista, kun juo niin vähän maitoa yms., mutta mul sanoi just luontaistuotekaupan täti, et tärkeämpää kuin kalkin saanti, on D-vitamiinin saanti. Ja ostinkin sitten sitä D3-vitamiinia, jota suositellaan vähän joka puolella.

Vaviskaa :attn: :LOL:
Pesin vessan seinät ja lattian, koneellinen pyykkiä, laitoin 9veelle välipalan, tein salaatin, järkkäsin vähän paikkoja (lelut pois levälteen) ja laitoin lihakastikkeen porisemaan :xmas: :p :D

Nyt neiti kuuluu heränneen...sille välipalaa ja sit kattamaan pöytää :D :flower:

Meil on alkannu meneen juomaa ihan kiitettävästi kun pidän koko ajan pulloa tai nokkamukia pojan ulottuvilla, tykkää käyskennellä vesipullon kanssa ympäri kämppää :) Toinen on niin polleena kun ite juo. Maitoa en anna muuta ku ruoan kanssa ja nukkumaan mennessä "valvottuna" kun kuitenki ne suupielet falskaa :D

Meillä menee juomaa kohtalaisesti. Lähinnä maitoa, kun ei sitä muuten menisi tarpeeksi. Nyt on kyllä mennyt vähän siihen suuntaan, että ruoka ei kelpaisi, vain maito. Joten silloin ruoalla otetaan käyttöön vesi. Sitä sitten menee vähemmän ja ruoka taas kelpaa. Olen ollut positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka hyvin nyt on mennyt nesteitä, kun on tuo oksennustauti (tai enää ripuli). Ruokaa ei sitten ole mennytkään juuri mitään, mutta vielä riittää tytössä virtaa, niin en ole huolissani. Tänään jo upposi kiisseli nokkamukista ja murot käsin syötynä. Viime yönä myös miehet sairastuivat, joten tämä tauti kävi läpi kaikki :x

Meillä on myös tytyllä juomapullo koko ajan käden ulottuvilla, mistä aina välillä huikkaa ottaa :p Ruokaa kyllä menee iso purkki+ leipä vähintää joka aterialla. Jos me muut syödään eri aikaa tyttö syö myös sitten meidän kanssa, eli saattaa vetästä 4 lämmintä ruokaa päivässä+ puurot ja välipalat, et siitä ei huolta onneksi oo :whistle: vaikkei kyllä koossa näy :LOL:

Jahvetilla oikeen energia piikki iskeny :LOL: :LOL:

Huomenna on se neidin 1v neuvola... vihdoinkin toivottavasti ei peru sitä ei se kyl ehdi kun on aamun eka aika.... me mennään vaikka väkisin nyt jo kk menny yliajalle. :whistle:

Maanantaina on masuneuvola ja saadaan päätös lähdetäänkö tyksiin selvittää synnytystapaa. On vissiin nyt rt en ihan varma asiasta ole.... mut näkee sen sit neuvolassa...

Mäkin olin reipas tänään... imuroisin ja tiskasin... siihen se sit tais jäädäkkin... :LOL: :LOL:

Sikapäivillä käyty :D tytylle tarttu mukaan kottikärryt, jossa mukana hiekkalapio,pari muottia, vene ja sanko. Oli tyttö mielissään kun kotiin tultiin heti alkoi kärryjen työntäminen ympäri taloa kera hirveen päristyksen :LOL: :D

:wave:

Mie tulin taas vaihteeksi pojun kans miun kotiin. Saa nähä kui kauan täällä viihdytään :)
Ja huomasin et täällä on liike jossa myydään Huppaa, pitää käydä lauantaina tsekkaamassa minkälaista kiskurihintaa pitävät.. :D

Mut nyt vielä vähän hereillä oloa ja nukutuspuuhiin :)

Sikapäivillä käyty :D tytylle tarttu mukaan kottikärryt, jossa mukana hiekkalapio,pari muottia, vene ja sanko. Oli tyttö mielissään kun kotiin tultiin heti alkoi kärryjen työntäminen ympäri taloa kera hirveen päristyksen :LOL: :D
Meki käytiin tänään, mukaan ei tarttunu mitään :D Mut toi kyllä olis tarttunu mut en ees huomannu :/

Yhteistyössä