***Helmikuun Helmet 2008*** vko 10

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Moon ihan väsy :'( Millon tää loppuu |O |O |O
Jaksamisia sinne sairastupaan :hug: Kuulemma on rankka tauti. Yhden tutun 4v poika joutui tiputukseen kun pääsi kuivumaan :/
Millaseen kuntoon meni?
Tai mistä toi kuivuminen huomattiin??
Oon meinaa kahen vaiheilla täällä...
Höh, no en miä sitä osaa sanoa kun meijen äiti tänään tuosta kertoi. Ite en siis ole ollut tekemisissä pojan äidin kanssa nytten. :/

Vieläkö typykkä oksentelee? Miä varmaan veisin ihan varmuuden vuoksi näytille jos kerran jatkuu.

Kummipoika joutui ja kerran tiputukseen. Oisko ollut vuoden tietämillä. Oli ihan veto pois ja aukile kuopalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mitäs vauva-arkeen kuuluu? :)
Kauhee mie olin eilen käyny tervehtimässä täällä ja vissiin kai kävin sitte nukkumaan ja unohin tän :LOL: Eli kuten huomaatte niin kiirettä pitää :D Tosin mies on nyt isyyslomalla niin olla tehty kaikkea porukalla eikä oo tullu koneella paljon oltua. Vähä jänskättää mitä ens viikolla kun mies lähtee töihin takas :whistle: Mutta ihan kivasti menee siis... Mies on touhunnu pojan kanssa pääosin päivisin ja mä hoitanu tytsyn. Poika on villi ku mikä ja menee vaa koko ajan pää kolmantena jalkana. Tyttö nukkuu ihan hyvin neljän tunnin pätkiä. Vähä pistää haastetta kun tuntuu olevan aikamoinen tissitakiainen ja tykkäis vaa nautiskella tossa tissillä. Yöllä ei sais millää laskea sylistä pois :D joten meillä tyttö on sitte aika pitkälti nukkunu iskän kainalossa niin ei haise maito nenään :D

Nyt lueskelemaan teijän kuulumisia, laitoin nää nyt tähän jos kuitenki satun nukahtaan kun täällä on molemmat lapset jo unessa :D
 
Kuinkahan nopeesti lapsen jalka kasvaa? Mä mietin josko ostais kevääksi (ja ehkä jopa syksyksi) tretornin kumisaappaat, sellaiset joissa on jotain lämmikettä.. Nyt on koko 20 mutta jos ostaiskin kokoa 21..? Tietty siinä käy sit niin ettei lantsareille olekaan mitään käyttöä mutta kun nyt halvalla sais :LOL:
Samoin arvon ostaisko alennusmyynnistä Lassien haalarin (tais olla vk-haalari) ensi vuotta varten. Nythän meillä on koko 80 mutta jos ostaiskin koon 86 (92?). Katsokaas kun mulla on muurautunut päähän sellainen vihje että kannattaa ostaa edellisvuonna haalarit kun alennuksista saa :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Palellutinkohan mä sen nyt, kun pidin ulkona nukkumassa eilen pienestä lämmöstä huolimatta :'
Meillä kyllä neuvolassa sanottiin, että ulos voi aivan hyvin laittaa nukkumaan, vaikka olis lämpöäkin. Meidän poju tosin ei oo ollu ku kerran flunssassa niin, että oli yhtenä päivänä vähän lämpöäkin eli tosi helpolla ollaan päästy. Kop,kop,koputtaa puuta ;)
No niin meillekin on sanottu, ettei pieni lämpö haittaa. Kuitenkin sitä aina ajattelee, että ei haluais millään omalla (väärällä) toiminnallaan pahentaa toisen oloa, ni siks oli huono omatunto. Onneks kuume laski heti eilen supolla ja illalla ja nyt aamulla ei ollut enää ollenkaan, jospa se menis näin jo ohi =)

Ai niin, piti vielä sanoa, että neiti nukkuikin sitten viime yönä taas putkeen 20-7, ihanaa :D Ite kyllä heräilin jo 4 alkaen tunnin välein odottaen sitä tuttua klo 5 herätystä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Onnea Muorin pikku taaperolle
Kiitos. Käytiinneidin kanssa tyttöjen kesken Jumbossa ostamassa synttärilahjaks uimapuku. Kivoja malleja oli paljon, mutta kaikista oli loppu 80-senttiset. Ostettiin sitten ihan yksivärinen punainen. Nyt pitäis ryhtyä kaukun koristeluun. Ostin ekaa kertaa hyyteläsokeria. Saa nähdä, mitä saan aikaiseks. :D
 
Piipi, mä oon ainakin nukuttanut vähän kipeenäkin ulkona, kun neiti nukkuu ulkona niin paljon paremmin. Tuntuu, ettei kipeen lapsen kanssa toisaalta jaksa alkaa väntämään sisällä nukkumisesta, kun se on meillä niin hankalaa.
 
Onnea Muorin 1-v:lle! =) :flower:

Piglet hienoa että testitulokset oli normaalit! =)

Piipi olen mäkin nukuttanut tuon pojan ulkoverannalle korkeammassakin kuumeesassa. :snotty: Kun tuntuu henki kulkevan ulkoilmassa paremmin, meillä kun tahtoo noita kurkunpääntulehduksiakin tulla aina silloin tällöin.

Mä painelin eilen petiin klo 20 ja noustiin aamulla 7.30, päässyt vähän univelkaa kertymään, tai no ei ihan vähänkään... sain vaihteeksi vähän nukutuksikin vaikka suurin osa yöstä menikin taas noita pikkupotilaita rauhoitellessa. Nyt kuitenkin ihmismäisempi olo kuin aikoihin. =)
 
Käytitkö Jahvetti neidin näytillä? Mä silloin enterorokon aikoihin selvittelin noita kuivumisen merkkejä kun pojalla oli korkea kuume, paha ripuli eikä suostunut syömään tai juomaan oikein mitään. Niin sen muistan kanssa että jos on lakiaukile kuopalla tai silmät näyttää olevan syvällä päässä niin ne on jo sellaisia merkkejä että pitäisi lähteä heti lääkäriin, ja kuulemma sillainkin voi kokeilla että painaa sormella jostain kohden ihoa alaspäin, niin palautuuko normaalivauhtia takaisin vai jääkö kuopalle. Mutta käy ihmeessä lääkärissä jos huolettaa. :hug:
 
Onnea Muorin 1-vuotiaalle! :flower: :flower:

Meillä yskitään kovasti ja nenä vuotaa + ääni pettää välillä. Tytsy on aika hellyyttävä, kun se konttaa luo nenäänsä tarjoten, että "pyyhi äiti mun nenä puhtaaks" :snotty:
Ruokaa menee TODELLA huonosti. Aamulla puuroa kolme teelusikallista ja päiväruuaks ihan kokonaista neljä makaroonia ja kuus kurkunpalaa. Nyt päikkäreille mennessä sentään imi tissiä ihan normaalisti.

Jahvetille jaksamisia ja tytölle paranemistuulia kovasti! :hug:


 
Kiitos kaikille myötä huolessa elämisessä :hug: =)

Muut ollaan jo tolpillaan, pojatkin lähti kouluun ja mies asioille, itekin olen aivan normaali (sen mitä nyt pystyn olla, hehe)...mut toi neitokainen...puuuuuuuh :kieh: :headwall:
Yöllä kävin ruutan kanssa muutamia millejä työntämässä varuiksi vettä suuhun, ei siitä oikeen mitään tullu, mut varuiks...aamusta oliki neiti tosi pirtee, söi lähes koko vellin ja 4h touhotti menemään niinku aina :heart: Pissaakin tuli ihan reilusti ekan kerran moneen päivään (oon empiny onko tullu ollenkaan, ku on sitä ripaskaa ollu vaippa täys)...no tossa ennenku unille laitoin, ni tarjosin jukurtin...söi ihan kiitettävästi, mut viimesen lusikallisen kohalla alko yskittää ja KAIKKI lensi kaaressa keittiönpöydälle :headwall: :headwall: :headwall:
Hittojen hitto...neiti ei oo periaatteessa syöny eikä juonu just mitään 3-4 päivään...mut eikai tässä syytä huoleen, kun toinen on ihan pirtee?? :wave: :wave: :wave:
Mitäs ne sille lekurissakaan tekis...kun ei nyt ainakaan aamun kokemuksella toi kuivuminenkaan näyttäs olevan ajankohtasta..
Ittee vaan huolettaa, et millä toi elää :ashamed:
Puntariin oo uskaltanu enää ees laittaa :snotty: Kauan tällänen voi kestää? :eek:
Esikolla ja 5veellä meni n. 12 tunnissa ohi, miehellä kesti n. vuorokauden, 8veellä ja mulla ainoostaan kiersi mahaa pari päivää...neiti on nyt perjatai illasta asti oksentanu ja ripuloinu eli tänään tulis 5vrk!
Kaipa me ton neidin voinnin mukaan sit mennään...pieniä määriä ruokaa ja juomaa...KUN VAAN sais sen mitään ottamaan..huitoo vaan pois |O
 
Jahvetti, se on hyvä merkki, että teillä tyttö kuitenkin touhuaa ja pissaakin tuli ihan normaalisti :flower: Muuten kuulostaa kyllä tosi kamalalta :(
Meillä neiti syö riisimuroja pöydältä, muut huitoo kans pois :eek: Ihmettelen kans, millä se oikein elää!
 
Syömisestä vielä: tytsy ei ikinä avaa suutaan kunnolla lusikkaa varten, vaan ottaa aina vaan lusikan kärjellisen ruokaa :kieh:
Mä oon aina ihan ihmeissäni, kun näen muiden lasten avaavan suun oikein ammolleen :eek:

Eli oisko teillä jotain arkipäivän kikkoja ruokailuhetkiin? Meillä tietysti haittaa todella paljon vielä se unnutus kesken ruokailun, mutta ehkä sekin vähenis, jos keksis jotain muuta viihdykettä. Kirjoja luetaan ja jotain lelujakin hypistellään, mutta aika pian ne lentää lattialle -samoin kuin sormiruuatkin |O
 
Jahvetti kuulostaa siltä että tyttö olisi vähän toipumaan päin, jos kerran jaksaa jo touhutakin ja pissaa tulee... ehkä se siitä. :hug: Toivottavasti ruokahalukin palautuu vähitellen. Huoliiko herkkuja? Tuli mieleen että voisikohan tuo olla rotavirusta, vai onko tyttö rokotettu? Rotavirushan tyypillisesti kestää juuri sen viisi päivää. Jos rota on kyseessä, niin on edes sitten se lohtu, että pitäisi pian hellittää!

Piglet mulla ei muita käytännön kikkoja ole, kuin että meillä poika haluaa syödä itse. Alkoi vaan kieltäytyä ottamasta ruokaa lusikasta vaan ehdottomasti piti itse saada syödä, jos koitin edes väliin tuikata lusikasta huomaamatta niin sylki pois. :kieh: Nyt sentään vähän tuo vaihe helpottanut, huolii välillä lusikastakin kunhan edessä on ruokaa mitä voi samalla itse pistellä. Hirveä sotkuhan siitä tulee, nyt kyllä vähän helpottanut kun voi itse syöttää ne kaikkein sotkevimmat ruuat.
 
Onneaonnea Muorikan 1-vuotiaalle! =) :flower:

Ja Jahven neidille kovasti paranemisia, jospa tauti alkaisi tosissaan jo helpottaa... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Kuinkahan nopeesti lapsen jalka kasvaa? Mä mietin josko ostais kevääksi (ja ehkä jopa syksyksi) tretornin kumisaappaat, sellaiset joissa on jotain lämmikettä.. Nyt on koko 20 mutta jos ostaiskin kokoa 21..? Tietty siinä käy sit niin ettei lantsareille olekaan mitään käyttöä mutta kun nyt halvalla sais :LOL:
Samoin arvon ostaisko alennusmyynnistä Lassien haalarin (tais olla vk-haalari) ensi vuotta varten. Nythän meillä on koko 80 mutta jos ostaiskin koon 86 (92?). Katsokaas kun mulla on muurautunut päähän sellainen vihje että kannattaa ostaa edellisvuonna haalarit kun alennuksista saa :whistle:
Tuon kolmevuotiaan kanssa oon huomannut sen, että vaikka lapsen jalan sanotaan kasvavan n.½ numeroa/kk, niin tuolla jalka ainakin kasvaa ihan selvästi sykleittäin. Viime keväänä kun kevätkenkiä ostettiin pojan kengännumero oli 25 ja loppukesästä jo 28 :eek: -siinä sai muutamat kengät ostaa kun tuntuivat koko ajan jäävän pieniksi. Nyt taas jalan kasvu on ollut rauhallisempaa ja syksyllä ostetut koon 28 vk-kengät mahtuvat edelleen hyvin. Että aika vaikea on ollut arvioida kovin pitkälle etukäteen... :whistle: Neidin popo on nyt just passeli ja varmaan kohta jo pieni 21, joten meillä on tuolla kevääksi odottamassa isoveljen nokialaiset saappaat kokoa 22-enkä kyllä usko että enää syksyllä menevät.
Keväthaalariksi neidillä on puolestaan 86cm Remu-reilu kyllä vielä, mutta en ole siitäkään ihan varma meneekö enää syksyllä, mut piti ostaa kun halvalla sai. :D Tytyhän on kyllä pitkä, 1v. pituus 80,2cm ja jos tätä tahtia edelleen kasvaa, niin luulen että olisi syksyllä jo 87-89cm pitkä, jolloin edessä uuden puvun osto. Ensi talveksi ostettiin sitten alesta myöskin Remun puku, mutta 92-senttinen... :whistle:
 
Kengän koosta mulle sanoi kenkäkaupan myyjä kerran kun ostin tytölle kenkiä, että lapsilla jalka kasvaa pyräyksittäin ja että kahden viikon välein pitäisi tutkia onko kengät vielä sopivat. Kun kahdessa viikossa jalka voi kasvaa sentinkin kun sellainen vaihe osuu päälle. :eek: Meillä poika käyttää nyt 22 kenkiä, tosin alkaa olemaan aika ahtaat, juuri oli mielessä mennä varastoon tonkimaan 23 kenkiä jos niitä löytyisi vanhastaan. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kengän koosta mulle sanoi kenkäkaupan myyjä kerran kun ostin tytölle kenkiä, että lapsilla jalka kasvaa pyräyksittäin ja että kahden viikon välein pitäisi tutkia onko kengät vielä sopivat. Kun kahdessa viikossa jalka voi kasvaa sentinkin kun sellainen vaihe osuu päälle. :eek: Meillä poika käyttää nyt 22 kenkiä, tosin alkaa olemaan aika ahtaat, juuri oli mielessä mennä varastoon tonkimaan 23 kenkiä jos niitä löytyisi vanhastaan. :/
No täytyy kyllä tunnustaa ettei ihan kahden viikon välein kyllä tule katsottua ovatko kengät vielä sopivat, korkeintaan kerta kuukauteen ehkä...

Ajattelin että neidillä olis kevätkenkinä mennyt veikan vanhat ja vähän käytetyt koon 21 eccot, mut aika huonolta näyttää... :whistle: Talvikengät on siis kokoa 21 ja sen verran on tilaa että just lopputalven menevät, joutuu varmaan lähtemään neidin kanssa kenkäostoksille. Olis kyllä kiva jos noi veikan vanhat menisivät, kun jos ja kun neidille ostaa nyt kengät niin eipä ne enää syksyllä mene. Poika oli noita käyttäessään sen 3kk neitiä vanhempi, mut taitaa pikkusiskolle olla siunaantunut veljeään isompi jalka :p :xmas: ainakin tässä kohtaa!
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kiitos kaikille myötä huolessa elämisessä :hug: =)

Muut ollaan jo tolpillaan, pojatkin lähti kouluun ja mies asioille, itekin olen aivan normaali (sen mitä nyt pystyn olla, hehe)...mut toi neitokainen...puuuuuuuh :kieh: :headwall:
Yöllä kävin ruutan kanssa muutamia millejä työntämässä varuiksi vettä suuhun, ei siitä oikeen mitään tullu, mut varuiks...aamusta oliki neiti tosi pirtee, söi lähes koko vellin ja 4h touhotti menemään niinku aina :heart: Pissaakin tuli ihan reilusti ekan kerran moneen päivään (oon empiny onko tullu ollenkaan, ku on sitä ripaskaa ollu vaippa täys)...no tossa ennenku unille laitoin, ni tarjosin jukurtin...söi ihan kiitettävästi, mut viimesen lusikallisen kohalla alko yskittää ja KAIKKI lensi kaaressa keittiönpöydälle :headwall: :headwall: :headwall:
Hittojen hitto...neiti ei oo periaatteessa syöny eikä juonu just mitään 3-4 päivään...mut eikai tässä syytä huoleen, kun toinen on ihan pirtee?? :wave: :wave: :wave:
Mitäs ne sille lekurissakaan tekis...kun ei nyt ainakaan aamun kokemuksella toi kuivuminenkaan näyttäs olevan ajankohtasta..
Ittee vaan huolettaa, et millä toi elää :ashamed:
Puntariin oo uskaltanu enää ees laittaa :snotty: Kauan tällänen voi kestää? :eek:
Esikolla ja 5veellä meni n. 12 tunnissa ohi, miehellä kesti n. vuorokauden, 8veellä ja mulla ainoostaan kiersi mahaa pari päivää...neiti on nyt perjatai illasta asti oksentanu ja ripuloinu eli tänään tulis 5vrk!
Kaipa me ton neidin voinnin mukaan sit mennään...pieniä määriä ruokaa ja juomaa...KUN VAAN sais sen mitään ottamaan..huitoo vaan pois |O
Meillä kesti pojalla yli viikon ennenkuin alkoi syömään normaalisti, oksennus/ripuli kesti 4 pvä, mutta meillä pojulle maittoi kyllä maito tosi hyvin, ei syönyt mitään kiinteää mutta joi n. 1litran maitoa /vrk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Jahvetti kuulostaa siltä että tyttö olisi vähän toipumaan päin, jos kerran jaksaa jo touhutakin ja pissaa tulee... ehkä se siitä. :hug: Toivottavasti ruokahalukin palautuu vähitellen. Huoliiko herkkuja? Tuli mieleen että voisikohan tuo olla rotavirusta, vai onko tyttö rokotettu? Rotavirushan tyypillisesti kestää juuri sen viisi päivää. Jos rota on kyseessä, niin on edes sitten se lohtu, että pitäisi pian hellittää!
Ei oo rokotettu, rotaa minä kans vähän epäilen :/
Nyt on tyttö jopa syöny keitettyä porkkanaa, pullaa ja makarooneja :flower: Ja juonu tuttipullosta Cokakolaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Mutta kun mikään muu ei kelpaa, niin.... :saint:
Mut siis ei huolinu eilen eikä toissapäivänä oikeestaan ees herkkuja, ei kertakaikkiaan mitään :ashamed:
Nyt näyttää jo paremmalle :flower: =)
 

Yhteistyössä