***Helmikuun Helmet 2008*** vko 10

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Kävin tuossa äsken Hupan sivuilla ja olihan siellä se kevään mallisto esillä, mutta eivät enää myy netin kautta! :kieh: |O :headwall: Nyt nyppii, kivan näköisiäkin näyttivät olevan, eikä hinnatkaan euroiksi muutettuna pahoja. Se pitää sit lähteä ostoksille Tallinnaan tai ostaa Suomesta puolet kalliimmalla jos Huppaa haluaa...
EIKÄ!!! |O Mä olen odottanut kieli pitkällä että sinne tulisi vk-puvut ja piti tilata molemmille muksuille. :kieh: Mitä varten ne tuollaisen tempun ovat menneet tekemään? Vironristeily on tiedossa, mutta vasta toukokuun loppupuolella, ei nuo taida mennä talvihaalareissa sinne asti. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Minkätyylisistä lastenvaatteista tykkäät?
Nooo... halvoista. :LOL: Musta kaikki lastenvaatteet on yleensä ihania, riippumatta väreistä tai kuoseista. :heart: Kaikki kelpaa, kunhan halvalla saa. :whistle: Melkein kaikki vaatteet ostan kirppareilta, jos jotain oikein akuutisti tarvii niin sitten saatan ostaa uutena, ja käytetyt ulkopuvut tahtoo olla sen verran kuluneita että nekin tulee yleensä ostettua uutena.
 
Meillä meni viime yö ihme kyllä hyvin... poika heräsi vain pari kertaa yskimään ja tytön kanssa kului ainakin tunti Ventolinea hengitellessä, mutta sain itsekin nukutuksi kaksi kolmen tunnin pätkää, mikä on tämän hetken mittapuussa hyvin. =) Ehkä tuo tauti alkaisi hellittämään... (*kopkop*) jos siis korvatulehdukselta vältytään.

Paranemisia muillekin sairastelijoille!
 
Hellou pitkästä aikaa!
Meillä ollaan oltu kans kipeinä ja jotenkin päivät sujahtaa ohi niin, etten ole viitsinyt konetta edes avata.. Mies oli koko viime viikon kipeenä ja mulle iski kuume loppuviikosta ja tytsy yskii nyt ja hengitys rohisee vähän, muuten on kyllä reipas.
Yöt on olleet aika horroria pari viime viikkoa, kun tytölle tuli viis hammasta samalla kertaa! Neljä puruhammasta ja alas eteen yks. Nyt ne on kaikki puhjenneet ja olo on selvästi mukavampaa =) Yötissittelyt ovat palanneet takaisin :ashamed: mutta niin me saadaan kaikki paremmin nukuttua.

TAYS:issa käytiin kuulemassa EEG-tulokset ja tyttö on täysin terve :heart: Syöttötuolissa pinnistely on vaan tytsyn oma keksimä juttu, joka on kivaa. Oli kyllä kiva saada asialle varmistus, ettei ollut mitään vakavaa.

Meillä ei kävellä vieläkään. Kontataan vasta ja nyt tytsy harjoittelee karhukävelyasentoon nousemista.. Mulla on semmoinen aavistus, että tyttö vois nousta joku kaunis päivä keskellä lattiaa yhtäkkiä seisoon :whistle:

Nyt lukeen vähän historiaa, niin tietää, mitä teille kuuluu!
 
Hienoa piglet, että EEG-tulokset olivat "normaalit" eikä syytä huoleen ole. :flower:

Ei meilläkään kävellä. Veikkaan, että kuukauden päästä saattais alkaa kävellä. =) Neidin kehitys on mennyt kuta kuinkin kuukauden veljen aikataulua edellä ja veli alko kävellä 1 v ja 2 kk vanhana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Verkkis-visaa taas, vastatkoon ken tahtoo ;)

Minkätyylisistä lastenvaatteista tykkäät?
Aah, lempiaiheitani :D Tykkään käyttää neidillä sellaisia iloisen värisiä, uusretrohtavia vaatteita, paljon mekkoja, tunikoita ja legginssejä/sukkiksia ja velourhousuja/haalareita. Kaikki babyvaaleanpunainen, jossa esim. brodeeratut kukat ja/tai röyhelöt on aika yök :x Samoin oon aika kyllästynyt kaikkeen printtikamaan (disney, hello kitty...), vaikka jotain niistä käytetäänkin, kun esim. ollaan lahjaksi saatu. Merkeistä Me&I on tällä hetkellä ihan suosikki, samoin esim. idaT ja Katvig. Lindexistä ostetaan paljon perusjuttuja. Aidot retrot (esim. kelta-vihreä -väritys) ei ihan uppoa, täytyy olla kuitenkin tyttömäisiä värejä joukossa =) Merkkijuttuja oon ostanut paljon huuto.netistä käytettyinä tosi hyväkuntoisina.

Olikohan nyt tarpeeksi laajasti selostettu :LOL:
 
Saanukan poitsulle onnittelut :flower:

Piglet hienoa,että EEG tulokset oli o.k =)

Vaatteista Mulla on tällä hetkellä menossa henkselihousut buumi :D ja vaateväreissä ruskea ja oranssi. Sinistä pyrin välttämään,mutta onhan niitäkin lähinnä lahjaksi saatuna roppakaupalla. Mitään tiettyjä vaatemerkkejä en suosi ihan rahatilanteesta johtuen . Tällä hetkellä pystyy ostamaan vaan ihan superhyper tarpeelliset vaatteet
 
Piglet: hienoa, että kaikki on nyt tytöllä ok! Tiedän kyllä tuon hammasrumban, meille tuli kans kuukauden sisään neljä hammasta ja niitä kyllä kiukuteltiin... :/

Neiti on nyt sitten oikeasti kipeä :( Lämpöily (n. 37,6) alkoi selkeästi neuvolan rokotteesta perjantaina, mutta viikonloppuna alkoi myös yskimään ja nyt on selkeästi nuhainen ja kuume pompsahti äsken 38,8 :eek: Palellutinkohan mä sen nyt, kun pidin ulkona nukkumassa eilen pienestä lämmöstä huolimatta :'( No, ei auta, suppoja vaan kehiin ja paljon juomista.
 
Onnea kaikille kenet oon unohtanu onnitella :flower:
Ja :hug: kaikille keillä myös sairastetaan...

Moon ihan väsy :'( Millon tää loppuu |O |O |O
Itellä kiertää, mut ei oo viel juoksuttanu, isot on viel kotona, varmaan huomenna joutaavat jo kouluun, 5v on jo terve, nyt kerhossa ja sit menee mummolle yöksi, neiti on tänäänki kerran ykänny, ei syö, vähän juo....arvon täällä, et soittasko teekooseen, et mitä tehään :'(

Palajan taas kun jaksan :wave:
 
Ulkonahan tulee ihan hyötyliikuntaa harrastettua urakalla kun työntää vankkureita lumihangessa! Jollain sairaalla tavalla jopa tykkään siitä :D. Hiki valuu mutta väliäkö sillä..

Tosi nopeesti näköjään opitaan uusia taitoja. Kaksi viikkoa sitten maalattiin sormiväreillä,silloin ei siveltimet kiinnostaneet yhtään. Tänään sitten sivellin oli niin pop =) vai oisko maalausintoon vaikuttanu taustalla soiva musiikki.. Hienon taideteoksen sai aikaiseksi B). Mietin josko kehystäisi ja antaisi mummille tai mummulle, ne ois ihan taivaissa.. Meillä nuita maalauksia on jo muutama. Mä oikein ootan että jossain vaiheessa päästäis muuttamaan ja tyty sais sen oman huoneen. Saisin laittaa sinne pkkupöydän ja pari tuolia. Vois sit alkaa askarrella kunnolla.. Ja voishan sitä tässä kevään mittaan leipoakin jotain jossa tyty voi "auttaa". Musta on kauhean kiva tehä kaikenlaista (jos vaan jaksais..), vaikuttaa varmaan se että mä tein pienenä kaikkea tollasta.

Kiva päivä siis, illalla taas jumppaankin :). Kai sitä ois kiva olla ees jotenkin rantakunnossa kesällä.. :whistle:
 
Muori Siis joo, ei kun ihan tosissaan aloin miettimään, että tosiaankin on voinut eskaristakin tulla, kun mainitsit tuon angiinan.
Meillä pikku-ukkeli aina konttaa ja ryömii siellä lattialla, kun haen isommat lapset ja siellä kun on aina jotain tautia ja tosiaan eivät pahemmin ilmottele, mitä milloinkin on liikenteessä :|
Todennäkösempää sitten on kuiteski, että on sieltä tarttunut joku bakteeri.
Ja kun pikku-ukkelilla on atooppinen iho, niin herkemmin sitten tarttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Palellutinkohan mä sen nyt, kun pidin ulkona nukkumassa eilen pienestä lämmöstä huolimatta :'
Meillä kyllä neuvolassa sanottiin, että ulos voi aivan hyvin laittaa nukkumaan, vaikka olis lämpöäkin. Meidän poju tosin ei oo ollu ku kerran flunssassa niin, että oli yhtenä päivänä vähän lämpöäkin eli tosi helpolla ollaan päästy. Kop,kop,koputtaa puuta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
:wave:

Lindexissä on kyllä huonoa se, että niiden vaatteet on vähän turhan naftia mitoitusta, aina pitää melkein ostaa kokoa isompaa kuin muualta.

Pojalle tulee ostettua aika paljon värikkäitä vaatteita silloin kun niitä vaan löytyy-tummia vaatteita ja niitä mun yli kaiken inhoamia pääkallo sun muita kuvia tuntuu olevan tarjolla vähän turhan paljon. Isoista örkki jne painatuksista en myöskään tykkää, enkä tajua miksi poikien vaatteisiin tarvii aina tunkea kissan kokoisia printtejä! Ja olen aika tarkka siitä että vaatteet on ns.sävy sävyyn :D ei vaan kestä katsella jos vaatteet on värien puolesta ihan sillisalaattia!
Saman oon huomannu Lindexin vaatteissa, nytkin vähän harmittaa, kun saatiin synttärilahjaksi vaatteita, jotka koon puolesta menis keväämmälläkin, mut ovat nyt jo päällä niin jämptejä, etteivät varmaan kauaa mahdu :( Ja samanlainen tuntuu maku olevan pojan vaatteissa, mä kans inhoon kaikkia pääkallojuttuja! :x Ja katson kans, mitä värejä puen päälle, kotona tosin saattaa joskus olla sillisalaatti, kun kahden ollaan, mut sit se harmittaa itseä koko ajan ja joskus pitää lopulta mennä vaihtamaan vaatteet :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja piglet08:
TAYS:issa käytiin kuulemassa EEG-tulokset ja tyttö on täysin terve :heart:

Meillä ei kävellä vieläkään. Kontataan vasta ja nyt tytsy harjoittelee karhukävelyasentoon nousemista.. Mulla on semmoinen aavistus, että tyttö vois nousta joku kaunis päivä keskellä lattiaa yhtäkkiä seisoon :whistle:
Hienoa! :flower:

Meilläkään ei kävellä ja tuskin vielä pitkiin aikoihin aletaankaan. Poju konttaa ja nousee polvilleen, mutta ei vielä seisomaan. Tota karhukävelyasentoa on kans nyt alkanut vähän treenailemaan.
 
Leivoin huomiseks synttärikakun, mutta en tiedä, mitä tohon taikinaan hurahti liikaa, kun kohos ihan hillittömästi ja tuli lopulta tosi höttöinen kakku. :whistle: Oliskohan voinu johtua siitä, kun laitoin neljän munan sijaan vaan kolme, kun ei talosta enempää munia löytynyt. :whistle: Mutta onneks syödään kakku huomenna vaan oman väen kesken. Viikonlopun leipomisiin pitää varmaan varautua kaupan kautta, niin on oikeet määrät aineksia taikinassa, kun tulee enempi synttärien juhlijoita. :LOL:

No kakku muhii yön yli jääkaapissa kostumassa. Saa nähä, mitä saan siitä huomenna aikaiseks. :p
 

Yhteistyössä