***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
kuka poistelee.... :whistle: B)

Jätkällä korvatulehdus, tänää lääkekuuri saatiin. Ja lääkäri sano että suurehkot kitarisat.. Tarkottaakoha se et ne pitää joskus leikata vai..?

Nyt petiin, tarvi ees pelejä enää katella :D
Paranemisia. :hug: Myös kaikille muille sairastelijoille. :hug:

Mä just miehelle sanoin, että nyt mä voisin alkaa kattoa lätkää, kun ei enää mee hermot riekaleiks. Oli nimittäin liikaa mun hermojen sietokyvylle noi Suomen pelit.
:D
 
Meillä pojalla on ollut nyt reiluun 4 vuoden ikään mennessä 3 korvatulehdusta (viimeisimmästä jotain 2 vuotta aikaa), mutta kuorsaa välillä aika kovasti. Kävimme näyttämässä kitarisoja ja ne tullaan poistamaan. Meille sanottiin, että voi vaikuttaa purentaan ja siksi on hyvä poistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Meillä pojalla on ollut nyt reiluun 4 vuoden ikään mennessä 3 korvatulehdusta (viimeisimmästä jotain 2 vuotta aikaa), mutta kuorsaa välillä aika kovasti. Kävimme näyttämässä kitarisoja ja ne tullaan poistamaan. Meille sanottiin, että voi vaikuttaa purentaan ja siksi on hyvä poistaa.
Miten ihmeessä ne voi vaikuttaa purentaan? :eek: Eiks ne sijaitse nenäontelossa...siis tuossa tuon nielulirpakkeen yläpuolella takanielussa... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Meillä pojalla on ollut nyt reiluun 4 vuoden ikään mennessä 3 korvatulehdusta (viimeisimmästä jotain 2 vuotta aikaa), mutta kuorsaa välillä aika kovasti. Kävimme näyttämässä kitarisoja ja ne tullaan poistamaan. Meille sanottiin, että voi vaikuttaa purentaan ja siksi on hyvä poistaa.
Miten ihmeessä ne voi vaikuttaa purentaan? :eek: Eiks ne sijaitse nenäontelossa...siis tuossa tuon nielulirpakkeen yläpuolella takanielussa... :xmas:
Meillä pojalla on suu auki niiden isojen kitarisojen takia ja hengittää myös suun kautta enemmän kuin normaalisti pitäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Meillevauva Anteeks nyt mut miks ihmeessä te alatte pakkaamaan vasta 2 päivää ennen muuttoa??? Oletteks tullu hulluiks? Tai hullummiks? :eek: Kirjoja sun muuta sälää oli niin tanasti..huh.
Rakas mieheni keksi näin :whistle: Just eilen juteltiin, kysyi että kuinka kauan kestää kipata kirjat siististi muuttolaatikkoon.. Mähän pelkään ehkä eniten sitä että jostain hyppää ihan pijusti jotain ihmesälää joilla ei kukaan tee mitään ja siinä pakkaamisen lomassa pitäis alkaa inventoida.. |O
Me ollaan tehty mahdollisimman helpoksi homma siinä mielessä että neiti menee ainakin yhdeksi päiväksi hoitoon mun äidille ja koiratkin lähtevät viikonlopuksi kaverille.
Mä en kumminkaan ehdi pakata kun oon itekseni tytön kanssa ja tyttökin vaan levittäis tavarat pois laatikoista. Vaatteet laitan säkkeihin / astioiden suojaksi jne.
Vastaavasti uudessa paikassa muuttolaatikot on pari päivää pidempään jotta ehtisin laitella niitä rauhassa.
 
:wave: Meillä poitsulta leikattu kitarisa reilun vuoden iässä, korvatulehdusten ja "kuorsauksen" takia. Kannatti leikata sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Meillä ei ollut risa edes iso vaan märkäinen ja se aiheutti ongelmat. Lääkäri valisti ja sanoi, että kitarisat voi kasvaa takaisin ja ne pitää leikata uudestaan :whistle: Keskimmäiseltä on poistettu kummatkin risat toistuvien angiinoitten takia saa nähdä kolmosen kohalla mitäs häneltä sitten poistetaan :LOL: Meillevauva me muutettiin vappuaattona ja mä aloin pakkaan myös sen 2-3 päivää aijemmin ja hyvin sain kaiken pakattua. Pakkasin melkein kaiken jo ennen muuttopäivää kun tyttö oli päikkäreillä. Muuttopäivänä laitoin puhtaat petivaatteet, vaatteet, pesuaineet yms paketteihin ja kaikki olikin jo pakattuna :LOL: Ja voin kertoo, että meillä oli/on tavaraa aivan törkeen paljon, eli mielestäni kerkee pakata parissa päivässä kun homma on järjestelmällistä. Hyvää muuttoa vaan :flower: Niin jotain vielä oli pitää käydä selaamassa ja tulla uusiksi :D :wave:
 
Hello-jello!

Aurinko paistaa. Vähän koominen näky, kun laitoin säilöön menevät pipot ja lapaset tonne pihalle kuivumaan pesun jäljiltä. B)

Kohta pitäis suunnistaa esikoista eskarista hakemaan ja avoimeen päiväkotiin äitienpäiväkahville.
 
Meillevauva Joo siis just tota inventaariojuttua mä ajattelin. Meille ainakin oli kertynyt paljon tavaraa, jotka lähti maaimalle kun oli vielä tytön isänkin juttuja kaappien syövereissä. Oltiin muutettu tohon edelliseen kämppään 2001 suoraan vanhempien luota, jolloin oli mukana kaikkea ei niin tarpeellista myös ja kun tilaa oli niin laiteltiin niitä laatikoita yms. sälää silloin tilavasti kaappeihin. Ajan kuluessa ja tavaran lisääntyessä oli kaappien perälle jäänyt kaikkea mitä ei todella muistanut siellä olevan. Siksi meillä kesti pakkaaminen kun piti ust käydä läpi kaikki. Kirjat, vaatteet, astiat yms. saatiin tosi nopeesti laatikoihin, mutta sit tytön lelut, ne jotka eivät olleet valmiiksi laatikoissa ja ulkovarasto sekä häkkikellari+nuo epämääräiset muistojen laatikot, ne vesitti tehokkaan pakkaamisen. Kamaa meillä oli niin että tuli kolmio täyteen kaksion kamoista. Ja sit tietysti neljän ihmisen kamat kaksiossa, jossa oli 5 ihmisen historia niin, tilaa valmiille muuttolaatikoille oli hyvin vähän. Nyt jos muutettais menis varmaan se pari päivää kun sais kamat kasaan, kun tietää mitä on missäkin.
 
Mulla ei oo kokemusta parin päivän pakkaamisesta, yleensä on alotettu ajoissa ja loppupelissä inventaariot jää tekemättä kun kamaa ladotaan vaan laatikoihin. Naapurit kun muutti pois niin jättivät kans aika viimetippaan kamojen pakkauksen, ei onnistunut sitten ennen muuttopäivää:whistle:
 
Mä oon mielestäni jopa yllättävän hyvin saanut poistettua turhaa kamaa (mm. UFF:lle) ja pessy ylimääräisiä petivaatteita sekä talvikamppeet pois. Ostin tyhjiöpakkauspusseja, viddu siinä vasta mainio tuote :D. Pari peitettä meni niin pieneen tilaan että!
Seuraavaksi pitäis karsia vanhoja laskuja ja muuta paperia..kuka enää tarvii vanhaa ostotarjousta asunnosta jonka on myyny 4 v sitten..
Siis silleen hitaasti ja varmasti mä tätä teen jotta sit muuttolaatikoiden saavuttua saadaan mukaan vaan käyttötavaraa.
Tänään mä oon ahkeroinu ihan kympillä, vaikka ukko on kuumeflunssassa (jäi puolimaraton juoksematta sit) ja tyttö kiukkuinen ku amppari.

Niin ja vertailukohdetta löytyy mieheltä. Se oli auttamassa kaverinsa perheen muuttoa. Olivat joutuneet ite täyttämään laatikoita ja tavaraa oli enemmän ku laki sallii.. Vastaavasti mä aikoinaan muutin mun kaksioon niin että kun muuttomiehet toivat laatikoita kämppään,mä kippasin tavarat lattialle ja muuttomiehille annoin lainalaatikot mukaan kun lähtivät :LOL:
 
:xmas: Hyvää iltaa! Meed pörjare...tai jotain ;) .

Esikko nukkui päikkärit ja onpas kiltti :eek: =) . Näköjään päikkärit on pop tuossakin iässä vielä. Harmi vaan kun noi lapsoset nukkuu ihan eri aikaan nuo päikkärit... :headwall: Ei saa tuota aikaa niin hyvin hyödynnettyä kuin vois. =)
 
:wave:
Minkäslaisia äitienpäiväsuunnitelmia teillä on?

Ylläriylläri meillä mies lähtee aamulla töihin, joten sitä ennen tulevat mut "herättämään" ja lahjomaan. Muuten ei ihmeempiä suunnitelmia.
 
PP kyllähän se ois kiva jos lapset nukkuis päikkärit samaan aikaan. Meillä tosin ei isompi enää juurikaan nuku, yleensä kyllä hetkeksi käsketään pötköttämään mutta harvemmin siihen nukahtaa. Mutta touhuilee hiljasia hommia tai kattoo telkkaa niin saa äitikin nukkua jos siltä tuntuu:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
:wave:
Minkäslaisia äitienpäiväsuunnitelmia teillä on?
Ei siis niin mitään. Oma äitini on mökillä ja anoppia ajattelin että minä en tänä vuonna huomioi (on unohtanut lapsenlapsensa täysin). Äidilleni soitan onnittelupuhelun ja myöhemmin vien suuren suuren ruukkuruusun, jonka voi istuttaa pihalleen pataan. =)

*muoks. pakasteessa on f:n pakastekakku odottamassa, joten kai me kotona päivän kunniaksi kakkukahvit huitastaan. =) :flower:
 
me ollaan äitienpäivänkunniaks kaikki kolme flunssassa :snotty: :snotty: :snotty:
Tänään syötiin jo mun äidin ja mummon kans juhlaruoka ja huomenna vietetään siis päivää keskenämme, mikä on mun mielestä IHANAA :heart: :heart:

Ja mä sain jo tänään lahjani...mies oli (jostain ihmeen syystä :eek: ) piilottanut MUN lahjan MUN vaatekaappiin :LOL: ja "suuttu" MULLE kun menin OMALLE vaatekaapilleni ja löysin sen liian aikasten. DORKA!!!! Pitäs vissiin useammin vaihtaa vaatteita, jos se olettaa, etten mene pariin päivään etsiin sieltä vaatteita :LOL:
 
Helmis :LOL: tottakai sun pitäis älytä olla vaihtamatta vaatteita pari päivää ennen äitienpäivää :saint: Just miehelle nauroin et kuulin kun yks 3v oli lahjansa piilottanut äitin vaatekaappiin, mutta että aikuinen mies :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Helmis :LOL: tottakai sun pitäis älytä olla vaihtamatta vaatteita pari päivää ennen äitienpäivää :saint: Just miehelle nauroin et kuulin kun yks 3v oli lahjansa piilottanut äitin vaatekaappiin, mutta että aikuinen mies :D
:LOL: Mies ei osannu sanoa miks oli näin tehny...eilen olin tosin jo pakannu ja lähdettiin suoraan töistä päästyäni yöksi mun vanhemmille, tosin tarkoituskin oli tulla tänään. Mutta mun mies on just tuollainen, että ei aina ajattele asioita pidemmälle :LOL:
 

Yhteistyössä