***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Niiskulle jaksuja! :hug: Ja pikaista poksahdusta! :)

Kiitti kaalinlehtivinkistä verkkis! :flower: Mäkin uskon ns. luonnonmenetelmiin; flunssassa ollessa meillä roikkuu sipulit sukassa nukkumahuoneessa ja itse olen vannoutunut sarvikuonon käyttäjä. Tosin, eipä ole nyt piitkiin aikoihin ollut tarvetta sarvikuonolle, onneksi. Olen myöskin melkoisen varovainen lääkkeiden suhteen, muiden paitsi särky- ja kuumelääkkeiden siis. En kovin helpolla itselle esim. ota antibiootteja.

Tuli noista helmiksen sormiväreistä mieleen, että meillä taas lapsonen sai viikonloppuna vahaliidut. Ja on ihan piirrellytkin niillä. Todella hienoa jälkeä tulee ensikertalaiseksi. :) Sormiväreillä meillä on taiteiltu pari kertaa, mutta ne ovat olleet painamishommia. Maalailua lapsonen on harrastanut pari kertaa värikylvyssä, mistä tosin ei kummallakaan kerralla tykännyt sitten yhtään. Pari viirua vetäisi paperille ja loppuajan halusi istuksia äidin sylissä katselemassa. :heart:
 
Selvennyksenä vielä, että meillä on se Ventoline nestemäisenä, ei siis suihkemuodossa. Astmaa pojalla ei ole, vaan toi on määrätty just flunssan yhteydessä, ku vetää välillä yskiessä niin piukkaan hengityksen, että tuntuu, että tukehtuu. Mutta niinhän se kai on, että yskä paranee vain yskimällä.

Nyt nukkumaan! Kaalit laitan omiinkin jalkoihin yöksi, kun nenä vuotaa ihan simona :snotty: Hyvää yötä! :wave:

Muoks. Ieva Meillä myös sipulit sängynpäädyssä harson sisällä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Selvennyksenä vielä, että meillä on se Ventoline nestemäisenä, ei siis suihkemuodossa. Astmaa pojalla ei ole, vaan toi on määrätty just flunssan yhteydessä, ku vetää välillä yskiessä niin piukkaan hengityksen, että tuntuu, että tukehtuu. Mutta niinhän se kai on, että yskä paranee vain yskimällä.
Meillä myös näin sillon ku olivat pienempiä eikä ollu astmalääkitystä viel määrätty.
 
Täytyypi kysellä huomenna lääkärissä. Neidillä siis viikon jo ollut kova yskä on tosi rohiseva ja yskii limaa joka pistää hänet myös oksentamaan. Ja nyt sitten iltapäivän ja illan ajan hengitys vinkuvaa pintahengitystä. Kuitenkin tunnin jo nukkunut sängyssään ihan rauhassa välillä tulee yskäkohtaus joka kuulostaa ihan kauheelta.

Juu kyllä mä viikon päästä viim. poksahdan :LOL: :whistle:

Nyt hyvää yötä.
 
Joo, siis meilläkin on nestemäistä Ventolinea. Saatiin viime kerralla kun oli törkeä yskä (siis tais olla viime syksynä). Mä olen kans aika varovainen ton lääkkeen kanssa mutta koska nyt yskä kuulostaa niin pahalta ja tytyäkin se itkettää, päätettiin antaa.. Sitä saa antaa vaan yhden millin niin eipä ole sivuvaikutuksia tullu. Yleensäkin meillä mies on sellainen että kuume/särkylääkettä ei meinaa antaa vaikka tarvetta olis. Nyt toi ventoline auttoi yötä, ei herännyt yskimään:)
Mutta siis lapsillehan (ja vissiin aikuisillekin) nykyään on yskään paras apu yskiminen.


Helmiksen tavoin meilläkin piirreltiin eilen sormiväreillä :D . Mä tosin annoin neidille myös siveltimen ja teippasin riittävän laajan alueen pöytää piirustuspaperilla. Tyty innostui taas kovasti. Ois varmaan piirrelly vaikka kuinka pitkään =). Mä oonki haaveillu että uuteen kotiin laitettais tytön huoneeseen lastenpöytä niin siinä voitas askarrella.

Jei! tyttö on nyt toista päivää normaali B)
 
Huomenta

Ei päästy lääkäriin. Ei kuulemma lääkäri voi tehdä neidille mitään. :kieh: Kotona seurattava tilannetta ja jos pahenee niin illalla päivystykseen. :eek:

Noh ei tilanne ole paha ja neiti nukkui yön hyvin.

Oma masu riehuu kovasti. Ihme tilaihme toi yksiö :LOL: :LOL: :LOL:

Rv 39+0 :heart: Viikko enää viralliseen LA. jee...
 
Jumahdin tähän koneelle vaikka pitäs olla pukemassa ja hiuksetki pitäs pessä *Mrs Tarhapöllö* Yheltätoista olis 6veen kanssa uusinta lääkäri neuvolassa sen mahollisen astman takia...luulen kyllä, et turha reissu...ei tolla mitään astmaa kyllä oo :/ :/
Toisin ku 9veellä, mut se nähään loppukuusta juoksurasituksessa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Päivää hyvää... :wave: :D

Neiti ei taaskaan suostu syömään mitään... :kieh: :kieh: :kieh:

Just miettisin et se on ollut 11 päivää kipeä ja niistä 9 päivää syömättä. :/
joisko tyttö edes sokerillista mehua tai söiskö jotain herkkuja esim. keksiä, jätskiä, jogurttia? Niillä meillä mennään kipeänä, jos muu ei maistu. Mun mielestä on tärkeintä, että edes jotain menee alas...
 
:wave: Niisku-rouvalle jaksuja loppu taipaleelle, varmasti poksahdat heti kun tyttö parempana :whistle: Meillä tyttö tykkää myös piirtää tai siis sotkea. Heti kun kynän näkee alkaa armoton suttaaminen. Ajattelin että kesällä otetaan sormivärit ja maalaillaan tuossa pihalla niin ei tarvi olla niin varovainen vaikka pärskyiskin :p Meillä on tyttö sairastanut viimeksi joskus 4 kuukautta sitten ja maitoa/vettä/mehua annoin silloin ja jugurtteja yms. Nyt jos sairastuu niin annan syödä vaikka pelkkiö herkkuja et jotain saa meneen. Meille lääkärit sanonut aina, et vaikka alle yksivuotiaalle antaa sipsin palan käteen ja juotavaa niin saa nestettä ja suoloja. Näillä ohjeilla meillä menty kohta 10 vuotta ja hengissä selvitty. Pitää vain toivoa että pikku neiti pysyy yhtä terveenä kuin tähän asti eli pari flunssaa ja yksi 2 päivän kuume. Nyt hommiin, kamu tulee tunnin päästä lapsosten kanssa käymään kylässä!! :wave:
 

Yhteistyössä