***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Tää paistaa täällä vielä jauhelihaa... :LOL:
:D Meillä se on miehen hommaa....
Kakkosen odotusaikana oksensin eräänki kerran paistaessani jauhista, et sen jälkeen en oo kovinkaan montaa kertaa paistanu...siitä siis jo 9-10v aikaa :D :saint:
Mä oks odotusaikanani syötyäni sellaisen ruskean vanukkaan jossa valkoista päällä. En kestä ees kaupassa katsoa niitä vanukaspurkkeja!! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Tää paistaa täällä vielä jauhelihaa... :LOL:
:D Meillä se on miehen hommaa....
Kakkosen odotusaikana oksensin eräänki kerran paistaessani jauhista, et sen jälkeen en oo kovinkaan montaa kertaa paistanu...siitä siis jo 9-10v aikaa :D :saint:
Mä oks odotusaikanani syötyäni sellaisen ruskean vanukkaan jossa valkoista päällä. En kestä ees kaupassa katsoa niitä vanukaspurkkeja!! :LOL:
:D :LOL:
 
Unohdin ihan vastata niihin Verkkiksen muihin kysymyksiin. Eli meillä syödään samaa ruokaa monta kertaa. Tänään tein juuri makaroonilaatikkoa, joka riittänee 4 ruoaksi eli vielä huomisen. Seuraavaksi varmaan vuorossa taas perunamuusia iso annos (meillä ei oikeastaan koskaan ole kokonaisia perunoita). Siihen sitten vaihdellen lihapullia/nakkeja (nämä saa vielä tytöta huijattua, kun ne peittää ;) ) /kanaa/kalaa. Niitä pyritään myös tekemään muutamaksi kerraksi + pakkaseen. Riisiä ei oikein syödä, kun ei kelpaa kummallekaan lapselle. Tyttö sylkee ihan kaikki riisit pois, myös riisipuurosta. Harvoin on sitten keittoja tai jotain muuta. Siis jos jossain on yksipuolisempi ruokavalio kuin meillä, niin ihmettelen :ashamed: Äidin ja lasten ruokavalio paranee huomattavasti syksyllä, kun palaan töihin ja lapset menevät hoitoon. Kasviksia menee aika heikoisti. Kurkkuoikeastaan ainoastaan kelpaa. Hedelmät ja marjat onneksi paremmin. Poika on alkanut vasta viime aikoina syödä paremmin esim. kurkkua ja kokonaisia porkkanoita, joten ehkä se siitä ajan kanssa...
 
Tää jumiutui ja jouduin täältä puis :| !

Nyt sitten tarttee lähteä nukkumaan. :wave:

Jaffe Juu sellainen korkeareunaista vuokaa tarkoitin =) .

Ieva Vai näpeillä...kaikkee sitä oppii tällä palstalla. Laitatteko sen sitten pellille vai? Kestääkö kasassa vai lätsähtääkö? =)
 
:hug: Kaikille sairastaville.

Meidän neiti sairasti koko viimeviikon ja oli syömälakossa. Mikään muu ei mennyt alas kuin velli. Siinä sitten itkeä tuhrustin yhden illan kun niin pahalta tuntui. Onneksi nyt hoidossa eilen oli syönyt aamupuurosta lähtien kaiken. Ja päässyt rytmiin mukaan.

Mä käväsin lauantaina turhaan synnärillä. Yritin mennä synnyttämään kun 2 tuntia suppaili tosi mojovasti ja 5 min välein. Ja vieläkin yhdessä koossa. Että mua nolotti. Yhden jo synnyttänyt ja nyt toisesta en tiedä koska on tosi kyseessä. :LOL:

Tänään on 38+6 mutta menkoista laskien LA on tänään. :D No ei tässä muutenkaan enää paljoa ole jäljellä ni päivä kerrallaan.... juupa juu... ihan rauhallisin mielin. :whistle:
 
Heh, olipa ovela herätä tänään ku miestä ei näkyny missään! hetken aikaa piti ihan tutkia onko lenkillä vai ehkä lähteny töihin ja onko koirat ulkoilutettu vai ei.. Noh, töissähän se ja koirat oli ulkoilleet ja syöneetkin. Hassua etten mä ollu kuullu mitään enkä heränny. Yö oli kyllä taas levoton. Tyty yski (vaik saikin illalla ventolinea) ja heräs pariin kertaan kunnolla itkemään+itkuisat hetket unissaan.. Ihmekös tuo jos äitiäkin väsyttää. Aamuyö menikin paremmin,siksi kai me tytön kanssa nukuttiinkin pitkään.
Yöllä tuntui että tytöllä olis kuume taas noussu. Ovelaa, koska illalla sai PamolF-annoksenkin. Mikähän siinä ettei kuume laske.. Pitäis vissiin ottaa nyt se, niin näkis missä mennään.
 
Niisku-rouva :LOL: :LOL: Arvaa oliko minusta noloa mennä nelosta synnyttämään (eka spontaanisti käynnistynyt) :saint: :D Suunilleen anteeksi ovella pyytelin, että tulin, mut jotenkin vaan tuntu siltä, et se vois vaikka alkaa syntymään :xmas: :LOL: No olihan se onneks käynnissä jo... =) 5 tuntia suppaillu 8-10min välein =)
 
:wave: Huh ei pitänyt lukeakkaan kuin 15 sivua teijän juttuja! Täällä vappuaatto meni muuttaessa samoin vielä seuraava päivä. Nyt onneksi kaikki paikoillaan ja autotalliakin on ehditty alkaa tyhjäämään roskalavalle :D Käytiin tilaan uudet sohvat ja keiitiön kalusto nyt ei malta oottaa toukokuun loppuun et ne saapuis :p PP käy ihmeessä kysymässä neuvoa laattojen valintaan. Toisissa paikoissa autetaan ja neuvotaan mielellään toisissa ei sanota mitään! Meillä wc ja kylpyhuoneen seinät on kiiltävän valkoista aaltoilevaa isoa laattaa, pesuhuoneen ja saunan lattia ja kiuas seinä ihan tummanharmaata laattaa ja suihkujen takana semmoinen jännä väriä vaihtava mosaiikki! Saunanseinän väri on siksi sama kuin lattian kun meillä lasiseinä niin näkyy pesuhuoneen lattia siitä niin on yhtenäisen näköinen :p Tulihan varmasti vaikeasti ymmärrettävästi! Uusi talo on ihana ja kylläon niin mukava taas pestä pyykkiä ja siivota kun on muutenkin kaikki valmiiksi siistiä :p Verkkis meillä tyttö syö myös samaa ruokaa meidän kanssa, mutta ollaan annettu purkkiruokaakin juuri sen takia et syö sitä sitten esim. matkoilla tms. Tervelua hekla mukaan :wave: Meillä ei tyttö ainakaan vielä narskuta hampaita ja toivottavasti ei alakkaan on meinaa niin ärsyttävän kuulosta. Saan kuunnella sitä harvase yö kun ukko kuorsauksen välissä narskauttelee :headwall: |O :hug: kaikille sairastajille, toivottavasti pikkuiset ja isommatkin parantuu pikaisesti! Nyt äkkiä hommaileen kun tyttö päikkäreillä! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Poika on nukkunut tänään 3 x TASAN 40 min päikkärit :eek: Mikä ihmeen 40 minuuttia????
Meillä on torkuttu tänään 1 x 45min ja sekin kahdessa erässä.. Eilen samanmoinen. Yllättävän hyväntuulinen neiti ollu siitä huolimatta.

Mittasin aamupäivällä kuumeenkin tytöltä, 37,7 astetta. Ei olla siis tarvittu lääkettäkään:)

Yötä vasten kyl pitää antaa ventolinea, yskii keuhkot pihalle..
 
meillevauva siis ventolinea???? Mitä se on. Miksi meille ei kukaan ole kertonut että tohon yskäänkin olis jotain helpotusta. Neiti yskii niin kovin että muutaman kerran olen luullut sen tukehtuvan. Olen taas niin pässi näissä asioissa :ashamed: :LOL:
 
iltoja mammat :wave:

pp: Juu, ihan uunipellille on meilläkin, kuten Vinjalla, tehty mureke. Murekemassasta siis on muotoiltu sellainen pötikkä. Joskus sinne on laitettu jotain täytteitäkin; kasviksia, juustoa. Nykyisin vaan ei ole juuri tullut tehtyä mureketta, kun ei voi kananmunaa käyttää. Pihvit onnistuu hyvin ilman munaakin, mutta murekkeesta en menis vannomaan.

Niisku-Rouva: Tuo Ventoline taitaa olla avaavaa astmalääkettä. Korjatkaa, jos olen väärässä. Reseptin siihen tarvitsee ainakin, eikä sitä käsittääkseni ihan perusyskään määrätä. Mikäs sulla muuten on vointi? :wave:
 
Me kokeiltiin tänään sormivärejä -päivän piristykseksi, jottei tuijotettais DVD:tä koko päivää...poika keskittyi laittamaan purkeista kannet kiinni ja sitten pinoamaan niitä purkkeja :headwall: Se siitä. Huomenna taas postimies paten seuraan B)
 
Oma vointi menee siinä ja siinä kuinka paljon jaksaa. Alapää tuntuu halkeavan ja limaa sitä on tullut jo 3 viikkoa+ epämääräisiä supistuksia. Viime lauantaina tuntui ekaa kertaa siltä et nyt on tosi kyseessä ja pah. Kotiin pistivät.

Neiti ollut maanantain ja tänään hoidossa. Huomenna on kotona, kun kuume nousi vaikka lääkekuuri kesken. Antibiioottia korvatulehdukseen. Hankaa kuitenkin jatkuvasti korvaansa ja nyt tuo yskä on pahentunut + hengitys rohisee+ vinkuu. Mitäköhän yöstä tulee. Huomenna soitan taas lääkäriin. On se hyvä käydä viikon välein. Ihan ku ei nyt olis muutakin. :kieh: En tajua miksi ei laiteta korvapolille tuupitukseen kun taas alkoi tulehduskierre korvissa. :kieh: :kieh: :kieh:

Tosin kaikki tässä näyttää menevän päin persettä! Neiti kipeä, oma olo on mitä on ja auto hajosi tänään :headwall: :headwall: :headwall: Lähde tässä sitten synnyttämään kun kaikki on päin h*lvettiä.

Ps. ei meillä ole edes vauvalle sänkyä :LOL:

Anteeksi vali vali. Mut sydäntä raastaa neidin kipuilu. Oma nuhakin unohtunut tässä sivussa. Pientä kevät lunssaa iskee takavasemmalta.

Nyt tv katsomaan ja sit nukkumaan jos uni tulis. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
meillevauva siis ventolinea???? Mitä se on. Miksi meille ei kukaan ole kertonut että tohon yskäänkin olis jotain helpotusta. Neiti yskii niin kovin että muutaman kerran olen luullut sen tukehtuvan. Olen taas niin pässi näissä asioissa :ashamed: :LOL:
Ventolineen tosiaan tarvitaan resepti. Ventolinen vaikuttava aine, salbutamoli, vähentää keuhkoputkien seinämien lihasjännitystä ja avartaa keuhkoputkia, jolloin hengitys helpottuu. Käytetään astman ja muiden hengityselinsairauksien hoitoon. Näin lukee siis "tuoteselosteessa". Meillä on myös Ventoline-pullo, mutta en ole koskaan sitä antanut, vaikka yskä on ollut kovaakin. Olen niin varovainen tuollaisten lääkkeiden kanssa, yritän välttää niitä, jos vain mahdollista. Itselläni on ollut astmalääke ja muistan, kuinka inhottava olo siitä aina tuli, sellainen heikotus ja vapina :( Lääkäri sanoi, että myös tästä Ventolinesta voi tulla samanlaisia oireita. Ja meillä ainakin suurin tarve lääkkeelle olisi öisin ja kun ohjeessa sanotaan, että Ventolinen on joskus todettu aiheuttaneen lihaskouristuksia, niin en uskalla yöllä antaa, kun sitten en uskalla itse nukkua ollenkaan, kun pelkään, että jos poju vaikka alkaa kouristelemaan :/

Olenkin käyttänyt näitä vanhan kansan konsteja eli laittanut pojan jalkapöydän päälle kaalinlehdet, joiden pinnan olen rikkonut veitsellä tai lihanuijalla painanut rikki. Sukat vaan päälle, että pysyy jalassa. Ainakin meillä on aika kivasti auttanut :)
 

Yhteistyössä