***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Onko muutes nyt joku peli menossa telkussa? :whistle:

*ihan pihalla* :xmas:

Onko sivistyksessäni pienoisen pienoinen aukko? :ashamed:
Heh, heh, tää on ku mun suusta (taas)! :D Niin mikä peli? Jotain urheiluako? *ei mitään käsitystä eikä kiinnostusta* :whistle: :LOL:
:D :wave:

Hyvä etten oo ainoo! =)
No JÄÄKIEKKOA :attn: :attn: :attn: :LOL:
Suomi-Canada :p
Vai Canada -Suomi :D
Tällee tää jääkiekko kelpaa mullekin! ;) :p :D Ja on muuten harvinaisen hieno peli!
 
Meillä pojulle on muuten tullut vihdoin lisää hampaita, nyt on jo kokonaista viisi hammasta! :D Toivottavasti sekin auttaisi tavallisen ruuan menekkiin, kun pystyy paremmin pureskelemaan ruokansa...

Poju muuten kirskuttelee leikkiessään hampaitaan :eek: Onkohan kovinkin yleistä? Oon ollu niinku en huomaiskaan, etten yllyttäisi enempää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Poju muuten kirskuttelee leikkiessään hampaitaan :eek: Onkohan kovinkin yleistä? Oon ollu niinku en huomaiskaan, etten yllyttäisi enempää :/
Jep |O |O |O Ja kun kieltää, niin se vaan yltyy!! :LOL:
Meilläkin on tässä viikon sisällä alkanut myös kirskuttelu :whistle: ja miten onnistuukin kun hampaita tosiaan neidillä vaan edessä se 4+4.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Poju muuten kirskuttelee leikkiessään hampaitaan :eek: Onkohan kovinkin yleistä? Oon ollu niinku en huomaiskaan, etten yllyttäisi enempää :/
Jep |O |O |O Ja kun kieltää, niin se vaan yltyy!! :LOL:
Meilläkin on tässä viikon sisällä alkanut myös kirskuttelu :whistle: ja miten onnistuukin kun hampaita tosiaan neidillä vaan edessä se 4+4.
:LOL:
Ja joskus pihalla, ku sattuu viel hiekkaa menemään sinne väliin :LOL: Itellä tekee oikeen pahaa...luulis et sattuu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Vitsi miten jännä peli :D :D
Hyvä hyvä... :wave:
2-3 Suomelle :whistle: :D
Mut j*maliste noita kanukkeja |O sikaosasto tuntuu taas siinä porukassa kokoontuvan...
Tuntuu et se osasto on ollu näis kisoissa aika yleistä... :whistle: :/
Näinpä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Poju muuten kirskuttelee leikkiessään hampaitaan :eek: Onkohan kovinkin yleistä? Oon ollu niinku en huomaiskaan, etten yllyttäisi enempää :/
Jep |O |O |O Ja kun kieltää, niin se vaan yltyy!! :LOL:
Meilläkin on tässä viikon sisällä alkanut myös kirskuttelu :whistle: ja miten onnistuukin kun hampaita tosiaan neidillä vaan edessä se 4+4.
:LOL:
Ja joskus pihalla, ku sattuu viel hiekkaa menemään sinne väliin :LOL: Itellä tekee oikeen pahaa...luulis et sattuu :whistle:
Tota ei kyllä ole vielä meillä kokeiltu, mut kylmät väreet menee kun aatteleekin sitä ääntä. :whistle:
 
:xmas: Kohta alkaa vika erä :p
Hitsi...olin suunnitellu, et vietettäs mun synttäreitä tuossa 22. päivä kavereitten kesken ja sit virallisena päivänä olis kestittäny mummot sun muut....mut hitto mein äiti on töissä |O :/ Blaaaah...no, ei sitä vanha olis varmaa jaksanukaan ;)
 
Iltoja!

Meillä myös välillä kirskutellaan hampailla. Nyt on onneksi taas unohtunut se juttu. Paha sitä on kieltää, kun se tosiaan lähinnä yllyttää.

Meillä pyritään syömään samaa ruokaa, ja nykyisin on vähän pakkokin, kun tyttö ei todellakaan suostu syömään muuta kuin mitä muillakin on lautasella. Jos yritän tehdä veljelle annosta sivummalla (missä on jotain mitä en välttämättä vielä tytölle antaisi), niin kunhan lautanen tulee pöytään, pitää tyttö tasan tarkkaan huolen että katsoo mitä siellä on ja jos näyttää erilaiselta kuin omalla lautasella, niin stoppi omalle ruokailulle ja hirveä huuto. Ei ollut näin tarkkaa pojan kanssa. Eli joko syömme samaa ruokaa tai eriaikaan (iltapuuro).
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Aika paljon olen nähnyt uudehkoissa taloissa vessoissa ja kylppäreissä myös niin, että yksi seinä on erivärinen. Mutta siis yhdelle seinälle ei ole sekoitettu kahta väriä.
Meillä esim. taisit sellaisen nähdä viime viikolla. ;) Meillä on siis kylpyhuoneessa yksi seinä mattapintaista sinistä ja muut seinät kiiltävää valkoista. Lattia on sitä samaa mattasinistä. Ihan kivan näköinen on kyllä. Muutamasta vaihtoehdosta tuon aikanaan valitsimme ja tyytyväinen olen raikkaaseen ilmeeseen edelleen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Heips!

Ja sitten toinen asia, joka mua suoraan sanottuna ahdistaa valtavasti :( Eli jälleen kerran ruuanlaittojutut :ashamed: Musta tuntuu, etten osaa laittaa oikein mitään "kunnollista" ruokaa, mitä vois koko perhe syödä :'( Pojalle ei erityisemmin maita mun tekemät pöperöt enkä sitä kyllä yhtään ihmettele. Lihapullat, broilerpullat,kinkkukiusaus, kalamurekepihvit ja uunilohi uppoaa kyllä hyvin, mutta siinä ne tais sitten pääasiallisesti ollakin. Niin ja broilerista tykkää muutenkin. Mutta olis kiva tarjota jotain muutakin, mutta mitä?? Riisistä ei tykkää, peruna maistuu välillä, mutta useimmiten tökkii.
Syöko lapsenne jo täysin samaa ruokaa kuin tekin?
Keitättekö kaksi kertaa päivässä perunat?
Entä kuinka monta kertaa tarjoatte samaa ruokaa peräkkäin, jos sitä on jäänyt edelliseltä ruokailulta?
Pakastatteko ruokia ja jos niin mitä? (Meillä pakastimessa just noita lihapullia, broilerpullia ja kalamurekepihvejä)
Onko teillä aina tarjolla perunoiden kanssa kastiketta? ( Meillä ei :ashamed: )

Mä tunnen aina syyllisyyttä purkkiruokia antaessani, mutta eilen päätin, että meillä annetaan ainakin toistaiseksi niitä, kun en kerran osaa normaalia ruokaa tehdä :( Josko vaikka sitten saisin taas uudestaan kiinni ajatuksesta, että voisin jotain osata itsekin tehdä :whistle: Hullua muuten, että ennen vuoden ikää mulla ei tuntunut niin vaikealta tää ruuanlaitto, tein itse kaikki soseet, mutta nyt kun tilanteen pitäisi helpottua samaan ruokaan siirtymisen vuoksi, niin nyt tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta :/

Anteeksi vali-vali! :ashamed: Toivottavasti edes joku jaksaisi vastailla mun kysymyksiin...

Ruokahommelit ahdistaa täälläkin säännöllisesti. :hug: Meillä tehdään tavallisesti yksi yhteinen ruoka/päivä (tai on tehty esim. edellisenä iltana valmiiksi) ja toisella ruoalla lapsonen saa pakastettuja murkinoita. Purkkiruokaa saa todella harvoin nykyisin, koska hylkii niitä. Oppinut maukkaammille eväille ilmeisesti. :whistle: Meillä yhteisiä ruokia rajoittaa edelleen maito- ja muna-allergiat, mutta aika hyvin saamme kuitenkin sen yhden yhteisen sapuskan väsättyä. Ruokalistaan kuuluu: risotot (kasvis-, jauheliha-, kana-), pastat (kasvis-, jauheliha-, broisku-, nakki-), keitot (jauheliha-, kasvissose-, kana-, nakki-, mukaeltu minestrone-), perunat/muussi/pasta ja kastikkeet (kala-, broisku-, jauheliha-, nakki-), perunat/muussi ja kala (uunilohi/seiti, paistettu lohi/seiti) tai jauhelihapihvit, paistettu/uunissa kypsennetty broiskun tissi, kasvisletut (erilaisia variaatioita). Risottoihin ja pastoihin olemme käyttäneet soijakermaa, jotta ei olisi niin kuivaa. Toisinaan lapsonen saa lihan ja kasvisten lisäkkeeksi myös herkkuaan Bona 4kk -maissisosetta. Tuossapa nyt muutamia mieleen juolahtavia eväitä. Lähes kaikkiin sapuskoihin laitetaan kasviksia jossain muodossa, koska lapsonen ei oikeastaan suostu syömään muuta kuin kurkkua ja jenkkisalaattia tuoreena.

*muoks* Muiden juttuja lukiessa tuli mieleen, että kiusauksia tosiaan tehdään meilläkin usein myös. Ja pitänee vissiin tarkentaa myös, että meillä mä syön töissä yleensä salaattilounaan ja tulen kotiin siten, että lapsi on syönyt päivällisenkin. Iltapalan syömme siis ainoastaan arkisin yhdessä ja viikonloppuisin sitten kaikki ateriat. Mies syö vapaapäivinään lapsen/meidän kanssa lounaan ja päivällisen myös, ja molempien työpäivinä hoitaja syö joskus samaa ja joskus eri ruokaa lapsen kanssa. Eli juups, sekavaa selostusta, mutta pointti on siis, että ruokia tehdään melkolailla pakkaseen ja kaikki syö sieltä pakkasesta osin samoja ruokia. heh.
 

Yhteistyössä