**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Huh!Eilen oli siis rakenneultra, ja kerrankin oli mukavaa hoitohenkilökuntaa! Selitti oikein hyvin kaiken, ja muutenkin käytöstavat olivat hallussa, mitä noilla aikaisemmin tapaamillani ei ole.
Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin, ja tuo gastroskiisikin näytti "normaalilta", eli se lie positiivista. Sukupuolta ei näkynyt, sillä jalkovälissä oli suolia. Eipä mitään, kuhan jompikumpi tulee ja pysyy hengissä.
Mieskin oikein heltyi ultran jälkeen, ja totesi että lapsihan näytti ihan pieneltä merirosvolta. Alettiin sitten miettimään merirosvonimiä.. :D
Tässä gastroskiisissa on semmonen kiva puoli, että saan nähdä pikkusta useammin, nimittäin neljäs ultra varattiin nyt, se on vajaan kuukauden päästä! :) Tilannetta kun pitää tarkkailla kovin.
Istukka mulla on kohdunkaulan edessä tällä hetkellä. Voi kuulema nousta vielä. Mitään vuotoja mulla ei ole ollut, mutta kuulema tulee jos ei tuosta nouse.
Mun synnytyssairaala vaihtuu HYKSin NKLksi, koska sieltä pikkuinen pääsee suoraan leikkauksiin eikä tartte siirtää.

Nyt takas töihin -> morjens!

heipat! :wave:

ultrassa kaikki hyvin, kaikki tarvittava näkyi ja painoarvio pienellä joko 344g tai 433g, en muista kumpi :whistle: istukka etuseinässä ja hyvällä paikalla pois kohdunsuun edestä. laskettu ei muuttunu. eli tää oli nyt mein viimonen ultra sitte jos ei ihmeempiä ilmaannu. nyt ei ihmeempiä, meen kattelemaan eilisen bb:n.

SEE
Horoskoopeista oli keskustelua, meillä hauska tilanne :mies on vesimies ja mä olen kalat, katsotaan kumpaan pienokainen menee. toivon kyllä että vesimieheen ei me kalatkaan aina niin helppoja olla :LOL:

Cruella devilille onnea kivoista ultrakuulumisista.

T.SEE rv 18+5

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Vai on vesimiehet lepposia(vai miten lie joku kirjotti)... No, joka sääntöönhän mahtuu poikkeus, eli minä :D Eli meillä on minä vesimies ja neiti sekä mies on kauriita, aika itsepäisiä ollaan kyllä kaikki...

Mä näin aika hirveetä unta viimeyönä, kävin siinä ultrassa ja kaikki ei ollut hyvi. Kauheen tarkkaan en muista mikä kaikki mätti, mutta ainakin vauva oli ihan liian pieni ja vaarana oli että menee vielä kesken :'( Oli aika kauhea tunne aamulla kun heräsin, heti mietin että 2 viikkoa vielä ennenkun pääsee sydänääniä kuuntelemaan. No, enää se ei tunnu niin pahalta, untahan se vain oli mutta kuitenkin.

Tossa yksilta tuskissani valitin kun en niitä liikkeitäkään tunne, no voi olla että niitä on ollut mutta koska on niin epämääräistä vielä niin ei sitä lasketa :whistle:

Vinja ja Urmi 17+2

http://www.aijaa.com/v.php?i=995668.jpg

Profiilia en osaa päivittää.... :ashamed:

Tässä meidän pikku pötkelö
4D:ssä käyty, kaikki näyttäisi hyvältä. Painoa huimat 290 grammaa :D

Jalkoväliä ei suostunut edestä päin vilauttamaan, haluaa ilmeisesti pitää jännitystä yllä loppuun saakka. Takaa päin nähtiin kuvaa, kiveksiä ei jalkojen välissä näkynyt. Lääkäri sanoi, että ne voivat laskeutua vielä myöhemmin, rv30 näkisi satavarmasti. Noh, eiköhän se synnytyksessä sitten paljastu :) Pääasia, että kaikki on hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Ihana kuva! Kaveri halusi pitää vielä salaisuutensa :D
Juuh, hukkaan meni isukin taivuttelut :D Hän kun oli pitkään vastahankainen kysymään sukupuolta. Vauva sitten päätti meidän puolesta tän asian.

On ihan uskomaton fiilis. Ei voi uskoa, että täällä mun mahassa oikeasti on pikkuruinen, noin valmiin näköinen ihminen. Sillä selvästi (mun mielestä ) on isänsä nenä :heart:
*pilvissä leijun*

Mul on ollut selkä todella kipee... Istukka ja lapsi tykkää olla taka osassa ja liikkuu todella paljon. lääkäri totesi että se on suurin syy siihen ja muutenkin selässäni on vikaa...

Niin olisi kiva kuulla lisää niitä sykkeen lukemia? Mun vauvalla oli 140 ja eikö tytöillä ole yleensä korkeampi.
Nyt viikko 20+1

terkkuja :wave:

hävis johki... plääh!!! |O

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: Ihana kuva Pessi!

Tänne ei erikoisempia... :/ Horoskooppeihin en usko, mutta mitäs rapuralloista sanotaan? Ovat vissiin koti-immeisiä? No, mä oon toisinaan koti-ihminen, toisinaan en. Oon muutenkin niin jakaantunut. :whistle: Ovatkos ravut myös itsepäisiä, suorasanaisia ja välillä ärsyttäviäkin immeisiä? :whistle:

evaellen & helmieemeli 20+0 *tarjoilee puolivälikahvia* :D

Tuli tippa linssiin... Neiti alotti nyt syksyllä englanninkielisessä päiväkodissa. On menossa nukkumaan ja sillä on tapana aina laulella ja höpötellä itekseen, nyt laulo viikonpäivälaulua englanniksi :heart: Ihanan kuulosta, tosi hyvin osaa, ainut vaikea oli torstai :)

Piti tulla kertomaan kun tässä koitan metsästää meille kylpyammetta, mikä onkin hyvin vaikeaa koska kaikki tuntuu olevan järjestään liian isoja! Mutta jatkan metsästämistä...

Vinja

Voi ku piti rääkyä ku katoin tuon 45 minuuttia ohjelman vauvaosion. Iskä tokas tytsylle vaan et äiti on hömppä ja tulee olemaan vielä monta kertaa ennen helmikuuta. :whistle:

Ihania vauveleita. Ihan kuumetta pukkaa :kieh:

Cruellalle ja muillekin ultrassa käyneille onnittelut hyvistä kuulumisista. On se aina niin ihanaa kun varmistuu et kaikki masussa hyvin.

Huomenna tekis mieli puolukkaan mennä mut näillä ilmoilla taitaa haaveeks jäädä, on nääs alkanu tihkuttaa taas kerran vettä. Meitsille iski makaroonilaatikon himo ja nyt olis uunissa lootaa. Tähän aikaan illasta...huh huh... :D

Keksittiin muutes poitsulle nimikin eilen...saapa nähdä muuttuuko se kuinka monesti vielä. Tytölle nimi oli aikaseen kans valmiina ja se laitettiinkin. Oli siinä olemista ettei lipsauttanu sitä.

Mul on ollu tänään alaselkä sairaan kipeä ja ihan niinkuin menkkajomotusta et taitaa ne harjotussupparit täälläkin jyllätä. Kiitos puutarhahommien. :D Piti taas mennä riehuu haravan varteen. :LOL: Inhottavasti tuikkkii kylkiin, ihan kuin sukkapuikoilla tökkis läpi. Inhottavaa.

Nyt kuitenkin kuolaamaan makaroonilootaa....ja paljon puolukkaa päälle. Nam.

Öitä.

Jepsu ja Erkkipoika 19+1

Ultra on nyt takana, ja yksin selvisin ;)
Kaikki oli ok, vauvalla näytti kaikki olevan kunnossa. isompi vain oli kuin mitä on luultu, joten laskettua aikaa siirrettiin 8 päivää aikaisemmaksi! Mulle siis la:n vois vaihtaa 8.2.
Istukka oli aika yläosassa ja etuseinässä, joten alun vuodot eivät siis johtuneet ainakaan alhaalla sijaitsevasta istukasta...
Mitään painoarviota ei vielä annettu, eikä muita mittoja kuin pään halkaisija ja reisiluun pituus. Kaikki "osat" näytti olevan paikallaan, eikä lääkärin mukaan sukupuolta voi vielä edes arvailla. Näytti kyllä sukukalleudet mullekin, mutta sanoi, että yhtä hyvin voi olla häpyhuulet kuin laskeutumattomat kiveksetkin :/ =)

Luotan siihen, että vielä jonkin ylimääräisen ultran saan. Meillä pääsee aika helposti ultraan, ja sukupuolenkin voi sitten kysäistä uudelleen. Toisaalta kiva, että nyt voi sitten heittää villejä arvailuja ja ottaa ennustuksia vastaan ;)

Hassu juttu, aamulla oli viikot 18+4 ja nyt sitten 19+5 :LOL:

Tulipa käytyä, mutta jäi vähän sellanen olo, että hätäsesti katottiin ja vaikka epäselvyyksiäkin jäi niin eipä annettu uutta aikaa. "Seuraavan kerran sitten synnytystapa-arvioon" :eek: vai niin... Kökköä :(
Siis Takku ei suostunut näyttämään lantiotaan ollenkaan, oli niin pienessä kippurassa :) Jalat tikkusuorina ja muu keho mykkyränä niiden päällä. Kunnolla ei näkyny virtsarakkoa eikä munuaisia, mutta "näyttäisi" olevan kunnossa kuitenkin :/ Aivot, sydän ja vatsalaukku näkyi selkeästi, eikä niillä alueilla ollut mitään erikoista. Sukupuolen näkemisestä ei ollu toivoakaan.
Varasin heti ultrasta tultuani 4D:n Joensuuhun, saatiin se viikolle 27. Toivottavasti sieltä jää parempi mieli. Ja eipähän Takulla ainakaan jaloissa ole mitään vikaa, sen verran kovaa potki tänään valmennuksessakin :D

Profiilissa erittäin epäselvä mykkyrä-Takku 20+2 :heart:

Kiin ja Takku 20+2

Pinja79 ja muut selkävaivaiset: mulle tosiaan fysioterapeutti jolle neuvolasta ohjasivat sanoi että luultavasti kivut johtuu mulla liian löysästä si-nivelestä. Toi si-nivel on kahden luun ristiluun ja lantioluun välinen nivel ja raskauden myötä kun paikat alkaa hormoonien vaikutuksesta muutenkin löystyä niin tuo nivel löystyy ja aiheuttaa kipua tuolla alaselässä ja pakarassa. Mulla löysempi on oikealla puolella missä myös kipu tuntuu. Teki monenlaisia taivutuksia ja liikkeitä ja sano että kaikki viittaa tuohon. Eikä kuulemma luultavasti yhtään helpota kun maha kasvaa vaan pahenee kun lantion asento muuttuu. Sain tukivyön ja jumppaliikkeitä joita pitäis tehdä jos pystyy. Sellasia kevyitä jotka vahvistaa hiukan noita lihaksia tuossa ympärillä. Tuo tukivyö on kyllä auttanut jonkin verran esim. lenkkeillessä. Kotona ei ole tullut sitä pidettyä joten siitä en osaa sanoa.

Kiva juttu että monilla oli kivoja ultra kuulumisia. Meillä rakenneultra ens viikolla terveystalon toimipisteessä. Oli ihan hämmästyny kun sanoin että haluan ainoastaan sen tavallisen rakenneultran enkä 4d:tä. Sanoi vaan että onhan ne noita pelkkiäkin ilmeisesti tehnyt. Ei kai se nyt niin poikkeavaa ole ettei tuota 4d:tä halua?! Tavallisessa näkyy kuitenkin kaikki sisäelimet ja tärkeät rakenteet että se riittää meille. Haluan pitää nuo vauvan piirteet ihan arvoituksena synnytykseen asti.

huomenia :wave:

kiitoksia onnitteluista! :flower: =) meillä oli eilen aika hulinaa kun koko kööri oli kotona. hermo meinas välillä mennä tai meniki |O :ashamed: ihanaa olla suurperheen äiti aina välillä :whistle:

käytiin eilen samalla kirpparilla kun käytiin ultrassa ja sulo wilen-syndrooma iski taas B) haalin hurjan kasan pieniä vaatteita vaikkei olis ees tarvinnu. mut onhan noita nyt sitte ja ne oli tosiaan halpoja ja tosi hyväkuntosia. itelle löysin yhet mammahousut ja paidan ja imetyspaidan. toivottavasti on käyttöä kun se on sellanen hihaton. haluisin imettää mahdollisimman pitkään, on niin helppoa silleen kun ruoka kulkee mukana eikä yöllä tartte nousta sängystä syöttöjen takia. mut ainahan sitä maitoa ei ees tuu tai tulee liian vähän, et hyvä et on korvikkeita. pääasia et vauva saa tarpeeksi ruokaa.

nyt aamuhommeleihin kun mennään taas avoimeen, poika tykkää ja tapaa äitikin muita aikuisia. hauskaa ja toivottavasti sateetonta päivää kaikille :wave:

Eilen tuli itselläkin katsottua se 45min, oli aika pliisu ja lyhyt pätkä mun mielestä... petyin vähän.

Nyt ei ole liikkeitä tuntunut varmaan pariin päivään kai ollenkaan :eek: apua!!! Voiko päivät noin paljon vaihdella, että välillä tuntuu selkeästi ja välillä ei sitten ollenkaan... oon koittanu itselleni selitellä, että se johtuu siitä edessä olevasta istukasta, että vaimentaa liikkeet jotka sattuu sen kohdalle. En tiiä, pelottaa! Olisi paljon varmempi olo jos tuntuisi, nyt taas alkaa pelottamaan sinne rakenneultraankin meno joka meillä siis nyt tulevana maanantaina heti aamusta. Entä jos kaikki ei olekaan hyvin??!! :/

Moni on saanut niin ihania ultrauutisia, onnitteluja niistä :heart: !!

Piiju 19+1

Piiju, ei mullakaan koko ajan liikkeitä tunnu. Varmasti huolestuttaa helposti.
Voisitko saada neuvolaan ajan tälle päivälle tai huomiselle sydänäänten kuunteluun?

*kyllä kaikki varmasti on hyvin*

piiju: mullakin istukka edessä ja liikkeet tuntuu oikeestaan vaan mahallaan kunnolla eikä aina sillonkaan kun vauvelikin välillä nukkuu. ja kannattaa oman mielenrauhan takia kävästä siellä neukussa kuunteluttamassa ne sydänäänet =)

profiilissa mein pienoisihminen :heart:

c81
Huomenia..
18. vko menossa.. ja tää tyttö oksentaa jälleen. Saisi jo loppua!

Aika hassua, juttelin eilen vanhan opiskelukaverin kanssa, jota en ole kevään jälkeen nähnyt. Selvisi että hänkin odottaa - ja että meillä on sama l.a! Ja ollaan menossa samaan sairaalaan :) Saa nähdä jos päästäisiin huonekavereiksi! (jotenkin mulla on kyllä sellainen tunne että tää muksu on ulkona ennen L.a:ta..)

Huomenta pitkästä aikaa.Kävin äsken kaupassa ja oli pakko ostaa vauvalle jo vaippa paketti kun oli pampperssit puoleen hintaan :D Neuvola lääkärissä pääsin käymään niiden kovien suppareitten takia mutta kaikki on onneks ok.Ultraan vielä 2 viikkoa.Kovasti toi toukka potkii ja parhaiten tunnen sen liikkeet kun olen istuvalteen.
Nopeesti tää aika on mennyt.
Kaikille hyviä vointeja ja onnea niille jotka jo päässeet ultrassa käymään.

Noista horoskoopeista, niin mä olen vesimies ja tosiaankaan en ole leppoinen luonne, vaan ihan päinvastoin.
Sitten joku kysyi sykkeistä, niin meillä syke ollut 140 ja tyttö olisi tulossa ja mun edellisistä lapsista tytöstä ja kahesta pojasta sykkeet olleet ihan sama 140 ja 145 välillä.
Eli noihin syke juttuihin en usko olleskaan.

Aamupäivää täältäkin! Nyt on u ltra ohi ja mieli hyvä =) mä oon niin pelännyt ja jännittänyt tätä ultraa vaikka niskapoimussa kaikki olikin ok ja vaikka nyt sanottiin, että kaikki näyttäis olevan kunnossa niin eihän sitä koskaan tiedä. Mut fiilikset on ihan eri luokkaa kun ennen, oli ihana nähdä oma pikkuinen siellä imemässä peukkuja.

Saatiin pari ihanaa valokuvaa, toinen sen siroista sääristä ja toinen kuva sitten missä Minkkari näykyi kokonaan. Kysyttiin sitten, miltäs se alakerta näyttääpi ja tyttöähän sieltä veikataan =) mä olin niin varma että se on poika, niin poika olo. Mutta että tyttö, ihanaa! Salaa sitä toivoinkin ja nyt se näyttäisi käyvän toteen. Viikon päästä mennään Femedaan 4D:hen, katsotaan sanovatko siellä samaa.

Minkkari painoi kokonaiset 315g, hui =) nyt se kasvu siitä sitten alkaa ja toivon mukaan myös alan tuntemaan hänen potkunsakin. Kovasti se siellä nimittäin meni, sormi suussa ees taas :heart:

Sykkeet meillä on ollut 137-140 välillä, että aika matalat sinänsä jos tytöillä sitten pitäisi olla korkeammat. Toisaalta nyt kun mietin niin jossain sanottiin, että kun tyttöä odottaa niin naama alkaa kukkimaan ja mulla on otsa ja selkä ihanasti miinoitettu! Mutta vatsan muoto, siitä mitä nyt vielä on, voisin veikkaa poikaa.

Nyt alkain selailemaan nimikirjaa ja etsimään tytölle nimiä. Kauppaan en uskalla vielä mennä ostamaan punaista, odottelen sitkeesti sitä 4d:tä
B)

Miten mä maltan keskittyä töihin kun mielessä pyörii vaaleanpunaisia unelmia ???

Matilda ja Minkkari 20+6

Heippa!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, tosi moni olikin niitä saanut, ainakin Cruella, Civindal, Kiin, Pessi , Tuttemui ja Matilda :heart: :flower:

Liikkeistä, eilen mäkään en tuntenut mitään mutta sehän on ihan normaalia että ei välttämättä vielä näillä viikoilla tunnukkaan eli yritetääs olla murehtimatta =)

Tukivöitä olisi mullakin kaksin kappalein joten pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja opetella moista käyttämään :ashamed: Anitan vyötä tuossa kokeileinkin mutta se ei kyllä pysynyt ainakaan tallihommissa oikeassa paikassa vaan helposti nousí lanteilta pois, saattaa olla että saisi olla kokoa pienempi mulle. Sitten toinen on joku mamalin-merkkinen, sellainen korsettityyppinen ja sitä ajattelin seuraavaksi kokeilla. Eilisestä vaivannut selkä/lonkkasärky kyllä houkuttelee kokeilemaan kaikki mahdolliset apukeinot.

Horoskoopeista, mä ainakin omalla kohdallani uskon moiseen ja kyllä noista lapsista ja miehestökin löytyy omille merkeilleen tyypillisiä piirteitä=) Eli mä ja esikko ollaan jousimiehiä, mies skorpioni ja kuopus kaksonen eli melko mielenkiintoinen poppoo meillä :D Räiskettä löytyy :LOL:

C81 voimia pitkään kestävään pahoinvointiin :hug:

Maltamattomana odottelen omaa rakenneultraa joka on lokakuun kolmas ja siitä vajaa pari viikkoa niin sitten 4d. Kunpa kaikki nyt olisi kunnossa pienellä. Aika luottavaisin mielin kuitenkin olen ultriin menossa kun viimeksi sykkeet oli jo vähän alhaisemmat, itse olen saanut lukemia 152-160 ja np-ultrassa kuitenkin kaikki oli turvotuksen osalta ok. Maanantaina seuraava neuvola joten toivottavasti sielläkin sykkeet olisivat normaalit.

Nyt leikkimään muksujen kanssa ennen junnun päikkäreitä =)

äitsy ja pieni 18+5

Matilda, Civindel, Kiin, Pessi, Tuttemui ja Cruella, Onnea, onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower: Ja jos joku jäi välistä, niin onnittelut myös hänelle... =)

Taisinkin aloittaa oikein kunnon horoskooppikeskustelun... :D Itse siis olen jousimies horoskoopiltani ja mies (hän on kalat) ainakin on sanonut, että tähän taloon ei sitten lisää "tuli" -merkkejä kaivata... ja omasta mielestäni olen niin leppoisa ja mukava... :LOL: Mikäli siirrymme länsimaisista horoskoopeista itämaisiin (kiinalaiseen), olisi kuulemma 6.2. mennessä syntyneet sikoja ja sen jälkeen syntyneet rottia... Mitäköhän nuo tarkoittavat... eivät ainakaan ole kovin "kauniita" eläimiä... :LOL:

Sitten "hupijutuista" vähän totisimpiin... Aiheena olisi synnytyspelko... :eek: Olen aikaisemmin ollut asian suhteen hyvin luottavaisin ja rauhallisin mielin, sillä äidin puoleisen suvun naisilla (johon tulen hyvin paljon ruumiinrakenteeni puolesta) ovat synnytykset (myös ensimmäiset) tapahtuneet vauhdilla ja kivutkin olleet siten hyvin lyhytkestoisia. Itsekin olin kuulemma ulkona 15 minuutin kuluessa siitä, kun äitini oli kirjautunut sairaalaan... MUTTA, helppoahan se lienee sellaisia 2,5 - 3 kg paketteja "salamasynnytellä", mikäli siihen on ruumiinrakenteen puolesta edellytyksiä...!? Rakenneultran jälkeen, kun tämä kaveri on osoittautunut isokokoiseksi, on alkanut paniikki hiipimään mieleen. Poika oli silloin (rv 19+6) arviolta 364 grammaa sekä muutenkin kaikkien mittaustulosten mukaan kookas ja lääkäri totesi syntymäpainon olevan yli 4 kg. Ja koska raskaus on keinoalkuinen, on hedelmöittymispäiväkin takuuvarma, joten isokokoinen vauva on faktaa... Nyt on sitten asettunut "pelko persuksiin", että miten ihmeessä tällainen alle 160 senttinen ja (normaalisti) alle 50 kiloinen "rääpäle" ikinä pystyy sellaista möhkälettä saaman ulos sisuksistaan... :ashamed: Olen jopa mielessäni kiroillut, että hemmetti, kun piti tuollainen lähes kaksimetrinen mies itselle ottaa... :x Mua on ilmiselvästi huijattu, kun aikaisemmin joka lehdessä on lukenut, että isokokoiset vauvat eivät johdu perimästä vaan äidin rasvan ja sokerin syönnistä. Nyt sitten lääkärit ja neuvolatädit ovat yhdestä suusta todenneet, että perimähän se sitten kuitenkin loppupelissä on se olennaisin tekijä... :eek: :whistle: Eli hyvät kanssasisaret, nyt tavittaisiin uskon vahvistusta ja tarinoita siitä kuinka miten "möhkövauvat" pullahtelevat, pienikokoisista äidistä kuin "rasvatut paketit liukuhihnalta"... =) :p

Pöhinä ja "Möhkö" 20+2

Yhteistyössä